poängen är att jag funderade på huruvida Hedinns tredje röst på Mirtai var skum eller inte
Och eftersom at det fram till Hedinn la sin röst på Mirtai rent teoretiskt skulle kunna bli en lottningssituation om BM lagt sin extra röst på en ulv tex?
För först tyckte jag att hedinns tredjeröst inte var så skum, liksom varför skulle en ulv vilja lägga en tredje röst när Mirtai redan hade 2? Och Hedinn var sist att rösta?
Men medand jag skrev kom jag ihåg att BM ju har en extra röst så tja att mirtai hade två röster kanske inte säkerställde ( ur en ulvs perspektiv då) att en god skulle åka
För i denna leken har vi inga onda utanför lyan så vi kan ju räkna med att lyan har koll på vilka som är goda...
Men detta är som vanligt bara mina tankar som jag skriver, vet något det gör jag inte. Kanske blir man klokare allteftersom pusselbitarna kommer på plats
Men någonstans ska man ju börja nysta, jag startade med rösterna på Mirtai, för där vet vi ju att det var en god som åkte pga dem. Men det kan ju lika gärna vara bara goda som röstat där och ulvarna istället satsat på att rösta uddaröster, det kommer visa sig allt eftersom skulle jag tro

Fast detta känns som en helt annan poäng än den du först skrev om" att minst en av rösterna hamnade på en ulv"poängen.??

Denna poängen förstår jag och kan hålla med om att det är en fundering att beakta! :up:

jag är ledsen men jag förstår faktiskt inte hur du menar.

Från min synvinkel är din första teori om att det "skulle kunna finnas en ulv bland de 9 som fått röster emot sig" till att "Hedinns 3e röst kan ev vara skum", är en milsvid skillnad.

Ja men eller hur!! Fattade inte heller hur det skulle hänga ihop :cautious:

Sant! Och i så fall ännu mer rimligt med min tanke ...
Ja, teorin håller ju (åtminstone i just teorin! :p) men det känns som vanligt som att observationer efter DL1 får mer värde längre fram i leken. Jag skulle nog inte våga sätta vare sig @fio eller @Hedinn åt det ondare hållet baserat på detta. Eller dig heller för den delen, om man drar det ett steg längre kan ni ju ha iscensatt alltihopa och sitta i lyan alla tre "för så skulle ju lyan aaaaldrig göra"...

Från min synvinkel är din första teori om att det "skulle kunna finnas en ulv bland de 9 som fått röster emot sig" till att "Hedinns 3e röst kan ev vara skum", är en milsvid skillnad.
Men nu vred du allt till det jag skrivit ändå?
jag citerar ånyå det jag skrev i mitt första inlägg:
Men med facit i hand att mirtai var god så får det mig ju ändå att fundera över de två andra rösterna som kom på Mirtai. Och då tycker jag spontant att fios andra röst är mer iögonfallande än hedinns 3:e röst, som ju onekligen satte spiken i kistan för Mirtai. Iofs så har vi ju en BM med i leken som har en extra röst- och iom den spridda röstningen kanske lyan ville säkra att det inte skulle kunna bli lottning? Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?
tycker väl att jag redovisar ganska klart varför jag kopplar ihop mitt resonemang faktiskt !
Och precis som @LenaH mycket riktigt påpekar så skulle det ju inte ens bli lottning i ett sånt läge utan BM röst skulle ju fälla avgörandet,

Ja, teorin håller ju (åtminstone i just teorin! :p) men det känns som vanligt som att observationer efter DL1 får mer värde längre fram i leken. Jag skulle nog inte våga sätta vare sig @fio eller @Hedinn åt det ondare hållet baserat på detta. Eller dig heller för den delen, om man drar det ett steg längre kan ni ju ha iscensatt alltihopa och sitta i lyan alla tre "för så skulle ju lyan aaaaldrig göra"...
håller med och det var därför jag skrev detta också tidigare:
Men detta är som vanligt bara mina tankar som jag skriver, vet något det gör jag inte. Kanske blir man klokare allteftersom pusselbitarna kommer på plats
Men någonstans ska man ju börja nysta, jag startade med rösterna på Mirtai, för där vet vi ju att det var en god som åkte pga dem. Men det kan ju lika gärna vara bara goda som röstat där och ulvarna istället satsat på att rösta uddaröster, det kommer visa sig allt eftersom skulle jag tro

Som sagt jag håller inte heller någon åt något särskilt håll, men nånstans ska man börja nysta och om man inte skriver hur man tänker så kan ju inte heller andra fundera över det:)

tycker väl att jag redovisar ganska klart varför jag kopplar ihop mitt resonemang faktiskt !
Och precis som @LenaH mycket riktigt påpekar så skulle det ju inte ens bli lottning i ett sånt läge utan BM röst skulle ju fälla avgörandet,

Fast du skrev ju ett svar att Du inte avsåg gänget som röstade på Mirtai...

nej i gänget som fick en röst på sig under lynchen...
om man läser hela meningen så tyckte jag det framgick?
"Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?"

nu är det jag som är förvirrad över hur du menar?

Menar du det gänget som fick röster på sig så var det ju just för det skulle kunna varit så att ulvarna ville säkerställa att ingen ulv skulle åka pga BM rösten ev skulle kunna ligga på en ulv?

följde pilarna tillbaka och jag tycker du ska läsa hela min ursprungliga reflektion så tror jag du fattar hur jag menar , istället för att bara ta en mening ur det och svar på den som något jag skrivit som svar på det du undrar över

Nu ska jag tryna och imorgon kommer jag vara särdeles inaktiv pga morgontidning (med tillhörande korsord!) och hoppträning på kvällen.

Vi droppar det Q, jag fattar poängen med rösterna på Mirtai, dock fattar jag inte det andra med en röst måste vara på en ulv?? För mig kan lika gärna alla ulvar fått röster på sig och två goda vara utan röster.

Fast detta känns som en helt annan poäng än den du först skrev om" att minst en av rösterna hamnade på en ulv"poängen.??

Denna poängen förstår jag och kan hålla med om att det är en fundering att beakta! :up:
Håller med om detta.

Samtidigt undrar jag om ngn i lyan hade velat göra ngt liknande för att "rädda" en kollega - för det sticker verkligen ut. Sedan ska man kanske sluta fundera över vad en lyan kan el inte kan göra för de kan ju göra precis hur som... men att sticka ut så redan i DL1 när allt är så öppet känns lite för "djärvt" skulle jag säga.

Vi droppar det Q, jag fattar poängen med rösterna på Mirtai, dock fattar jag inte det andra med en röst måste vara på en ulv?? För mig kan lika gärna alla ulvar fått röster på sig och två goda vara utan röster.
ja jag menar ju att det minst måste vare en ulv som har en röst på sig
Ja vi kan droppa det, jag tycker att det mesta jag ville få på pränt om det har jag skrivit

om du kollar var jag börjar din citering så är det #141

nej jag vrider inte till det för jag tycker att det är två skilda teorier. jag förstår inte hur du får de att hänga ihop och jag förstår inte om den ena tar ut den andra eller inte utifrån ditt resonemang?

Att det döljer sig åtminstone en ulv bland det 9 som fått röster emot sig borde väl vara ganska så självklart så varför ens ta upp det?

Att det döljer sig åtminstone en ulv bland det 9 som fått röster emot sig borde väl vara ganska så självklart så varför ens ta upp det?
för att ge en röd tråd till mitt resonemang om varför det KAN vara skumt med en tredje röst på Mirtai.
Men som sagt det känns som jag skrivit ner det flertalet ggr nu, och det är ändå bara en tanke jag har, det kan precis lika gärna vara så att ulvarna inte alls röstat på Mirtai öht.
Hur tänker du själv kring den första lynchen?

om du kollar var jag börjar din citering så är det #141

nej jag vrider inte till det för jag tycker att det är två skilda teorier. jag förstår inte hur du får de att hänga ihop och jag förstår inte om den ena tar ut den andra eller inte utifrån ditt resonemang?
har du läst hela min ursprungliga reflektion efter första lynchen?

för att ge en röd tråd till mitt resonemang om varför det KAN vara skumt med en tredje röst på Mirtai.
Men som sagt det känns som jag skrivit ner det flertalet ggr nu, och det är ändå bara en tanke jag har, det kan precis lika gärna vara så att ulvarna inte alls röstat på Mirtai öht.
Hur tänker du själv kring den första lynchen?
inte mer än vad som står i #154
och det jag skrev i mitt röstinlägg.

edit : ser nu att du svarade på min fråga ang hur du tänkte i första lynchen och inte på om du läst hela mitt ursprungliga inlägg- my bad. Låter det stå kvar ändå....
inte mer än vad som står i #154
och det jag skrev i mitt röstinlägg.
då citerar jag det för andra gången så du ser det:
20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai: 3
hedinn 1
Paddington 1
hemlig 1
Q 1
Snurrfian 1
Artline 1
Myrten 1
fio 1

Man kan ju konstatera att det var en väldigt spridd röstning förutom de tre rösterna på Mirtai.
Jag kan å andra sidan inte tycka att det var så konstigt att fler än jag reagerade på hennes kommentarer.
Men med facit i hand att mirtai var god så får det mig ju ändå att fundera över de två andra rösterna som kom på Mirtai. Och då tycker jag spontant att fios andra röst är mer iögonfallande än hedinns 3:e röst, som ju onekligen satte spiken i kistan för Mirtai. Iofs så har vi ju en BM med i leken som har en extra röst- och iom den spridda röstningen kanske lyan ville säkra att det inte skulle kunna bli lottning? Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?

vi får nog eniga om att vara oeniga eller att vi pratar om varandra - för jag tycker fortfarande att det är två olika teorier du väver ihop till en...

Ja det är spridda röster och de tre rösterna på Mirtai är intressanta

MEN att samtidigt dra parallellen till att det borde finnas minst en ulv som fått röster emot sig? Det är helt osannolikt att inte minst en ulv fått röster emot sig. För det kan inte vara färre än 3ulvar (om inte LL blivit knasig)

Det som jag tycker är intressant är var ulvarna kan ha röstat och jag tycker inte det känns sannolikt att ulvarna samlat sina röster och röstat ut en och samma person, så endera är det bara goda eller så döljer det sig minst en ulv el fler bland rösterna på Mirtai. Men att bara ulvar röstat på denne?... det tror jag inte på. Så var har ulvarna röstat? På varandra? på andra? udda?
DET tycker jag är ngt att fundera över och som kanske inte klarnar förrän längre fram

Jag är alldeles för trött för det här... :arghh: Jag försöker komma underfund med vad @Paddington och @quarter4ever diskuterar, det ser ut som om Q funderar på om ulvarna kan ha röstat på antingen Mirtai eller någon annan och jag känner mest, eh jo antagligen var skulle de annars har röstat? Men Paddington diskuterar vidare och konstatera att det borde vara minst en ulv som har fått en röst på sig och min spontana tanke är eh ja självklart, det är nio deltagare av 11 som har fått röster på sig, de som inte har fått är LenH och Habina, visserligen en aning skumma båda två men jag tror inte att det bara är två ulvar totalt. ;)
Men jag undrar om jag har missat något? Den här natten har det inte blivit så mycket sömn så jag känner mig en aning förvirrad.

Jag är alldeles för trött för det här... :arghh: Jag försöker komma underfund med vad @Paddington och @quarter4ever diskuterar, det ser ut som om Q funderar på om ulvarna kan ha röstat på antingen Mirtai eller någon annan och jag känner mest, eh jo antagligen var skulle de annars har röstat? Men Paddington diskuterar vidare och konstatera att det borde vara minst en ulv som har fått en röst på sig och min spontana tanke är eh ja självklart, det är nio deltagare av 11 som har fått röster på sig, de som inte har fått är LenH och Habina, visserligen en aning skumma båda två men jag tror inte att det bara är två ulvar totalt. ;)
Men jag undrar om jag har missat något? Den här natten har det inte blivit så mycket sömn så jag känner mig en aning förvirrad.

Nä båda teorierna kommer från Q även om Q tycker det är en och samma teori.

Nu blev det väl klarare :angel:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 631
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar