poängen är att jag funderade på huruvida Hedinns tredje röst på Mirtai var skum eller inte
Och eftersom at det fram till Hedinn la sin röst på Mirtai rent teoretiskt skulle kunna bli en lottningssituation om BM lagt sin extra röst på en ulv tex?
För först tyckte jag att hedinns tredjeröst inte var så skum, liksom varför skulle en ulv vilja lägga en tredje röst när Mirtai redan hade 2? Och Hedinn var sist att rösta?
Men medand jag skrev kom jag ihåg att BM ju har en extra röst så tja att mirtai hade två röster kanske inte säkerställde ( ur en ulvs perspektiv då) att en god skulle åka
För i denna leken har vi inga onda utanför lyan så vi kan ju räkna med att lyan har koll på vilka som är goda...
Men detta är som vanligt bara mina tankar som jag skriver, vet något det gör jag inte. Kanske blir man klokare allteftersom pusselbitarna kommer på plats
Men någonstans ska man ju börja nysta, jag startade med rösterna på Mirtai, för där vet vi ju att det var en god som åkte pga dem. Men det kan ju lika gärna vara bara goda som röstat där och ulvarna istället satsat på att rösta uddaröster, det kommer visa sig allt eftersom skulle jag tro
Fast detta känns som en helt annan poäng än den du först skrev om" att minst en av rösterna hamnade på en ulv"poängen.??
Denna poängen förstår jag och kan hålla med om att det är en fundering att beakta!