Ursäkta sen uppdatering, datorn ville inte alls.

Känsliga läsare varnas!

Uppdatering!

Rådet är en samling människor med en rätt gammalmodig syn på livet. De är orädda och sakliga, med gott självförtroende för att kunna klara upp det hela inom sinom tid, med hjälp av de metoder de själva anser vara revolutionerande. Det har förekommit en del forskning om väsendet Varulvar, som Rådet är säkra på ligger bakom Gretas ”försvinnande”. Tyvärr är det många som tycker att Rådet har för hårda metoder för att ta reda på sanningen, vilket gjort att de varit nära på att bannlysas ett tag. Men nu är läget annorlunda; det är kris och ortsborna behöver all hjälp de kan få. Rådet tog tillfället i akt att erbjuda sin hjälp och ortsborna tog den. I Rådet var de alla jublande glada, för det var länge sedan de fått en likvärdig uppgift och nu kunde de gå all in för att hitta den skyldige.

Rådet gick snabbt ut med att förhör skulle hållas med varje ortsbo som fanns att tillgå. Agnar var den första i ledet att bli förhörd. Han blev störd i sitt hem av några Rådsmedlemmar som knackade på, men han följde villigt med dem till deras tillhåll. Där fick han sätta sig på en stol och svara på några frågor; om han hade något att göra med Gretas förfärliga död. Agnar svarade nekande.

Rådet blev otåliga. De var egentligen inte så mycket för ord, mer handling. I sin forskning om varulvar hade de kommit fram till ett och annat, bland annat att varulvars ord knappast var tillförlitliga, och vad denna Agnar än sade kunde han mycket väl vara en av bestarna. Det andra var att varulvar är nattaktiva och främst vid fullmåne, vilket det var just denna natt.

Någon tog i och slog Agnar hårt i bakhuvudet, och Agnar dåsade bort. När han vaknade igen var han på väg att få panik. Han kunde inte röra sig; rep var snurrat runt hela hans överkropp och var fast vid en påle bakom ryggen på honom. Hur han än försökte vrida sig loss kunde han inte röra sig en tum. Men det var det minsta han hade att oroa sig vid. Något desto mer oroande var att en klar fullmåne lyste på himlen, och det var mörkt. Men det värsta var det breda flin som spred sig över Rådsmedlemmarna som stod framför honom.

I sin panik att ta sig loss från repet uppfattade Agnar bara kort vad Rådet sa medan de gick och lämnade honom ensam; att han måste vara död och lemlästat till gryningen annars skulle något hemskt hända honom.

Ända till tidig gryning slet Agnar som ett djur för att komma loss från sitt fängelse, utan att lyckas. Utmattad somnade han tillslut. Sömnen var kort och han vaknade av en skär smärta som borrade djupt in i honom. Något slet och rev i hans bröstkorg. Han slog upp ögonen och skrek i vanmakt medan en medlem av Rådet snittade upp hans bröstkorg och skar ut hans hjärta.

Det var inte det enda som togs ifrån Agnar, när hans kropp brändes på bål var det ett par tomma ögonhålor som stirrade upp i skyn. Rådet var nämligen väldigt intresserade av att studera en troligt död varulvs ögon; de sas vara nattseende nämligen.

Lampan var tvilling 2

Trist att lampan var tvilling, men jag tröttnade på attityden och det känns ändå som att leken kan överleva utan ena tvillingen.

@Niyama jag förstod inte hur du resonerade kring lampan, men jag skulle inte kalla dina ifrågasättanden för otrevliga. Det brukar du inte vara. :)

Nu måste jag sova, tror inte dl1 gjorde att särskilt mycket klarnade, så jag har inget just nu att tillägga. Kommer INTE hinna in innan Nattdl, då jag skall skämma bort min kropp med en tvåtimmars helkroppsbehandling. :love:

För mig fanns det inte på kartan att någon trodde jag menar allvar med inlägget
blir någon ledsen om man säger att den har skabbig päls i en ulvlek, är det särskilt stötande?
Som jag ser det handlar det inte om huruvida du menar allvar med inlägget utan hur det uppfattas av de andra som är med i leken. Eftersom vi sitter bakom skärmar så vet vi ingenting om de andra deltagarna om vi inte har träffat dem irl. Det kan ju faktiskt var någon som har utslag eller liknande som faktiskt tar illa upp över ett sådant uttalande.
Alla blir vi grillade och ibland lite tilltufsade under lekarna därför är det extra viktigt att fundera på hur man uttrycker sig och kanske ha med lite smilys för att visa att det inte är illa menat. :)

Som jag ser det handlar det inte om huruvida du menar allvar med inlägget utan hur det uppfattas av de andra som är med i leken. Eftersom vi sitter bakom skärmar så vet vi ingenting om de andra deltagarna om vi inte har träffat dem irl. Det kan ju faktiskt var någon som har utslag eller liknande som faktiskt tar illa upp över ett sådant uttalande.
Alla blir vi grillade och ibland lite tilltufsade under lekarna därför är det extra viktigt att fundera på hur man uttrycker sig och kanske ha med lite smilys för att visa att det inte är illa menat. :)
Blir du ledsen om jag kallar dig loppäls utan smiley?

Nu är du riktigt rädd va?!
Din lille ulv
Ska du byta till stackars Habila för att rädda ditt loppbitna skabbiga skinn?
Den här typen av inlägg är rätt otrevlig, som flera redan sagt. Det har aldrig varit okej i ulvlekar, utan man ska hålla god ton. Vill man skoja till det kan man använda smileys och därmed minska risken för missförstånd. Du hade dessutom ingen teori mot Niyama i detta inlägg heller.

Hur har din ton varit mot mig, redan från start?
Även där är det flera som har regerat.
Vad jag har sett har Niyama mer eller mindre bara undrat vad du menat, och ifrågasatt dina inlägg. Det är inte otrevligt utan hör till leken. Däremot är det inte vidare trevligt att bli kallad troll. Men om man bortser från det har Niyama följt reglerna.

Bryr mig ärligt talat inte om att Lampan var god. Dock trist att den här lynchen inte säger så mycket. Morgondagen blir nog lugnare i alla fall :up:

Det enda jag har i huvudet som jag reagerade på är Habinas röst på mig, jättemärklig motivering att jag gjorde det lätt för mig (jag tyckte inte alls att det var lätt att försöka förstå Lampan, hade varit lättare att bara släppa henne). Var inte alls övertygad om Lampans ondhet men jag vill ju inte heller rösta på någon som jag inte reagerat på alls. Lät dock bli att ändra röst till Habina eftersom jag ville ha ut Lampan oavsett hennes roll.

Den här typen av inlägg är rätt otrevlig, som flera redan sagt. Det har aldrig varit okej i ulvlekar, utan man ska hålla god ton. Vill man skoja till det kan man använda smileys och därmed minska risken för missförstånd. Du hade dessutom ingen teori mot Niyama i detta inlägg heller.

Vad jag har sett har Niyama mer eller mindre bara undrat vad du menat, och ifrågasatt dina inlägg. Det är inte otrevligt utan hör till leken. Däremot är det inte vidare trevligt att bli kallad troll. Men om man bortser från det har Niyama följt reglerna.
Troll borde vara värre än loppäls

Troll borde vara värre än loppäls
Troll är inte alls trevligt, men hela ditt inlägg jag citerade tidigare var otrevligt. Det är inte okej att vara otrevlig, och istället för att skriva som du gjorde borde du ha skickat PM till mig. Två fel gör inte ett rätt. Men om meningen var att du skulle skoja till det är det bättre om du använder smileys i fortsättningen.

Har du mer intresse av att diskutera detta ämnet rekommenderar jag att vi tar det i anmälningstråden, så leken kan fortsätta ifred.

Troll är inte alls trevligt, men hela ditt inlägg jag citerade tidigare var otrevligt. Det är inte okej att vara otrevlig, och istället för att skriva som du gjorde borde du ha skickat PM till mig. Två fel gör inte ett rätt. Men om meningen var att du skulle skoja till det är det bättre om du använder smileys i fortsättningen.

Har du mer intresse av att diskutera detta ämnet rekommenderar jag att vi tar det i anmälningstråden, så leken kan fortsätta ifred.
Äsch det kvittar, kan man inte säga loppäls i en ulvlek så..det dröjer säkert inte länge förrän någon surnar till över något annat :)

alltså... jag är lite... nått...
herregud vilken fart det har varit i leken, såg att jag missade att skriva rätt, bättrar mig. Annars är allt jätte rörigt... får ta tag i detta mer imorgon. Cheezes.

Då ska vi se vad för information som kan komma under natten:

• Ängeln skyddar någon
  • Sialärling 1 siar en person
  • Lösmynte spionen får reda på vem ängeln skyddar och vem sialärlingen siar (får hon reda på om personen sialärlingen siar är god eller ond? eller vet hon bara att personen blivit siad?)

Det är allt va?

tack för att ni inte fortsatte i samma takt m inläggen under natten som ni gjorde igår, det gick snabbt att läsa ikapp :bow: :p
Har fått tillbaka min uppkoppling tjohoo, även om BBB skriver på hemsidan att problemen beräknas vara lösta först vid 12 idag. Bra jobbat :)

Håller med Habina att det blir svårt att utläsa så mycket från DL1, iaf det som hände på slutet och sedan efterspelet. Känns nästan som att börja från scratch idag.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden