Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är väl inget måste? Precis som Lobelia skriver:Känner mig lite korkad nu men jag hänger inte med riktigt här. Menar du att fåret skulle ha lagt båda sina röster på Habina? Den synliga rösten är ju ogiltig så om fåret röstade på Habina med sin giltiga röst borde väl hon har röstat på någon annan med sin ogiltiga?
En tanke är att fårulven röstat på Habina öppet som då i verkligheten en röst mindre än vad vi tror, vet Emth det så är det inget bra alternativ för räddningsröst.
Det har du rätt i, det är nog mer jag som ser det som slöseri för fåret att rösta på samma.Men det är väl inget måste? Precis som Lobelia skriver:
Om vi nu antar att @Poisonous skulle vara fårulven och har svajjigt internet och väljer att lägga både sin röst i leken (ogiltiga) och den giltiga rösten på då Habina, om då @Emtherlia är ulv så vet hon antagligen om det, så har det åtminstone varit de gånger tidigare jag har lekt med en fårulv, vilket gör att hon vet att en röst på Habina blir verkningslös så för att rädda sig själva och kanske hoppas på ett alibi så väljer hon att lägga en röst på sin kollega LenaH. Observerar att jag nu bara antar saker, jag har inga som helst bevis för att det är så här utan min fundering på ett möjligt scenario.
Hinner inte gå igenom övriga spelare till DL så jag får plocka upp mina tankar från #566, den som står ut mest för mig idag är LenaH
Paddington röstar på LenaH
Jag gör en riktig fuling och följer en jag tror kan vara god.
Habina röstar på LenaH
Dels för att försöka rädda kvar mig själv, dels för att jag tror att paddington kan vara god och hon röstade på LenaH. Men egentligen mest för att försöka få vara kvar.
Nä, framförallt för att rädda mig själv.![]()
Fortsätter här eftersom jag tydligen kom åt svaraknappen...Det har du rätt i, det är nog mer jag som ser det som slöseri för fåret att rösta på samma.
Vad baserar du de teorierna på?Paddy röstar på LenaH med ganska vag motivering, hon måste väl ha siat henne?
Habina följer Paddys exempel, delvis för att rädda sig själv, och delvis för att hon "tror" att Paddy är ond. Här kan det mycket väl vara så att Habina alibi-röstar på sin kollega för att få Paddys förtroende, sitter hon i lyan så vet hon ju att Paddy är god och likaså att LenaH var ond. Sen hade Habina kanske inte räknat med att Snurrfian och Emth skulle rösta på LenaH också. Efter detta så har jag en känsla av att Snurrfian är god..
Fårulven brukar ju inte behöva motivera sin röst, tänker att om de är annorlunda så borde det stått i trådstartenFortsätter här eftersom jag tydligen kom åt svaraknappen...
@Sasse eller @cirkus, behöver fåret motivera sin dolda röst eller behöver hon bara skicka in vem hon vill rösta på?
Min tanke är att om det är det senare kan man ju väldigt lätt välja den goda som känns "farligast" eller kanske är något på spåren utan att behöva trassla med en motivering. Det borde ju i så fall gå ganska smidigt även med ett strulande internet.
Det kan kanske vara så att Poisonous är fåret, jag har absolut ingen aning för tillfället.![]()
Ok, tack för svar!Fårulven brukar ju inte behöva motivera sin röst, tänker att om de är annorlunda så borde det stått i trådstarten![]()
DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH
Om vi nu antar att @Poisonous skulle vara fårulven och har svajjigt internet och väljer att lägga både sin röst i leken (ogiltiga) och den giltiga rösten på då Habina, om då @Emtherlia är ulv så vet hon antagligen om det, så har det åtminstone varit de gånger tidigare jag har lekt med en fårulv, vilket gör att hon vet att en röst på Habina blir verkningslös så för att rädda sig själva och kanske hoppas på ett alibi så väljer hon att lägga en röst på sin kollega LenaH. Observerar att jag nu bara antar saker, jag har inga som helst bevis för att det är så här utan min fundering på ett möjligt scenario.
Kan det inte vara så att fårulven lagt en alibi-röst på Emth, och iom min sena röst på Emth så hann fårulven inte ändra sitt val? Det skulle isåfall innebära att Habina, Lena och Emth hade 3 röster var, och för att rädda sig själv och samtidigt skapa ett alibi så röstade Emth på en ulv-kollega? Fast det är ju samma sak som det ni tagit upp, att då borde hon röstat på Habina.. om inte Habina också är ond.
Eller så är det som ovanstående säger, att Pois är fårulven och pga trassligt internet inte hann ändra sin röst för att rädda sin kollega?
Vad baserar du de teorierna på?
Ja, det är överdrivet men jag reagerar inte så mycket på att en ny spelare inte riktigt lärt sig "ulvlekslingo". Jag reagerar mer på att @Gravinda lägger en röst på en ny spelare för det brukar vi låta bli åtminstone i DL1 men åas har inte Gravinda spelat på länge och verkar dessutom varit tvungen att rösta tidigt och då tar man vad man har.
Jag skulle inte bli förvånad om båda två är goda för det är vanligast att två goda hamnar på tvärs i DL1.
20 jävla sidor före första DL...
10 OT, 7 om @Lampan och 3 med frågor om roller och fördelning.
De jag reagerat på hittills är @Niyama som jag är förvånad över att hon lägger en andraröst (även om Gravindas änsålänge är ogiltig) på en rookie. Visst, man ska lägga rösten på den man tycker är skummast men det stör mig ändå.
@cirkus gjorde det i en av de senaste lekarna och då var hon ond "för inte skulle väl en ond sticka ut så?".....
@Snurrfian må vara snurrig som vanligt men jag tycker det är rätt ludet att inte ha bättre koll på rollistan, att hon snurrade till det med siarlärlingarna är en sak men att inte ha pejl på att tvillingarna faktiskt inte vet om varandra än är lite nonchalant.
Jag tror visst att en ond Niyama skulle kunna göra det just för att en ond inte skulle göra det... Men jag är inte så säker på Niyamas ondska heller så jag avvaktar nån dag. Jag tittar på Broadchurch samtidigt och är lite stressad nu.
LenaH röstar på Snurrfian för att hon inte hade koll på tvillingarna vilket känns lite nonchalant och för att jag tycker hon godförklarar Niyama lite för enkelt.
Jag har lite knappt om tid och lär inte hinna in före DL (även om den är 22.05!) så jag behöver rösta redan nu.
Det har ju inte hänt något speciellt utstickande idag och igår handlade det mest om Lampan så jag är kvar på ruta ett.
Det jag reagerade på igår var ju Snurrfians enkla godförklaring av Niyama och hennes "slarv" med rolltolkningen.
Niyamas röst på Lampan stack ut igår men jag är benägen att hålla med Bsf om att den inte känns så märklig idag.
Habinas miss med rollerna och hennes röst på Niyama känns väl lite sådär idag men eftersom så lite framkommit ytterligare så tvingas jag stanna vid gårdagens motivering som går att läsa ovan.
LenaH röstar på Snurrfian
Kommer förhoppningsvis kunna läsa under dagen men ni vet ju vad som kan hända om jag försöker skriva från luren...![]()
Fick fullt upp på jobbet nu, men vill bara flika in att jag misstänkte att paddington var siarlärling1 och siat LenaH som ulv...
Paddy röstar på LenaH med ganska vag motivering, hon måste väl ha siat henne?
Habina följer Paddys exempel, delvis för att rädda sig själv, och delvis för att hon "tror" att Paddy är ond. Här kan det mycket väl vara så att Habina alibi-röstar på sin kollega för att få Paddys förtroende, sitter hon i lyan så vet hon ju att Paddy är god och likaså att LenaH var ond. Sen hade Habina kanske inte räknat med att Snurrfian och Emth skulle rösta på LenaH också. Efter detta så har jag en känsla av att Snurrfian är god..
Paddy röstar på LenaH med ganska vag motivering, hon måste väl ha siat henne?
Nu menar du väl att jag "tror" att hon är god?
Som jag skrev efter natt-DL, så misstänkte jag starkt att paddington var siare och hade siat LenaH. Framförallt för att hon röstade tidigt på henne och utan någon större motivering. men det kunde jag ju inte skriva då, utan då drog jag till med ursäkten att "rädda mig själv" och att jag hade en förhoppning om att paddington var god och det kändes ok att följa henne. Så egentligen var jag mer säker än jag gjorde sken av.![]()
Niyama Hoppar av?
Gravinda: Det jag reagerar på är att hon verkar ändra åsikt beroende på vad andra anser, men å andra sidan så är det kanske inte så konstigt heller. Jag skulle vilja se lite mer av Gravinda