Mitt internet har lagt av och vi vet inte när de kan bli fixat om jag inte är tillbaka imorgon måste jag nog kliva av. Är på biblioteket just nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt internet har lagt av och vi vet inte när de kan bli fixat om jag inte är tillbaka imorgon måste jag nog kliva av. Är på biblioteket just nu
Den röster jag tänker på i första hand är Emthrellias, hon är relativt ny fortfarande och lär ha förvirringen i färskt minne och har vid något tillfälle "försvarat" nykomlingar - dessutom ändrar hon rösten. Jag ser det som ulvigt att tidigare varit förlåtande mot nya tidigare och nu i sista stund ändra sig.
Du skriver att du ändrade den för hon var otrevlig, det är en möjlighet att du gjorde det eller så inte. Du kan ha fler skäl som du inte uppger.Precis som jag skrev i ett inlägg tidigare så ändrade jag röst pga att Lampan blev otrevlig. Det tycker jag inte är ok och markerade därför mot det. Jag röstade först inte på henne just eftersom hon är ny men ändrade sedan. Jag TROR att de flesta (alla?) som ändade till Lampan gjorde det pga att markera att det hon skrev var inte ok, inte för att de såg en chans att rösta ut en god. Jag tänkte alltså inte ens spelmässigt med min ändring.
Jag som tyckte du kändes stabil och bra, hoppas det ordnar sig med internet... Rösta på mig så du i alla fall överlever dagen va?
Ja känns tråkigt eftersom jag var så leksugen. Men drar en chansning och röstar, är jag inte tillbaka imorgon så får ni sparka ut mig
Får ta samma motivering som sist
Pois röstar på habina
Emtherlia ändrar sedan röst till Lampan. Men jag reagerade på denna rösten.
Väldigt enkel motivering. Ferrari förklarade att hon visst har läst startinläggen - men inte det första hon gjorde.
Niyamas röst på Lampan stack ut igår men jag är benägen att hålla med Bsf om att den inte känns så märklig idag.
Japp, motiveringen var enkel, svårt att komma med en komplicerad motivering i DL1 och då blev det Ferrari. Jag håller henne inte som ond, men då var hon den jag reagerade lite på. Ville ge Lampan en chans eftersom hon hävdade att hon var ny men sen när hon gick över gränsen så ändrade jag röst då jag inte ville ha med en otrevlig i leken, även att jag inte trodde Lampan var ond.
Enkel motivering är ju begripligt dag ett, men varför skulle det tyda på ondska att inte läsa startinläggen ordentligt? Även en god kan väl vara slarvig?
Absolut att en god kan vara slarvig men min tanke var att en ond kanske slarvläser lite mer då de redan vet vilka som är onda och inte behöver ta reda på det. Medan en god kanske dubbelkollar och går tillbaka och funderar lite mer kring hur de goda rollerna kan hjälpa och vilken information man kan få eller ska hålla utkik efter.
Habina inleder med att läsa rollistan lite för snabbt och missuppfattar hur de tappade spionraderna lottas ut. Förstår inte diskussionen mellan Gravinda och Lampan och tycker att även om Lampan beter sig skumt så säger det inget om rollen. Vill inte rösta på en som är ny men kan känna sig tvingad att göra det i brist på bättre. Är sedan med och diskuterar lite med Lampan.
Anser att Emtherlia gjort en bra sammanfattning och att hon instämmer i hennes tankar men påpekar att det inte säger något om hennes roll. Tycker att Snurrfian har snurrat till rollerna men att det är en klassiker när det gäller henne så det är inte till någon hjälp när det gäller rollen. Tar även upp att Niyama går hårt åt Lampan men skriver att det är ”oklart om hon skulle göra det även som god…”
Lägger rösten på Niyama med motiveringen att hon hugger lite väl snabbt på Lampan utan att försöka läsa mellan raderna och därför gör det lite väl lätt för sig. Ändrar sedan som flera andra röst till Lampan på grund av tonen.
Ger ett intryck av att försöka tänka själv och inte bara hoppa på första bästa sak som sticker ut.
@Niyama Det är ju det jag menar. De har ju redan facit iom lyan och behöver då inte läsa första inlägget så noga. Goda behöver ta reda på vilka som är onda och tittar då på de olika rollerna för att se vad de kan tillföra.
Det sista vet jag inte riktigt vad jag ska svara på, jag har inte tänkt på det så. Men när du skriver det så låter det logiskt att ulvar kan noja.
Leken kom upp innan folk fick rollerna, de flesta hann förmodligen läsa rollerna innan de ens fick sin roll.@Niyama Det är ju det jag menar. De har ju redan facit iom lyan och behöver då inte läsa första inlägget så noga. Goda behöver ta reda på vilka som är onda och tittar då på de olika rollerna för att se vad de kan tillföra.
Det sista vet jag inte riktigt vad jag ska svara på, jag har inte tänkt på det så. Men när du skriver det så låter det logiskt att ulvar kan noja.
Eh, du har aldrig varit i lyan med mig va? Jag är varje natt övertygad om att jag kommer bli siad och tjatar om all information goda kommer kunna få
Emtherlia funderar jag över. Tyckte hon kom med vettiga inlägg i Lampan-diskussionen men rösten var skum. Att inte läsa startinläggen ordentligt, tyder det på ondska? En kan väl vara slarvig både som god och ond? Jag läser inte allt så noga, kollar reglerna om det är nåt nytt och skummar bara igenom rollerna. Måste ändå gå tillbaka till rollerna flera gånger för att jag glömmer. Tenderar nog t.o.m att läsa noggrannare som ond, jag vill ju ha koll på vad goda kan få reda på.
Leken kom upp innan folk fick rollerna, de flesta hann förmodligen läsa rollerna innan de ens fick sin roll.
Vilka tre tänker du på då? Som kan ha blivit skyddade av rösterna på Lampan? Habina, Niyama och?Dag 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (endast Lampan är fetat och inte enligt mallen)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (ingen motivering i röstinlägget och inte enligt mallen)
17.30 Lampan röstar på Gravinda I
17.32 Niyama röstar på Lampan I
21:13 Poisonous röstar på Habina I
21:27 Lampan ändrar röst till Niyama I
21:32 Habina röstar på Niyama II
21:42 Snurrfian röstar på Habina II
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian I
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari I
21:52 LenaH röstar på Snurrfian II
Fram till nu en rörig men normal röstning, noterar att här ligger Habina Snurris och Niyama lika.
21:56 Habina ändrar röst till lampan II
Ganska normal ändring, vem vill riskera att åka ut? Och vid det här laget börjar det bli lite otrevligt i debatten kring Lampan. Nu liger det två röster vardera på Niyama, Snurris och Lampan
21:58 bollen__ röstar på lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
Här kommer det en "lavin" med röster på Lampan och folk lär åtminstone bestämt sig och skrivit inlägget utan att ha sett alla de 3 andra rösterna även om någon/några kan ha sett dem innan de postat sitt inlägg. Jag har sett många liknade strömröstningar och de flesta har att göra med att skydda någon i lyan. Det blir en eller ett par extra från lyan och så goda som hakar på. Den röster jag tänker på i första hand är Emthrellias, hon är relativt ny fortfarande och lär ha förvirringen i färskt minne och har vid något tillfälle "försvarat" nykomlingar - dessutom ändrar hon rösten. Jag ser det som ulvigt att tidigare varit förlåtande mot nya tidigare och nu i sista stund ändra sig.
Bollen och art lägger nya röster, jag tänker ha extra koll på dem men det är mindre skumt. Snurris röst är rimlig då hon säkert inte vill riskera att åka ut så den säger inget direkt.
Resterande röster kommer antingen för sent eller kommer på andra personer och röstningen är dessutom så gott som avgjord här.
Jag kan inte riktigt hålla med om att lynchröstningen inte gav något alls. För mig har den givit 3 som kan ha blivit skyddade av rösterna på Lampan och 3 som kan ha röstat på lampan för att skydda vänner. Allla dessa är förmodligen inte onda men jag tror jag har större chans att pricke en ulv bland dessa än bland övriga.
De 3 andra av de 4 som föll på lampan. De 4 röstar så tätt att de förmodligen har dålig koll på andra som röstar ungefär samtidigt.Vilka tre tänker du på då? Som kan ha blivit skyddade av rösterna på Lampan? Habina, Niyama och?