Poisonous: Tycker Lampan är skum. Reagerar över en kommentar Habina lägger om spioninformationen. Röstar på Habina

Gravinda: Funderar mycket ang Lampan och undrar om hon kanske är ett troll. Lägger första (ogiltiga) rösten på Lampan pga att hon spelar oskyldig och skriker ulv.

Artline: Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare. Röstar på Lampan sent

Ferrari: Skummade bara igenom LLs första inlägg för att hon ville läsa resten av inläggen. Röstar på Lampan för sent. Tycker min röst på Ferrari är skum

FiaM: Funderar kring spioninfon och tvillingarna. Röstar på Paddington sent och vill inte lyncha någon.

BSF: Räknar lite och tror det är 5-6 onda i leken. Konverserar lite med Lampan om rösten på Gravinda. Röstar på Snurrfian eftersom det är skumt att inte kunna rollistan. Tycker min röst är skum. Reagerar lite på FiaM.

LenaH: Tror att ev båda Gravinda och Lampan är goda då det är vanligt att det blir så i DL1. Reagerar på att Snurrfian snurrar till det. Röstar på Snurrfian. Röstar på Snurrfian igen.

Bollen_: Konverserar lite med Lampan. Reagerar på att hon inte verkar vilja svara på frågor. Röstar på Lampan sent. Röstar på mig pga min DL1-röstning och Lobelias teori.

Lobelia: Reagerar på Gravidas kommentar ang att alla säger sig vara goda. Konverserar med Lampan. Röstar sent på Snurrfian pga att snurrfian snurrat till det med tvilling-rollerna. Funderar över röstningen och tänker att det visst går att utläsa något av den och tror att någon eller några är ulvar utav de som ändrade till Lampan.

Snurrfian: Konverserar med Lampan. Skriver att det finns två goda par som känner till varandra. Stämmer inte och snurris har snurrat till det lite. Erkänner fort att hon tänkte fel. Röstar på Habina pga hennes andraröst på Niyama.

Paddington: Tror det är 5 onda, inte 6 pga ulven i fårakläder. Röstar på Lampan för sent (dåligt internet).

Habina: Funderar över spioninfon. Förstår inte Gravinda/Lampan-diskussionen. Funderar sen kring att Lampan endast är orolig över att bli lynchad, inte uppäten. Röstar på Niyama då hon tycker hon hugger på Lampan. Ändrar röst till Lampan.

Niyama: Crashar med Lampan ganska omgående. Ställer frågor till Lampan om hennes inlägg. Röstar på Lampan. Ställer lite frågor till mig.

Lampan = God
Q = God

Habina - har reagerat på hennes enkla röst på mig igår, känns som att hon "högg" på första bästa och jag tycker hennes motivering var motsägelsefull: att jag gjorde det lätt för mig när det var precis tvärtom. Kändes som att jag försökte vända på varenda sten för att förstå mig på Lampan. Dessutom har Habina spelat så mycket med mig så hon borde veta att jag frågar mycket när jag inte förstår, och att jag inte vill lägga en röst på någon som jag inte tycker har gjort något skumt alls. Nä, det här skaver.
.

Det jag kan tycka med din Lampa röst är att den känns lätt för att hon var ny. Att det lätta du gjorde var att välja att rösta på henne istället för att ge henne en chans att leka/lära sig. Kan tänka mig att det är så Habina också tänker.

Men samtidigt kan jag också förstå att din röst hamnade på henne eftersom det var henne du diskuterat mest med. Så det var ganska naturligt att din röst hamnade där.

Dag 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (ogiltig)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (ogiltig)
17.30 Lampan röstar på Gravinda

17.32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan ändrar röst till Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina

21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till lampan
21:58 bollen__ röstar på lampan

21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan ändrar röst till habina

Lampan 6
Habina 2
Snurrfian 3
Paddington 1

@bollen__ @Artline När jag kollar på röstlistan så ser jag att ni röstade 1-2 minuter innan DL och att ni valde Lampan. Vilka andra hade varit aktuella för er? Eller var er tanke hela tiden att rösta på Lampan?

Håller på att försöka gå igenom alla...

Gravinda lägger första rösten i leken, hamnar på Lampan. Bara skrivit 7 inlägg så här långt. Tycker det var lite konstigheter från lampan, och att denne verkar väldigt på för att få igång leken. Tycker lampan och niyama känns som två motpoler och därför borde de vara ”samma”. Antar hon menar att de vet om varandra? Nu vet vi att lampan var god och det var bara onda som kände till varandra så tidigt i leken. Tycker Lampan gör indirekta godförklaringar, vilket hon tycker är knepigt (misstänkt?), men väljer att tolka det som en nybörjare som vill starta leken men tycker samtidigt det är en del konstiga kommentarer. Reagerar sedan på vad lampan skriver om ulvarna och är först att fråga om lampan är ett troll. Röstar sedan på lampan. Jag skrev igår ang Gravindas röst - ingen som tänkt på att Gravinda var tvungen att rösta tidigt och kanske just därför lägger rösten på någon hon vet det är ganska så liten risk ska åka ikväll eftersom vi tenderar till att vara förlåtande mot nykomlingar (om de inte gör bort sig totalt)? Oftast har det knappt hänt ngt tidigt innan DL1 å finns zilch, nada och nothing att gå på därför kan hon ha valt ngn som hon tror det inte är så stor risk ska lynchas dvs har lagt en safe röst. Säger inte heller ngt om Gravindas ev roll, men ngt att hålla i bakhuvudet tycker jag. Jag behöver se mer av Gravinda för att kunna bilda mig en uppfattning om denne.

Poisonous, röstar Habina, Habina. Funderar över Lampan, tror liksom jag inte att denne är ett troll för hon verkar seriös i andra trådar. Tycker lampan uppför sig skumt och gör indirekta godförklaringar (hjälp jag är god och inte någon ulv) samt att det är skumt m hämndröst. Reagerar på att Habina är orolig över vad lösmynte spionens info kan hamna. Har inte släppt lampan och Habina, men har några fler hon reagerar på. Reagerar på Niyamas inlägg om att lampan kanske inte är så lätt att stoppa och undrar om det inlägget är ett försök att guida lampan (jag tycker dock att om de nu varit i lyan ihop, hade det inte varit bättre om Niyama försökt stoppa henne där än i lektråden? Nu vet vi att lampan var god så resonemanget faller lite). Tycker även att Niyama trycker mycket på lampan. Reagerar även på Habina att denne inte vill rösta på nya spelare men om hon inte hittar någon annan så kanske hennes röst faller där ändå. Pois skriver sedan att om man är ond kanske det är svårt att hitta på teorier om andra eftersom man vet att de är goda och det därför är en enkel utväg att rösta på någon som är i rampljuset. Har förlorat internet, återanvänder teorin från DL1 (jag säger inget om det) men jag behöver se mer av denne för att bilda mig en uppfattning.

Ferrari – ny bekantskap, kommer inte ihåg att jag spelat m henne tidigare. Röstar på lampan. Mycket OT och skämtsamheter till en början. Skriver att lampan är på tapeten, snurrig och skrivit många inlägg men vill se mer från denne. Röstar för sent och röstar på lampan pga attityden. Reagerar på Emtherlias röst på henne själv som hade en speciell motivering (Em tycker det var skumt att inte läsa igenom leken och rollerna ordentligt innan man börjar leka). Har haft mycket IRL och jag behöver helt klart se mer av Ferrari.

LenaH röstar Snurrfian, Snurrfian. Tycker inte det är så konstigt att en ny spelare inte lärt sig ulvspelslingon och reagerar mer på att Gravinda lägger röst på en ny spelare för det brukar man oftast undvika Dl1, men säger sedan att Gravinda har inte spelat på länge och verkar dessutom vara i tidsnöd och man tar då vad man har. Hon är inte förvånad om det skulle visa sig att bägge två var goda eftersom det är vanligast att två goda hamnar på tvärs i Dl1. Tycker det var skönt att Snurrfian gjorde något skumt så hon kunde rösta på henne. Funderar över att om lampan varit i lyan så borde någon där dragit i nödstoppen. Tycker det är jobbigt m alla inlägg (liksom jag!). Reagerar på att NIyama lägger en andra röst på en rookie (även om Gravindas röst vid den tidpunkten var ogiltig). Säger sedan att man ska rösta på den man misstänker mest men att det stör henne ändå. Drar parallell till tidigare lek där Cirkus gjorde samma sak och var ond. Tycker att Snurrfian är snurrig som vanligt och hon tycker det är rätt ludet att inte ha bättre koll på rollistan då hon missuppfattat både siarelärlingarna och tvillingarna. Tror visst att en ond Niyama skulle kunna göra det även om en ond inte brukar göra det, är dock inte säker på Niyamas ondska utan vill avvakta någon dag. Röstar på Snurrfian för att denne både missar tvillingarna i denna lek och att hon godförklarar Niyama lättvindigt.

Har knappt om tid idag och röstar tidigt. Säger att det var mycket fokus på lampan igår och att hon nu är tillbaka på ruta1. Tar upp igen att hon reagerade på snurrfians godförklaring av Niyama igår och hennes slarv m rollistan. Håller m BSF så här i efterhand att Niyamas röst på lampan igår inte känns så märklig idag. Tycker att Habinas miss m rollerna och dennes röst på Niyama känns sisådär idag men eftersom inget annat framkommit så fortsätter hon rösta på Snurrfian.
Jag reagerar faktiskt lite på LenaH, det är något som skaver när jag läser igenom detta men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. Det är något med att först tycker hon Niyamas röst skaver och så här i efterhand så skaver den inte egentligen, men Habina som röstade på Niyama igår skaver idag för just den rösten. Men igår så var LenaH inne på att Niyama mycket väl kunde vara ond. Det känns udda helt enkelt.

Artline röstar på Lampan. Hade tidsbrist igår och precis kommit in med ett inlägg idag. Funderar liksom LenaH på om en Lampa i lyan hade gått på så mycket som denne gjorde utan borde inte lyan ha stoppat denne. Men tänker sedan som Niyama att många nybörjare är känslosamma och kanske inte så lätta att stoppa alla gånger. Tycker inte det säger något om Gravindas röst på lampan eftersom Gravinda är en återvändare(?), speciellt som denne hade tidsbrist. Känner hon behöver läsa igenom konversationen mellan Gravinda och lampan. Vill veta om Pois och Ferrari är nya el återvändare, men inte för att det egentligen spelar någon roll. Jag funderar lite över att det verkar ha spelat roll över Artlines tolkning av Gravindas röst att Gravinda var just återvändare så att det inte spelar någon roll om Ferrari å Pois är nya el inte funderar jag lite över.
Skriver som kommentar på ett inlägg till Q att hon funderar också över lampan – ”Visst hon kan vara ond men jag tror att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig”. Emtherlia skriver i sitt teorinlägg att Artline ”Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare.” Artline skriver sedan som svar på detta att ” Jag vet inte vad jag tror. Jag har skrivit att hon mycket väl kan vara ond. Jag funderar fortfarande ”. Jag tycker detta säger lite emot vad hon skriver i sitt första inlägg faktiskt där hon skriver att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig. Tycker Niyama gjort det lätt för sig med rösten på lampan. Reagerar på att LenaH tycker Snurrfian är skum för att denne missat i rollistan men att LenaH inte reagerar på Habina som också missat i rollistan. Vill ha förtydligande på varför Snurris är skum och inte Habina. Artline röstar sedan på Lampan för att denne mycket väl skulle kunna vara ulv och som blev stressad över att få misstankar emot sig och därför vill sprida misstankar åt andra. Tycker något skaver lite med Artline

Dag 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (ogiltig)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (ogiltig)
17.30 Lampan röstar på Gravinda

17.32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan ändrar röst till Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina

21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian

22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan ändrar röst till habina

Lampan 6
Habina 2
Snurrfian 3
Paddington 1

@bollen__ @Artline När jag kollar på röstlistan så ser jag att ni röstade 1-2 minuter innan DL och att ni valde Lampan. Vilka andra hade varit aktuella för er? Eller var er tanke hela tiden att rösta på Lampan?
Jag hade beslutångest om vem jag skulle rösta på. Men jag hade lagt en svag röst på BSF med motiveringen att jag tycker det var skumt att det bara var Snurrfian som var skum för hon läst rolllistan slarvigt och inte Habina som gjort samma sak. (Den röstmotiveringen hade funkat på Lena också)

Fast hade jag trott Niyama var ond så hade jag röstat på henne och använt motiveringen att hennes röst skavde mer än Gravinda oavsett om fler hade röstat på henne eller inte. Som det var nu var (är) jag inte säker på att hon var ond precis som jag inte var säker på om Snurrfian, Habina, (Lampan), Ferrari eller för den delen Paddington är onda. Jag försöker ofta att lägga udda röster vid DL 1, ibland även vid DL2, om det inte har hänt något som gör att jag känner mig säker på att en person är skum eller om jag verkligen inte kan hitta något annat.
Beklagar om du tycker att det skaver men så är det. :)

Min fundering var varför du inte istället röstade på Lampan - du skrev att du ville undvika en nybörjare och inte hann ändra när du läst vad som skett.
Som jag ser det så kan det ju vara så att du helt enkelt inte ville vara med och rösta ut en spelare som du visste var god. Och därför slängde ihop teorin om Paddington.

så det som stod ut för mig igår var att jag tyckte att en person gick ut och försvarade lampan tidigt, och det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var ny och aggressiv (inte otrevlig) och sasse faktiskt försvarade mig och när jag lynchades så var det ingen som ifrågasatte henne för hon var ju den goda som ville stoppa drevet på lilla oskyldiga mig, hon var självklart ulv och hade världens bästa alibi. Så när jag såg det så fick jag samma känsla, och det var @Lobelia. Det känns som att hon redan från start vill försvara lampan och att hon var så säker på att lampan var god kan ju vara med lobelias egna tanke att ulvarna är faktiskt de enda som vet vilka som är goda. Och att sen när hennes röst sedan föll på lampan så var det som en markering och inte för att hon trodde att hon var ond. Det ser jag inget fel i, leken behövde nog det, men det är ju ändå en god mindre. Ulvarna fick en gratis sas.

så det som stod ut för mig igår var att jag tyckte att en person gick ut och försvarade lampan tidigt, och det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var ny och aggressiv (inte otrevlig) och sasse faktiskt försvarade mig och när jag lynchades så var det ingen som ifrågasatte henne för hon var ju den goda som ville stoppa drevet på lilla oskyldiga mig, hon var självklart ulv och hade världens bästa alibi. Så när jag såg det så fick jag samma känsla, och det var @Lobelia. Det känns som att hon redan från start vill försvara lampan och att hon var så säker på att lampan var god kan ju vara med lobelias egna tanke att ulvarna är faktiskt de enda som vet vilka som är goda. Och att sen när hennes röst sedan föll på lampan så var det som en markering och inte för att hon trodde att hon var ond. Det ser jag inget fel i, leken behövde nog det, men det är ju ändå en god mindre. Ulvarna fick en gratis sas.

Vems röst föll på Lampan?

Artline
Skriver som kommentar på ett inlägg till Q att hon funderar också över lampan – ”Visst hon kan vara ond men jag tror att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig”. Emtherlia skriver i sitt teorinlägg att Artline ”Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare.” Artline skriver sedan som svar på detta att ” Jag vet inte vad jag tror. Jag har skrivit att hon mycket väl kan vara ond. Jag funderar fortfarande ”. Jag tycker detta säger lite emot vad hon skriver i sitt första inlägg faktiskt där hon skriver att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig. Tycker Niyama gjort det lätt för sig med rösten på lampan. Reagerar på att LenaH tycker Snurrfian är skum för att denne missat i rollistan men att LenaH inte reagerar på Habina som också missat i rollistan. Vill ha förtydligande på varför Snurris är skum och inte Habina. Artline röstar sedan på Lampan för att denne mycket väl skulle kunna vara ulv och som blev stressad över att få misstankar emot sig och därför vill sprida misstankar åt andra. Tycker något skaver lite med Artline

Jag kommer ihåg hur det är att vara ny och god. Man är inte van vid att försvara sig och då rör man till det för sig och verkar skum.

Lobelia förklarade det rätt bra:
"Det är lätt att känna sig trängd som ny. Jag var i situationen själv när jag tyckte mig svara på samma frågor 15 gånger och ingen annan blev till tillnärmelsevis lika hårt trängd. Nu blev jag förstås inte otrevlig och inte var jag nyregistrerad heller"

Så jag tror det är lätt att som ny bli nervös och stressad över att försvara sig och blir skummare och skummare för man inte har lärt sig att motivera sig och man är dramatisk och tror man ska bli lynchad så fort någon verkar misstänka en.

Så skumhet kan lika gärna vara en stressad god.

@Niyama sorry jag blandade ihop snurrfians inlägg och lobelia, ska kolla in surrfian lite närmare men att lobelia inte ville lägga en röst ens då känns också lite märkligt, jag vet inte, jag kanske har hakat upp mig på en mentalåtervändsgränd.

Min fundering var varför du inte istället röstade på Lampan - du skrev att du ville undvika en nybörjare och inte hann ändra när du läst vad som skett.
Som jag ser det så kan det ju vara så att du helt enkelt inte ville vara med och rösta ut en spelare som du visste var god. Och därför slängde ihop teorin om Paddington.
Jag hade ingen koll på om Lampan var god/ond. När jag började skriva mitt röstinlägg hade Lampan bara en röst så jag hade ingen aning om att hon skulle åka. Eftersom jag hade tidsbrist och skriver från mobilen kollade jag inte på inläggen som kom medans jag skrev utan det var först efter att jag postat som jag såg Lampans mindre trevliga inlägg och rösterna som följde på det. Hade jag hunnit se det hade jag nog röstat på Lampan istället.

@Lobelia Förstår jag dig rätt om din teori är att någon/några av dessa är ulvar pga sena/ändrade röster på Lampan?

@Lobelia Förstår jag dig rätt om din teori är att någon/några av dessa är ulvar pga sena/ändrade röster på Lampan?

Hon skrev ju att Habinas ändring var förståelig, tror det handlade om dessa fyra:

Hon skrev ju att Habinas ändring var förståelig, tror det handlade om dessa fyra:

Nej, snurris väl? eftersom snurris kanske ville rädda sig själv.

Emtherlia funderar jag över. Tyckte hon kom med vettiga inlägg i Lampan-diskussionen men rösten var skum. Att inte läsa startinläggen ordentligt, tyder det på ondska? En kan väl vara slarvig både som god och ond? Jag läser inte allt så noga, kollar reglerna om det är nåt nytt och skummar bara igenom rollerna. Måste ändå gå tillbaka till rollerna flera gånger för att jag glömmer. Tenderar nog t.o.m att läsa noggrannare som ond, jag vill ju ha koll på vad goda kan få reda på.

Jag kan vara lite så också... Läser igenom lite som hastigast, sedan om det kommer upp något i leken kring en roll och jag inte begriper, så går jag tillbaka och läser. Oftast för att upptäcka att en roll är modifierad. :o

Med tanke på att Snurrfian hade två röster vid tidpunkten för sin ändring borde väl även den vara förståelig?

När jag går tillbaka till inlägget så verkar det som att @Lobelia tycker att båda Habinas och Snurrfians röster är förståeliga. Så det borde bara vara dessa då?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 119
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10