Om Niyama är ond och Hemlig god, så blir ju detta inlägg ett sätt att godförklara sig i mina ögon. Att peka på sitt egna goda beteende i att inte rösta på en som kan ha siat då menar jag, och samtidigt rikta misstankar mot en (ifall nu N är ond och H god) hon vet är gld
Undrar om lyan röjer sig nu? :cautious: Först MikaTela och nu detta?

Funderar på om en ond Breaktown försöker vinna poäng hos goda sidan genom att anklaga Hemlig för att peka för mycket åt ängeln?

Under tiden jag skapat detta långa inlägg ser jag dock att hon bemött samma kritik från Niyama och tycker förklaringen låter rimlig. Hjälper mig inte i huruvida Breaktown är ond eller god dock.

Som tillägg så beskrev jag ju i svaret till Niyama hur jag resonerade med min kommentar då när jag skrev den. Sen dess har massor hänt och nu är jag rätt övertygad om att hemlig är god.

DL4
17.49 hemlig röstar på Ceta
20.11 MikaTela röstar på qitis
20.17 Niyama röstar på MikaTela
20.30 qitis röstar på MikaTela
20.31 heffaklumpen röstar på MikaTela
20:36 Ceta röstar på MinaTela

Ceta 1
Qitis 1
MikaTela 4

Jag förstår det om ängeln och håller med (iofs kanske det skapar mer osäkerhet hos ulvarna också att sånt påpekas i tråden). Men när du gick ut med hemligs roll och vad som troligtvis skett hade jag inte fattat det, men jag var lite seg då så det kanske var uppenbart för andra. Det kändes hur som helst märkligt att ha synpunkter på ängelkommentaren och sen outa hur mycket som helst 😅

Nu tycker jag ju inte att det var jag som outade, det gjorde hon själv :p Jag VET inte vilka roller Q eller hemlig har utan teoriar bara. Men jag fattar vad du menar, och som jag skrev så var jag inte helt säker på om det var bra att skriva det. Dock håller jag fast vid att det är obegripligt att du inte uppfattade vad hemlig skrev ;)

Jag tycker @Niyama kommit igång lite idag och börjat visa mer av sina egna tankar och står därför fast vid det jag skrev imorse att jag tror hon är god som haft tidsbrist helt enkelt.
@Ceta är fortfarande i hetluften och hemlig har röstat där tidigt idag.
du motiverade det med att hon nog inte är tvilling då bsf argumenterade mot henne . Känner du dig så pass säker på att hon är ond och inte har en annan god roll -@hemlig?
@Artline var också på hugget om ceta igår och har väl inte varit inne så mycket idag så undrar lite vilka andra än ceta du misstänker?

jag själv misstänker främst LenaH för att vara ulv , men det är inget jag vet säkert.

breaktown har skrivit vettigt ,det enda jag reagerar lite på är att hon är väldigt med att peka ut goda roller -å andra sidan hjälper det väl främst goda och inte onda

mikatela är också en person jag är fundersam över. Dock kan jag vara lite färgad av att hon varit så misstänksam mot mig

@heffaklumpen skriver mycket och utförligt om alla. Men är ytterligare en jag är osäker på vart jag har
Jag har medvetet legat lågt idag. Jag är insnöad på Ceta och har velat höra andras teorier.

Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte släppa Ceta.

Jag har teori om att Lena är kollega med ceta.

Men håller med om att MikaTela rösten på dig idag är märklig. Men samtidigt för konstig för att vara ulv. Antigen är hon självmordsbenägen ulv eller en god som har väldigt otur när hon tänker.

Nu tycker jag ju inte att det var jag som outade, det gjorde hon själv :p Jag VET inte vilka roller Q eller hemlig har utan teoriar bara. Men jag fattar vad du menar, och som jag skrev så var jag inte helt säker på om det var bra att skriva det. Dock håller jag fast vid att det är obegripligt att du inte uppfattade vad hemlig skrev ;)
Jag förstod inte hemligs roll förens du berättade det.

Jag måste vara jätte trög.

Hade jag varit piggare och läst leken i lugn och ro hade jag kanske fattat, men nu kollade jag in då och då på mobilen och missade helheten.

Vem tror du mer? Lär väl vara en till. LenaH? Som blev godförklarad av Ceta. Men eftersom jag inte vet om Ceta är ulv så behöver det ju inte vara så.

Jag är också inne på att Ceta kan vara ulv, men jag vet inte om det faktum att LenaH blev godförklarad av Ceta gör henne till kollega? Känns ju lite väl genomskinligt kanske?

Jag har haft väldigt dåligt med tid idag och har inte bättre nu ikväll tyvärr men jag har iaf försökt läsa under dagen. :)

Mina misstankar mot @fio kvarstår, främst faktiskt sen Mirtailynchen, @Ceta är inte heller ur bilden men faktiskt så seglade @MikaTela upp som en för mig rätt otippad kandidat, jag har helt enkelt inte lagt märke till henne tidigare (jag har faktiskt även sjukt dålig koll på @heffaklumpen :o)

@hemlig - du efterfrågade min lya igår och här är väl en samlad bild av vad jag tror just nu men jag saknar hela bilden och skulle väl vid möjlighet behöva läsa om leken ett varv till.

Gissar uppgiven ulv...

Om det skulle vara så att både Ceta och MikaTela är ulvar är det ju inte alls ett orimligt scenario att M offrar sig. Om hon inte har tid med spelet är det bättre att hon ryker, plus att det potentiellt kan ge lite alibi åt Ceta. Men jag måste fundera lite mer, har inte haft någon uppfattning alls om MikaTela förrän precis nu

Vem tror du mer? Lär väl vara en till. LenaH? Som blev godförklarad av Ceta. Men eftersom jag inte vet om Ceta är ulv så behöver det ju inte vara så.
Ingen aning. MikaTela nämner Heffa, LenaH, Q och Ceta i sitt självmordsinlägg. Tagit med en eller två kollegor?

Vad tror du om Breaktown? Två sena röster som inte gjorde nån skillnad, och sen det som diskuterats nu precis. Fio är ju möjlig ulv också.

Jag är också inne på att Ceta kan vara ulv, men jag vet inte om det faktum att LenaH blev godförklarad av Ceta gör henne till kollega? Känns ju lite väl genomskinligt kanske?
Med tanke på att jag teoriat om att Lena och Ceta är kollegor. Är Ceta ulv så finns det garanterat en baktanke med det.

Vad den baktanken är vet jag dock inte.

Äh, jag tror att @MikaTela är en uppgiven ulv som försöker vara så skum att det blir FÖR skumt och det vore enkelt att lägga min röst där men jag tänker faktiskt lägga min röst där jag helst vill lägga den - på @fio .

Jag tycker fios röst på Mirtai i DL2 var alldeles för smidig och att hon inte riktigt ville teoria om den utan bara tog den enkla vägen gör att hon kändes luden redan då. Sen nu när leken utvecklats och goda börjat hitta varandra så hänger hon inte riktigt med vilket är lätt hänt när man som ulv redan sitter på facit.

LenaH röstar på fio

Om det skulle vara så att både Ceta och MikaTela är ulvar är det ju inte alls ett orimligt scenario att M offrar sig. Om hon inte har tid med spelet är det bättre att hon ryker, plus att det potentiellt kan ge lite alibi åt Ceta. Men jag måste fundera lite mer, har inte haft någon uppfattning alls om MikaTela förrän precis nu
Fast det ger ju inget alibi när hon skriver ett inlägg där hon i princip ber om att bli lynchad?

Äh, jag tror att @MikaTela är en uppgiven ulv som försöker vara så skum att det blir FÖR skumt och det vore enkelt att lägga min röst där men jag tänker faktiskt lägga min röst där jag helst vill lägga den - på @fio .

Jag tycker fios röst på Mirtai i DL2 var alldeles för smidig och att hon inte riktigt ville teoria om den utan bara tog den enkla vägen gör att hon kändes luden redan då. Sen nu när leken utvecklats och goda börjat hitta varandra så hänger hon inte riktigt med vilket är lätt hänt när man som ulv redan sitter på facit.

LenaH röstar på fio
Alltså du och fio i denna leken 😅 börjar undra om ni är onda båda två :cautious:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar