Yem och Fio hade två röster var när cirkus och Niyama la ”andraröster” (utifrån vad de själva trodde) på Aliisa. Det skulle ju potentiellt kunna innebära att någon av de två sitter i lyan och cirkus eller Niyama är kollega/får som ville jämna ut för mindre risk att en ulv skulle ryka.

Med detta sagt, tänker du att Yem är möjlig lyakandidat ihop med mig/Niyama som ulv/får? Eftersom vi vet att både Aliisa och fio var goda?
 
Vad tänker du om qitis? om LenaH?
De var ju ännu mindre aktiva?

Hur menar du att snurrfian blir pressad och vad tänker du att det ska leda till?
Uppenbarligen så blir hon inte det om inte fler personer hjälper mig men det ser ut som det mesta kommer hända i slutet som i går. LenaH har jag inte sett skriva något. Har inte tid att titta igenom quitis nu.
 
Med detta sagt, tänker du att Yem är möjlig lyakandidat ihop med mig/Niyama som ulv/får? Eftersom vi vet att både Aliisa och fio var goda?
Jag vet inte. Det är egentligen inget jag ser som värst sannolikt i och med att såna röster i slutet ofta drar uppmärksamhet till sig och att såpass ”tydligt” försöka rädda en kollega är inget jag förväntar mig av dig eller Niyama som ulvar. Hade någon av er räddat kollegan Yem vore det ju extremt dumt att käka fio efteråt, så ser det som osannolikt. Liten möjlighet att en av er skulle vara får i så fall, då, om Yem är ulv.

Vad gäller Yem är jag extremt osäker, tycker alltid det är svårt med nya spelare (ännu mer nya spelare som spelat på andra sätt förut), det är ju mycket jag reagerar på, som den återkommande tydliga godförklaringen av sig själv, men det kan ju precis lika gärna vara en normal spelstil för personen i fråga.

Spontant just nu är jag mest skeptisk mot de som håller sig i bakgrunden och inte är så aktiva, det känns som lite för många och för lekens skull vill jag gärna avvakta med de mest aktiva faktiskt, när det inte är någon av dem jag har starka misstankar mot.
 
Uppenbarligen så blir hon inte det om inte fler personer hjälper mig men det ser ut som det mesta kommer hända i slutet som i går. LenaH har jag inte sett skriva något. Har inte tid att titta igenom quitis nu.

Jag håller med om att det hade varit önskvärt med lite mer input från flera spelar nu.
 
Har inte hunnit hänga med i leken supermycket idag, och tycker inte det har skrivits så mycket intressant.

Ceta röstar på LenaH
Detta baserat på att hon inte skrivit så mycket. En försenad röst igår och ingen aktivitet hittills idag. Tänker att en god Lena med viktig roll skulle vara mer aktiv. En försenad röstning igår skulle också kunna tyda på att hon lämnar till resten av lyan att sköta spelet.
 
Spontant just nu är jag mest skeptisk mot de som håller sig i bakgrunden och inte är så aktiva, det känns som lite för många och för lekens skull vill jag gärna avvakta med de mest aktiva faktiskt, när det inte är någon av dem jag har starka misstankar mot.

Jag håller med dig helt om detta. Risken är stor att en aktiv röstas ut bara för att den är aktiv. Samtidigt är det jäkla svårt att teoria mot de som inte varit aktiva alls.

Håller också med om att det är svårt med en ny spelare med helt ny spelstil, visst skaver godfrklaringarna litegrann men jag har ju också spelat på annat forum och då brukar det kunna se ut så mer än vad vi är vana vid här.

Jag håller med Yem om att det är bra att samla rösterna för att inte ge onda en så stor möjlighet att styra röstningen. Jag kan också hålla med om att Snurrfian la en obetydlig röst som kan tyda på att hon visste att de som var uppe för lynch var goda och därför lät vem som åkte bero.

cirkus röstar på Snurrfian
 
DL2

19:00 Yem röstar på snurrfian
20:56 Ceta röstar på LenaH
21:01 cirkus röstar på Snurrfian

Snurrfian 2
LenaH 1
 
Minst antal inlägg har skrivits av LenaH, Snurrfian, Madalitso och qitis.

LenaH missade att rösta igår och hennes inlägg har enbart handlat om hur hon troligtvis hade röstat igår, inget mer idag (men verkade dyka upp nu när jag skrev detta inlägg).

Snurrfian bemötte Cetas teori om att fåret hintat med ”hittat hit” och såg den som osannolikt - röstade senare där av samma anledning. Inte synts till efter det.

Madalitso har ju ersatts av fio så där kanske vi kan få se mer nu. Madalitso kom dessutom med åtminstone ett teoriinlägg imorse innan hon bad om att få bli utbytt. Ger gärna fio2 en chans där.

Qitis har ifrågasatt lite teorier under gårdagen/natten. Verkade ju ha haft fullt upp igår men inte synts till något idag? Åtminstone försökt bidra med den tiden hon hade igår, får väl se om hon dyker upp mer.

Baserat på detta känns Snurrfian och LenaH mest anonyma. Snurrfian har nu fått två röster och LenaH en.

Snurrfian var ändå inne igår och la en sen uddaröst baserat på det första försöket till teoriande som kom (jag uppfattade Cetas ”hittat hit”-teori mest som ett sätt att få igång leken). Kastar väl lite sten i glashus i och med att jag själv också la en sen uddaröst, men vill heller inte jämna ut ställningen och göra det lättare för ulvarna att styra.

Hedinn röstar på Snurrfian
 
DL2

19:00 Yem röstar på snurrfian
20:56 Ceta röstar på LenaH
21:01 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Hedinn röstar på Snurrfian

Snurrfian 3
LenaH 1
 
men vill heller inte jämna ut ställningen och göra det lättare för ulvarna att styra.
Hm? Då gäller det ju att snurris är ondare än LenaH, annars är det ju inte till godas fördel att inte jämna ut?

Jag hänger inte med på hur snurris blev så misstänkt.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 982
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp