Jag hänger inte riktigt med hur du menar? Att jag försvarade Lampan? Det vet jag inte om jag gjorde egentligen men jag försökte förklara för henne varför folk reagerade, hon var ny och det känns helt enkelt taskigt att hon skulle åka på oerfarenhet, att åka på att vara otrevlig tycker jag är en helt annan sak. Jag tyckte att jag var ganska tydlig med att hon kunde vara ond som god men att jag helst inte ville rösta på henne i dl 1 just för att hon var ny. Den enda som egentligen försvarade Lampan fullt ut var Habina och Paddington även om de ändrade sig mot slutet.

Nej det jag menade var att jag fick för mig att lobelia hade skrivit ditt inlägg och det gjorde att jag fick mer misstankar kring henne.

Emtherlia röstar på Bollen_

Jag röstar på bollen idag då jag tycker det är konstigt att följa en teori så fort och enkelt som hon gjorde med Lobelias teori.

Jag plockar bort rösten för att den inte säger något då det är naturligt att försöka rädda sig själv, det gör de flesta oavsett roll. Jag spånade om ganska vaga misstankar utifrån lynch1 och jag finner det inte misstänkt att försöka rädda sig själv.
jo jag håller med om att de flesta försöker rädda sig själv oavsett roll, men jag blir lite orolig att ngn blir bortplockad pga av en röständring där man försöker rädda sig själv medan andra som lade en första röst el ändrade röst utan att rädda sig själv blir mer granskade. Det blir lätt att man glömmer bort den personen man plockat bort för att göra det lätt för sig till en början för att sedan någon gång kommer frågan "hur blev X god - å ingen vet varför...."

@Lobelia Jag tycker nog det är mer skumt att lägga sin röst 1-2 minuter innan DL och då välja den som precis gjort bort sig. Enkelt att förklara liksom utan att behöver fundera ut en bra anledning till varför den röstade på en god.

Jag tycker en ändring av röst (i detta fall) mer visar på att man tar avstånd från otrevligheter.

Om man nu ska fundera vidare på din teori kring ulvar som röstat på Lampan. :)
Jag tycker det du skriver här stämmer på både de som röstar sent och ändrar rösten, men för de flesta är det ett större steg att ändra sin röst än att rösta på din. I denna leken tycktes det dock vara populärt att ändra och vissa såsom Niyama ändrar ganska ofta och andra nästan aldrig.

Jag tog den som jag såg som ulvigast just då. Menar du att du alltid hittar personer att rösta på i första DL1 som du är säker på är onda?
Nej men just med tanke på att ferrari är ny/återvändare så kändes det lite märkligt att bestämma sig för att hon var ondast. Sen kan det vara så att du ville lägga en obetydlig röst på någon som antagligen inte skulle få någon mer röst men det verkar du inte vilja säga...

jo jag håller med om att de flesta försöker rädda sig själv oavsett roll, men jag blir lite orolig att ngn blir bortplockad pga av en röständring där man försöker rädda sig själv medan andra som lade en första röst el ändrade röst utan att rädda sig själv blir mer granskade. Det blir lätt att man glömmer bort den personen man plockat bort för att göra det lätt för sig till en början för att sedan någon gång kommer frågan "hur blev X god - å ingen vet varför...."
Jo jag håller med dig att man lätt blir bortglömd, men jag har svårt att misstänka någon enkom på det faktum att denne röstar till synes för att rädda sig själv.

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__

Snurrfian 1
Habina 2
Emtherlia 1
Lobelia 1
LenaH 1
bollen__ 1

@Snurrfian Jag tycker DL1 är supersvår (och DL2 och DL3 och...) och försökte hitta något överhuvudtaget. Mina ögon föll på Ferrari helt enkelt. Jag kan inte förklara det bättre eller mer känner jag.

Jag tycker det du skriver här stämmer på både de som röstar sent och ändrar rösten, men för de flesta är det ett större steg att ändra sin röst än att rösta på din. I denna leken tycktes det dock vara populärt att ändra och vissa såsom Niyama ändrar ganska ofta och andra nästan aldrig.

Jag förstår nog inte varför det är negativt att ta ett "större steg" helt enkelt.

Gravinda röstar på Habina

Egentligen har jag lika starka misstankar mot Lobelia, det är ett oavgjort mellan dom, men det som gör att jag röstar såhär är att jag upplever att habina vill följa ett drev, (lobelia verkar snarare vilja starta ett vilket gör att hon drar till sig mer uppmärksamhet vilket kan tala emot att hon är ulv, detta gör att jag ikväll väljer såhär) som nu när hon först försvarar lobelia och senare när lobelia fått en röst "får" misstankar. Likaväl att hon igår slängde fram en teori mot niyama igår för att slänga bort den idag.

Gravinda röstar på Habina

Egentligen har jag lika starka misstankar mot Lobelia, det är ett oavgjort mellan dom, men det som gör att jag röstar såhär är att jag upplever att habina vill följa ett drev, (lobelia verkar snarare vilja starta ett vilket gör att hon drar till sig mer uppmärksamhet vilket kan tala emot att hon är ulv, detta gör att jag ikväll väljer såhär) som nu när hon först försvarar lobelia och senare när lobelia fått en röst "får" misstankar. Likaväl att hon igår slängde fram en teori mot niyama igår för att slänga bort den idag.

Trist. :( Jag kan inte säga mer än att du gör ett misstag, eller så är du ulv och vet exakt vad du gör.

Jo jag håller med dig att man lätt blir bortglömd, men jag har svårt att misstänka någon enkom på det faktum att denne röstar till synes för att rädda sig själv.
nu har ju Snurrfian gjort mer än bara ändrat sin röst ;)

Jag vill inte att du el ngn annan misstänker henne för röständringen, jag vill bara inte att hon ska bli indirekt godförklarad för att hon försökte rädda sig själv m röständringen och det är det jag är bekymrad över att hon blir när du och bollen väljer att ha överseende med den och plockar bort den från diskussionen.

I mina ögon kan hon fortfarande vara både god el ond å jag behöver se mer av henne.

Jag gör en riktig fuling och följer en jag tror kan vara god.

Habina röstar på LenaH

Dels för att försöka rädda kvar mig själv, dels för att jag tror att paddington kan vara god och hon röstade på LenaH. Men egentligen mest för att försöka få vara kvar. :(

Måste få iväg en röst nu. Den jag känner mig mest osäker på idag är Emtherlia, jag vet att hon är relativt ny men jag tycker inte att hon har kommit med något som visar att hon letar efter onda idag, trots mycket aktivitet.
FiaM röstar på Emtherlia

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia

Snurrfian 1
Habina 3
Emtherlia 2
Lobelia 1
LenaH 2
bollen__ 1

Nu springer tiden ifrån mig igen och jag står och velar mellan flera, Emtherlia blir jag inte riktigt klok på, något skavet med Habina sen igår, LenaH känns det som om hon gör det väldigt lätt för sig med sin röst på mig, och jag funderar på fler som jag inte ens har hunnit gå igenom idag...
Så min röst hamnar på LenaH idag, jag tycker att hon gör det alldeles för lätt för sig att använda samma motivering som igår och lite engagerat röstar på mig av gammal rutin vilket gör att jag tror att hon är en ulv som inte hittar något annat att gå på.
Snurrfian röstar på LenaH

Lobelia röstar på Gravinda,

Jag finner fortfarande de jag pekat ut i min analys av lynch röstningen igår som eventuella ulv kandidater som intressanta men det är väldigt vagt. Analysen var lite för att ha något att bygga på för framtiden. Gravinda finner jag däremot skum då hon verkar tilldela mig de åsikter hon tror att någon annan har och menar att jag försvarat Lampan. Det verkar som om hon letar efter något att misstänka mig för.

Till saken upplevde jag inte att någon försvarade Lampan som om hon skulle vara god utan mest utifrån att hon är nybörjare.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 580
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 528
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar