jag vet faktiskt inte vad du tycker skaver och som Hedinn reagerar på - om ni läser om från mitt #144 så kanske det blir tydligare vad ni nu tycker är otydligt. Det var där jag skrev mitt första svar till Q att det kändes väldigt osannolikt att det inte skulle ha varit ngt ulv bland de 9 som fått röster emot sig och jag undrar varför hon tar upp det.

Det jag funderar över är varför ni inte funderar över fio eller LenaH som oxå tog upp Qs inlägg och undrade vad som var poängen m inlägget eller som LenaH skrev "stating the obvious".

Ser att @Myrten oxå känner sig lite lost i diskussionen men hon verkar bena ut det och få ut kontentan och nu utifrån Myrtens inlägg så inser jag vad nog Q försökte skriva igår men som gick mig förbi. Men sedan förstår jag inte hur du Myrten menar med att lyan kan ha försökt gå i och räddningsrösta - Om lyan har försökt räddningsrösta bör de väl ha lagt en andra el tredje röst på någon (dvs Mirtai) och det lämnar fio och framförallt Hedin? Men isf är det väl ett ganska så klumpigt försök för Hedinns röst står ju ut väldigt? Varför lägga en räddningsröst redan i DL1?
Jag blir ju inte klok på om det är du eller Q som skaver eller om det är ni båda, LenaH och Fios kommentarer hänger jag ju med på, det känns verkligen uppenbart så jag förstår inte den långa diskussionen helt enkelt, vad finns det att diskutera liksom. Men frågan är om det betyder något om någon av er eller om ni helt enkelt bara fastnade med varandra? Jag vet inte och det känns frustrerande! :arghh:

[...]
Ser att @Myrten oxå känner sig lite lost i diskussionen men hon verkar bena ut det och få ut kontentan och nu utifrån Myrtens inlägg så inser jag vad nog Q försökte skriva igår men som gick mig förbi. Men sedan förstår jag inte hur du Myrten menar med att lyan kan ha försökt gå i och räddningsrösta - Om lyan har försökt räddningsrösta bör de väl ha lagt en andra el tredje röst på någon (dvs Mirtai) och det lämnar fio och framförallt Hedin? Men isf är det väl ett ganska så klumpigt försök för Hedinns röst står ju ut väldigt? Varför lägga en räddningsröst redan i DL1?

Jag tog en paus och var inne på Buke och skrev i en annan tråd varpå jag fick notis om att du taggat mig. Jag fattar inte riktigt hur du menar faktiskt.

Det jag gör är att jag skriver hur jag tror att Q menade om att Hedinns röst kunde vara skum. För att se om jag förstått Qs resonemang. Ja, jag fattade att Q teoriade runt om Mirtai-röster och främst Hedinns kunde vara ett drag för lyan att säkerställa att ingen ond åkte. Det var så hon fick ihop sina "två" teorier och det var det jag försökte bena ut.

Själv vet jag inte om jag tror att det är så. Som jag skrev tidigare kan det kan vara lika stor anledning för vilken god spelare som helst som inte är borgmästare att se till någon annan fick en tydlig majoritet vid lynchen.

Jag blir ju inte klok på om det är du eller Q som skaver eller om det är ni båda, LenaH och Fios kommentarer hänger jag ju med på, det känns verkligen uppenbart så jag förstår inte den långa diskussionen helt enkelt, vad finns det att diskutera liksom. Men frågan är om det betyder något om någon av er eller om ni helt enkelt bara fastnade med varandra? Jag vet inte och det känns frustrerande! :arghh:
Jag förstod inte vilka hon syftade på, frågade, förstod vad hon menade och tyckte sen det var rätt ovidkommande. ;)

F ö har jag som sagt häcken full pga träning ikväll så jag kommer inte vara så aktiv idag.

Jag tog en paus och var inne på Buke och skrev i en annan tråd varpå jag fick notis om att du taggat mig. Jag fattar inte riktigt hur du menar faktiskt.

Det jag gör är att jag skriver hur jag tror att Q menade om att Hedinns röst kunde vara skum. För att se om jag förstått Qs resonemang. Ja, jag fattade att Q teoriade runt om Mirtai-röster och främst Hedinns kunde vara ett drag för lyan att säkerställa att ingen ond åkte. Det var så hon fick ihop sina "två" teorier och det var det jag försökte bena ut.

Själv vet jag inte om jag tror att det är så. Som jag skrev tidigare kan det kan vara lika stor anledning för vilken god spelare som helst som inte är borgmästare att se till någon annan fick en tydlig majoritet vid lynchen.
är jag såå otydlig :arghh:

Jag menar att jag genom ditt inlägg förstår mer hur Q menade å hur hon menade att teorierna hängde ihop.

Det jag undrar över i ditt inlägg
Med tanke på hur lekens borgmästare funkar kan det innebära att en spelare som ser ut att ha en röst i själva verket har två + utslagsröst. För att säkerställa att en spelare med en röst inte åker ut så är det bäst att se till att någon får fler röster. Alltså kan lyan ha gått in och räddningsröstat fast det inte ser ut så.
Så när jag skrev:
Men sedan förstår jag inte hur du Myrten menar med att lyan kan ha försökt gå i och räddningsrösta - Om lyan har försökt räddningsrösta bör de väl ha lagt en andra el tredje röst på någon (dvs Mirtai) och det lämnar fio och framförallt Hedin? Men isf är det väl ett ganska så klumpigt försök för Hedinns röst står ju ut väldigt? Varför lägga en räddningsröst redan i DL1?

Så menar jag att det ser ju ut som att vara en räddningsröst eftersom Mirtai var den enda som fick fler än 1 röst emot sig och hon fick totalt tre röster. Och eftersom jag tycker det ser ut som ett räddningsförsök så tycker jag det ser ut som ett klumpigt ett och jag förstår inte nyttan av att försöka rädda en ev kollega redan i DL1. Så därför tror jag nog inte att det är ett försök till räddningsröst.

Däremot har du ju helt rätt i att en god som tror att denne kan vara i riskzonen och som vet var denne har sig själv skulle kunna göra en sådan sak.

Var är alla? Jag måste rösta inom de närmsta 15 min och det känns som om det fattas input från väldigt många... :cautious: Sen åker jag ut i obygden på årsmöte utan mobiltäckning i skitbilen... :crazy:
Jag har funderat på @Artline vad hon menade med sin inlägg, jag fattar inte riktigt kopplingen men är Artline skum för att jag är trög? ;)
Sen undrar jag över @Habina röst helt utan någon bakgrund på Hemlig igår, å andra sidan så är det vanligt Habina görande utan att det säger något om hennes roll.
@quarter4ever och @Paddington s diskussion skaver men jag vet inte riktigt varför och vem... :cautious:
LenaH förstår jag vad hon menar med sina frågor och Fio förklarar snällt... Hedinn har försvunnit lite för mig, jag måste kolla!

@Paddington - jag menar såhär: i det jag skrev är "fast det inte ser ut så" det väsentliga. Vanligtvis när man diskuterar räddningsröster så är scenariot att X har tre röster och Y har tre röster varpå Z röstar så att X får majoritet. Då börjar man fundera på om Z ville rädda Y. Här så är borgmästarens extraröst dold för alla utom hen själv och bm har den där extrarösten i alla lyncher (vilket jag inte fattade igår). Därför kan röst(er) som ger en spelare majoritet så som Mirtai fick igår egentligen vara räddningsröst(er) från lyan fast det ser ut som att inte någon annan är i fara. Det såg ut som att Mirtai hade självklar majoritet, men det kan ha varit knappare än vad det såg ut. Mirtai kan ha legat lika med någon som dessutom skulle rykt för att hon var bm:s val när Hedinn lade sin röst.

Sen tar jag inte ställning till om det hände eller inte. Men eftersom goda hade lika stor anledning att se till att det skilde mer än en röst så blir det ju inte direkt utstickande att rösta så medvetet.

Jag kikar vidare och inser att @Habina har varit rätt osynlig, hoppas att allt är okej med dig. Men hennes röstmotivering på Hemlig känns lite svag men å andra sidan så vem röstmotivering var inte det igår?

Sorry, jag är helt väck... Begriper inte varför allt går åt skogen när jag bestämt mig för en lugn vecka med ulvlek. :arghh: Men jag ska sätta mig vid datorn och läsa ikapp om en stund. :)

Hm @Hedinn verkar förklara och stryka medhårs och hennes sista minuten röst på Mirtai tycker jag är lite knepig, även om det inte var så konstigt att rösta på Mirtai.
@Myrten skriver en hel del men inget som jag har reagerat på så här långt, men jag kanske har läst för dåligt?
Åh jag måste rösta... Snurrfian röstar på Hedinn eftersom hon verkar vilja förklara och medla mellan Q och Paddington och att hennes sista minuten röst på Mirtai skulle kunna vara en ulv som såg en chans att bli av med en god.

@Paddington - jag menar såhär: i det jag skrev är "fast det inte ser ut så" det väsentliga. Vanligtvis när man diskuterar räddningsröster så är scenariot att X har tre röster och Y har tre röster varpå Z röstar så att X får majoritet. Då börjar man fundera på om Z ville rädda Y. Här så är borgmästarens extraröst dold för alla utom hen själv och bm har den där extrarösten i alla lyncher (vilket jag inte fattade igår). Därför kan röst(er) som ger en spelare majoritet så som Mirtai fick igår egentligen vara räddningsröst(er) från lyan fast det ser ut som att inte någon annan är i fara. Det såg ut som att Mirtai hade självklar majoritet, men det kan ha varit knappare än vad det såg ut. Mirtai kan ha legat lika med någon som dessutom skulle rykt för att hon var bm:s val när Hedinn lade sin röst.

Sen tar jag inte ställning till om det hände eller inte. Men eftersom goda hade lika stor anledning att se till att det skilde mer än en röst så blir det ju inte direkt utstickande att rösta så medvetet.
:up:

då hänger jag med på vad du menar :)

Hm @Hedinn verkar förklara och stryka medhårs och hennes sista minuten röst på Mirtai tycker jag är lite knepig, även om det inte var så konstigt att rösta på Mirtai.
@Myrten skriver en hel del men inget som jag har reagerat på så här långt, men jag kanske har läst för dåligt?
Åh jag måste rösta... Snurrfian röstar på Hedinn eftersom hon verkar vilja förklara och medla mellan Q och Paddington och att hennes sista minuten röst på Mirtai skulle kunna vara en ulv som såg en chans att bli av med en god.
Nu verkar du ju ha jättebråttom, men hur är medlandet skumt? Och röstat så som Hedinn gjorde tycker jag det klarlagts att även en god med en röst hade anledning att göra p g a hur borgmästarrollen fungerar i den här leken.

Medlat? Är vi med i samma lek?

:arghh:

• Gilla
Reactions: fio
Jag tänkte inte på det här igår, men nu blev jag lite fundersam, LenaH skrev att det var fyra ulvar och Artline tror att det gynnar ulvarna att låta de goda tro att det är en ond mindre? Menar du att du tror att det är fler än fyra ulvar? Eller tror du att det är färre ulvar? Jag vet inte om det är något alls egentligen men det fick mig att hoppa till helt enkelt.
Jag tror också det är 3-4 ulvar. Troligtvis 4.

Men det vore bekvämt för ulvarna att låta oss tro att det var bara tre ulvar. Då kan en ulv (om de är fyra) gömma sig bättre.

(har varit ulv i lek där vi var en ulv mer än vad de goda trodde)

Sen vet jag inte om Hedinn "medlar" direkt? Här är inläggen. Hon skriver väl hur hon uppfattar det hela. Jag tycker att det känns som om Snurris röstmotivering är fabricerad. Iofs hade hon bråttom, men det har väl ändå hänt en del sedan igår?
@fio upplevde jag mest reagerade lite på det, vilket jag inte tycker är så konstigt. Reagerade gjorde jag lite själv också (om än inte på pränt, då jag avfärdade det med "Jaja, det är ju Q4 innan jag kom så långt :D). Men det kan ju vara en fördel att skriva det man reagerar på för framtida tankar i leken också.

Så jag upplevde en väldigt stor skillnad, där jag tyckte att Paddi ifrågasatte och höll igång en diskussion om det, på ett sätt jag nästan upplevde lite anklagande, medan fio tyckte jag mest bara visade en reaktion på det hela.

Det är väl mest att Q4 skriver "teorier" som är självklara, vilket är vad Paddi försöker påpeka.

På den fronten kan jag förstå ifrågasättandet till viss del, just för att det är så självklart, men Q4 brukar väl, vad jag vet, skriva ut exakt alla tankar/ konstateranden m.m mest för att ha dem på pränt, så jag tycker inte att det är ett dugg skumt att hon gör det. Så sett till det har jag lite mindre förståelse för att @Paddington gör en såpass stor diskussion av det.

Jag har varit ute på lantstället med mamma och hundarna hela dagen i solen, så nu sitter jag vid datorn för första gången idag, trött och nöjd :)
Ska ta fram papper och penna och se om jag kan få ner lite åsikter om saker och ting.

Diskussionen med Q och paddi känns väldigt förvirrande. Ska läsa den och se om jag blir klokare men jag har inte riktigt tid att sätta mig in i leken just nu. Återkommer senare ikväll

Nu ska jag lämna den här leken ett tag, kanske t o m stänga ner Buke! :idea: För jag har ett beting jag måste skriva klart idag och jag är inte där ännu. Har ju ryckt upp mig lite från igår i alla fall. Nu ska jag verkligen försöka hålla mig borta i ett par timmar, inte gå in och läsa NEJ DÅ!

För övrigt insåg jag just att jag tagit fel på :idea: och :down:! Hoppas jag inte varit otrevlig utan att veta det!:eek:

Var har jag förklarat? Jag skrev väl min uppfattning om det hela. Och vem tycker du att jag har strukit medhårs?

Sen vet jag inte om Hedinn "medlar" direkt? Här är inläggen. Hon skriver väl hur hon uppfattar det hela. Jag tycker att det känns som om Snurris röstmotivering är fabricerad. Iofs hade hon bråttom, men det har väl ändå hänt en del sedan igår?
Jag känner lite detsamma, visst, har man bråttom kan det påverka (speciellt om man inte haft tid att läsa ordentligt) men då brukar man väl snarare fastna på något och jag vet inte om att jag skulle ha "strukit medhårs" vore det mest rimliga att fastna på?

Det enda jag i så fall kan komma på skulle kunna uppfattas att jag strukit något medhårs vore att jag tyckte att Q4s "teori" är ganska typisk för henne? Eller möjligtvis att jag skrev att jag reagerade lite på samma sätt som fio?

Jag ser inte riktigt logiken där. Men som sagt, svårt att veta om det beror på tidsbrist eller nåt annat.

Konverationen mellan Q och Paddi tycker jag att Hedinn och Myrten skrivit ner det jag tänker på. Hedinn när hon skriver att paddi går på Q mer än fio och Myrten när hon pratar om extra rösten.

Jag förstårs Q's kommentar. Precis som Q säger så borde det finnas minst en ulv bland de som hade röster. Då är det inte så konstigt om hon funderar på om någon ulv kan ha blivit räddad även om jag är tveksam till om de hade vågat det i det läget. Men omöjligt är det inte.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 640
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar