Puh jäkla snurrig dag för mig idag, jag har flängt och farit överallt... :crazy: Men nu har jag landat här hemma igen och har hunnit läst ikapp lite när jag satt och väntade på att pizzan skulle bli klar, laga mat hann vi helt enkelt inte idag...

Jag tycker att det nästan känns lite slött av @LenaH att rösta på mig idag igen med samma motivering som igår, det känns som om hon har hittat en enkel utväg när hon har ont om tid. Hon gjorde samma sak i förra leken och då var hon ulv vilket får mig att fundera på om hon kan tänkas vara det den här gången också.

så det som stod ut för mig igår var att jag tyckte att en person gick ut och försvarade lampan tidigt, och det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var ny och aggressiv (inte otrevlig) och sasse faktiskt försvarade mig och när jag lynchades så var det ingen som ifrågasatte henne för hon var ju den goda som ville stoppa drevet på lilla oskyldiga mig, hon var självklart ulv och hade världens bästa alibi. Så när jag såg det så fick jag samma känsla, och det var @Lobelia. Det känns som att hon redan från start vill försvara lampan och att hon var så säker på att lampan var god kan ju vara med lobelias egna tanke att ulvarna är faktiskt de enda som vet vilka som är goda. Och att sen när hennes röst sedan föll på lampan så var det som en markering och inte för att hon trodde att hon var ond. Det ser jag inget fel i, leken behövde nog det, men det är ju ändå en god mindre. Ulvarna fick en gratis sas.

@Niyama sorry jag blandade ihop snurrfians inlägg och lobelia, ska kolla in surrfian lite närmare men att lobelia inte ville lägga en röst ens då känns också lite märkligt, jag vet inte, jag kanske har hakat upp mig på en mentalåtervändsgränd.

Jag hänger inte riktigt med hur du menar? Att jag försvarade Lampan? Det vet jag inte om jag gjorde egentligen men jag försökte förklara för henne varför folk reagerade, hon var ny och det känns helt enkelt taskigt att hon skulle åka på oerfarenhet, att åka på att vara otrevlig tycker jag är en helt annan sak. Jag tyckte att jag var ganska tydlig med att hon kunde vara ond som god men att jag helst inte ville rösta på henne i dl 1 just för att hon var ny. Den enda som egentligen försvarade Lampan fullt ut var Habina och Paddington även om de ändrade sig mot slutet.

Det jag kan tycka med din Lampa röst är att den känns lätt för att hon var ny. Att det lätta du gjorde var att välja att rösta på henne istället för att ge henne en chans att leka/lära sig. Kan tänka mig att det är så Habina också tänker.

Men samtidigt kan jag också förstå att din röst hamnade på henne eftersom det var henne du diskuterat mest med. Så det var ganska naturligt att din röst hamnade där.

Tack :love: Artline för att du förklarar bättre än vad jag kan göra. Skulle nästan kunna tro att du var min tvilling om jag hade varit det. :laugh:

Artline: Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare. Röstar på Lampan sent

Jag tycker fortfarande inte att jag skrivit att att jag tror hon är förvirrad god.

Känner samma sak om Lampan. Visst hon kan vara ond men jag tror att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig. Jag vet att jag i mina första lekar blev nervös så fort jag svarade på frågor och hade misstankar på mig. Då är det lätt att uttrycka sig konstigt. Sedan är det ovant att bli ifrågasatt av precis allt man säger, speciellt när man försöker komma in i det.

Jag har skrivit "Visst hon kan vara ond men jag tror risken är stor att hon verkar vara ond för hon måste försvara sig"

Jag kan tycka det är skumt att påstå att jag skrivit något jag inte skrivit. Sedan tycket det är vanligt att ulvar vill ha så mycket som möjligt i sina teori så de hittar påsaker/vrider på saker.

Tolkar ni andra det också som Emtherlia? Funderar mest på om jag överreagerar.

så det som stod ut för mig igår var att jag tyckte att en person gick ut och försvarade lampan tidigt, och det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var ny och aggressiv (inte otrevlig) och sasse faktiskt försvarade mig och när jag lynchades så var det ingen som ifrågasatte henne för hon var ju den goda som ville stoppa drevet på lilla oskyldiga mig, hon var självklart ulv och hade världens bästa alibi. Så när jag såg det så fick jag samma känsla, och det var @Lobelia. Det känns som att hon redan från start vill försvara lampan och att hon var så säker på att lampan var god kan ju vara med lobelias egna tanke att ulvarna är faktiskt de enda som vet vilka som är goda. Och att sen när hennes röst sedan föll på lampan så var det som en markering och inte för att hon trodde att hon var ond. Det ser jag inget fel i, leken behövde nog det, men det är ju ändå en god mindre. Ulvarna fick en gratis sas.

Så du upplever inte att jag försökte försvara lampan också? Nu vet ju jag min roll, men jag kan tänka mig att det är likadant med lobelia, hon vill peppa de nya som vill leka helt enkelt. Oavsett sida hon kan tänkas spela för.

Äh, jag måste till apoteket innan de stänger 22 och är inte säker på att hinna tillbaka.

Niyama röstar på Lobelia

Tycker det känns som att hon försöker bygga upp misstankar mot Emtherlia, som jag visserligen också reagerat på men inte av samma orsak. Dessutom har hon med mig som en som eventuellt blivit räddad, trots att jag bara hade en röst när alla började trilla in på Lampan. Vilka som eventuellt då kan ha räddningsröstat köper jag inte heller, Emtherlia röstade sist av de som Lobelia tog upp och de andra håller Lobelia själv som mindre sannolika. Känns som något inte stämmer här.

Jag tycker fortfarande inte att jag skrivit att att jag tror hon är förvirrad god.

Jag har skrivit "Visst hon kan vara ond men jag tror risken är stor att hon verkar vara ond för hon måste försvara sig"

Jag kan tycka det är skumt att påstå att jag skrivit något jag inte skrivit. Sedan tycket det är vanligt att ulvar vill ha så mycket som möjligt i sina teori så de hittar påsaker/vrider på saker.

Min tolkning är att hon kan vara god i försvarsställning och verka ond pga det.

Japp, motiveringen var enkel, svårt att komma med en komplicerad motivering i DL1 och då blev det Ferrari. Jag håller henne inte som ond, men då var hon den jag reagerade lite på. Ville ge Lampan en chans eftersom hon hävdade att hon var ny men sen när hon gick över gränsen så ändrade jag röst då jag inte ville ha med en otrevlig i leken, även att jag inte trodde Lampan var ond.
Jag blir lite fundersam över dig här, först lägger du en enkel röst på Ferrari som även hon är ny, du tror inte att hon är ond men hittade inget bättre. Och sen ändrar du till Lampan och det blir också en relativt enkel ändring... Hur kommer det sig att du ville ge Lampan en chans och inte Ferrari? Eller räknade du med att det inte var någon annan som skulle rösta på Ferrari och att det skulle bli en obetydlig röst?

Nä, jag tolkar det inte som "förvirrad god". Men jag har inte lagt så mycket vikt vid det heller. ;)

Tja. Idag har jag velat mellan Habina, FiaM och Emtherlia - på grund av deras röster igår.
De har besvarat mina inlägg under dagen och inget där har varken bekräftat eller dementerat mina funderingar egentligen.

Min röst kommer idag att hamna på Habina. För att jag tycker att det snarare var hon än Niyama som gjorde det lätt för sig vid gårdagens röstning. Det ser ju bra ut i efterhand att ha röstat på en som har röstat på en god. Men. Endast onda visste vilka som var goda igår.

Blacksmtifarm röstar på Habina

fortsätter:

bollen__ röstar på lampan, Emtherlia. Har flera diskussioner m lampan ang rösterna, vikten av teorier och att bara för att någon röstar på en så betyder det inte de facto att den personen behöver vara ulv och att ofta i DL1 är det goda som röstar på goda. Reagerar på lampan och håller även med NIyama om att det märkligaste är att lampan inte svarar på frågor. Tycker inte det är så konstigt att hon misstänker den som röstar på henne, men reagerar på att denne ignorerar att folk är hjälpsamma och förklarar. Tycker det är trist att rösta på nya spelare i DL1, men det är värt att notera och se längre fram. Väljer sedan att rösta på lampan pga attityden. Ber om förtydligande från Lobelia ang hennes inlägg om att tre personer kan ha blivit skyddade under röstningen igår och undrar vilka dessa är förutom Habina och Niyama. De reder ut hur de tänkt och hon tycker Lobelias tankar kring röstningen är intressant. Tolkar Lobelia som att hon plockar bort Snurrfian ur den uppräkningen eftersom snurris ändrade röst för att rädda sig själv. Kvar finns Artline, Em och Bollen själv. Noterar sedan att det var Habina, Snurris och Niyama som fick röster innan lampan började få det. Har tidsbrist idag och reagerar på Ems röst på Ferrari, tycker det verkar som en ond som sitter på facit eller en ond som röstar en betydelselös röst på en kollega, en röst som hon vet ingen annan kommer att följa. Tycker inte att det tyder på "mer" ondska att man kanske inte läste rollinlägget ordentligt direkt. Röstar därför på Emtherlia idag. Funderar över att Bollen liksom Lobelia (iaf som jag tolkar det) plockar bort Snurrfian från sammanställningen för att denne ändrade rösten – verkar lite som de vill godförklara snurrfian, men även onda kan ju ändra röster för att försöka få vara kvar, så tycker det är lite lättvindiga grunder att godförklara någon så här tidigt i leken.

Snurrfian röstar Habina, Lampan. Påpekar för Gravinda att hon skrivit rösten felaktigt. Diskuterar en hel del m Lampan å hur denne ondförklarar Gravinda direkt e dennes röst på lampan. Snurrar till det med tvillingarna som hon tror har kontakt från början och att siarlärlingarna har kontakt med varandra. Reagerar på BSF inlägg där denne skriver att Snurrfian inte borde vara tvilling el siarlärling pga feltolkningarna och att denne skriver att det kanske döljer sig en ulv där. Påpekar att det finns fler roller på goda sidan än dessa två. Tycker leken fastnar lite runt Lampan, Gravinda och Niyama men vet inte om det är ngt som egentligen gör dem onda. Har svårt att se en ond Niyama gå på så hårt på en nybörjare och lägga sin röst där och vill därför sätta Niyama åt det goda hållet redan nu. Tycker Lampan känns desperat men mer oerfaren än ond å tycker jag har en trolig förklaring till Gravindas röst. Tycker röstningen blev intressant när Habina lägger en andraröst på Niyama eftersom hon själv har svårt att se Niyama som ond vilket gör att hon funderar över om Habina är en ulv som försöker få ut en erfaren spelare. Röstar därför på Habina men ändrar sedan röst till lampan pga dennes otrevliga sätt. Har sedan inte varit inne något idag. Snurrfian brukar snurra till det så jag vill nog se lite mer av denne innan jag bildar mig en uppfattning, dock är jag lite fundersam som jag även skriver under bollens punkt att Lobelia och bollen verkar vilja ha Snurrfian åt det goda hållet pga röständringen.

Jag känner lite att det är för många med i leken för att få grepp om någonting. :banghead:

Emtherlia tyckte jag verkade vettig igår, nu verkar hon ha snurrat in sig i någonting kring Artline (var tvungen att dubbelkolla att det inte var idahoe :angel:).

Niyama var jag fundersam över igår, men tycker ändå att hon spelar så som hon brukar. Ifrågasätter när hon inte förstår, vilket förstås för den som blir ifrågasatt kan kännas lite jobbigt ibland. :p Däremot säger det ju ingenting om hennes roll, hon kan vara precis likadan om hon är god som ond.

Artline har inte skrivit något jag reagerar på, men det hjälper förstås inte i ulvjakten.

Däremot funderar jag över lobelia, precis som mig försökte hon förstå/medla mellan niyama/lampan och det är en intressant teori som Gravinda lanserar, men den kan förstås vara helt fel.

Paddington känns :love: som vanligt, men där får jag passa mig så jag inte blir lurad ifall hon är på fel sida i leken. :cautious:

Funderar lite kring @bollen__ då jag tycker hon följer Lobelia väldigt lätt.

Bollen_: Konverserar lite med Lampan. Röstar på Lampan sent (2 min innan DL). Röstar på mig pga min DL1-röstning och Lobelias teori. Jag tycker det är lite underligt att inom 5 min från att du förstått Lobelias teoritankar till att följa dem och rösta efter dem. Håller du Lobelia som god? Du väljer även att rösta på mig pga en DL1-röstning. Hoppas du hinner in innan DL och kan svara på mina funderingar.

Jag tycker det är lurigt att du lägger din röst så sent och att den hamnar på Lampan (lätt att lägga på efter det hon skrev).

Tja. Idag har jag velat mellan Habina, FiaM och Emtherlia - på grund av deras röster igår.
De har besvarat mina inlägg under dagen och inget där har varken bekräftat eller dementerat mina funderingar egentligen.

Min röst kommer idag att hamna på Habina. För att jag tycker att det snarare var hon än Niyama som gjorde det lätt för sig vid gårdagens röstning. Det ser ju bra ut i efterhand att ha röstat på en som har röstat på en god. Men. Endast onda visste vilka som var goda igår.

Blacksmtifarm röstar på Habina

Bara så jag förstår hur du tänker... Du röstar på mig för att jag först röstade på Niyama som röstade på goda lampan?

Jag blir lite fundersam över dig här, först lägger du en enkel röst på Ferrari som även hon är ny, du tror inte att hon är ond men hittade inget bättre. Och sen ändrar du till Lampan och det blir också en relativt enkel ändring... Hur kommer det sig att du ville ge Lampan en chans och inte Ferrari? Eller räknade du med att det inte var någon annan som skulle rösta på Ferrari och att det skulle bli en obetydlig röst?

Ferrari är ju inte ny på spelet? Visst hon är återvändare, men inte ny som Lampan var.

Inte för att jag var ett dugg säker på att Lampan var god, vilket jag också skrev.

På vilket sätt skulle det vara ett alibi att försvara Lampan. Med tanke på att ingen god vet vem de andra goda är så kan en god rimligen inte veta om denne försvarar en god eller en ond. Det känns långsökt att godförklara någon på så vaga skäl.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 119
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10