Det som stör mig lite är att jag svarade efter du skrivit första teoriinlägget att jag inte alls tyckte att jag skrivit så. Trots det så fortsätter du ha den åsikten utan att fråga hur jag menade.

Jag ber om ursäkt för det, jag tog och fortsatte på första sammanfattningen jag gjorde och tänkte inte på att du sagt att det inte var så du menade. Därav att jag inte tänkte på att ändra.

*plockar bort en påbörjade fundering som inte hörde hit*
Ferrari är ju inte ny på spelet? Visst hon är återvändare, men inte ny som Lampan var.
Nåja hon hade inte spelat sen 2011 så nog måste man väl räkna det åt det nyare/återfallare? Och det förklarar fortfarande inte din röst på henne när du inte ens trodde att hon var ond?

@Niyama sorry jag blandade ihop snurrfians inlägg och lobelia, ska kolla in surrfian lite närmare men att lobelia inte ville lägga en röst ens då känns också lite märkligt, jag vet inte, jag kanske har hakat upp mig på en mentalåtervändsgränd.
Varför är det märkligt att jag inte röstar på Lampan? Jag röstar inte på nybörjare första lynchen om jag nu inte vet att de är onda ( blopper) eller har en stark misstanke.

Bara så jag förstår hur du tänker... Du röstar på mig för att jag först röstade på Niyama som röstade på goda lampan?
Slarvade visst bort din röständring :o - då faller den biten. Men:
Jag tycker fortfarande att du gjorde det lätt för dig som röstade på Niyama. Ändringen till Lampan kan vara för att säkra din egen plats. Men det säger inget om vilken sida du spelar för. Och jag tror ju att någon onding gömmer sig i rösterna på Lampan som ändrad röst eller "förstaröst".

@Ferrari jag saknar svar på min fråga här... Kan du vara snäll och svara?

Låt oss börja med detta, läste precis igenom vartenda inlägg igen och det gjorde inget lättare. Nåja, citerar mig själv "Först Habina, genom att enbart rekommendera att leta onda... det känns lite svagt, kan man verkligen rekommendera någon att leta efter de goda?". Jag funderade lite på hur du enbart rekommenderar att leta onda, när åtminstone jag (och flera andra) letar ju specifika saker som kan få folk att framstå som onda. Nu i efterhand, när flera förklarade att man letade goda också för att inte råka lyncha av misstag så förstod jag lite varför du helt enkelt bara rekommenderade att försöka hitta de onda.

*plockar bort en påbörjade fundering som inte hörde hit*

Nåja hon hade inte spelat sen 2011 så nog måste man väl räkna det åt det nyare/återfallare? Och det förklarar fortfarande inte din röst på henne när du inte ens trodde att hon var ond?

Jag tog den som jag såg som ulvigast just då. Menar du att du alltid hittar personer att rösta på i första DL1 som du är säker på är onda?

Slarvade visst bort din röständring :o - då faller den biten. Men:
Jag tycker fortfarande att du gjorde det lätt för dig som röstade på Niyama. Ändringen till Lampan kan vara för att säkra din egen plats. Men det säger inget om vilken sida du spelar för. Och jag tror ju att någon onding gömmer sig i rösterna på Lampan som ändrad röst eller "förstaröst".

Jag ändrade röst till lampan helt enkelt för att jag lackade ur på hennes beteende. Sedan var det synd att hon visade sig vara god, men jag hade ändrat röst till henne oavsett om jag var god/ond och oavsett om det skulle gagna min sida eller inte.

BSF och LenaH tyckte att Niyamas röst igår på lampan var utstickande men har ändrat sig idag. Jag tyckte att det var en av de mer rimliga sakerna igår och kände typ samma frustration som niyama uttryckte så tyckte inte alls att det var märkligt, snarare att andra tyckte att det var märkligt. Men man kanske hade lite extra stort spelrum för lampan just för att hon var ny.
BSF nämner också FiaM på samma sätt som jag har nämnt lobelia, att personen inte vill lägga en röst på lampan just för att ulvar vet vem som är oskyldig.
Lobelia tycker att dels Emtherlia är ulvig pga sin röst ändring, jag håller med lobelia i det att det lätt sker strömröstningar från lyan precis innan DL och speciellt inför första då alla oftast är på plats. Dock ser jag inget speciellt med just Emtherlias röst med tanke på tonen i tråden.

Ja det verkar ju inte bättre:D Får se vad @Lobelia svarar ang min fråga om varför ändrad röst är mer skum än ny röst.
I min värld så krävs det mer för att ändra sin röst aktivt till någon annan när man redan lagt en röst än att lägga den i första läget. Det är mest en gradskillnad. Det är liksom inte så att jag har någon ska misstanke alls utan spånar om vad man kan få ut av lynchen. Det blir mycket intressantare längre fram då vi förhoppningsvis fått ut en ulv eller flera. Sedan måste jag rösta på någon ändå även om jag inte har någon jätte misstanke någonstans.

Äh, jag måste till apoteket innan de stänger 22 och är inte säker på att hinna tillbaka.

Niyama röstar på Lobelia

Tycker det känns som att hon försöker bygga upp misstankar mot Emtherlia, som jag visserligen också reagerat på men inte av samma orsak. Dessutom har hon med mig som en som eventuellt blivit räddad, trots att jag bara hade en röst när alla började trilla in på Lampan. Vilka som eventuellt då kan ha räddningsröstat köper jag inte heller, Emtherlia röstade sist av de som Lobelia tog upp och de andra håller Lobelia själv som mindre sannolika. Känns som något inte stämmer här.
Va då bygga upp misstankar? Jag försöker utläsa något ur en lynch dag ett med någon slags analys. Och sedan svarar jag på Emtherlia svar kring det. Jag misstänker inte någon särskilt starkt.

fortsätter:

bollen__ röstar på lampan, Emtherlia. Har flera diskussioner m lampan ang rösterna, vikten av teorier och att bara för att någon röstar på en så betyder det inte de facto att den personen behöver vara ulv och att ofta i DL1 är det goda som röstar på goda. Reagerar på lampan och håller även med NIyama om att det märkligaste är att lampan inte svarar på frågor. Tycker inte det är så konstigt att hon misstänker den som röstar på henne, men reagerar på att denne ignorerar att folk är hjälpsamma och förklarar. Tycker det är trist att rösta på nya spelare i DL1, men det är värt att notera och se längre fram. Väljer sedan att rösta på lampan pga attityden. Ber om förtydligande från Lobelia ang hennes inlägg om att tre personer kan ha blivit skyddade under röstningen igår och undrar vilka dessa är förutom Habina och Niyama. De reder ut hur de tänkt och hon tycker Lobelias tankar kring röstningen är intressant. Tolkar Lobelia som att hon plockar bort Snurrfian ur den uppräkningen eftersom snurris ändrade röst för att rädda sig själv. Kvar finns Artline, Em och Bollen själv. Noterar sedan att det var Habina, Snurris och Niyama som fick röster innan lampan började få det. Har tidsbrist idag och reagerar på Ems röst på Ferrari, tycker det verkar som en ond som sitter på facit eller en ond som röstar en betydelselös röst på en kollega, en röst som hon vet ingen annan kommer att följa. Tycker inte att det tyder på "mer" ondska att man kanske inte läste rollinlägget ordentligt direkt. Röstar därför på Emtherlia idag. Funderar över att Bollen liksom Lobelia (iaf som jag tolkar det) plockar bort Snurrfian från sammanställningen för att denne ändrade rösten – verkar lite som de vill godförklara snurrfian, men även onda kan ju ändra röster för att försöka få vara kvar, så tycker det är lite lättvindiga grunder att godförklara någon så här tidigt i leken.

Snurrfian röstar Habina, Lampan. Påpekar för Gravinda att hon skrivit rösten felaktigt. Diskuterar en hel del m Lampan å hur denne ondförklarar Gravinda direkt e dennes röst på lampan. Snurrar till det med tvillingarna som hon tror har kontakt från början och att siarlärlingarna har kontakt med varandra. Reagerar på BSF inlägg där denne skriver att Snurrfian inte borde vara tvilling el siarlärling pga feltolkningarna och att denne skriver att det kanske döljer sig en ulv där. Påpekar att det finns fler roller på goda sidan än dessa två. Tycker leken fastnar lite runt Lampan, Gravinda och Niyama men vet inte om det är ngt som egentligen gör dem onda. Har svårt att se en ond Niyama gå på så hårt på en nybörjare och lägga sin röst där och vill därför sätta Niyama åt det goda hållet redan nu. Tycker Lampan känns desperat men mer oerfaren än ond å tycker jag har en trolig förklaring till Gravindas röst. Tycker röstningen blev intressant när Habina lägger en andraröst på Niyama eftersom hon själv har svårt att se Niyama som ond vilket gör att hon funderar över om Habina är en ulv som försöker få ut en erfaren spelare. Röstar därför på Habina men ändrar sedan röst till lampan pga dennes otrevliga sätt. Har sedan inte varit inne något idag. Snurrfian brukar snurra till det så jag vill nog se lite mer av denne innan jag bildar mig en uppfattning, dock är jag lite fundersam som jag även skriver under bollens punkt att Lobelia och bollen verkar vilja ha Snurrfian åt det goda hållet pga röständringen.
Jag plockar bort rösten för att den inte säger något då det är naturligt att försöka rädda sig själv, det gör de flesta oavsett roll. Jag spånade om ganska vaga misstankar utifrån lynch1 och jag finner det inte misstänkt att försöka rädda sig själv.

Okej, gick rätt långt tillbaka för att få ett sammanhang...

Emtherlia: Röstade först på mig för att jag enbart hade skummat igenom huvudinlägget, men la rösten senare på Lampan. Hennes förklaring till det var helt enkelt Lampans dåliga uppförande, frågan är väl om det är så att hon ändrade röst för att hon inte fick med någon annan att rösta på mig?

Gravinda: Igår morse verkade hon rätt säker på att Lampan var en förvirrad nybörjare, åt det goda hållet. Lite senare röstar hon på Lampan. Kanske för att hon trodde att ingen annan skulle rösta ut en nybörjare trots att hon var överallt och ingenstans?

Bollen_: Skrev ett svar på ett av Lampans första inlägg när Gravinda har röstat på henne. "I första DL är det väldigt vanlligt att det är goda som röstar på goda, så om du är god och åker ut är det inte ett garanterat sätt att veta att hon är ulv." Frågan är om försöker skapa sig en täckmantel när hon röstar på en god?

Snurrfian: Snurrar till det angående paren tidigt i tråden, men eftersom jag själv i princip bara hade skummat igenom första inlägget så är det inget jag kan anmärka på. Jag har snurrat till det mer, känns det som :3

Habina: Anser att det är en trevlig lek utan några twister (#100). Det får mig att fundera en del, det underlättar väl att inte ha så mycket twister när man är ond? Så att man inte råkar rösta på en ond utanför lyan? Denna leken verkar ju vara rätt okomplicerad i överlag, ett gäng onda och ett gäng goda.

Poisonous: Tycker det är misstänktsamt när Lampan lägger en hämndröst, och påpekar något om Lampans uppförande.

Får fortsätta snart.. har skrivit ner mera på ett annat papper.

@Lobelia Jag tycker nog det är mer skumt att lägga sin röst 1-2 minuter innan DL och då välja den som precis gjort bort sig. Enkelt att förklara liksom utan att behöver fundera ut en bra anledning till varför den röstade på en god.

Jag tycker en ändring av röst (i detta fall) mer visar på att man tar avstånd från otrevligheter.

Om man nu ska fundera vidare på din teori kring ulvar som röstat på Lampan. :)

Hinner inte gå igenom övriga spelare till DL så jag får plocka upp mina tankar från #566, den som står ut mest för mig idag är LenaH

Hon tycker att Snurrfian är snurrig som vanligt men tycker det var ludet att inte ha bättre koll på rollistan då hon missuppfattat både siarelärlingarna och tvillingarna. Röstar på Snurrfian DL1 för att denne både missar tvillingarna i denna lek och att hon godförklarar Niyama lättvindigt.

Tar upp igen idag att hon reagerade på snurrfians godförklaring av Niyama igår och hennes slarv m rollistan. Håller m BSF så här i efterhand att Niyamas röst på lampan igår inte känns så märklig idag. Tycker att Habinas miss m rollerna och dennes röst på Niyama känns sisådär idag men eftersom inget annat framkommit så fortsätter hon rösta på Snurrfian.

Det är något med att först tycker hon Niyamas röst skaver och så här i efterhand så skaver den inte egentligen, men Habina som röstade på Niyama igår skaver idag för just den rösten. Men igår så var LenaH inne på att Niyama mycket väl kunde vara ond. Det känns udda helt enkelt

Paddington röstar på LenaH

Så du upplever inte att jag försökte försvara lampan också? Nu vet ju jag min roll, men jag kan tänka mig att det är likadant med lobelia, hon vill peppa de nya som vill leka helt enkelt. Oavsett sida hon kan tänkas spela för.

Jag känner lite att det är för många med i leken för att få grepp om någonting. :banghead:

Niyama var jag fundersam över igår, men tycker ändå att hon spelar så som hon brukar. Ifrågasätter när hon inte förstår, vilket förstås för den som blir ifrågasatt kan kännas lite jobbigt ibland. :p Däremot säger det ju ingenting om hennes roll, hon kan vara precis likadan om hon är god som ond.

Däremot funderar jag över lobelia, precis som mig försökte hon förstå/medla mellan niyama/lampan och det är en intressant teori som Gravinda lanserar, men den kan förstås vara helt fel.

Så i första så försvarar du lobelias inställning och tänker att ni har haft samma utgångsläge, sen lägger Niyama en röst på lobelia och då tänker du om och menar att lobelia kanske inte är god?
Samtidig som att du lite slänger bort motiveringen som du hade på niyama igår som kändes som en väldigt lätt röst.

Habina: Anser att det är en trevlig lek utan några twister (#100). Det får mig att fundera en del, det underlättar väl att inte ha så mycket twister när man är ond? Så att man inte råkar rösta på en ond utanför lyan? Denna leken verkar ju vara rätt okomplicerad i överlag, ett gäng onda och ett gäng goda.

Detta har varit uppe i några tidigare lekar. Vi har haft en del rätt så twistade lekar och visst är de roliga, men jag tycker det är roligare när det är många bybor och därmed möjligt för ulvarna att klara sig längre. Det gäller oavsett vilken sida jag själv är på, eftersom det är skoj med lite mer utmaning och få klura lite.

Jag känner att jag måste rösta, och borde rösta på någon som redan har en röst för att rädda kvar mig själv. Men ingen av dem känns särskilt misstänkt i mina ögon, så nu har jag grav beslutsångest. :(

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 580
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 528
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar