Sen undrar då jag över
@Myrten s röst...
En ulv vet ju var den "ska" rösta och Myrten blir sällan lynchad så hon kan ju dra till med en såndär motivering och ändå antagligen sitta ganska säkert?
Ingen reagerar ju nämnvärt på en så otroligt OT-motiverad röst så den nästan går säker för det?
LenaH röstar på Myrten för att jag tror hon är en lite nonchalant ulv som vågar slänga iväg en OT-röst,
som god tror jag hon hade maskerat den bättre.
Det fetstilade - varför det? Det är väl lika troligt att bli lynchad som ond eller god i DL1?
Fast jag tar nog inte så allvarligt på teorin om jag ska vara ärlig.
Har läst till Lenas röst alltså och det som sticker ut är att
fio lägger en andraröst på Mirtai. Dock tyckte jag att nog (vid första ordentliga genomläsningen) att
Qs förstaröst och fios andraröst var något mindre tydliga OT-baserade än majoriteten av övriga röster. Vilket innebär att fio kanske faktiskt reagerade på Mirtai "på riktigt" och därför röstade där. Jag har inte heller kollat hur långt det gick mellan rösterna, så jag återkommer till det här.
TILLÄGG: Två minuter mellan Qs och fios röster. (Ja, man läsa igenom hela leken först, gå tillbaka och kolla och
sen posta sina inlägg så föra att slippa ändra i dem eller ändra sig. Jag känner till den metoden också.
)
TILLÄGG 2: Nu har jag kommit till inlägg 123 av fio och där skriver hon att hon inte hann se Qs inlägg. Med tanke på hur rösterna föll låter det ju rimligt.
Jo, en sak till sticker ut. Att
hemlig frågar sig om
Habina är ulv för att hon röstar på hemlig. Det reagerade jag på - varför skulle det indikera var Habina står, liksom? Men jag vet inte direkt om jag tycker att det gör hemlig till skum? Jag tycker nog ofta att nya spelare reagerar när de får röster på sig och faktiskt mer när de är goda än onda, så
om (!!!) det ska dra hemlig åt något håll är det snarare mot god. Men jag vet alltså inte.