Då ska vi se vad för information som kan komma under natten:

• Ängeln skyddar någon
  • Sialärling 1 siar en person
  • Lösmynte spionen får reda på vem ängeln skyddar och vem sialärlingen siar (får hon reda på om personen sialärlingen siar är god eller ond? eller vet hon bara att personen blivit siad?)

Det är allt va?
@Sasse - Det borde även finnas med hos vem den lösmynte spionens tappade rad hamnar, dvs "spionen dräller till Sasse", eller?

• Ängeln skyddar någon
  • Lösmynte spionen får reda på vem ängeln skyddar och vem sialärlingen siar (får hon reda på om personen sialärlingen siar är god eller ond? eller vet hon bara att personen blivit siad?)

Det är allt va?
vem ulvarna käkar borde också vara med ( käket kan ju misslyckas)

Men endast om ulvarna misslyckas eller? För annars vet ju alla det iaf så att säga?
Det kommer finnas med i spioninfon oavsett om käket lyckas eller ej.

I övrigt tror jag inte någon mer info finns att hämta inatt. Får kolla mina anteckningar senare vad jag skrivit, eller om @cirkus kan utantill.

Senast ändrad av en moderator:

• Ängeln skyddar någon

Det är allt va?
Även raden vem fårulven röstade på ska väl vara med dock inte i fulla infon( det var ju den de ändrade sig om igår, först skulle den inte det , sedan skulle den vara med bland alla rader som det lottas om både till spion och en annan god roll)
@Sasse Kom på en liten fråga till:angel:
när vi kommer till speldygn 2 och framåt , och det därefter blir 2 lottade rader ( 1 till lösmynte spionen/ alt spionens ättling same en till en annan god roll) kan de två få samma rad framlottad? Eller blir det med automatik 2 olika?

Uppdaterar!
Detta kan ske under natt 1:

• Ängeln skyddar någon
  • Lösmynte spionen får reda på vem ängeln skyddar, vem ulvarna väljer att käka och vem sialärlingen siar

Förlåt!

Kan @Snurrfian eller @LenaH kanske gå in i inlägg #488 och göra texten färggrann?
Missade visst att svara på detta. Den får reda på vem siarlärlingen siat, men får ingen info om deltagaren är god eller ond.
@Sasse Kom på en liten fråga till:angel:
när vi kommer till speldygn 2 och framåt , och det därefter blir 2 lottade rader ( 1 till lösmynte spionen/ alt spionens ättling same en till en annan god roll) kan de två få samma rad framlottad? Eller blir det med automatik 2 olika?
Det blir olika rader.

Bryr mig ärligt talat inte om att Lampan var god. Dock trist att den här lynchen inte säger så mycket. Morgondagen blir nog lugnare i alla fall :up:

Det enda jag har i huvudet som jag reagerade på är Habinas röst på mig, jättemärklig motivering att jag gjorde det lätt för mig (jag tyckte inte alls att det var lätt att försöka förstå Lampan, hade varit lättare att bara släppa henne). Var inte alls övertygad om Lampans ondhet men jag vill ju inte heller rösta på någon som jag inte reagerat på alls. Lät dock bli att ändra röst till Habina eftersom jag ville ha ut Lampan oavsett hennes roll.

Du var ett av mina få alternativ att rösta på (tillsammans med snurris som fick min röst och Lampan). Jag tyckte det var lite skumt att du gick så hårt åt en nybörjare, men det var innan det började bli otrevligt. Det är lätt att känna sig trängd som ny. Jag var i situationen själv när jag tyckte mig svara på samma frågor 15 gånger och ingen annan blev till tillnärmelsevis lika hårt trängd. Nu blev jag förstås inte otrevlig och inte var jag nyregistrerad heller.

Uppdatering!

Varulvarna var uppspelta över allt som hade hänt hittills. Inte nog med att de lyckats slita sönder och äta upp Greta, de hade även fått bevittna den plågade Agnars sista timmar. Ingen av dem hade velat röra honom när han satt fast i pålen, de väntade på att få se hur Rådet skulle hantera saken. Och det blev fantastiskt stort! Även om de inte fick sätta tänderna i Agnar var de fullt tillfredsställda med att ha fått höra hans vettlösa skrik medan han sprättades upp. Men den tiden var förbi och magarna kurrade på nytt i brist på föda.

Lotta vågade aldrig bevittna Rådets attack mot Agnar, det räckte gott och väl med att ha hört hans vämjeliga plågor under natten och sedan morgonen. Hon hade hela tiden stannat inne i tryggheten i sin stuga. Låst dörrar och fönster för att inte släppa in någon. En enda gång hade hon låst upp och öppnat dörren, för att släppa ut hennes älskade katt. Och nu hade hennes älskling fått vara ute ett bra tag och det var bäst att komma in för natten. Lotta gick således bort till ytterdörren och öppnade den litet för att kalla på sin kisse. Katten kom i långsam lunk och slank in i huset, och precis när Lotta skulle stänga dörren igen tog sig en kloförsedd arm in genom dörren och grep tag i hennes fot. Klorna borrade sig djupt ner i huden och blodet sprutade. Lotta skrek, av överraskning, smärta och rädsla.

Den kloförsedda armen ryckte till och försvann från Lottas synfält, med sig hade den hennes fot. Kvar lämnade den en blödande stump. Innan Lotta insett att den kloförsedda var borta, att hennes fot var borta och att hon borde stänga dörren snabbt som bara den; smälldes dörren upp i en våldsam fart och något stort och mörkt tog sig in i stugan och landade på henne. Innan hon hann urskilja vad det var mörknade hennes syn. Hennes ansikte blev blött och det gjorde fasansfullt ont i sidorna av hennes huvud, och halsen. Hon tog i allt vad hon kunde och drämde en knytnäve mot hennes anfallare, och möttes av något mjukt och tovigt. Päls?

Det var allt hon hann tänka innan en våldsam smärta steg upp från hennes hals och slet henne itu. Nu hade hon inget huvud, och snart ingen kropp heller.

quarter4ever var bybo!

Uppdatering!

Varulvarna var uppspelta över allt som hade hänt hittills. Inte nog med att de lyckats slita sönder och äta upp Greta, de hade även fått bevittna den plågade Agnars sista timmar. Ingen av dem hade velat röra honom när han satt fast i pålen, de väntade på att få se hur Rådet skulle hantera saken. Och det blev fantastiskt stort! Även om de inte fick sätta tänderna i Agnar var de fullt tillfredsställda med att ha fått höra hans vettlösa skrik medan han sprättades upp. Men den tiden var förbi och magarna kurrade på nytt i brist på föda.

Lotta vågade aldrig bevittna Rådets attack mot Agnar, det räckte gott och väl med att ha hört hans vämjeliga plågor under natten och sedan morgonen. Hon hade hela tiden stannat inne i tryggheten i sin stuga. Låst dörrar och fönster för att inte släppa in någon. En enda gång hade hon låst upp och öppnat dörren, för att släppa ut hennes älskade katt. Och nu hade hennes älskling fått vara ute ett bra tag och det var bäst att komma in för natten. Lotta gick således bort till ytterdörren och öppnade den litet för att kalla på sin kisse. Katten kom i långsam lunk och slank in i huset, och precis när Lotta skulle stänga dörren igen tog sig en kloförsedd arm in genom dörren och grep tag i hennes fot. Klorna borrade sig djupt ner i huden och blodet sprutade. Lotta skrek, av överraskning, smärta och rädsla.

Den kloförsedda armen ryckte till och försvann från Lottas synfält, med sig hade den hennes fot. Kvar lämnade den en blödande stump. Innan Lotta insett att den kloförsedda var borta, att hennes fot var borta och att hon borde stänga dörren snabbt som bara den; smälldes dörren upp i en våldsam fart och något stort och mörkt tog sig in i stugan och landade på henne. Innan hon hann urskilja vad det var mörknade hennes syn. Hennes ansikte blev blött och det gjorde fasansfullt ont i sidorna av hennes huvud, och halsen. Hon tog i allt vad hon kunde och drämde en knytnäve mot hennes anfallare, och möttes av något mjukt och tovigt. Päls?

Det var allt hon hann tänka innan en våldsam smärta steg upp från hennes hals och slet henne itu. Nu hade hon inget huvud, och snart ingen kropp heller.

quarter4ever var bybo!
Heja goda - ta fast de som lämnade mig i en blodig pöl !

Uppdatering!

quarter4ever var bybo!
Tur i oturen att det "bara" var en bybo.

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (ogiltig)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (var ogiltig, rättades sedan)
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan ändrar röst till Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till Lampan
21:58 bollen__ röstar på Lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till Lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan ändrar röst till Habina

22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan

Jag förstår att Lampan fick så många röster på slutet. Själv hann jag inte riktigt fatta vad som hände tillräckligt snabbt för att överväga röständring.
Samtidigt kan det ju mycket väl gömma sig ulvar bland de som röstade på Lampan.´

Tre röster kommer in för sent. De hade inte gjort något för utgången av lynchen. Och i och med Lampans majoritet kan vi inte heller räkna ut var fårulven lagt sin röst, synd då den känns som den viktigaste ulven att bli av med.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar