Natten har varit lugn

Dag-dl ikväll 21.30
Natt-dl i morgon 09.00
Strålande! :bow: Dessutom bör det innebära att spionen kan hitta ängeln. Iofs även att lyan vet vem ängeln är. (Orkar inte gå tillbaka och kolla rollistan, men det var såvitt jag minns "vanlig" spion.)

Nu ska jag komma igång och skriva och på sikt läsa ikapp leken. Jag är lite stressad för mina deadlines så jag behöver få lite gjort innan jag går in för leken. Men jag kommer att ha mer normal aktivitet från och med idag. Igår hade jag en grej som skulle bli klart under dagen. Nu gäller helgen respektive 31 mars. Att jag sedan borde ta semester på riktigt är en annan sak.

Mvh arbetsnarkomanen:p

Jag är alldeles för trött för det här... :arghh: Jag försöker komma underfund med vad @Paddington och @quarter4ever diskuterar, det ser ut som om Q funderar på om ulvarna kan ha röstat på antingen Mirtai eller någon annan och jag känner mest, eh jo antagligen var skulle de annars har röstat? Men Paddington diskuterar vidare och konstatera att det borde vara minst en ulv som har fått en röst på sig och min spontana tanke är eh ja självklart, det är nio deltagare av 11 som har fått röster på sig, de som inte har fått är LenH och Habina, visserligen en aning skumma båda två men jag tror inte att det bara är två ulvar totalt. ;)
Men jag undrar om jag har missat något? Den här natten har det inte blivit så mycket sömn så jag känner mig en aning förvirrad.
Det är väl mest att Q4 skriver "teorier" som är självklara, vilket är vad Paddi försöker påpeka.

På den fronten kan jag förstå ifrågasättandet till viss del, just för att det är så självklart, men Q4 brukar väl, vad jag vet, skriva ut exakt alla tankar/ konstateranden m.m mest för att ha dem på pränt, så jag tycker inte att det är ett dugg skumt att hon gör det. Så sett till det har jag lite mindre förståelse för att @Paddington gör en såpass stor diskussion av det.

Det är väl mest att Q4 skriver "teorier" som är självklara, vilket är vad Paddi försöker påpeka.

På den fronten kan jag förstå ifrågasättandet till viss del, just för att det är så självklart, men Q4 brukar väl, vad jag vet, skriva ut exakt alla tankar/ konstateranden m.m mest för att ha dem på pränt, så jag tycker inte att det är ett dugg skumt att hon gör det. Så sett till det har jag lite mindre förståelse för att @Paddington gör en såpass stor diskussion av det.
Jag började som sagt undra om det var något jag hade missat eftersom paddington drog igång men du har rätt i att Q brukar skriva ner allt som kommer in i hennes huvud... :angel: (plus lite till tror jag :angel::love: puss @quarter4ever )

Jo det är lite så jag brukar göra, och just för att ha det på pränt , inte bara för min skull utan även andras
Jag funderar också på varför paddington fastnade så på detta igår,(fine om jag hade haft en felaktig teori då hade jag fattat det bättre ) och till viss del även fio?
fio å andra sidan tyckte jag släppte det på ett annat sätt än paddington

Mest bara för att ha den uppdaterad så jag hittar den

20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai lynchas ( bybo)
Ingen käkas

jag ska på utvecklingssamtal under em och sedan får jag besök av två kusiner runt 16-tiden som ska stanna över natten
Så jag kommer inte vara med i leken så mycket idag som jag brukar, men ska iaf försöka läsa under dagen, och rösta, kanske tom rösta väldigt tidigt om jag hittar något som är misstänkt nog för att kunna göra det, så ingen får för sig att det är något konstigt med det .....:angel:

Jo det är lite så jag brukar göra, och just för att ha det på pränt , inte bara för min skull utan även andras
Jag funderar också på varför paddington fastnade så på detta igår,(fine om jag hade haft en felaktig teori då hade jag fattat det bättre ) och till viss del även fio?
fio å andra sidan tyckte jag släppte det på ett annat sätt än paddington
@fio upplevde jag mest reagerade lite på det, vilket jag inte tycker är så konstigt. Reagerade gjorde jag lite själv också (om än inte på pränt, då jag avfärdade det med "Jaja, det är ju Q4 innan jag kom så långt :D). Men det kan ju vara en fördel att skriva det man reagerar på för framtida tankar i leken också.

Så jag upplevde en väldigt stor skillnad, där jag tyckte att Paddi ifrågasatte och höll igång en diskussion om det, på ett sätt jag nästan upplevde lite anklagande, medan fio tyckte jag mest bara visade en reaktion på det hela.

Strålande! :bow: Dessutom bör det innebära att spionen kan hitta ängeln. Iofs även att lyan vet vem ängeln är. (Orkar inte gå tillbaka och kolla rollistan, men det var såvitt jag minns "vanlig" spion.)
Måste bara inflika att Spionen antagligen vetat vem ängeln är ändå för jag förutsätter att ängeln skyddar sig själv natt 1 när inte onda har spioninfo.

1: hemlig hittat leken och varnar för förvirrad spelare röstade på Paddington igår för att hon skulle saknat sina lyakompisar när hon ville att några skulle "vakna" igår. Reagerar på Habina som röstar på henne igår och funderar över om Habina är ulv för det. Behöver se mer av hemlig

2: Paddington väckte alla imorse, iaf trodde hon det :p, verkar inte tycka att hemlig skulle vara mer förvirrad än någon annan eftersom hon nu lekt ett par lekar, var avundsjuk på Hedinn som kunde ligga kvar i sängen. Sedan en hel radda OT.inlägg och därefter egentligen det enda inlägget#115 ( utöver sammanfattningen) innan DL som innehåller mer tankar där hon uttrycker att hon är fundersam om folk läser andras inlägg ordentligt samt över rösterna på Mirtai,( pga att Mirtais inlägg inte skulle varit så svårt att förstå)och funderar över mig och fio som röstat där och även över LenaH. Röstar sedan på fio utifrån det. Hamnar sedan i diskussion med mig för att hon tycker att jag skriver saker som är självklara (?) och att jag skulle vilja ha två teorier till en( ?) Jag ville ju mest visa hur mina tankar följde en röd tråd, oavsett hur självklart det ön kan verka. Jag reagerar lite på att hon så pass fastnar på det jag funderar över, men vet inte vart jag har paddington, men ett litet öga på sig har hon från mig

4: Snurrfian har influensa i familjen, saknade @Blacksmithfarm och efterlyste någon som kunde räkna lite på fördelningen istället för henne, funderar över BM dolda röst och om det var en dold röst för ett tillfälle eller till varje DL, tycker att BM blir som en extra god spelare iom den dolda rösten. Känner sig sedan som en papegoja, och kommer sedan med en kort sammanfattning av deltagarna. Röstar sedan på Atline för att hon i sin tur röstat på snurrfian, Funderar idag över om hon missat något i diskussionen mellan mig och paddington. Jag får inget grepp om snurrfian så här långt

5: LenaH uppe med tuppen och jobbade, läser tidningen på tunnelbanan istället för att hålla koll på ulvleken via mobilen, tippar på 4 onda pga starka goda specialroller. Har bastuvärme i lägenheten. Föreföll att fatta vad Mirtai menade med sitt inlägg med många "inte" i, men fick erkänna att hon missat ett "inte" sedan. röstar på Myrten Påpekar efter lynchen att BM rösten har utslagskraft om det blir lika mellan två.( efter mina funderingar kring att ulvarna kanske velat undvika lottning ) Känns som hon letar efter ulvar och kommer med bra påpekanden , har hittills inte gjort något som får mig att misstänka henne

6: quarter4ever det är jag det !:D

7: Hedinn vaken igår om än inte uppstigen, håller med LenaH om att det är troligt med 4 ulvar om inte annat säkrast att räkna med det. Gissar att BM röst är varje röstning pga beskrivningen av rollen. Hon reagerar på Mirtai då ju en ulv ju kan låtsas att den inte har koll och röstar sedan på mirtai för att hon tyckte att det var konstigt av Mirtai att rösta på någon som inte uttrycker förvirring/osäkerhet dag1 . Hedinn la en sista avgörande röst på Mirtai, viket fick mig att först tycka att det nog inte var vad en ulv skulle göra, sedan vägde jag in Bm extra röst i mina tankar och då kunde jag se ett scenario där det är möjligt . Idag tycker jag att hon har skrivit bra om min diskussion med Paddington ( och fio) igår, mycket av det hon skriver är så som jag själv funderar över. Håller Hedinn för neutral för stunden

8: fio hittade leken och kom sedan in i den 1 1/2 tim innan första DL. Skriver att hon avskyr första DL, att det inte fanns så mycket att gå på och att det mest pratats om BM. Röstar sedan på Mirtai, för att hon skulle försöka kollra bort folk med sitt "inte"-inlägg. Hon la en andra röst på Mirtai, men skriver att hon inte sett min röst 2 minuter innan och därför inte hakat i min röst. Hänger inte med hur jag tänkte igår i mina funderingar efter lynchen , (eller att jag uttrycker självklarheter?) men droppar det sedan. Vet inte vart jag har fio

9: Myrten hittat leken , jobbade övertid så dåligt med tid till leken DL1 Lovar kompensera om hon blir kvar. Röstar på Hedinn med en klart OT-röst igår. Lämnar samtidigt ett förslag på hur man kan rösta på henne själv sedan i samma anda. Verkar ha rejäl tidsbrist, saknar inlägg som man kan bedöma henne på ordentligt. Behöver se mer av Myrten

10: Habina hittat leken. knuffade upp den från sida 2 på senior och frågade om BM dolda röst var den som räknades eller om det var en extra röst. Hade velat rösta tidigt första DL, men hittar inget att gå på. Fundera över att "nappa" på Myrtens förslag att rösta på Myrten med samma OT- tanke, men hittar istället hemlig att rösta på för att hon spelar ut förvirrad-kortet. har därefter inte varit inne. Behöver se mer av Habina

11: Artline Hittade leken och funderar sedan över om man måste rösta på deltagarna eller om man kan följa @Klara s uppmaning att rösta på henne. Hakar sedan på OT kring Nemo-figurer, svarar Mirtai att ulvar lika gärna kan låtsas ha DL1 ångest. Röstar sedan på snurrian för att hon ber nån annan att göra matten. Har noterat LenaHs kommentar om 4 ulvar men tycker att det är så LenaH brukar skriva. Inte varit inne idag (än) Behöver se mer av Artline

De som jag hittills funderar mest över är Paddington som jag ( precis som Hedinn uttryckte det) verkar vilja anklaga mig för något under gårdagens diskussiom
Även fio får ett litet öga å sig av mig utifrån den diskussionen, men hon ( återigen som hedinn uttryckte det ) verkar mest reagera på det som skrivs och frågar utifrån det

Sedan är det ett helt gäng som jag behöver se mera av, och det brukar ju kunna dölja sig iaf nån ulv bland de som inte skriver så mycket ( även om det givetvis beror på tid och personlighet också)

Nu så ska jag snart på det där utvecklingssamtalet och passar på att handla lite i stan när jag ändå åker in, och därefter blir det som sagt besök. Så vet inte riktigt hur mycket mer jag hinner delta på ett tag, men då har jag iaf skrivit ner det jag har i huvudet just nu,:)

Senast ändrad:
Måste bara inflika att Spionen antagligen vetat vem ängeln är ändå för jag förutsätter att ängeln skyddar sig själv natt 1 när inte onda har spioninfo.
jag *tror* att det Myrten tänker på är att om det inte är full info som spionen ( alltså någon typ av modifierad spion ) fått så är det ju inte självklart att raden "ängeln skyddar xxx "är med
I denna leken är det dock en vanlig spion så jag förutsätter att spionen har koll på vem som är ängel nu, eftersom det inte finns någon anledning för den att inte skydda sig själv första natten:)

Snälla @quarter4ever du kan inte förvirra mig med siffror jag kunde inte fatta hur du fick ihop det till 11 deltagare, Miratai åkte ju igår tills jag insåg att du hade tagit bort trean! :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 631
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar