• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 353
  • Visningar Visningar 54 986
LenaH - ulv (DL1; Snurrfian, DL2: Snurrfian)
Paddy börjar att rösta på Lena, känns som hon hade siat henne då motiveringen var rätt vag och LenaH inte har skrivit några inlägg som sticker ut. Habina och Snurrfian röstar därefter. Emth byter sin röst och lägger den på LenaH, så det står 4-4 i röster.
quarter4ever - bybo (DL1; Lampan)
Blev käkad av ulvar.
Paddington/Q - sialärling 1 (DL1; Lampan, DL2; LenaH)
blev käkad av ulvar
Lampan - tvilling 1

16 spelare
5-6 onda
10-11 goda

Om det är 5 onda från början så är det nu 4 onda kvar, och 8 goda. Var det 6 onda från början så är det nu 5 onda och 7 goda kvar. Frågan är vad som är mest rimligt? Har inte superkoll på hur vanlig fördelningen brukar vara. Men som någon skrev tidigt i tråden, så är 5.33 en tredjedel (vilket brukar vara andelen onda?), och då avrundar man alltid neråt. Om inte LL bestämt sig för något annat..

Niyama
Hoppat av? Röstar på Lampan i DL1 och i DL2.

Gravinda
Lägger en tidig röst på Lampan i DL1 då hon inte hade tid senare och Lampan var den som tidigt stack ut. Röstar på Habina i DL2. Här är hon också något misstänkt, pga fårulvens egenskaper och hur övriga röstade. Men samtidigt, så fort jag skulle utvärdera Gravinda så var det helt blankt. Så, neutral -

Habina
Röstade på Lampan i DL1 och LenaH i DL2. Jag snurrar till det ofta och tyckte innan att hon var lite lurig, men efter DL2 och allt runt det så placerar jag henne i neutral+, alltså neutral åt det goda hållet.

Poisonous
Fårulven? Inte så många inlägg och ett trassligt internet. Röstade på Habina i DL1 och DL2. Men är hon fårulv kan ju dom rösterna varit fejk? I övrigt har hon inte skrivit något jag reagerar på, synd att hon inte skrivit mer.

bollen__
Jadu, studsar upp ibland och försvinner igen. Röstade på Lampan och Emth. Upplever henne som neutral.

Snurrfian
Röstade på LenaH i båda omröstningarna, det faktum att hon la en röst som var såpass avgörande för att ulven skulle åka får mit att tro att hon är god. Saklig om än lite snurrig i början, vilket har rättat till sig.

Emtherlia
Röstade på mig tidigt i DL1 då jag ej hade läst huvudinlägget direkt, tydligen ulvigt tecken. Hon bytte sedan röst till Lampan, igår la hon rösten på Bollen, men ändrade till LenaH för att rädda sig själv. Hon känns lurig, lite ulvig, men frågan är varför hon röstade på LenaH och inte Habina. Har svårt att tro att både Habina och Emth skulle vara ulvar, kanske alibi? Eller så har fårulven något med det att göra i bakgrunden som vi inte har kännedom om.

FiaM
Röstar på Paddy i DL1 och Emth i DL2. Försvarar Habina något men inget jag kan sätta fingret på. Neutral

Lobelia
Röstar på Snurrfian i DL1 och Gravinda i DL2. Jag har inte fått något grepp om Lobelia, hon är saklig och bra logiska argument när de väl dyker upp.

Blacksmithfarm
Röstar på Snurrfian i DL1, sen Habina i DL2 (och 3). Har bra tankar och kommer upp med många citat och idéer. Har lite svårt att förstå rösten på Habina men hon kanske läser in något jag inte ser? Får vara neutral änsålänge.

Artline
Jag har sett alldeles för lite av Artline för att kunna ha något att gå på. Röstar på Lampan och Emth.

Ferrari: börjar komma igång lite men känner sig påverkad av sin medicin vilket gör att det ibland blir lite snurrigt men jag har inte sett så mycket av henne att jag vet var jag ska sätta henne.

Lobelia: Resonerar alltid vettigt oavsett roll vilket gör att det är svårt att avgöra för vilken sida hon spelar. Inget som sticker ut just nu för mig.

Lampan Tvilling

LenaH Ulv

Blacksmithfarm: Röstar på mig i dl 1, vilket även ulven LenaH gör vilket gör att jag funderar lite på om hon kanske är åt det godare hållet, eller skulle en ulv följa en kollega i dl 1 med en rätt svag motivering? Röstar sen på Habina i dl 2 och fortsätter även den här gången vilket får mig att fundera på om hon kanske vet något? Men jag har också klurat lite på Habina, å ena sidan och å andra sidan...

Artline: Verkar ha försvunnit efter gårdagens lynch, jag hoppas att det inte har hänt något! Annars är det inget som får mig att reagera vilket i sig är skumt eftersom vi brukar stångas i nästan alla lekar. ;)

Ferrari: börjar komma igång lite men känner sig påverkad av sin medicin vilket gör att det ibland blir lite snurrigt men jag har inte sett så mycket av henne att jag vet var jag ska sätta henne.

Faast idag har jag varit duktig, även om min dator blev brutalt kidnappad imorse av pojkvännen så har jag hunnit skriva ett par inlägg sen 19.19. (inlägg #825 #830 #832 #837 #841 och NU :D )

Jag snurrar mest till det för att jag läser för fort och skriver innan jag tänkt klart, sen får jag tänka om och så skriver jag igen när jag resonerat färdigt. Medicinen påverkar mig, de är rätt starka, men i slutändan tycker jag att jag får till det helt okej :)

Habina - Som jag skrev tidigare, hela grejen igår var märklig, jag kände att habina och paddington ville hålla ihop och tänkte att de måste vara ulvar som spelar "för öppet för att vara sant" men som jag också skrivit tidigare så har jag kommit över det i och med att paddington var siare.

Poisonus- Har också lagt sena röster, har inte varit så aktiv, la en vag röst på Emtherlia i DL 2

Paddington - siare

bollen__ - neutral

Snurrfian känns okej

Emtherlia - var påväg att åka ut senast när det blev som det blev och lena åkte ut, antingen god och blev nästan lynchad av ett drev med vargar, eller så är hon ond och lena ville offras. Detta isåfall att man utgår från att lena visste att hon hade blivit siad av paddington, de tog ju ändå paddington på natten, då får Emtherlia ett alibi, för de andra rösterna på Lena var från paddington som hade siat, habina som misstänkte en sining, och snurrfian som var misstänksam mot lena från början, dvs skulle det vara en alibröst så känns det som emtherlias är den mest misstänksamma. men i nuläget utgår jag från det att emt. skulle vara god och att det blev ett drev och hon bara lyckades välja rätt person att rösta på.

quarter4ever -bybo

FiaM - neutral

Ferrari - Har följt dreven och flyter mest med och lägger sena röster. Vag teori mot Emtherlia i DL2 i lite hämdröststuk. Hon och artline har röstat lika och med snarlika tider båda gångerna.

Lobelia - hade mer misstankar åt det här hållet tidigare, känns inte så relevant längre

Lampan - tvilling

Lena - ulv

Blacksmithfarm - känns genuin och saklig

Artline - håller sig i bakgrunden, smyger med och gör typ samma som ferrari, det känns som att de är lite väl lika och smygiga.

Jag vill gå och sova nu, sjukt knepig dag, så jag lägger min röst nu

Jag röstar på artline för att denna håller sig mer i bakgrunden, röstar samma som ferrari, att hon lägger rösten före ser jag inte om nått miindre misstänksamt om man tänker att de har koll på varandra, lite väl uppenbart, men också därför som man slår bort det enkelt och därmed kan komma undan med det.

Faast idag har jag varit duktig, även om min dator blev brutalt kidnappad imorse av pojkvännen så har jag hunnit skriva ett par inlägg sen 19.19. (inlägg #825 #830 #832 #837 #841 och NU :D )

Jag snurrar mest till det för att jag läser för fort och skriver innan jag tänkt klart, sen får jag tänka om och så skriver jag igen när jag resonerat färdigt. Medicinen påverkar mig, de är rätt starka, men i slutändan tycker jag att jag får till det helt okej :)

Det var inte meningen att låta som om du skrev för lite! :o Det där med att vara snurrig har jag inget behov av att ha ensamrätten på... :angel: :D Det finns andra som har skrivit ännu mindre men jag noterade mest att det inte fanns så mycket mer än lite snurrighet som jag reagerade på just nu! :D

Artline tycker jag är ganska osynlig. I början tyckte jag att hon kom med flera inlägg som jag kunde hålla med om men nu är hon bara borta? Vill se mer av henne!

Ferrari vill jag också se mer av, verkar lite förvirrad på grund av mediciner så jag väljer att avvakta lite med henne.

bollen_ är en som jag inte riktigt vet var jag har just nu. Enligt teorin om att fåret inte var inne vid DL igår och kunde ändra röst för att rädda LenaH är ju bollen_ en lika bra kandidat som Poisonous. Jag tycker även att jag saknar teorier från henne. Hon svarar på frågor och kommenterar saker men var är hennes funderingar?

Emtherlia är ännu en som jag inte vet riktigt var jag har, jag saknar egna tankar från henne. I dagsläget känns hennes inlägg mer som sammanfattningar om vad som hänt så här långt men inga egna funderingar.

Habina har jag redan kommenterat tidigare idag och den känslan står fast fortfarande. Jag vill sätta henne lite svagt åt den goda sidan mycket på grund av att jag tror inte att hon skulle riskera att offra en kollega för att rädda sig själv när det fanns andra alternativ. Jag tror även på henne när hon skriver att hon listat ut vilken roll Paddington hade och valde att följa henne på grund av det.

Snurrfian skulle jag också gärna vilja sätta lite åt det goda hållet. Mest på grund av hennes båda röster på LenaH, vilket även är anledningen till att jag tvekar lite då jag har varit med om att en lyamedlem har röstat på samma kollega ända tills den ulven åkte och då blev godförklarad. Om jag går efter hennes inlägg hittar jag inget som talar om för mig vilken sida hon spelar för så jag sätter neutral med mycket försiktig lutning mot god :nailbiting:.

Artline har försvunnit, i början tyckte jag att hon kom med tankar som jag kunde hålla med om men nu är det knäpptyst i från henne, vill se mer!

Lobelia: Resonerar alltid vettigt oavsett roll vilket gör att det är svårt att avgöra för vilken sida hon spelar. Inget som sticker ut just nu för mig.

Lampan Tvilling

LenaH Ulv

Blacksmithfarm: Röstar på mig i dl 1, vilket även ulven LenaH gör vilket gör att jag funderar lite på om hon kanske är åt det godare hållet, eller skulle en ulv följa en kollega i dl 1 med en rätt svag motivering? Röstar sen på Habina i dl 2 och fortsätter även den här gången vilket får mig att fundera på om hon kanske vet något? Men jag har också klurat lite på Habina, å ena sidan och å andra sidan...

Artline: Verkar ha försvunnit efter gårdagens lynch, jag hoppas att det inte har hänt något! Annars är det inget som får mig att reagera vilket i sig är skumt eftersom vi brukar stångas i nästan alla lekar. ;)

Va? Röstade inte blacksmithfarm på pois?

Jag är väldigt osäker ikväll, men jag tror ändå att jag skall följa min (och flera andras) tankar kring Poisonus.

Habina röstar på Poisonus.

Då jag tror att hon kan vara fårulven, baserat på att hon röstade tidigt igår, (dessutom på mig, vilket skulle kunna förklara varför emtherlia röstade på LenaH) och det rök en ulv fast fårulven borde ha kunnat stoppa det om hon var inne runt DL, vilket poisonus inte var.

Va? Röstade inte blacksmithfarm på pois?

:D Nu hann FiaM svara men jag gick efter listorna! :D
Målar igen:

DL 1

11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till Lampan
21:58 bollen__ röstar på Lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till Lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan röstar på Habina

22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan
Lampan lynchas (tvilling)
quarter käkas (bybo)
DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH

LenaH lynchas (ulv)
Paddi/Q käkas (siarlärling1)

Emtherlia röstar på Poisonous

Som jag teoriat om innan så tror jag att hon är fåraulven då fåraulven inte räddade LenaH och jag tror det beror på att fåraulven (Pois) inte var inne och kunde rädda henne.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 875
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka