Min fetning: Vilket gäng? De som röstade på @Mirtai ?
nej i gänget som fick en röst på sig under lynchen...
om man läser hela meningen så tyckte jag det framgick?
"Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?"

20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai: 3
hedinn 1
Paddington 1
hemlig 1
Q 1
Snurrfian 1
Artline 1
Myrten 1
fio 1

Man kan ju konstatera att det var en väldigt spridd röstning förutom de tre rösterna på Mirtai.
Jag kan å andra sidan inte tycka att det var så konstigt att fler än jag reagerade på hennes kommentarer.
Men med facit i hand att mirtai var god så får det mig ju ändå att fundera över de två andra rösterna som kom på Mirtai. Och då tycker jag spontant att fios andra röst är mer iögonfallande än hedinns 3:e röst, som ju onekligen satte spiken i kistan för Mirtai. Iofs så har vi ju en BM med i leken som har en extra röst- och iom den spridda röstningen kanske lyan ville säkra att det inte skulle kunna bli lottning? Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?

Som sagt så såg jag aldrig din röst. Det vällde in inlägg just när jag höll på att citera Mirtais inlägg så jag hade ingen koll på att du redan hade röstat....Jag räknade knappast med att du skulle rösta.. Eh i tid ;)

"Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?"
det känns väl ganska osannolikt att inte någon ulv skulle vara med i det gänget eftersom det troligen är 3-4ulvar i leken?

Som sagt så såg jag aldrig din röst. Det vällde in inlägg just när jag höll på att citera Mirtais inlägg så jag hade ingen koll på att du redan hade röstat....Jag räknade knappast med att du skulle rösta.. Eh i tid ;)
som sagt försöker sedan ett flertal lekar tillbaka rösta lite tidigare, blev rätt trött på den där djävla minuten för sen....

Jag fattar inte riktigt hur du menar? Vaddå en ulv?

Jag fattar inte riktigt hur du menar? Vaddå en ulv?
om 9 kandidater av 11 delagare fått minst en röst så borde ju iaf en ulv ( om inte fler) ha iaf en röst på sig? Alternativet är ju att det bara skulle vara 2 ulvar med och att just de inte fått en enda röst på sig i första DL?

om 9 kandidater av 11 delagare fått minst en röst så borde ju iaf en ulv ( om inte fler) ha iaf en röst på sig? Alternativet är ju att det bara skulle vara 2 ulvar med och att just de inte fått en enda röst på sig i första DL?

Ja och? Alltså det kan väl lika gärna vara tre ulvar som har röster på sig. Jag fattar inte värdet i observationen, finns det ens ett??

det känns väl ganska osannolikt att inte någon ulv skulle vara med i det gänget eftersom det troligen är 3-4ulvar i leken?
själv tycker jag att de som röstade på Mirtai är intressanta. Både du Q och fio använde samma inlägg från Mirtai som röstunderlag
Just nu känns de som inte skrivit att de inte har koll mest skumma! För vilka har koll i det här läget? Jo, ulvarna!

sedan kommer Hedinn med en egen teori till röst och det blir spiken i kistan:
För att jag tycker att det är konstigt att rösta på någon för att den inte uttrycker osäkerhet/förvirring dag

jag tycker det är lite konstigt att du tar upp ngt som självklart - med 11 deltagare och 9 olika personer som får röster MÅSTE någon av de som fått röster emot sig vara ond. Om inte LL helt fått snurran och det här är leken utan onda? O_o För oavsett hur jag räknar kan jag inte bara få det till två onda i leken...
Så varför ta upp det självklara?

Jag är nog trög? Vad är poängen?
poängen är att jag funderade på huruvida Hedinns tredje röst på Mirtai var skum eller inte
Och eftersom at det fram till Hedinn la sin röst på Mirtai rent teoretiskt skulle kunna bli en lottningssituation om BM lagt sin extra röst på en ulv tex?
För först tyckte jag att hedinns tredjeröst inte var så skum, liksom varför skulle en ulv vilja lägga en tredje röst när Mirtai redan hade 2? Och Hedinn var sist att rösta?
Men medand jag skrev kom jag ihåg att BM ju har en extra röst så tja att mirtai hade två röster kanske inte säkerställde ( ur en ulvs perspektiv då) att en god skulle åka
För i denna leken har vi inga onda utanför lyan så vi kan ju räkna med att lyan har koll på vilka som är goda...
Men detta är som vanligt bara mina tankar som jag skriver, vet något det gör jag inte. Kanske blir man klokare allteftersom pusselbitarna kommer på plats
Men någonstans ska man ju börja nysta, jag startade med rösterna på Mirtai, för där vet vi ju att det var en god som åkte pga dem. Men det kan ju lika gärna vara bara goda som röstat där och ulvarna istället satsat på att rösta uddaröster, det kommer visa sig allt eftersom skulle jag tro

Så varför ta upp det självklara?
som jag försökte förklara i mitt svar till fio nyss
Allt hörrör från mina funderingar kring rösterna på Mirtai, och att jag initialt tyckte att Hedinns röst på Mirtai inte var så skum för att den var en tredjeröst osv...
läs vad jag skrev där så kanske det blir klarare?

Ja och? Alltså det kan väl lika gärna vara tre ulvar som har röster på sig. Jag fattar inte värdet i observationen, finns det ens ett??
Och ju fler ulvar som hade en röst på sig i gänget med bara en röst på sig, desto angelägnare för ulvarna att säkerställa att det inte skulle bli lottning om BM råkat rösta på nån av ulvarna med sin dolda röst? Det är så jag tänker , men som sagt det är bara en tanke, men ville ändå skriva den, för även om det är långsökt så är det iaf möjligt

som jag försökte förklara i mitt svar till fio nyss
Allt hörrör från mina funderingar kring rösterna på Mirtai, och att jag initialt tyckte att Hedinns röst på Mirtai inte var så skum för att den var en tredjeröst osv...
läs vad jag skrev där så kanske det blir klarare?
jag är ledsen men jag förstår faktiskt inte hur du menar.

Från min synvinkel är din första teori om att det "skulle kunna finnas en ulv bland de 9 som fått röster emot sig" till att "Hedinns 3e röst kan ev vara skum", är en milsvid skillnad.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 976
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar