Jag tycker @Niyama kommit igång lite idag och börjat visa mer av sina egna tankar och står därför fast vid det jag skrev imorse att jag tror hon är god som haft tidsbrist helt enkelt.
@Ceta är fortfarande i hetluften och hemlig har röstat där tidigt idag.
du motiverade det med att hon nog inte är tvilling då bsf argumenterade mot henne . Känner du dig så pass säker på att hon är ond och inte har en annan god roll -@hemlig?
@Artline var också på hugget om ceta igår och har väl inte varit inne så mycket idag så undrar lite vilka andra än ceta du misstänker?

jag själv misstänker främst LenaH för att vara ulv , men det är inget jag vet säkert.

breaktown har skrivit vettigt ,det enda jag reagerar lite på är att hon är väldigt med att peka ut goda roller -å andra sidan hjälper det väl främst goda och inte onda

mikatela är också en person jag är fundersam över. Dock kan jag vara lite färgad av att hon varit så misstänksam mot mig

@heffaklumpen skriver mycket och utförligt om alla. Men är ytterligare en jag är osäker på vart jag har

Jag tycker @Niyama kommit igång lite idag och börjat visa mer av sina egna tankar och står därför fast vid det jag skrev imorse att jag tror hon är god som haft tidsbrist helt enkelt.
du motiverade det med att hon nog inte är tvilling då bsf argumenterade mot henne . Känner du dig så pass säker på att hon är ond och inte har en annan god roll -@hemlig?
@Artline var också på hugget om ceta igår och har väl inte varit inne så mycket idag så undrar lite vilka andra än ceta du misstänker?

jag själv misstänker främst LenaH för att vara ulv , men det är inget jag vet säkert.

breaktown har skrivit vettigt ,det enda jag reagerar lite på är att hon är väldigt med att peka ut goda roller -å andra sidan hjälper det väl främst goda och inte onda

mikatela är också en person jag är fundersam över. Dock kan jag vara lite färgad av att hon varit så misstänksam mot mig

@heffaklumpen skriver mycket och utförligt om alla. Men är ytterligare en jag är osäker på vart jag har
Glömde ju @fio som jag också är väldigt fundersam över.
hon torde inte vara tvilling dock då bsf röstat på henne verkar lite på kant med @LenaH så kanske är de inte onda ihop ändå? Men det är ett kanske det.

Klockan tickar och måste hem och natta unge så därför väljer jag ut de 4 som är mest misstänkta i mina ögon. Och lägger min röst för att hinna!

Heffaklumpen
Precis som Ceta kör hon med hämndröst i dl1. Dl2 ser hon inget ulvigt med mirtai men följer ändå strömmen. Det stora som skiljer henne från ceta är att hon teoriar mer.
LenaH
Mycket skratt och flum. Försöker hon skämta bort misstankarna mot sig? Men samtidigt är hon en van lekare och borde inse att det ser lurt ut. Samtidigt kanske hon inte har något emot att ha ögonen på sig?
Qitis
Qitis är jag fortfarande inte säker på. Jag trodde hon hade siat mirtai men efter fått igång ett drev så har hon varit lugn på den fronten. Tycker inte direkt hon har godförklarat någon heller.
Ceta
Här har jag misstankar och haft till största delen. DL1 klassar jag som en svag hämndröst. DL2 följer strömmen blint utan egen åsikt.
Hon misstänker q efter dl1 men nämner henne inte mer. Flesta inläggen ägnar hon åt att förklara sin spelstil.

Mikatela röstar på qitis då jag tycker hon har kommit undan radarn för hon hittade mirtai

Nu när du skriver det där kom jag på en grej till jag reagerat på med Breaktown. Hon reagerade på att hemlig skrev nåt om att ängeln skulle göra sitt jobb, men själv skrev hon ut i klartext vilka roller folk har och vem som lär vara siad. Det kanske var jag som var trög men det var inte helt uppenbart för mig vid det tillfället, så för mig känns det som att det kunde göra betydligt mer skada än det hemlig skrev om ängeln.

Klockan tickar och måste hem och natta unge så därför väljer jag ut de 4 som är mest misstänkta i mina ögon. Och lägger min röst för att hinna!

Heffaklumpen
Precis som Ceta kör hon med hämndröst i dl1. Dl2 ser hon inget ulvigt med mirtai men följer ändå strömmen. Det stora som skiljer henne från ceta är att hon teoriar mer.
LenaH
Mycket skratt och flum. Försöker hon skämta bort misstankarna mot sig? Men samtidigt är hon en van lekare och borde inse att det ser lurt ut. Samtidigt kanske hon inte har något emot att ha ögonen på sig?
Qitis
Qitis är jag fortfarande inte säker på. Jag trodde hon hade siat mirtai men efter fått igång ett drev så har hon varit lugn på den fronten. Tycker inte direkt hon har godförklarat någon heller.
Ceta
Här har jag misstankar och haft till största delen. DL1 klassar jag som en svag hämndröst. DL2 följer strömmen blint utan egen åsikt.
Hon misstänker q efter dl1 men nämner henne inte mer. Flesta inläggen ägnar hon åt att förklara sin spelstil.

Mikatela röstar på qitis då jag tycker hon har kommit undan radarn för hon hittade mirtai
Haha, hoppsan. En ulv som gett upp?

Nej, jag är inte alls säker.
Just nu föll MikaTela mer mot det onda med sin röst på dig.

Heffaklumpen har visserligen kommit med långa inlägg om varje deltagare, men jag vet att hon kan göra så även som ulv.

Edit: klippte ut röstlistan.

Niyama röstar på MikaTela
misstänkte henne redan innan men rösten på Q gör att det känns som en ulv som gett upp. Dessutom verkar hon i inlägget misstänka Ceta mer, men röstar ändå på Q.

Qitis beter sig väldigt skumt som sagt! Hon ger svarar bara på hälften typ. Sen går hon in med långt utlägg och röstar på mirtai. Försöker hon få oss att tro att hon siar eller har hon verkligen siat?

Ceta skriver samma som mig angående qitis men skriver hennes personliga åsikt. Sen hämndröster innan det. Luktar lurt! En ulv som inte orkar läsa de andras inlägg så noga för hon redan vet vilka som är i lyan?
Funderar på det ovan och MikaTelas spel hittills. Väldigt inaktiv i tråden, gjort 2-3 inlägg med teorier, annars mest snack. Samtidigt beskyller hon mig att inte läsa igenom tråden och ”sno” hennes resonemang? Plus att hon var väldigt negativ mot Qs inlägg (det var hon inte ensam om visserligen..) Antingen är det tidsbrist, men kanske kan vara en spelare som inte varit med på ett tag och är osäker/besviken över att sitta i lyan?

Och under tiden jag skriver detta röstar hon dessutom på Q!? Mycket skumt!

Tankar om fler kommer.

Qitis beter sig väldigt skumt som sagt! Hon ger svarar bara på hälften typ. Sen går hon in med långt utlägg och röstar på mirtai. Försöker hon få oss att tro att hon siar eller har hon verkligen siat?

Dock oroar det mig att så många hakar blint på qitis även om hennes inlägg var rätt övertygande. Men tänk om vi blir lurade i en fälla?
Det här reagerade jag på redan när det skrevs men sen har jag inte tänkt så mycket på MikaTela eftersom hon inte varit aktiv. Min känsla var aldrig att Q ville låtsas ha siat utan min oro var ifall det var en röst pga tidsbrist men att det misstolkas som en sia. Här är ju verkligen ett försök att så tvivel ang. Q.

Nu när du skriver det där kom jag på en grej till jag reagerat på med Breaktown. Hon reagerade på att hemlig skrev nåt om att ängeln skulle göra sitt jobb, men själv skrev hon ut i klartext vilka roller folk har och vem som lär vara siad. Det kanske var jag som var trög men det var inte helt uppenbart för mig vid det tillfället, så för mig känns det som att det kunde göra betydligt mer skada än det hemlig skrev om ängeln.

Ska läsa igenom det som hänt idag ordentligt och skriva mer teorier men måste bara svara på det här först, hade glömt bort det lite själv.

Där och då tyckte jag att hemlig var skum som skrev "hoppas ängeln gör sitt jobb". Jag läste det som att hemlig skrev "hoppas ängeln fattar att den ska skydda Qitis" som ett sätt att försöka påverka ängelns val.

För ulvarna är det ju på ett sätt hopplöst när siaren är outad eftersom det är så svårt att få ut den, sannolikheten att den är skyddad är stor. Men å andra sidan är det ju nästan fritt fram att äta vem som helst utan att riskera att bli utan mat. En ängel med lite is i magen har ju möjlighet att gambla lite och skydda någon annan, och då lyckas med att ulvarna förblir hungriga. Att som god då går ut och försöka hinta om vad ängeln borde göra (skydda siaren eller inte) riskerar att hjälpa ulvarna.

När jag skrev det här var jag väldigt osäker på om det var smart att påpeka detta eller inte, därför blev det lite säga a men inte b. Efter detta har (enligt) mig Q och hemlig blivit tydliga som goda i tråden. Inte bara pga de godförklaringar som gjorts utan kombinationen av vad de skrivit tillsammans. Sen tycker jag egentligen att det är rätt trist med outade roller i tråden rent generellt, men jag resonerade som att eftersom framför allt hemlig varit så himla tydlig med vad hon ville ha fram så fanns det ingen poäng för mig att försöka dölja det.

Sen har jag förresten med tanke på det @qitis skrev även reagerat på själv att jag i princip bara pekat ut goda. Jag har inte missförstått spelet jag lovar :p

Jag tänker att @MikaTela visserligen är ringrostig , men sååå ringrostig torde hon inte vara att hon totalt missat vad som skett i leken tycker jag ?

qitis röstar på MikaTela
Tror det kan vara en ulv som försökt så misstankar mot mig leken igenom och nu försöker få ut mig i Lynch

De citateten niyama tog fram tycker jag belyser det väldigt tydligt
Det här reagerade jag på redan när det skrevs men sen har jag inte tänkt så mycket på MikaTela eftersom hon inte varit aktiv. Min känsla var aldrig att Q ville låtsas ha siat utan min oro var ifall det var en röst pga tidsbrist men att det misstolkas som en sia. Här är ju verkligen ett försök att så tvivel ang. Q.

Jag hade tänkt att rösta på MikaTela tidigare idag på grund av att jag tycker att hon betett sig skumt, men ville ge henne en chans att komma med teorier innan jag lägger min röst. Nu kom hon in och skrev lite tankar om några deltagare och jag tycker minst sagt att inlägget ser desperat ut.
Plus att jag inte känner att jag fick några svar på mina frågor i detta inlägget, vilket gav mig känslan av att hon kan vara en ulv som flyter med (förutom eventuellt nu då när hon nämnde Q och att hon fortfarande tycker att Q är skum).
MikaTela: Missar första DL pga privata orsaker men hade valt att efterhandsrösta på qitis. Igår på förmiddagen hade hon fortfarande Q som misstänkt ulv och tycker att vi ska ha med i beräkningen att cirkus och breaktown spelat mycket mot varandra förr. Igår på kvällen tyckte hon fortfarande att Q betedde sig skumt och att Q inte riktigt svarar på frågor. Men Q hade väl aviserat om tidsbrist? Tycker även att Ceta är skum som skriver samma som henne och hämndröstar, Ceta fick MikaTelas röst igår. Hon var först ut att rösta på någon annan än Mirtai, vilket någon tyckte var till hennes fördel. Tyckte även att det skulle bli intressant att se vad gårdagens lynch resulterade i och att rösterna på Mirtai borde tittas närmare på.
Jag vet inte vart jag har MikaTela, skulle vilja veta vad du tror om Q nu @MikaTela, är Q fortfarande misstänkt? Om inte, vem misstänker du nu?
Något jag noterade är att hon tycker att rösterna på Mirtai ska granskas för att ulvarna borde gömma sig där, men varför är inte rösterna som ligger på andra intressanta? Jag tänker att ulvarna lika gärna kan ha valt att sprida ut sina röster på olika personer och ser det som möjligt att någon/några ulvar röstat på någon annan än Mirtai. Vet inte om det är en ulv som vill rikta misstankar mot oskyldiga goda, eller en god som har fastnat på att (alla?) ulvar borde varit med och lynchat Mirtai. Om jag räknar rätt så var det fem röster som inte låg på Mirtai och om det stämmer med fem ulvar i lyan så är det teoretiskt möjligt att ingen ulv röstade på Mirtai. Men om jag personligen ska gissa så tror jag att ulvarna har spridit ut sina röster på Mirtai och andra deltagare.
Känner att jag behöver se mer tankar från MikaTela om jag ska kunna placera henne åt det godare/ondare hållet.
I hennes röstinlägg tycker hon dessutom att Q typ bara ger svar på hälften. Men jag vet inte om jag tycker att MikaTela är så mycket bättre på att svara på frågor? Sedan, frånvaron av teorier och att inte synas/höras får mig att starkt fundera på om det gömmer sig en ulv här.

Därför Heffaklumpen röstar på MikaTela

Gällande Hemlig så verkar tråden gemensamt satt en god roll på henne. Har hittat inlägget som det syftas till och förstår tanken. Lutar nog åt att hålla Hemlig som god också. Hoppas Hemlig kan tänka om gällande mig bara.

Qitis känns som att alla har som god, så även jag. Hade blivit sjukt imponerad om hon är ulv och spelar som hon gör.

Dessa inlägg (plus det om ängeln) gör mig misstänksam mot hemlig. En sak att inte följa Q, men varför rösta på en som kan ha siat?! Jag tvekade på att följa, men skulle ju aldrig lagt en röst på Q i alla fall.

Hur skulle vi alla kunna veta vem Q är? Det finns två roller som kan sia (om nu Q ens siat då).

Det kändes dessutom tidigare som att hemlig försökte hitta möjligheter till att Mirtai inte var siad som ond... Jag var visserligen inte heller säker men hemligs inlägg om förstaröster och andraröster osv skaver.

Om Niyama är ond och Hemlig god, så blir ju detta inlägg ett sätt att godförklara sig i mina ögon. Att peka på sitt egna goda beteende i att inte rösta på en som kan ha siat då menar jag, och samtidigt rikta misstankar mot en (ifall nu N är ond och H god) hon vet är gld

LenaH känns som en god Lena. Håller alltid henne som ond efter min första lek i lyan med Lena, men magkänslan säger god nu.

Funderar på om en ond Breaktown försöker vinna poäng hos goda sidan genom att anklaga Hemlig för att peka för mycket åt ängeln?

Under tiden jag skapat detta långa inlägg ser jag dock att hon bemött samma kritik från Niyama och tycker förklaringen låter rimlig. Hjälper mig inte i huruvida Breaktown är ond eller god dock.

DL4
17.49 hemlig röstar på Ceta
20.11 MikaTela röstar på qitis
20.17 Niyama röstar på MikaTela
20.30 ?) qitis röstar på MikaTela

Ceta 1
Qitis 1
MikaTela 2

DL4
20.30 qitis röstar på MikaTela
20.31 heffaklumpen röstar på MikaTela

Ceta 1
Qitis 1
MikaTela 3

DL4
20.30 qitis röstar på MikaTela
20.31 Heffaklumpen röstar på MikaTela

Ceta 1
Qitis 1
MikaTela 3

Ska läsa igenom det som hänt idag ordentligt och skriva mer teorier men måste bara svara på det här först, hade glömt bort det lite själv.

Där och då tyckte jag att hemlig var skum som skrev "hoppas ängeln gör sitt jobb". Jag läste det som att hemlig skrev "hoppas ängeln fattar att den ska skydda Qitis" som ett sätt att försöka påverka ängelns val.

För ulvarna är det ju på ett sätt hopplöst när siaren är outad eftersom det är så svårt att få ut den, sannolikheten att den är skyddad är stor. Men å andra sidan är det ju nästan fritt fram att äta vem som helst utan att riskera att bli utan mat. En ängel med lite is i magen har ju möjlighet att gambla lite och skydda någon annan, och då lyckas med att ulvarna förblir hungriga. Att som god då går ut och försöka hinta om vad ängeln borde göra (skydda siaren eller inte) riskerar att hjälpa ulvarna.

När jag skrev det här var jag väldigt osäker på om det var smart att påpeka detta eller inte, därför blev det lite säga a men inte b. Efter detta har (enligt) mig Q och hemlig blivit tydliga som goda i tråden. Inte bara pga de godförklaringar som gjorts utan kombinationen av vad de skrivit tillsammans. Sen tycker jag egentligen att det är rätt trist med outade roller i tråden rent generellt, men jag resonerade som att eftersom framför allt hemlig varit så himla tydlig med vad hon ville ha fram så fanns det ingen poäng för mig att försöka dölja det.

Sen har jag förresten med tanke på det @qitis skrev även reagerat på själv att jag i princip bara pekat ut goda. Jag har inte missförstått spelet jag lovar :p
Jag förstår det om ängeln och håller med (iofs kanske det skapar mer osäkerhet hos ulvarna också att sånt påpekas i tråden). Men när du gick ut med hemligs roll och vad som troligtvis skett hade jag inte fattat det, men jag var lite seg då så det kanske var uppenbart för andra. Det kändes hur som helst märkligt att ha synpunkter på ängelkommentaren och sen outa hur mycket som helst 😅

Funderar på det ovan och MikaTelas spel hittills. Väldigt inaktiv i tråden, gjort 2-3 inlägg med teorier, annars mest snack. Samtidigt beskyller hon mig att inte läsa igenom tråden och ”sno” hennes resonemang? Plus att hon var väldigt negativ mot Qs inlägg (det var hon inte ensam om visserligen..) Antingen är det tidsbrist, men kanske kan vara en spelare som inte varit med på ett tag och är osäker/besviken över att sitta i lyan?

Och under tiden jag skriver detta röstar hon dessutom på Q!? Mycket skumt!

Tankar om fler kommer.

Qitis

Tycker MikaTela verkat försöka smyga under radarn i leken, men baserat på mitt resonemang ovan och den sedan (i mina ögon) väldigt märkliga rösten på Q:
Ceta röstar på MikaTela

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar