Jag hann inte se cirkus röst, såg den efter jag postat min. Vet iofs inte om jag hade agerat annorlunda men kanske, är lite för feg för att lägga en tredjeröst dag 1. Velade mellan Madalitso och Aliisa men tyckte Madalitso kom med en ok förklaring medan Aliisa röstade på Yem efter att saken var utredd och dessutom skrev i inlägget att hon inte ville rösta på Ceta för att hon var ny (inte ordagrant men ungefär, fritt ur huvudet).
Hm
Har faktiskt inte upplevt dig som feg att avgöra oavsett vilken röst du lägger i dl 1?

Madalitso röstar på Yem
Yem röstar på Ceta
Ceta röstar på Aliisa
Fio röstar på Snurrfian
Qitis röstar på Madalitso
Glömmerallt röstar på fio
Aliisa röstar på Yem
Yem ändrar röst till fio
Cirkus röstar på Aliisa
Niyama röstar på Aliisa
Hedinn röstar på Qitis
Snurrfian röstar på Ceta

LenaH missar?
 
Hm
Har faktiskt inte upplevt dig som feg att avgöra oavsett vilken röst du lägger i dl 1?

Madalitso röstar på Yem
Yem röstar på Ceta
Ceta röstar på Aliisa
Fio röstar på Snurrfian
Qitis röstar på Madalitso
Glömmerallt röstar på fio
Aliisa röstar på Yem
Yem ändrar röst till fio
Cirkus röstar på Aliisa
Niyama röstar på Aliisa
Hedinn röstar på Qitis
Snurrfian röstar på Ceta

LenaH missar?
Och du la de facto en tredje röst dl1?som du själv skriver att du är för feg att göra ? :idea:
 
Och du la de facto en tredje röst dl1?som du själv skriver att du är för feg att göra ? :idea:
Eller nu läste jag igen och du menade kanske att du inte hade sett cirkus röst innan du röstade och därför inte insåg att du la en tredjeröst ?:banghead:
men fortfarande tycker jag som jag skrev innan att jag inte upplevt dig som särskilt rädd att lägga avgörande röster i dl1.
oavsett om de är andra ,tredje röster
 
Ja? Alltså varför inte? För att inte någon skulle tro det för att ulvar inte gör så? Varenda gång du påpekat detta har du varit ulv så nä.. Jag litar inte på dig.
Damned if you do damned if you don't.
DL1 är så svår att jag är ens glad att hitta något som kunde likna en teori. När Aliisa inte aviserade alls att hon hade en viktig roll fanns heller ingen anledning att ändra.
 
Har ont om tid idag också, men ska försöka komma in och teoria lite senare idag om jag fortfarande lever då. Tänkte bara in snabbt innan dl ifall att jag stryker med.

Som sagt, jag hade fått för mig att yem spelat här tidigare bara innan jag började spela, så visste inte att jag röstade på en ny.
Attans att Aliisa inte kunde försvara sig igår och åkte, sa ju att jag ogillar lynchen dag 1.
Ulvarna kan ju knappast ha vetat att Aliisa var en specialroll? Men de kan ju ha röstat där ändå. Eller så är ulvarna spridda bland de som hade mer än en röst, var ju bra tillfälle för onda att lägga upp goda till röstning.

Om man tänker att fåret hintat via att lägga röst på samma så är kandidaterna yem som lägger andra röst på fio, dock röständring, cirkus eller Niyama på Aliisa, svårt att veta vem av dom som är fåret då iom att rösterna kom så nära efter varandra, eller snurr som röstade på ceta, dock är det efter yem ändrat från ceta till fio.
Så vet inte om jag blev mycket klarare där.

Som sagt, lever jag och får tid senare idag så ska jag försöka läsa igenom igen och tänka kring vad folk skrivit.
 
Kommer inte kunna vara superaktiv idag, så här är mina tankar än så länge :)

Reagerar som många andra på Yems agerande igår. Jag köper en röst på mig i Dl 1, men det skaver att hen inte svarar på vad hen tycker jag skulle teoriat på istället, trots att jag frågade två gånger. Det finns liksom inte så mycket att teoria på dag 1, och jag ville få igång leken.

Sen reagerar jag på Niyamas tredje röst på Aliisa. Jag vet att hon menar att hon inte såg Cirkus röst, och det fanns ju ingen röstlista så visst finns en chans att hon inte visste att hon la tredje rösten. Dock känns det (efter mina begränsade erfarenheter) som en rätt vanlig ulv-strategi att gå och slänga in en sen avgörande röst, gärna dubblat med en annan ulv (eller någon man vill få se misstänkt ut?) och skylla på att man inte såg. Samtidigt vet jag inte riktigt om det är Niyamas stil att göra så, men det kvarstår att se..
 
Jag är en hon.Det är bra att samla sig vilket jag förespråkade men då jag sa det var det inte så jätte mycket tid kvar så lite i sista laget. Med 2 min var är det alldeles för sent och lätt att manipulera. Drev var väl väl att ta i men med tanke på att ingen kandidat hade mer än 2 röster så behövdes det inte heller så många att hänga någon.Om rösterna kommit tidigare kanske aliisa haft tid att försvara sig och vi kunde hängt en bättre kandidat.
 
Jag är en hon.Det är bra att samla sig vilket jag förespråkade men då jag sa det var det inte så jätte mycket tid kvar så lite i sista laget. Med 2 min var är det alldeles för sent och lätt att manipulera. Drev var väl väl att ta i men med tanke på att ingen kandidat hade mer än 2 röster så behövdes det inte heller så många att hänga någon.Om rösterna kommit tidigare kanske aliisa haft tid att försvara sig och vi kunde hängt en bättre kandidat.

Typ alla hade varit en bättre kandidat. Jag tycker det är jättesynd att hon inte försvarade sig.
 
Varför föll rösten just på fio? Aliisa, Snurrfian och Madalitso hade också en röst vardera i det läget, vad var det som gjorde fio mest misstänkt?
Fios bas för sin röst på Snurrfian var Cetas teori som jag redan sagt jag inte trodde på. Madelisto tyckte jag ändå sa bra saker även om hon hade fel om mig så valde bort att rösta på henne.
 
Kommer inte kunna vara superaktiv idag, så här är mina tankar än så länge :)

Reagerar som många andra på Yems agerande igår. Jag köper en röst på mig i Dl 1, men det skaver att hen inte svarar på vad hen tycker jag skulle teoriat på istället, trots att jag frågade två gånger. Det finns liksom inte så mycket att teoria på dag 1, och jag ville få igång leken.

Sen reagerar jag på Niyamas tredje röst på Aliisa. Jag vet att hon menar att hon inte såg Cirkus röst, och det fanns ju ingen röstlista så visst finns en chans att hon inte visste att hon la tredje rösten. Dock känns det (efter mina begränsade erfarenheter) som en rätt vanlig ulv-strategi att gå och slänga in en sen avgörande röst, gärna dubblat med en annan ulv (eller någon man vill få se misstänkt ut?) och skylla på att man inte såg. Samtidigt vet jag inte riktigt om det är Niyamas stil att göra så, men det kvarstår att se..
Ingen aning om vad du skulle teoriat ,på faktum är att en röst behövde läggas och du var den bästa kandidaten enligt mig.
 
Dag 1
Alissa 3
Yem 2
fio 2

Snurrfian 1
Madalitso 1
Qitis 1
Ceta 1

Jag vidhåller att vi behöver vara mer samlade i dag. Med små marginaler och spridda röster hamnade 3 goda i topp i går. Min röst kommer nog hamna på någon som röstade enskilt. Har en person i åtanke men ska läsa igenom igen lite mer för fräscha tankar innan jag lägger min röst.
 
Kommer inte kunna vara superaktiv idag, så här är mina tankar än så länge :)

Reagerar som många andra på Yems agerande igår. Jag köper en röst på mig i Dl 1, men det skaver att hen inte svarar på vad hen tycker jag skulle teoriat på istället, trots att jag frågade två gånger. Det finns liksom inte så mycket att teoria på dag 1, och jag ville få igång leken.

Sen reagerar jag på Niyamas tredje röst på Aliisa. Jag vet att hon menar att hon inte såg Cirkus röst, och det fanns ju ingen röstlista så visst finns en chans att hon inte visste att hon la tredje rösten. Dock känns det (efter mina begränsade erfarenheter) som en rätt vanlig ulv-strategi att gå och slänga in en sen avgörande röst, gärna dubblat med en annan ulv (eller någon man vill få se misstänkt ut?) och skylla på att man inte såg. Samtidigt vet jag inte riktigt om det är Niyamas stil att göra så, men det kvarstår att se..
Rösterna kom ju väldigt tätt på slutet, mitt i andra diskussioner. Jag ser det inte alls som osannolikt att Niyama inte hann se cirkus röst?

Jag tycker inte det är ett dugg vanligt att folk ljuger om röster de sett eller inte, lika lite som att folk brukar ljuga om tidsbrist.
 
Rösterna kom ju väldigt tätt på slutet, mitt i andra diskussioner. Jag ser det inte alls som osannolikt att Niyama inte hann se cirkus röst?

Jag tycker inte det är ett dugg vanligt att folk ljuger om röster de sett eller inte, lika lite som att folk brukar ljuga om tidsbrist.
Nej, du kan ha rätt. Kan vara påverkad att jag sett det i lyan en gång, just från en erfaren spelare..
 
Hm
Har faktiskt inte upplevt dig som feg att avgöra oavsett vilken röst du lägger i dl 1?

Och du la de facto en tredje röst dl1?som du själv skriver att du är för feg att göra ? :idea:

Eller nu läste jag igen och du menade kanske att du inte hade sett cirkus röst innan du röstade och därför inte insåg att du la en tredjeröst ?:banghead:
men fortfarande tycker jag som jag skrev innan att jag inte upplevt dig som särskilt rädd att lägga avgörande röster i dl1.
oavsett om de är andra ,tredje röster
Nej jag visste inte att jag la en tredjeröst eftersom jag såg cirkus inlägg efter att jag postat. Det kom väl säkert upp att det fanns nya inlägg i tråden men jag läste inte utan behövde skriva klart och få iväg min röst.

Jag lägger ofta udda röster dag 1. Nu trodde jag att jag la en andraröst och att det jämnade ut det (hade ingen exakt koll på röstläget), då jag vill att specialroller ska ha chans att rädda sig. Nu uppfattade jag en annan som ev specialroll och hade ingen sån tanke om Aliisa.
 
Sen reagerar jag på Niyamas tredje röst på Aliisa. Jag vet att hon menar att hon inte såg Cirkus röst, och det fanns ju ingen röstlista så visst finns en chans att hon inte visste att hon la tredje rösten. Dock känns det (efter mina begränsade erfarenheter) som en rätt vanlig ulv-strategi att gå och slänga in en sen avgörande röst, gärna dubblat med en annan ulv (eller någon man vill få se misstänkt ut?) och skylla på att man inte såg.
Men alltså skriver jag att jag inte såg den så såg jag den inte. Precis som om jag skriver att jag har tidsbrist så har jag det. Oavsett roll. Finns noll anledning att ljuga om det.

Jag tycker snarare ulvar brukar undvika att avgöra eftersom det granskas. Fattar inte heller varför jag skulle vilja spika igen för just Aliisa? Vad menar du med "dubblat med en annan ulv"?
 
Men alltså skriver jag att jag inte såg den så såg jag den inte. Precis som om jag skriver att jag har tidsbrist så har jag det. Oavsett roll. Finns noll anledning att ljuga om det.

Jag tycker snarare ulvar brukar undvika att avgöra eftersom det granskas. Fattar inte heller varför jag skulle vilja spika igen för just Aliisa? Vad menar du med "dubblat med en annan ulv"?
Ok, vet som sagt att en annan gjort det, men då tror jag på dig gällande just det tills motsatsen är bevisad :)
Tänkte ifall Cirlus med skulle varit ulv med i så fall. På ett sätt hade det ju varit väldigt övertydligt, men samtidigt hör man ju många som säger att vissa ulvar gör saker ”som ulvar aldrig skulle göra” just för att förvilla dubbelt 😅
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 982
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp