Den här dagen har verkligen inte blivit som jag velat och jag kommer inte ha tid för att teoria något vidare idag. Men jag gör ändå en snabb genomgång skrivet ur minnet (pga tidsbrist).
1. Niyama - Verkar ha fått en del misstankar på sig idag? Tror inte riktigt att jag hängt med på varför så jag skulle nog behöva kolla närmare på det. Men vill minnas att Q har ställt ett antal frågor och att någon sedan nämnde att Niyama inte verkade vilja svara på alla frågor/slingra sig ur. Hon kanske svarat på frågorna nu, så i så fall borde i alla fall den delen vara löst, sen om svaren håller vet jag inte. Är verkligen inte säker men just nu skulle jag nog inte säga att Niyama är den första personen jag skulle våga placera på den goda sidan.
2. hemlig - Någon eller några verkar ha placerat en god specialroll på henne. Jag tycker inte att det låter helt orimligt att hon kan ha den rollen, men samtidigt vet jag att hon låtsats/spelat att hon siat någon tidigare, när hon varit ond. Så jag vågar inte utesluta att hon gjort det även denna gången. Men som sagt, det är inte helt omöjligt att hon kan ha en god specialroll trots allt. Skulle nog behöva kolla närmare på hemligs inlägg för att kunna ta ställning.
3. Artline - Har skrivit en hel hög inlägg men jag känner ändå att jag inte har något grepp om Artline. Pendlar mellan att vilja placera henne i lyan och på goda sidan, så jag vet inte. Men ingenting är uteslutet tills att motsatsen är bevisad.
4. Fio - Jag har inte reagerat på något särskilt hon har skrivit, men känner inte heller att hon har varit osynlig. Har faktiskt ingen aning om vart jag har fio, men jag har alltid svårt att avläsa henne så det är inget som jag är jätteoroad över. Om jag minns rätt så har det varit en del misstankar mot fio, men även här behöver jag sätta mig in i det mer för att bilda mig en egen uppfattning.
5. Heffaklumpen - Det är jag det!
6. cirkus (spionlärling)
7. MikaTela - Har förstått att hon har mycket IRL att stå i, men tycker oavsett att hon har varit väldigt anonym genom leken. Jag har dessutom aldrig lekt med MikaTela, så jag har jättesvårt att bilda mig en uppfattning om hennes roll. Hon kanske är väldigt anonym och skriver lite oavsett roll? Eller så är det helt enkelt IRL som kommer ivägen? Eller så kanske hon är ulv som ser sin chans att flyta med? Eller ovana? Jag ser många möjliga anledningar till MikaTelas frånvaro, men tycker nog ändå att det är något skumt här. Skulle gärna se mer tankar ifrån dig
@MikaTela!
8. Mirtai (trollpacka)
9. Ferrari (bybo)
10. LenaH - Har varit aktiv och diskuterat en del vad jag minns, vilket alltid är bra. Samtidigt vet jag att hon är sjukt bra på att luras och att jag lätt litar på henne även när hon är ond. Vet faktiskt inte vart jag har LenaH. Men just nu är hon i alla fall inte huvudmisstänkt för mig.
11. glömmerallt (bybo)
12. Blacksmithfarm (tvilling)
13. Breaktown - Har aldrig spelat med Breaktown heller så det är jättesvårt för mig att veta hur hon (?) brukar spela. Kan med andra ord inte läsa av Breaktowns spelstil - om nu ens någon kan det eftersom det verkar som att Breaktown haft en lång paus? Men jag känner nog ändå att Breaktown har varit här och visat sig och framfört en del egna tankar. Vilket hon kanske gör oavsett roll, som sagt, jag vet ju inte. Är nog inte heller huvudmisstänkt för mig.
14 Qitis - Har inte skrivit något det senaste dygnet som direkt sticker ut för mig, hon är därmed fortsatt placerad åt det godare hållet (förklarar mer i inlägg #332).
15. Ceta - Vet fortfarande inte vart jag ska placera Ceta, men jag tycker att hon har väldigt få egna tankar och teorier. Vad jag minns så har hon mest ifrågasatt då folk har gjort tendenser till att misstänka henne och konstaterat saker som andra skrivit + besvarat några frågor. Jag vet inte, men något med Ceta känns skumt. Är hon så rädd för att bli misstänkt kanske det gömmer sig en ulv där, trots allt? Röstade först på Aliisa igår men det kan väl ha varit en alibiröst också? Ulvar skulle aldrig osv.
Jag vet att Ceta inte har lekt så jättelänge och att hon själv säger att hon inte är så säker på teoriandet, men kan inte det vara en anledning till hennes frånvarande teorier? Att hon inte vet hur hon ska säga/göra och därför låter bli och hoppas på att gå under radarn? Eller så är det något IRL som tar mycket tid. Vet inte, men känner i alla fall att jag vill se mer tankar av dig också
@Ceta!
16. Aliisa (ulv)
Detta blev lite längre än vad jag tänkte mig. Hur som helst så har jag, som sagt, skrivit det jag kommer ihåg i minnet. Så om jag missat någon detalj eller missuppfattat något ber jag om ursäkt!
Jag avvaktar med att rösta för att jag behöver lite mer betänketid.