Så vad är misstänkt i att Habina ändrar sin röst för att försöka rädda sig själv men du inte tar upp att Snurrfian gjorde det igår även om du skriver tidigare idag att du ska kika närmare på Snurrfian?

Det är inte själva grejen att försöka rädda sig själv utan det är att man följer någon annan istället för att komma med egen teori, att det kan vara knepigt att skriva teorier och motivationer mot någon man vet är god

Men jag har inte plockat bort henne från någon annan diskussion än just omröstningen till lynchen, . Statistiken säger dock att Snurris nog inte är ond, det finne ingenting utanför lyan ( obs skämt).

Jag fick inte den tid jag planerat för leken i kväll utan fick ägna mig att förklara hur man kopplar en dator till en router och sedan kopplar bort wifi. Det kan ta märkligt lång tid att få in sladdarna på rätt plats ( och sätta tillbaks de som men petar ut). Ulv leken blev lite lidande.
Nä jag vet att du inte gjort det, men det jag menar fortfarande är att risken är stor att man då glömmer bort henne helt framöver för att hon blivit bortplockad en gång.

Men tack vare dina förtydliganden hur du menar så kan jag åtminstone stryka ett frågetecken vid ditt namn ;) :)
(å nej jag har inte hunnit gå igenom dig än)

Det enda som är jobbigt nu, är att jag pga den där dumma fårulven inte kan andas lugnt. :nailbiting:

Måste gå och sova strax ju! :cry:

Uppdatering!

Paniken började sprida sig mer och mer i den lilla byn. Inte nog med att ännu en ortsbo hade blivit attackerad; Rådets sätt att hantera det var även det hemskt. Men det fanns ingen återvändo när de väl hade blivit tillkallade och så var det ju det där problemet med att ortsborna skulle bli uppätna om de inte tog emot hjälp. Rådets förhör fortsatte med andra ord.

Idag var det Stures tur. När han satte sig ner på stolen med Rådsmedlemmarna framför sig började han kallsvettas direkt och gav ett nervöst intryck. Rådet blev genast misstänksamma, för inte skulle en hederlig ortsbo ha något att oroa sig över.

Därför gick några medlemmar ut i skogen för att sätta ihop en speciell hinderbana. Att bara förhöra Sture skulle aldrig leda någonstans, däremot skulle ett litet test tjäna ett visst syfte. Varulvar sägs ha fantastiskt luktsinne och därför borde denna man, Sture, kunna gå hinderbanan med ögonbindel. Det var mitt på ljusa dagen och ingen omvandling skulle kunna ske, men luktsinnet är intakt även i människoform.

Vad Rådet i sin iver över att ha hittat en nervös varulv inte hade en tanke på var hur någon, varulv eller ej, skulle kunna använda luktsinnet för att klara av den hinderbana de satt ihop.

Och inte klarade Sture det heller. Rådet fann honom vid skymningen fallen nerför en brant och kunde konstatera att han dött av ett hårt slag mot huvudet, med tanke på hjärnresterna som runnit ut över stenarna.

LenaH var varulv

Uppdatering!

Paniken började sprida sig mer och mer i den lilla byn. Inte nog med att ännu en ortsbo hade blivit attackerad; Rådets sätt att hantera det var även det hemskt. Men det fanns ingen återvändo när de väl hade blivit tillkallade och så var det ju det där problemet med att ortsborna skulle bli uppätna om de inte tog emot hjälp. Rådets förhör fortsatte med andra ord.

Idag var det Stures tur. När han satte sig ner på stolen med Rådsmedlemmarna framför sig började han kallsvettas direkt och gav ett nervöst intryck. Rådet blev genast misstänksamma, för inte skulle en hederlig ortsbo ha något att oroa sig över.

Därför gick några medlemmar ut i skogen för att sätta ihop en speciell hinderbana. Att bara förhöra Sture skulle aldrig leda någonstans, däremot skulle ett litet test tjäna ett visst syfte. Varulvar sägs ha fantastiskt luktsinne och därför borde denna man, Sture, kunna gå hinderbanan med ögonbindel. Det var mitt på ljusa dagen och ingen omvandling skulle kunna ske, men luktsinnet är intakt även i människoform.

Vad Rådet i sin iver över att ha hittat en nervös varulv inte hade en tanke på var hur någon, varulv eller ej, skulle kunna använda luktsinnet för att klara av den hinderbana de satt ihop.

Och inte klarade Sture det heller. Rådet fann honom vid skymningen fallen nerför en brant och kunde konstatera att han dött av ett hårt slag mot huvudet, med tanke på hjärnresterna som runnit ut över stenarna.

LenaH var varulv
Yeah!
Way to go!!!

Det är inte själva grejen att försöka rädda sig själv utan det är att man följer någon annan istället för att komma med egen teori, att det kan vara knepigt att skriva teorier och motivationer mot någon man vet är god

Så den här teorin är mycket bättre än Habinas?
Snurrfian ändrar röst till lampan eftersom hennes otrevliga sätt mycket väl skulle kunna vara en ulv som tror sig sitta på facit.

jag tycker inte att det är orimligt med tanke på tonen i tråden nej.

och påvilka grunder godförklarar du habina? för att hon godförklarat dig?

Underbart när rätt person blir lynchad!

Nu kan jag slappna av och äta min pizza! Fanns ju ingen tid för det innan när jag tillbringade tiden mellan 21-22.05 att läsa inlägg!

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
21:45 Paddington röstar på LenaH
22:00 Habina röstar på LenaH
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:05 Emtherlia ändrar sin röst till LenaH

Törs inte tänka alltför optimistiskt om snurrfian, det kan förstås vara ett försök till alibi från LenaH:s sida. Samma sak åt andra hållet, även om det är lite vågat spel av Snurrfian i sådana fall.

Emtherlia ändrar sin röst för att rädda sig själv, det skulle kunna tala för att hon är god, men det kan också innebära att hon är ulv i fårakläder och det var viktigare att ha kvar henne än LenaH. Å tredje sidan borde Emtherlia då ha lagt den riktiga rösten på mig, för då skulle jag och hon lottats mellan. Men hon kanske fegade ur?

Paddington vill jag gärna hålla lite mer åt goda sidan, men vågar egentligen inte mer nu än innan DL. Fasiken vad svårt. Nä, lika bra att sova och hoppas att man överlever natten (i leken alltså!).

jag tycker inte att det är orimligt med tanke på tonen i tråden nej.

och påvilka grunder godförklarar du habina? för att hon godförklarat dig?

Stopp och belägg nu! Jag har INTE godförklarat paddington. Bara funderat över om hon KAN vara god. Stor skillnad, så lägg inga ord i min mun tack. :)

Va då bygga upp misstankar? Jag försöker utläsa något ur en lynch dag ett med någon slags analys. Och sedan svarar jag på Emtherlia svar kring det. Jag misstänker inte någon särskilt starkt.

Ja, och jag håller inte med dig om slutsatsen. Jag tyckte det kändes skumt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 657
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 474
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2