Men innebär det att du inte tror att jag blev räddad eller är jag med i den "gruppen" ändå? Och hur tänker du om Snurris, som ju kan ha ändrat för att rädda sig själv?Det har du rätt i, flippade fram och tillbaks med texten, miss av mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men innebär det att du inte tror att jag blev räddad eller är jag med i den "gruppen" ändå? Och hur tänker du om Snurris, som ju kan ha ändrat för att rädda sig själv?Det har du rätt i, flippade fram och tillbaks med texten, miss av mig.
Ok, då tolkar vi det nog olika . Jag ser det mer som kommentarer om saker hon lägger märke till men att de inte behöver betyda så mycket.Jag tycker tvärtom, att Habina hoppade på första bästa sak som stack ut. Bortsett från Lampan då.
Habina - har reagerat på hennes enkla röst på mig igår, känns som att hon "högg" på första bästa och jag tycker hennes motivering var motsägelsefull: att jag gjorde det lätt för mig när det var precis tvärtom. Kändes som att jag försökte vända på varenda sten för att förstå mig på Lampan. Dessutom har Habina spelat så mycket med mig så hon borde veta att jag frågar mycket när jag inte förstår, och att jag inte vill lägga en röst på någon som jag inte tycker har gjort något skumt alls. Nä, det här skaver.
.
Jag hade beslutångest om vem jag skulle rösta på. Men jag hade lagt en svag röst på BSF med motiveringen att jag tycker det var skumt att det bara var Snurrfian som var skum för hon läst rolllistan slarvigt och inte Habina som gjort samma sak. (Den röstmotiveringen hade funkat på Lena också)Dag 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (ogiltig)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (ogiltig)
17.30 Lampan röstar på Gravinda
17.32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina
21:27 Lampan ändrar röst till Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till lampan
21:58 bollen__ röstar på lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan ändrar röst till habina
Lampan 6
Habina 2
Snurrfian 3
Paddington 1
@bollen__ @Artline När jag kollar på röstlistan så ser jag att ni röstade 1-2 minuter innan DL och att ni valde Lampan. Vilka andra hade varit aktuella för er? Eller var er tanke hela tiden att rösta på Lampan?
Fast hade jag trott Niyama var ond så hade jag röstat på henne och använt motiveringen att hennes röst skavde mer än Gravinda oavsett om fler hade röstat på henne eller inte. Som det var nu var (är) jag inte säker på att hon var ond precis som jag inte var säker på om Snurrfian, Habina, (Lampan), Ferrari eller för den delen Paddington är onda. Jag försöker ofta att lägga udda röster vid DL 1, ibland även vid DL2, om det inte har hänt något som gör att jag känner mig säker på att en person är skum eller om jag verkligen inte kan hitta något annat.
Beklagar om du tycker att det skaver men så är det.
så det som stod ut för mig igår var att jag tyckte att en person gick ut och försvarade lampan tidigt, och det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var ny och aggressiv (inte otrevlig) och sasse faktiskt försvarade mig och när jag lynchades så var det ingen som ifrågasatte henne för hon var ju den goda som ville stoppa drevet på lilla oskyldiga mig, hon var självklart ulv och hade världens bästa alibi. Så när jag såg det så fick jag samma känsla, och det var @Lobelia. Det känns som att hon redan från start vill försvara lampan och att hon var så säker på att lampan var god kan ju vara med lobelias egna tanke att ulvarna är faktiskt de enda som vet vilka som är goda. Och att sen när hennes röst sedan föll på lampan så var det som en markering och inte för att hon trodde att hon var ond. Det ser jag inget fel i, leken behövde nog det, men det är ju ändå en god mindre. Ulvarna fick en gratis sas.
Artline
Skriver som kommentar på ett inlägg till Q att hon funderar också över lampan – ”Visst hon kan vara ond men jag tror att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig”. Emtherlia skriver i sitt teorinlägg att Artline ”Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare.” Artline skriver sedan som svar på detta att ” Jag vet inte vad jag tror. Jag har skrivit att hon mycket väl kan vara ond. Jag funderar fortfarande ”. Jag tycker detta säger lite emot vad hon skriver i sitt första inlägg faktiskt där hon skriver att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig. Tycker Niyama gjort det lätt för sig med rösten på lampan. Reagerar på att LenaH tycker Snurrfian är skum för att denne missat i rollistan men att LenaH inte reagerar på Habina som också missat i rollistan. Vill ha förtydligande på varför Snurris är skum och inte Habina. Artline röstar sedan på Lampan för att denne mycket väl skulle kunna vara ulv och som blev stressad över att få misstankar emot sig och därför vill sprida misstankar åt andra. Tycker något skaver lite med Artline
Jag hade ingen koll på om Lampan var god/ond. När jag började skriva mitt röstinlägg hade Lampan bara en röst så jag hade ingen aning om att hon skulle åka. Eftersom jag hade tidsbrist och skriver från mobilen kollade jag inte på inläggen som kom medans jag skrev utan det var först efter att jag postat som jag såg Lampans mindre trevliga inlägg och rösterna som följde på det. Hade jag hunnit se det hade jag nog röstat på Lampan istället.Min fundering var varför du inte istället röstade på Lampan - du skrev att du ville undvika en nybörjare och inte hann ändra när du läst vad som skett.
Som jag ser det så kan det ju vara så att du helt enkelt inte ville vara med och rösta ut en spelare som du visste var god. Och därför slängde ihop teorin om Paddington.
@Lobelia Förstår jag dig rätt om din teori är att någon/några av dessa är ulvar pga sena/ändrade röster på Lampan?
21:56 Habina ändrar röst till lampan
Hon skrev ju att Habinas ändring var förståelig, tror det handlade om dessa fyra:
Emtherlia funderar jag över. Tyckte hon kom med vettiga inlägg i Lampan-diskussionen men rösten var skum. Att inte läsa startinläggen ordentligt, tyder det på ondska? En kan väl vara slarvig både som god och ond? Jag läser inte allt så noga, kollar reglerna om det är nåt nytt och skummar bara igenom rollerna. Måste ändå gå tillbaka till rollerna flera gånger för att jag glömmer. Tenderar nog t.o.m att läsa noggrannare som ond, jag vill ju ha koll på vad goda kan få reda på.
Bollen och art lägger nya röster, jag tänker ha extra koll på dem men det är mindre skumt. Snurris röst är rimlig då hon säkert inte vill riskera att åka ut så den säger inget direkt.
Med tanke på att Snurrfian hade två röster vid tidpunkten för sin ändring borde väl även den vara förståelig?Hon skrev ju att Habinas ändring var förståelig, tror det handlade om dessa fyra:
Hon skrev ju att Habinas ändring var förståelig, tror det handlade om dessa fyra: