@Sasse, vad är det för tider vi ska passa för dag- och nattDL? :)
Måste ni veta det menar du? ;)

Eftersom Broadchurch går idag också blir det vid 22-tiden. Jag tänkte förresten fråga dig hur tidigt man kan lägga en DL för att du ska hinna men slippa stressa? 21? 21.30? Utifall att vi håller en tidigare DL någon dag :)

DagDL idag: 22.05

Måste ni veta det menar du? ;)

Eftersom Broadchurch går idag också blir det vid 22-tiden. Jag tänkte förresten fråga dig hur tidigt man kan lägga en DL för att du ska hinna men slippa stressa? 21? 21.30? Utifall att vi håller en tidigare DL någon dag :)

DagDL idag: 22.05
Det underlättar ju lite att veta innan vilken tid man ska passa. :angel:
Resten av veckan borde jag hinna till 21, det är fredag som det kan bli tight då men i värsta fall får hästen vila... :p :D

Och du räknar med att vara kvar på fredag? Hmmm, lite misstänkt måste jag säga....;)
Räkna med att vara kvar kan väl ingen göra men jag tyckte att det var lättare att svara generellt istället för att svara för varje dag som jag är kvar. Sedan hade jag givetvis kunnat lägga till ett "om jag är kvar" men jag brukar sällan göra det annars heller så jag tänkte inte på det. :p :D

Gravinda har inte speciellt många inlägg och hade redan innan aviserat att hon skulle bort på tisdagen och därför lägga en tidig röst. Rösten hamnade på Lampan och med tanke på när hon röstade och vad som hade hänt i leken fram till dess så anser inte jag att det går att säga något om den rösten. Gravinda får vara neutral än så länge.

Poisonous
är en ny bekantskap för mig men har tydligen lekt en hel del tidigare. Inleder med lite funderingar kring Lampan och Habina. Kommenterar även att hon nåtts av ryktet om Q och hennes lekintresse men fäster ingen vikt vid mängden inlägg. I sitt röstinlägg (#371) reagerar hon även lite på Niyama men väljer sedan att rösta på Habina.
Än så länge har inte Poisonous skrivit något som får mig att reagera, vill se mer innan jag försöker mig på att sätta henne åt något håll.

Artline
börjar med att gå igenom vilka hon inte har lekt med tidigare och funderar på/frågar om de är helt nya eller återvändare i de fall hon är osäker. Tycker inte att Gravindas röst på Lampan säger så mycket i och med att Gravinda är en återvändare och inte känner till alla deltagare och dessutom hade bråttom att rösta. Håller med om att Niyamas röst på Lampan känns lätt och funderar på varför Snurrfian bedöms som skum för att hon inte har koll på tvillingarnas och siarnas kontakt men inte Habina som inte hade koll på vem som kunde få de lottade spionraderna då bådas fel är baserade på att de missat lite vid genomläsningen av rollistan. Väljer tillslut att rösta på Lampan.
Vid genomläsningen av Artlines inlägg känner jag att det finns mycket som jag håller med om, jag vågar trots det inte placera henne som annat än neutral än så länge.

Ferrari
är även det en ny spelare för mig även om hon om jag har förstått det hela rätt har spelat tidigare. Har fått lite reaktioner mot sig då hon endast skummade de första inläggen med information. Tar själv upp funderingar mot Habina då hon rekommenderar att leta onda då hon tycker att det är svagt och funderar på om man kan rekommendera någon att leta efter goda. Tar därefter upp att Q anser att alla är för smala och att Lampan uppskattar blod men jag tar de kommentarerna lite mer på skoj. Väljer sedan att rösta på Lampan på grund av attityden och jag säger inget om det, tyvärr kom rösten för sent.
Jag vill se mer från Ferrari, när jag gick igenom hennes inlägg tyckte jag att det var få inlägg med tankar och funderingar.
När det gäller att leta onda/goda så försöker jag göra lite både och. Jag vill veta vilka som är onda så att jag kan hjälpa till att rösta ut dem samtidigt vill jag försöka lista ut vilka goda som sitter på extra information då deras inlägg hjälper till i jakten på de onda.

LenaH hotar med att radera sidor och leken fortsätter i det här tempot och jag håller med, det kommer att bli ett heltidsarbete att hänga med om det fortsätter så här! :crazy: Tycker att Lampan är lite överdriven men reagerar mer på Gravinda av de två men misstänker att båda kan vara goda. Tycker att det är bra när Snurrfian missar i rollbeskrivningen så att hon kan rösta på henne. Missar att Habina gör en liknande miss men tycker ändå att Snurrfians är lite värre men kan inte säga varför. Reagerar även på att Niyama lägger en röst på Lampan som är en rookie eftersom cirkus har gjort det som ond i en lek och ingen trodde att en ond skulle sticka ut så. Är dock inte säker på att Niyama är ond utan väljer att rösta på Snurrfian på grund av hennes brist på koll samt att hon anser att Snurrfian godförklarar Niyama lite för lätt.

Blacksmithfarm
inleder med matematik och kommer fram till fem eller sex onda men tror mest på fem då de goda rollerna inte är så starka. Verkar därefter ägna ett antal inlägg åt att svara på och ställa frågor till Lampan. Reagerar på Snurrfians snurr om roller och Niyamas röst på Lampan. Tycker precis som LenaH att Habinas miss är mindre än Snurrfians. Väljer tillslut att rösta på Snurrfian.
Här har vi en spelare som jag vill se mer av, BSF är i mina ögon en väldigt skicklig spelare och just nu känns hennes inlägg ganska intetsägande för att vara henne.

bollen_ kommenterar att det inte bara är röstningen utan teorierna innan den som gör att man bildar sig en uppfattning om ifall en spelare är ond eller god. Jag håller med om detta. Är sedan med och ställer frågor till Lampan och tycker att det är märkligt att frågorna inte besvaras men kommenterar även att det inte är roligt att rösta på en ny spelare. Väljer tillslut att ändå lägga rösten där på grund av mindre trevliga inlägg.
Jag vill se mer av bollen_ det känns lite som att hon bara fokuserade på Lampan igår och även om jag håller med om hennes resonemang kring henne (?) säger inte det så mycket om var hon står i övrigt.

Resten kommer i nästa inlägg...

Emtherlia är även hon med lite i diskussionen med Lampan och försöker förklara hur det kan komma sig att en spelare försvarar en annan spelare utan att veta vilken sida den spelar för. Kommer med ett kortfattat teoriinlägg om samtliga deltagare och har även lite funderingar med där. Jag håller med om det hon skriver. Röstar först på Ferrari då hon tycker att det är skumt att inte läsa igenom leken och rollerna innan lekstart men ändrar sedan till Lampan. Inleder idag med att funderar kring vilken information den lösmynte spionen kan få i natt.

Lobelia
tycker att det hör till leken att alla låtsas vara goda. Letar goda för att inte råka lyncha dem men också för att ha någon att jaga ulvar med. Tycker att onda med facit på hand är de som har minst anledning att leta goda. Är med och diskuterar om och med Lampan men väljer sedan att rösta på Snurrfian på grund av hennes tvillingar.

Snurrfian
kommer med ett härligt ”teoriinlägg” som innehåller både OT och deltagare som inte är med kommenterar där att en del deltagare läser lite slarvigt vilket är lite festligt med tanke på vad som dyker upp senare… :angel:
Är även hon med lite i diskussionen med Lampan. Inser att hon har tänkt lite fel när det gäller vissa roller och blir senare lite trött på att det används som motivering till att rösta på henne. Tycker att leken har fastnat på Lampan, Gravinda och Niyama men är osäker på om de onda, vill snarare sätta Niyama åt det goda hållet på grund av detta och tar upp att Paddington har presenterat en trolig förklaring till varför Gravinda röstade som hon gjorde.
Väljer att rösta på Habina då hon tror att Habina kan vara en ulv som ser möjligheten att snabbt få ut en erfaren spelare med sin röst på Niyama. Ändrar sedan även hon röst till Lampan.

Paddington
hade redan innan lekstart aviserat att hon hade dåligt med tid igår och fick därför till sin stora glädje 19 sidor att plöja igenom när hon kom hem…:rofl: Förstår inte Gravinda/Lampan diskussionen och tycker att Lampan påminner om en annan spelare. Kommer också med påpekandet att Gravinda kan ha resonerat som så att om hon lägger en tidig röst på Lampan så risken liten att fler gör det eftersom vi brukar vara förlåtande mot nybörjare, anser dock inte att det säger något om Gravindas roll. Funderar i sitt röstinlägg som tyvärr kommer in för sent på att både Habina och Snurrfian har dålig koll på rollistan då båda är rutinerade spelar och informationen var lätt att hitta. Tycker även att Snurrfians röst på Habina skaver, håller med LenaH att det är farligt att ond/godförklara någon redan första dagen då det inte finns någon information i omlopp. Väljer dock att rösta på Lampan på grund av tonen i inläggen.
Paddington fick min röst igår med en väldigt lös motivering då jag valde att tolka hennes kommentar om Gravinda som ett försvar. Det här innebär på inga sätt att jag tror att Paddington sitter i lyan i dagsläget.

Habina
inleder med att läsa rollistan lite för snabbt och missuppfattar hur de tappade spionraderna lottas ut. Förstår inte diskussionen mellan Gravinda och Lampan och tycker att även om Lampan beter sig skumt så säger det inget om rollen. Vill inte rösta på en som är ny men kan känna sig tvingad att göra det i brist på bättre. Är sedan med och diskuterar lite med Lampan.
Anser att Emtherlia gjort en bra sammanfattning och att hon instämmer i hennes tankar men påpekar att det inte säger något om hennes roll. Tycker att Snurrfian har snurrat till rollerna men att det är en klassiker när det gäller henne så det är inte till någon hjälp när det gäller rollen. Tar även upp att Niyama går hårt åt Lampan men skriver att det är ”oklart om hon skulle göra det även som god…”

Lägger rösten på Niyama med motiveringen att hon hugger lite väl snabbt på Lampan utan att försöka läsa mellan raderna och därför gör det lite väl lätt för sig. Ändrar sedan som flera andra röst till Lampan på grund av tonen.
Ger ett intryck av att försöka tänka själv och inte bara hoppa på första bästa sak som sticker ut.

Niyama
inleder med lite frågor om regler och roller. Börjar sedan försöka förklara saker för Lampan och varvar det med frågor om vad Lampan menar med vissa saker. Reagerar på att Habina tycker att hon gör det lätt för sig med rösten på Lampan och funderar lite på att byta röst till Habina då hon tycker att Habina borde veta att hon ifrågasätter när hon inte fattar ovasett roll och därmed anser att Habina gör det lätt för sig. Låter dock rösten på Lampan stå kvar.

Generellt tycker inte jag att det går att utläsa så mycket av det som hände igår, det känns som att fokus hamnade på det som rörde Lampan. Jag kommer förmodligen att titta lite på röstlistorna för det var ju trots allt en del som röstade på någon annan en Lampan helt och hållet eller åtminstone först, kanske går det att hitta något där? Själv fegade jag ju ur och röstade på Paddington då jag inte ville rösta på nykomlingen och inte kunde se något som gjorde att någon stack ut som ond. Just nu tycker jag inte att jag kan sätta någon deltagare som annat än neutral vilket känns lite nervöst, 26 sidor lek och vi står i stort sett och stampar på ruta ett. :banghead:

Inte mycket som hänt efter gårdagens lynch, gick luften ur oss allihop eller skall vi skylla på ulvarna som käkade quarter4ever? :p

Jag har inte så mycket nya tankar ännu, skall läsa igenom lite saker jag tänkte på igår en gång till och se om det ger någonting. Men annars känns andra DL lika öppen som första.

För övrigt älskar jag @Sasse att du satt DL-tiden till 22:05 för de som uppenbarligen inte klarade av att hålla tiden igår. ;) Nädå, jag förstår att det är pga tv-programmet. :D

Håller på att titta över gårdagen. Och vid en andra genomläsning så inser jag att jag inte längre finner Niyamas röst på Lampan lika utstickande som jag gjorde igår när hon la den. Jag uppfattade inte Lampan lika undflyende från att svara på frågorna igår som jag gör idag när jag läser om det, helt enkelt.

Snurrfian vet jag inte heller, egentligen. Det är ju misstaget jag baserade min röst på igår - men jag har inte sett att hon kommit med något mer för att stärka mina misstankar mot henne. Därför är jag beredd att avvakta även där.

Niyamas röst skaver kanske lite mer än Gravindas just för att hon verkar ha haft mer tid och borde därför kanske ha kunnat hitta en annan kandidat. Någon tog upp att cirkus hade gjort så som ond och att ingen trodde att någon i lyan skulle sticka ut så mycket. Niyama är så slipad att hon skulle nog mycket väl kunna göra en sådan sak men jag väljer ändå att avvakta med henne med.
Efter att jag läst om leken så har jag Niyama som neutra. Det gör att jag reagerar lite på FiaM's inlägg. Såg hon en chans att rösta ut en god här? Eller hängde hon inte med i Lamp-diskussionen?

Jag tycker att lampan beter sig knepigt, men inte så att hon måste vara ulv för det. Däremot tycker jag Niyama hugger lite väl snabbt utan att försöka läsa mellan raderna hur lampan egentligen menar/uttrycker sig. Det känns som niyama gör det lite för lätt för sig, vilket gör mig misstänksam. Eftersom jag inte hittat något mer knepigt ikväll, så får det bli där min röst hamnar.
Hennes röst på Niyama skaver. Jag är som sagt inte övertygad om att N är ond - även om jag inte vågar sätta över henne helt på goda sidan.

Emtherlia röstar på Ferrari

Motiveringen blir att jag tycker det är skumt att inte läsa igenom leken och rollerna ordentligt innan man börjar leka.
Emtherlia ändrar sedan röst till Lampan. Men jag reagerade på denna rösten.
Väldigt enkel motivering. Ferrari förklarade att hon visst har läst startinläggen - men inte det första hon gjorde.

Eftersom jag inte har någon som jag är säker på att den är ond vill jag försöka undvika att lägga en röst som kan innebära lynch idag. Jag tyckte att Paddingtons kommentar om Gravindas röst kunde liknas vid ett försvar (tror inte riktigt på det, men...) så
FiaM röstar på Paddington
FiaM vill inte lägga en röst på Lampan för hon vill inte vara med och lyncha henne. Visste FiaM att lampan var god? Var det därför hon inte ville vara med i lynchen?

@Blacksmithfarm Jag kan instämma i att min röst på niyama igår inte var den allra bästa, men det var dl 1 och det jag tyckte var skummast. ;) Däremot är jag på intet vis övertygad om att niyama är ond, hon var bara "minst god" igår helt enkelt.

Nu är jag tillbaka! Tillbringat förmiddagen med nya prover på sjukhuset för min sjukdom.

Var inte fullt så mycket att läsa ikapp idag, så det är skönt som omväxling. Reagerade också lite på rösten mot mig, som Emtherlia lade på en speciell motivering. Var så trött på Lampans aggressiva inlägg så praktiskt taget ignorerade det, men rösten på mig var helt tagen ur det blå. Jag hade innan den rösten redan berättat att jag hade läst huvudinlägget i efterhand, när jag hade läst ikapp mig.

@FiaM, du har så rätt i att jag är en återvändare, var iallafall 4-5 år sen jag lekte sist. Hade svårt att komma igång och "teoria" ordentligt igår av den anledningen. Jag känner mig fortfarande lite osäker, famlar lite i blindo. Tycker annars du har fått ihop en rätt bra sammanfattning.

Jag ska sätta mig ner och läsa igenom alla sidorna igen sen och anteckna lite. Känns som att det i slutet mest vart hets om Lampan och att jag missar alla andra.

Håller på att titta över gårdagen. Och vid en andra genomläsning så inser jag att jag inte längre finner Niyamas röst på Lampan lika utstickande som jag gjorde igår när hon la den. Jag uppfattade inte Lampan lika undflyende från att svara på frågorna igår som jag gör idag när jag läser om det, helt enkelt.

Snurrfian vet jag inte heller, egentligen. Det är ju misstaget jag baserade min röst på igår - men jag har inte sett att hon kommit med något mer för att stärka mina misstankar mot henne. Därför är jag beredd att avvakta även där.

Efter att jag läst om leken så har jag Niyama som neutra. Det gör att jag reagerar lite på FiaM's inlägg. Såg hon en chans att rösta ut en god här? Eller hängde hon inte med i Lamp-diskussionen?

Hennes röst på Niyama skaver. Jag är som sagt inte övertygad om att N är ond - även om jag inte vågar sätta över henne helt på goda sidan.

Väldigt enkel motivering. Ferrari förklarade att hon visst har läst startinläggen - men inte det första hon gjorde.

FiaM vill inte lägga en röst på Lampan för hon vill inte vara med och lyncha henne. Visste FiaM att lampan var god? Var det därför hon inte ville vara med i lynchen?
Ja, igår när jag skrev inlägget om Niyama så tyckte jag att hennes röst var mer utstickande än Gravindas, mest på grund av att Gravindas röst verkligen kändes som en röst där personen som lägger den har ont om tid och tar första bästa som går att motivera. Niyama hade mer tid då hon var inne hela kvällen och hade därför mer möjligheter att hitta något på någon annan att rösta på. Vid den här tidpunkten var jag fortfarande inne på att undvika att rösta ut nybörjare. Jag är inte heller övertygad om att Niyama är ond, jag fick inte de vibbarna av henne igår heller utan det kändes mer som att hon ledsnade och fick nog.

Det var mycket det som också gjorde att jag valde att rösta på någon som inte redan hade någon röst, jag kunde inte hitta någon som kändes tillräckligt mycket ulv av de som redan hade röster. Efter att jag postat såg jag Lampans mindre trevliga inlägg och hade jag haft tid att ändra rösten i det läget så hade jag gjort det även fast det var en nybörjare

Japp, motiveringen var enkel, svårt att komma med en komplicerad motivering i DL1 och då blev det Ferrari. Jag håller henne inte som ond, men då var hon den jag reagerade lite på. Ville ge Lampan en chans eftersom hon hävdade att hon var ny men sen när hon gick över gränsen så ändrade jag röst då jag inte ville ha med en otrevlig i leken, även att jag inte trodde Lampan var ond.

Ja, igår när jag skrev inlägget om Niyama så tyckte jag att hennes röst var mer utstickande än Gravindas, mest på grund av att Gravindas röst verkligen kändes som en röst där personen som lägger den har ont om tid och tar första bästa som går att motivera. Niyama hade mer tid då hon var inne hela kvällen och hade därför mer möjligheter att hitta något på någon annan att rösta på. Vid den här tidpunkten var jag fortfarande inne på att undvika att rösta ut nybörjare. Jag är inte heller övertygad om att Niyama är ond, jag fick inte de vibbarna av henne igår heller utan det kändes mer som att hon ledsnade och fick nog.

Det var mycket det som också gjorde att jag valde att rösta på någon som inte redan hade någon röst, jag kunde inte hitta någon som kändes tillräckligt mycket ulv av de som redan hade röster. Efter att jag postat såg jag Lampans mindre trevliga inlägg och hade jag haft tid att ändra rösten i det läget så hade jag gjort det även fast det var en nybörjare
Mhm. Men jag tycker det känns lite skumt ändå - du skriver själv att det inte är bästa röstmotiveringen när du röstar på Paddington. Och du erkänner att du inte ville vara med och rösta på den som åkte ut.
Jag tycker det känns lite som att du hoppades på att fler skulle rösta på Niyama så att även du skulle kunna lägga din röst där. Men när så inte skedde så la du istället en uddaröst. Det skaver trots allt tycker jag.

Jag har lite knappt om tid och lär inte hinna in före DL (även om den är 22.05! :p) så jag behöver rösta redan nu.

Det har ju inte hänt något speciellt utstickande idag och igår handlade det mest om Lampan så jag är kvar på ruta ett.

Det jag reagerade på igår var ju Snurrfians enkla godförklaring av Niyama och hennes "slarv" med rolltolkningen.

Niyamas röst på Lampan stack ut igår men jag är benägen att hålla med Bsf om att den inte känns så märklig idag.

Habinas miss med rollerna och hennes röst på Niyama känns väl lite sådär idag men eftersom så lite framkommit ytterligare så tvingas jag stanna vid gårdagens motivering som går att läsa ovan.

LenaH röstar på Snurrfian

Kommer förhoppningsvis kunna läsa under dagen men ni vet ju vad som kan hända om jag försöker skriva från luren... :crazy:

Dag 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (endast Lampan är fetat och inte enligt mallen)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (ingen motivering i röstinlägget och inte enligt mallen)
17.30 Lampan röstar på Gravinda I

17.32 Niyama röstar på Lampan I
21:13 Poisonous röstar på Habina I

21:27 Lampan ändrar röst till Niyama I
21:32 Habina röstar på Niyama II
21:42 Snurrfian röstar på Habina II

21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian I
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari I
21:52 LenaH röstar på Snurrfian II

Fram till nu en rörig men normal röstning, noterar att här ligger Habina Snurris och Niyama lika.

21:56 Habina ändrar röst till lampan II

Ganska normal ändring, vem vill riskera att åka ut? Och vid det här laget börjar det bli lite otrevligt i debatten kring Lampan. Nu liger det två röster vardera på Niyama, Snurris och Lampan

21:58 bollen__ röstar på lampan

21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan

Här kommer det en "lavin" med röster på Lampan och folk lär åtminstone bestämt sig och skrivit inlägget utan att ha sett alla de 3 andra rösterna även om någon/några kan ha sett dem innan de postat sitt inlägg. Jag har sett många liknade strömröstningar och de flesta har att göra med att skydda någon i lyan. Det blir en eller ett par extra från lyan och så goda som hakar på. Den röster jag tänker på i första hand är Emthrellias, hon är relativt ny fortfarande och lär ha förvirringen i färskt minne och har vid något tillfälle "försvarat" nykomlingar - dessutom ändrar hon rösten. Jag ser det som ulvigt att tidigare varit förlåtande mot nya tidigare och nu i sista stund ändra sig.

Bollen och art lägger nya röster, jag tänker ha extra koll på dem men det är mindre skumt. Snurris röst är rimlig då hon säkert inte vill riskera att åka ut så den säger inget direkt.

Resterande röster kommer antingen för sent eller kommer på andra personer och röstningen är dessutom så gott som avgjord här.

Jag kan inte riktigt hålla med om att lynchröstningen inte gav något alls. För mig har den givit 3 som kan ha blivit skyddade av rösterna på Lampan och 3 som kan ha röstat på lampan för att skydda vänner. Allla dessa är förmodligen inte onda men jag tror jag har större chans att pricke en ulv bland dessa än bland övriga.

Mhm. Men jag tycker det känns lite skumt ändå - du skriver själv att det inte är bästa röstmotiveringen när du röstar på Paddington. Och du erkänner att du inte ville vara med och rösta på den som åkte ut.
Jag tycker det känns lite som att du hoppades på att fler skulle rösta på Niyama så att även du skulle kunna lägga din röst där. Men när så inte skedde så la du istället en uddaröst. Det skaver trots allt tycker jag.
Fast hade jag trott Niyama var ond så hade jag röstat på henne och använt motiveringen att hennes röst skavde mer än Gravinda oavsett om fler hade röstat på henne eller inte. Som det var nu var (är) jag inte säker på att hon var ond precis som jag inte var säker på om Snurrfian, Habina, (Lampan), Ferrari eller för den delen Paddington är onda. Jag försöker ofta att lägga udda röster vid DL 1, ibland även vid DL2, om det inte har hänt något som gör att jag känner mig säker på att en person är skum eller om jag verkligen inte kan hitta något annat.
Beklagar om du tycker att det skaver men så är det. :)

Mitt internet har lagt av och vi vet inte när de kan bli fixat :( om jag inte är tillbaka imorgon måste jag nog kliva av. Är på biblioteket just nu

Mitt internet har lagt av och vi vet inte när de kan bli fixat :( om jag inte är tillbaka imorgon måste jag nog kliva av. Är på biblioteket just nu

:( Jag som tyckte du kändes stabil och bra, hoppas det ordnar sig med internet... Rösta på mig så du i alla fall överlever dagen va?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna