Oj oj här har skrivits mycket att ta in under dagen och känner att jag behöver läsa på i dom tidigare dl också. Men just nu är jag för trött efter en lång dag så jag återkommer med ett inlägg under morgon dagen!

Pratas mycket om hur många ulvar men vilka specialroller har vi kvar?

Oj oj här har skrivits mycket att ta in under dagen och känner att jag behöver läsa på i dom tidigare dl också. Men just nu är jag för trött efter en lång dag så jag återkommer med ett inlägg under morgon dagen!

Pratas mycket om hur många ulvar men vilka specialroller har vi kvar?
Inga special på ulvar då Mirtai var trollpackan

goda specialare kvar är ängel , bagare , byfåne och siarlärärling
Edit Plus tvillingarna.

Senast ändrad:
B
Inga special på ulvar då Mirtai var trollpackan

goda specialare kvar är ängel , bagare , byfåne och siarlärärling
Edit Plus tvillingarna.
så enligt detta så vet minst två goda om varandra (tvillingarna )
Och det finns ca tre ulvar kvar i leken
Så ser min matematik ut :)

Efter igår och inatt fanns @hemlig högst på min misstankelista. Det är i ulvarnas intressen att försöka styra ängeln. Jag reagerade också på hennes röst igår. Hon tar med i beräkningen att @qitis kan ha siat men tycker ändå att anledningen till rösten skaver. Det får inte jag ihop. Okej om man tror att någon fejkar en sia, men att motiveringen är sisodär i en sån röst oavsett om sian är sann eller inte är ju inte så konstigt.

Men efter att ha läst igenom dagens diskussioner har jag svängt angående det och även blivit lite paranoid. Har alla missat det uppenbara, är det jag som missat det uppenbara? Jag har funderat rätt länge på hur mycket jag ska skriva om vad jag tror om detta men eftersom Hemlig varit ubertydlig så antar jag att det är det hon vill.

Jag tänker att det inte går att missförstå syftet med det här inlägget från hemlig:

Direkt efter natt-dl skriver Hemlig att hon inte finner något misstänkt hos bsf, att hon också likt Qitis hade velat hitta en ulv vilket hon tyvärr inte har gjort och att hon kommer lita på Qitis framöver.

Qitis å sin sida citerar i princip varenda inlägg i tråden utom just detta. Men skriver sen att hon utifrån diskussionerna under dagen inte tror att hemlig är ond. Lite mer rimlig nivå på tydligheten men fullt tillräckligt ändå.

@Niyama kommer sen och röstar på hemlig, och måste då rimligen ha läst igenom hemligs inlägg i tråden. Hur kan hon ha missat inläggen mellan hemlig och qitis? Jag säger inte att de innebär att hon inte kan rösta på hemlig. Men tycker det är orimligt att rösta på hemlig utan att reflektera över ovan.

Jag skulle vilja rösta på Niyama utifrån detta men det känns ju rätt meningslöst. Måste speedläsa tråden för att se vad som är grejen med Aliisa.
Jo, jag hade missat det för jag tyckte hemlig var superskum. Jag läste leken mellan varven från telefon under dagen. Sen när jag satte mig vid datorn skulle jag gå igenom mer men tiden räckte inte, som jag skrev hade jag egentligen velat titta på de som röstade på Mirtai.

Skönt att få ut en ulv till! :)

Jag reagerar också lite på Niyamas röst, i och med att hon verkar tro att Q fått info om Mirtai, men jag tycker hon glider undan när Q frågar vad hon tänker om hemlig.

Här ovan är det om hemlig, jag har inte ändrat uppfattning sen sent igår kväll. Ang. Ceta så var det den rösten jag mest hajade till på som alibi men ska kolla mer på rösterna nu.
Det citerade i inlägget ovan (som inte följer med när jag citerar, tyvärr) är från innan nattDL.
Jag tänker så här långt att jag inte tror @hemlig är ond utifrån det vi diskuterat under dagen.
baserat på samma tanke så tror jag inte heller att @Blacksmithfarm är ond

mer tveksam till bla @LenaH och @Niyama
Men å andra sidan så är det flera som inte visar tankar och funderingar.
Några som smyger med IMO
men ja
sä tänker jag just nu
Ovan är inlägget precis före niyamas röst, ca 5min mellan dem. Q att hon inte tror hemlig är ond + att hon taggar Niyama, så niyama borde inte ha missat det tycker jag. Jag säger inte att hon måste lita blint på Q, men hon verkar ignorera det helt.
Det här med hemlig gör mig misstänksam och svaret att Q skulle ändå inte åka. Det känns som att hemlig bara vara lite missnöjd med att Q verkade ha siat så då la hon en röst där? Det känns jättemärkligt egentligen oavsett vilken roll hemlig har och egentligen skulle jag vilja leta ulvar bland de som röstade på Mirtai men det här är vad som sticker ut mest för mig just nu. Jag orkar inte gå igenom precis alla och ska ut nu strax igen.

Niyama röstar på hemlig
Som sagt, N verkar hålla Q god, men verkar sedan inte bry sig om vad Q skrivit om hemlig under dagen, jag vet att N skrivit att hon haft ont om tid, men det ger mig ändå lite vibbar av att hon kanske inte spelar för godas bästa...

Så... det var skönt att det blev rätt igår, att Mirtai var ulv, det sätter Q på den goda sidan för mig. Alltid skönt. Iom att Q inte verkar tycka att hemligs agerande var särskilt misstänkt så tänker jag låta hemlig vara för tillfället också.
Varför menar du att Qs åsikt gällande hemlig skulle vara gällande? Oavsett vilken av rollerna som hon skulle kunna ha för att ha siat igår så kan hon inte ha siat någon mer ännu. Eller menar du att hon kan ha fått info från god lyan i så fall?

Kollegor? En av dem ond? Vilken? Båda borde inte vara goda? Om de är goda, vilka är då ulvar?

Ungefär på den nivån orkar jag tänka just nu 😂
Alltså, om jag nu varit ulv, hade inte det, precis som LenaH skriver nedan varit onödigt riskabelt för mig att gå in och lägga en första röst på en kollega en kväll när jag inte hinner spela mer? Och mot en person som dessutom fler än jag tyckt vara misstänkt?

Jag tvekar mellan @fio som jag redan redogjort för varför jag misstänker, @Ceta som jag också funderat på och @Aliisa som jag tycker smugit med.

Ceta och Aliisa BÖR inte sitta i lyan ihop iom cetas röst idag för sure, man kan lägga en uddaröst på en kollega men som först ut mot någon flera luftat misstankar mot skulle nog iaf inte jag gjort. Kanske.

Varför menar du att Qs åsikt gällande hemlig skulle vara gällande? Oavsett vilken av rollerna som hon skulle kunna ha för att ha siat igår så kan hon inte ha siat någon mer ännu. Eller menar du att hon kan ha fått info från god lyan i så fall?

Jag gissar bara, men jag har två scenarion.

1. Qitis är siarlärling och siade Mirtai natt 1. Hemlig är byfåne och fick reda på att bsf var god natt 2 (utifrån hennes väldigt övertydliga inlägg om att hon gjort det). Goda lyan har också fattat att Qitis antagligen är siarlärling och gav henne ett paket med spioninfo natt 2, där hon kunde se att hemlig siade bsf. Och när hemlig var så tydlig i tråden bekräftar Qitis det och skriver att hon inte misstänker Hemlig längre. Q har även gillat ett par inlägg där jag resonerat om ovan.

2. Qitis och Hemlig är båda ulvar och har iscensatt alltihop. Hatten av isf.

1. Qitis är siarlärling och siade Mirtai natt 1. Hemlig är byfåne och fick reda på att bsf var god natt 2 (utifrån hennes väldigt övertydliga inlägg om att hon gjort det). Goda lyan har också fattat att Qitis antagligen är siarlärling och gav henne ett paket med spioninfo natt 2, där hon kunde se att hemlig siade bsf. Och när hemlig var så tydlig i tråden bekräftar Qitis det och skriver att hon inte misstänker Hemlig längre. Q har även gillat ett par inlägg där jag resonerat om ovan.

Tack för förklaringen :)

DL1- 21.30

16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen

18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown
20.40 Mirtai röstar på qitis

20.50 (?) qitis röstar på Niyama
20.52 fio röstar på ferrari
21.02 LenaH röstar på cirkus
21:08 glömmerallt röstar på Ceta
21:25 Aliisa röstar på Ferrari
21.25 qitis röstar på LenaH
21.30 cirkus röstar på Ferrari

Ferrari bybo
Cirkus lösmynt spion

Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai

Mirtai ulv trollpacka
Glömmerallt bybo

DL3 - 21.30
17.14 Ceta röstar på Aliisa
18:11 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18.56 Niyama röstar på hemlig
20:15 Artline röstar på Aliisa
20.26 hemlig röstar på Aliisa
20.27 Heffaklumpen röstar på Aliisa
20.27 LenaH röstar på Aliisa
20.39 fio röstar på LenaH
21:01 Aliisa röstar på Hemlig
21.13 qitis röstar på fio
21:26 Breaktown röstar på Niyama
21.30 MikaTela röstar på Ceta

Aliisa ulv
Blacksmithfarm tvilling

Alltså, om jag nu varit ulv, hade inte det, precis som LenaH skriver nedan varit onödigt riskabelt för mig att gå in och lägga en första röst på en kollega en kväll när jag inte hinner spela mer? Och mot en person som dessutom fler än jag tyckt vara misstänkt?

Tycker du motiverade dina varför själv :)

Som ulv så kan man på förhand ana vart lynchen är påväg. Tror man att en kollega håller på att lynchas så utnyttjar man det för att få sig själv att framstå som god. Vilket du och Lena använder som teori för din godhet.

Ang att du röstade tidigt och inte hade mer tid den dagen. Som ulv med tidsbrist så är det lättare/säkrare att haka på teorierna mot en kollega istället för att teoria mot en god.

Både du och hon hade misstankar emot sig. Hade du om du är ulv röstat på en god, så hade risken varit större att du fått ännu mer misstankar.

Jag reagerar också lite på Niyamas röst, i och med att hon verkar tro att Q fått info om Mirtai, men jag tycker hon glider undan när Q frågar vad hon tänker om hemlig.

Det citerade i inlägget ovan (som inte följer med när jag citerar, tyvärr) är från innan nattDL.

Ovan är inlägget precis före niyamas röst, ca 5min mellan dem. Q att hon inte tror hemlig är ond + att hon taggar Niyama, så niyama borde inte ha missat det tycker jag. Jag säger inte att hon måste lita blint på Q, men hon verkar ignorera det helt.

Som sagt, N verkar hålla Q god, men verkar sedan inte bry sig om vad Q skrivit om hemlig under dagen, jag vet att N skrivit att hon haft ont om tid, men det ger mig ändå lite vibbar av att hon kanske inte spelar för godas bästa...
Jag har liknande tankar som @Blacksmithfarm uttrycker här men jag är tveksam till om Niyama verkligen är ond? Kan lika gärna vara en god med tidsbrist och inte hunnit delta i leken tänker jag. Har själv några gånger deltagit med dåligt med tid och det är inte lätt att hänga med i leken då. Framför allt om det skrivs mycket
Så tänker gräva någon annanstans idag

Tycker du motiverade dina varför själv :)

Som ulv så kan man på förhand ana vart lynchen är påväg. Tror man att en kollega håller på att lynchas så utnyttjar man det för att få sig själv att framstå som god. Vilket du och Lena använder som teori för din godhet.

Ang att du röstade tidigt och inte hade mer tid den dagen. Som ulv med tidsbrist så är det lättare/säkrare att haka på teorierna mot en kollega istället för att teoria mot en god.

Både du och hon hade misstankar emot sig. Hade du om du är ulv röstat på en god, så hade risken varit större att du fått ännu mer misstankar.
Ok, då är jag med på vad du menar. Men menar du att just att jag röstade först tyder på att jag är ulv, eller är det bara att du inte vill utesluta mig?

Hemlig hade 6 st där hon trodde ulvarna befann sig. Om man tar bort Niyama (pågrund av Qs teori).

DL3 - 21.30
17.14 Ceta röstar på Aliisa

Ceta har jag redan teoriat om massor.

18:11 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18.56 Niyama röstar på hemlig
20:15 Artline röstar på Aliisa
20.26 hemlig röstar på Aliisa
20.27 Heffaklumpen röstar på Aliisa
20.27 LenaH röstar på Aliisa

LenaH och Heffa röstar på Alissa samtidigt. Sedan är det troligt att de inte sett hemligs röst. Så troligen trodde de båda att de la en tredjeröst.

Jag tror att Lena som ulv hade kunnat rösta på kollega i det läget. Dessutom om det bidrog till att skydda kollegan ceta. Om Ceta skulle vara god så vet jag inte vad jag tror om Lenas roll.

Jag är osäker på om Heffa hade röstat på kollega i det här läget. Men jag utesluter inte att Aliisa kan ha bett om att bli lynchad. Då kan Heffa mycket väl vara ulv.

20.39 fio röstar på LenaH

Här så hade Alissa fem röster. Jag behöver läsa igenom fios inlägg. För just nu har jag ingen åsikt om fio.

21:01 Aliisa röstar på Hemlig
21.13 qitis röstar på fio
21:26 Breaktown röstar på Niyama
21.30 MikaTela röstar på Ceta

MikaTela har under leken gått sin egna väg. Ensam god? Smart ulv? Det är svårt att säga något om henne.

Men tre st av de fem som fanns på hemligs lista röstade på Aliisa. Det borde finnas tre ulvar kvar. Så minst en ulv röstade på Alissa.

Jag tolkade det som att Q tänkte att JAG skulle fått nån info om hemlig under natten och fattade ingenting. Därav nej, jag har inte ändrat uppfattning sen igår kväll. Sen missade jag vad hemlig vinkade om för jag tyckte det var superskumt att hon röstat på Q dagen innan.

Jag som hade bsf som byfånen.. det kändes väldigt logiskt och det var det jag gick på när jag la min röst på @LenaH men nu när jag läser detta känns detta mer troligt. Jag har ju läst inläggen från @hemlig men inte alls reflekterat över att hon skulle kunna ha den rollen.

Med tanke på att bsf la sin första röst på fio och nedan pratar om Ceta så tror jag inte vi riskerar att rösta ut en tvilling om vi röstar där idag. Snarare förhoppningsvis en ulv, eftersom tvillingarna får prata med varandra och därigenom kommit fram till några bra slutsatser.
Noterar att mirtai inte röstade på ceta, hennes bästa chans att rädda sig i det läget. Matematiskt fanns fortfarande chansen för henne att vända det även utan att övertyga någon att ändra sin röst.
Noterar även att aliisa återigen är med på ett hörn, vet inte vad det säger än men ...

Deltagare:
Niyama
hemlig
Artline
Fio
Heffaklumpen
MikaTela
LenaH
Breaktown
Qitis
Ceta

Vi är 10 kvar?
Bagare
Byfåne
Siarlärling
Ängel
Tvilling
2 bybor?
3 ulvar?

Rätt?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar