• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 353
  • Visningar Visningar 54 986
Känner mig lite korkad nu men jag hänger inte med riktigt här :o. Menar du att fåret skulle ha lagt båda sina röster på Habina? Den synliga rösten är ju ogiltig så om fåret röstade på Habina med sin giltiga röst borde väl hon har röstat på någon annan med sin ogiltiga?
Men det är väl inget måste? Precis som Lobelia skriver:
En tanke är att fårulven röstat på Habina öppet som då i verkligheten en röst mindre än vad vi tror, vet Emth det så är det inget bra alternativ för räddningsröst.

Om vi nu antar att @Poisonous skulle vara fårulven och har svajjigt internet och väljer att lägga både sin röst i leken (ogiltiga) och den giltiga rösten på då Habina, om då @Emtherlia är ulv så vet hon antagligen om det, så har det åtminstone varit de gånger tidigare jag har lekt med en fårulv, vilket gör att hon vet att en röst på Habina blir verkningslös så för att rädda sig själva och kanske hoppas på ett alibi så väljer hon att lägga en röst på sin kollega LenaH. Observerar att jag nu bara antar saker, jag har inga som helst bevis för att det är så här utan min fundering på ett möjligt scenario.

Men det är väl inget måste? Precis som Lobelia skriver:

Om vi nu antar att @Poisonous skulle vara fårulven och har svajjigt internet och väljer att lägga både sin röst i leken (ogiltiga) och den giltiga rösten på då Habina, om då @Emtherlia är ulv så vet hon antagligen om det, så har det åtminstone varit de gånger tidigare jag har lekt med en fårulv, vilket gör att hon vet att en röst på Habina blir verkningslös så för att rädda sig själva och kanske hoppas på ett alibi så väljer hon att lägga en röst på sin kollega LenaH. Observerar att jag nu bara antar saker, jag har inga som helst bevis för att det är så här utan min fundering på ett möjligt scenario.
Det har du rätt i, det är nog mer jag som ser det som slöseri för fåret att rösta på samma.

Hinner inte gå igenom övriga spelare till DL så jag får plocka upp mina tankar från #566, den som står ut mest för mig idag är LenaH

Paddington röstar på LenaH

Paddy röstar på LenaH med ganska vag motivering, hon måste väl ha siat henne?

Jag gör en riktig fuling och följer en jag tror kan vara god.

Habina röstar på LenaH
:(
Dels för att försöka rädda kvar mig själv, dels för att jag tror att paddington kan vara god och hon röstade på LenaH. Men egentligen mest för att försöka få vara kvar.

Nä, framförallt för att rädda mig själv. :)

Habina följer Paddys exempel, delvis för att rädda sig själv, och delvis för att hon "tror" att Paddy är ond. Här kan det mycket väl vara så att Habina alibi-röstar på sin kollega för att få Paddys förtroende, sitter hon i lyan så vet hon ju att Paddy är god och likaså att LenaH var ond. Sen hade Habina kanske inte räknat med att Snurrfian och Emth skulle rösta på LenaH också. Efter detta så har jag en känsla av att Snurrfian är god..

Det har du rätt i, det är nog mer jag som ser det som slöseri för fåret att rösta på samma.
Fortsätter här eftersom jag tydligen kom åt svaraknappen... :banghead:
@Sasse eller @cirkus, behöver fåret motivera sin dolda röst eller behöver hon bara skicka in vem hon vill rösta på?
Min tanke är att om det är det senare kan man ju väldigt lätt välja den goda som känns "farligast" eller kanske är något på spåren utan att behöva trassla med en motivering. Det borde ju i så fall gå ganska smidigt även med ett strulande internet.
Det kan kanske vara så att Poisonous är fåret, jag har absolut ingen aning för tillfället. :cautious:

Habina följer Paddys exempel, delvis för att rädda sig själv, och delvis för att hon "tror" att Paddy är ond. Här kan det mycket väl vara så att Habina alibi-röstar på sin kollega för att få Paddys förtroende, sitter hon i lyan så vet hon ju att Paddy är god och likaså att LenaH var ond. Sen hade Habina kanske inte räknat med att Snurrfian och Emth skulle rösta på LenaH också. Efter detta så har jag en känsla av att Snurrfian är god..
Vad baserar du de teorierna på?

Fortsätter här eftersom jag tydligen kom åt svaraknappen... :banghead:
@Sasse eller @cirkus, behöver fåret motivera sin dolda röst eller behöver hon bara skicka in vem hon vill rösta på?
Min tanke är att om det är det senare kan man ju väldigt lätt välja den goda som känns "farligast" eller kanske är något på spåren utan att behöva trassla med en motivering. Det borde ju i så fall gå ganska smidigt även med ett strulande internet.
Det kan kanske vara så att Poisonous är fåret, jag har absolut ingen aning för tillfället. :cautious:
Fårulven brukar ju inte behöva motivera sin röst, tänker att om de är annorlunda så borde det stått i trådstarten :)

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH

Kan det inte vara så att fårulven lagt en alibi-röst på Emth, och iom min sena röst på Emth så hann fårulven inte ändra sitt val? Det skulle isåfall innebära att Habina, Lena och Emth hade 3 röster var, och för att rädda sig själv och samtidigt skapa ett alibi så röstade Emth på en ulv-kollega? Fast det är ju samma sak som det ni tagit upp, att då borde hon röstat på Habina.. om inte Habina också är ond.

Eller så är det som ovanstående säger, att Pois är fårulven och pga trassligt internet inte hann ändra sin röst för att rädda sin kollega?

Kan det inte vara så att fårulven lagt en alibi-röst på Emth, och iom min sena röst på Emth så hann fårulven inte ändra sitt val? Det skulle isåfall innebära att Habina, Lena och Emth hade 3 röster var, och för att rädda sig själv och samtidigt skapa ett alibi så röstade Emth på en ulv-kollega? Fast det är ju samma sak som det ni tagit upp, att då borde hon röstat på Habina.. om inte Habina också är ond.

Eller så är det som ovanstående säger, att Pois är fårulven och pga trassligt internet inte hann ändra sin röst för att rädda sin kollega?

Jag tycker det är så svårt! Men det är ju bra att vrida och vända på alla scenarion. Själv har jag en förmåga att bli lite enkelspårig :angel: och liksom glömma att det kan finnas fler möjligheter så inatt var jag ju tämligen säker på att det måste vara Pois eftersom hon inte kunde vara online. Men när jag läser era teorier så inser jag ju att det finns fler möjligheter.

Vad baserar du de teorierna på?

15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina

19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH

När Habina röstar på LenaH 22.00 så har hon redan tre röster på sig. Hon kunde valt att lägga röst på både Snurrfian, Emth, Lobelia och Bollen_ för att någon av dem skulle komma upp i två röster....

Ehm...
Nu när jag målade upp det så känns det inte alls lika sannolikt, är lite smått påverkad av mina smärtstillande så skriver snabbare än jag tänker.

Gick igenom LenaH lite, tur att hon inte skrivit så många inlägg :angel:
Ja, det är överdrivet men jag reagerar inte så mycket på att en ny spelare inte riktigt lärt sig "ulvlekslingo". Jag reagerar mer på att @Gravinda lägger en röst på en ny spelare för det brukar vi låta bli åtminstone i DL1 men åas har inte Gravinda spelat på länge och verkar dessutom varit tvungen att rösta tidigt och då tar man vad man har.

Jag skulle inte bli förvånad om båda två är goda för det är vanligast att två goda hamnar på tvärs i DL1.

20 jävla sidor före första DL...
10 OT, 7 om @Lampan och 3 med frågor om roller och fördelning. :banghead:

De jag reagerat på hittills är @Niyama som jag är förvånad över att hon lägger en andraröst (även om Gravindas änsålänge är ogiltig) på en rookie. Visst, man ska lägga rösten på den man tycker är skummast men det stör mig ändå.
@cirkus gjorde det i en av de senaste lekarna och då var hon ond "för inte skulle väl en ond sticka ut så?".....

@Snurrfian må vara snurrig som vanligt men jag tycker det är rätt ludet att inte ha bättre koll på rollistan, att hon snurrade till det med siarlärlingarna är en sak men att inte ha pejl på att tvillingarna faktiskt inte vet om varandra än är lite nonchalant.

Jag tror visst att en ond Niyama skulle kunna göra det just för att en ond inte skulle göra det... Men jag är inte så säker på Niyamas ondska heller så jag avvaktar nån dag. Jag tittar på Broadchurch samtidigt och är lite stressad nu.

LenaH röstar på Snurrfian för att hon inte hade koll på tvillingarna vilket känns lite nonchalant och för att jag tycker hon godförklarar Niyama lite för enkelt.

Jag har lite knappt om tid och lär inte hinna in före DL (även om den är 22.05! :p) så jag behöver rösta redan nu.

Det har ju inte hänt något speciellt utstickande idag och igår handlade det mest om Lampan så jag är kvar på ruta ett.

Det jag reagerade på igår var ju Snurrfians enkla godförklaring av Niyama och hennes "slarv" med rolltolkningen.

Niyamas röst på Lampan stack ut igår men jag är benägen att hålla med Bsf om att den inte känns så märklig idag.

Habinas miss med rollerna och hennes röst på Niyama känns väl lite sådär idag men eftersom så lite framkommit ytterligare så tvingas jag stanna vid gårdagens motivering som går att läsa ovan.

LenaH röstar på Snurrfian

Kommer förhoppningsvis kunna läsa under dagen men ni vet ju vad som kan hända om jag försöker skriva från luren... :crazy:

Jag kan väl iaf känna att hennes två röster på Snurris iaf gör det för mig mer troligt att Snurris är god. Sen vet jag att onda kan rösta på onda flera gånger i rad så det är inte en säker teori, men det känns ju som att det var bra för en ulv att snurris virrade till det lite för då var det en lätt teori att bygga.

Fick fullt upp på jobbet nu, men vill bara flika in att jag misstänkte att paddington var siarlärling1 och siat LenaH som ulv...

Alltså mina misstankar från igår har ju vänts, jag tyckte hela paddington och habina grejen var jätte knepig och nu känns den väldigt logisk.

Niyama Hoppar av?

Gravinda: Det jag reagerar på är att hon verkar ändra åsikt beroende på vad andra anser, men å andra sidan så är det kanske inte så konstigt heller. Jag skulle vilja se lite mer av Gravinda

Habina: å ena sidan så skulle jag vilja hålla henne åt det godare hållet med gårdagens röstning, men samtidigt så kan jag inte helt släppa tanken på om det var så att det var tre ulvar som var uppe i lynch och man valde att offra LenaH.

Poisonous: funderar jag på om hon skulle kunna vara fårulven som inte hade möjlighet att vara inne vid röstningen och att då Emtherlia visste att det inte var någon idé att lägga sin röst på Habina. Men samtidigt så bygger det rätt mycket på antagande.

Paddington Siarlärling 1

bollen__ Har inte skrivit så mycket och det som är skrivet är inget som jag egentligen reagerar på, varken åt ena eller andra hållet.

Emtherlia: Här har jag som sagt rätt mycket funderingar som jag har tagit upp under både Habina och Poisonous.

quarter4ever bybo

FiaM: Funderar och vrider och vänder, just nu inget som jag vill sätta henne åt något håll utan hon får vara neutral just nu.

Resten får jag ta lite senare, nu måste jag fixa mat åt familjen! :D

Nu menar du väl att jag "tror" att hon är god?

Som jag skrev efter natt-DL, så misstänkte jag starkt att paddington var siare och hade siat LenaH. Framförallt för att hon röstade tidigt på henne och utan någon större motivering. men det kunde jag ju inte skriva då, utan då drog jag till med ursäkten att "rädda mig själv" och att jag hade en förhoppning om att paddington var god och det kändes ok att följa henne. Så egentligen var jag mer säker än jag gjorde sken av. ;)

Nu menar du väl att jag "tror" att hon är god?

Som jag skrev efter natt-DL, så misstänkte jag starkt att paddington var siare och hade siat LenaH. Framförallt för att hon röstade tidigt på henne och utan någon större motivering. men det kunde jag ju inte skriva då, utan då drog jag till med ursäkten att "rädda mig själv" och att jag hade en förhoppning om att paddington var god och det kändes ok att följa henne. Så egentligen var jag mer säker än jag gjorde sken av. ;)

Haha, suck... ja, jag menade att du trodde att hon var god vilket hon också var.

Är nog mer påverkad av denna nya medicin än jag trodde, :P nu ska jag fortsätta mitt låååånga inlägg jag påbörjade innan jag fick upp en notis.

Niyama Hoppar av?

Gravinda: Det jag reagerar på är att hon verkar ändra åsikt beroende på vad andra anser, men å andra sidan så är det kanske inte så konstigt heller. Jag skulle vilja se lite mer av Gravinda

På vilket sätt? De teorier jag har gått på har gått sönder så då måste jag ju tänka om.

Niyama. Oklart om hon ersätts eller ej, avvaktar.

Poisonous. En teori som varit uppe är att hon är fårulven, men pga trassligt internet kunde hon inte rädda LenaH igår. Jag fick för mig att hon skrivit mer än hon gjort kring detta, men jag tycker ändå att det blivit lite för många indicier mot att hon skulle kunna vara fårulven.

bollen__. Skulle enligt samma resonemang också kunna vara fårulven, men jag vet inte... Har inte helt fått grepp om bollen__ och vill avvakta där.

Snurrfian. Med tanke på LenaH:s röster på henne så skulle det kunna tala för att hon är god, men det kan förstås också vara ett bra alibi.

Emtherlia. Misstänker att hon är ond och att det stod mellan två onda och mig igår. Det som jag dock inte begriper är varför hon inte röstade på mig?

Ferrari. Har jag fått för mig gör ett vettigt intryck, men det är helt taget ur minnet, så jag kan inte redogöra riktigt för varför. Neutral dock.

Lobelia. Tycker att hon resonerar, vrider och vänder på det mesta. Vilket dock inte säger något om hennes roll.

Blacksmithfarm. Fick en idé om henne som jag lite avvaktande tänker fundera vidare på.

Artline. Öh? Dog hon eller är jag dement? Minns ingenting från henne efter DL1...

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 875
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka