Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste ni veta det menar du?@Sasse, vad är det för tider vi ska passa för dag- och nattDL?
Det underlättar ju lite att veta innan vilken tid man ska passa.Måste ni veta det menar du?
Eftersom Broadchurch går idag också blir det vid 22-tiden. Jag tänkte förresten fråga dig hur tidigt man kan lägga en DL för att du ska hinna men slippa stressa? 21? 21.30? Utifall att vi håller en tidigare DL någon dag
DagDL idag: 22.05
"Borde hinna" lät inte så bra Men det är bra, så vet vi ungefär när vi ska hålla DLResten av veckan borde jag hinna till 21, det är fredag som det kan bli tight då men i värsta fall får hästen vila...
Och du räknar med att vara kvar på fredag? Hmmm, lite misstänkt måste jag säga....Det underlättar ju lite att veta innan vilken tid man ska passa.
Resten av veckan borde jag hinna till 21, det är fredag som det kan bli tight då men i värsta fall får hästen vila...
Räkna med att vara kvar kan väl ingen göra men jag tyckte att det var lättare att svara generellt istället för att svara för varje dag som jag är kvar. Sedan hade jag givetvis kunnat lägga till ett "om jag är kvar" men jag brukar sällan göra det annars heller så jag tänkte inte på det.Och du räknar med att vara kvar på fredag? Hmmm, lite misstänkt måste jag säga....
Efter att jag läst om leken så har jag Niyama som neutra. Det gör att jag reagerar lite på FiaM's inlägg. Såg hon en chans att rösta ut en god här? Eller hängde hon inte med i Lamp-diskussionen?Niyamas röst skaver kanske lite mer än Gravindas just för att hon verkar ha haft mer tid och borde därför kanske ha kunnat hitta en annan kandidat. Någon tog upp att cirkus hade gjort så som ond och att ingen trodde att någon i lyan skulle sticka ut så mycket. Niyama är så slipad att hon skulle nog mycket väl kunna göra en sådan sak men jag väljer ändå att avvakta med henne med.
Hennes röst på Niyama skaver. Jag är som sagt inte övertygad om att N är ond - även om jag inte vågar sätta över henne helt på goda sidan.Jag tycker att lampan beter sig knepigt, men inte så att hon måste vara ulv för det. Däremot tycker jag Niyama hugger lite väl snabbt utan att försöka läsa mellan raderna hur lampan egentligen menar/uttrycker sig. Det känns som niyama gör det lite för lätt för sig, vilket gör mig misstänksam. Eftersom jag inte hittat något mer knepigt ikväll, så får det bli där min röst hamnar.
Emtherlia ändrar sedan röst till Lampan. Men jag reagerade på denna rösten.Emtherlia röstar på Ferrari
Motiveringen blir att jag tycker det är skumt att inte läsa igenom leken och rollerna ordentligt innan man börjar leka.
FiaM vill inte lägga en röst på Lampan för hon vill inte vara med och lyncha henne. Visste FiaM att lampan var god? Var det därför hon inte ville vara med i lynchen?Eftersom jag inte har någon som jag är säker på att den är ond vill jag försöka undvika att lägga en röst som kan innebära lynch idag. Jag tyckte att Paddingtons kommentar om Gravindas röst kunde liknas vid ett försvar (tror inte riktigt på det, men...) så
FiaM röstar på Paddington
Ja, igår när jag skrev inlägget om Niyama så tyckte jag att hennes röst var mer utstickande än Gravindas, mest på grund av att Gravindas röst verkligen kändes som en röst där personen som lägger den har ont om tid och tar första bästa som går att motivera. Niyama hade mer tid då hon var inne hela kvällen och hade därför mer möjligheter att hitta något på någon annan att rösta på. Vid den här tidpunkten var jag fortfarande inne på att undvika att rösta ut nybörjare. Jag är inte heller övertygad om att Niyama är ond, jag fick inte de vibbarna av henne igår heller utan det kändes mer som att hon ledsnade och fick nog.Håller på att titta över gårdagen. Och vid en andra genomläsning så inser jag att jag inte längre finner Niyamas röst på Lampan lika utstickande som jag gjorde igår när hon la den. Jag uppfattade inte Lampan lika undflyende från att svara på frågorna igår som jag gör idag när jag läser om det, helt enkelt.
Snurrfian vet jag inte heller, egentligen. Det är ju misstaget jag baserade min röst på igår - men jag har inte sett att hon kommit med något mer för att stärka mina misstankar mot henne. Därför är jag beredd att avvakta även där.
Efter att jag läst om leken så har jag Niyama som neutra. Det gör att jag reagerar lite på FiaM's inlägg. Såg hon en chans att rösta ut en god här? Eller hängde hon inte med i Lamp-diskussionen?
Hennes röst på Niyama skaver. Jag är som sagt inte övertygad om att N är ond - även om jag inte vågar sätta över henne helt på goda sidan.
Emtherlia ändrar sedan röst till Lampan. Men jag reagerade på denna rösten.
Väldigt enkel motivering. Ferrari förklarade att hon visst har läst startinläggen - men inte det första hon gjorde.
FiaM vill inte lägga en röst på Lampan för hon vill inte vara med och lyncha henne. Visste FiaM att lampan var god? Var det därför hon inte ville vara med i lynchen?
Emtherlia ändrar sedan röst till Lampan. Men jag reagerade på denna rösten.
Väldigt enkel motivering. Ferrari förklarade att hon visst har läst startinläggen - men inte det första hon gjorde.
Mhm. Men jag tycker det känns lite skumt ändå - du skriver själv att det inte är bästa röstmotiveringen när du röstar på Paddington. Och du erkänner att du inte ville vara med och rösta på den som åkte ut.Ja, igår när jag skrev inlägget om Niyama så tyckte jag att hennes röst var mer utstickande än Gravindas, mest på grund av att Gravindas röst verkligen kändes som en röst där personen som lägger den har ont om tid och tar första bästa som går att motivera. Niyama hade mer tid då hon var inne hela kvällen och hade därför mer möjligheter att hitta något på någon annan att rösta på. Vid den här tidpunkten var jag fortfarande inne på att undvika att rösta ut nybörjare. Jag är inte heller övertygad om att Niyama är ond, jag fick inte de vibbarna av henne igår heller utan det kändes mer som att hon ledsnade och fick nog.
Det var mycket det som också gjorde att jag valde att rösta på någon som inte redan hade någon röst, jag kunde inte hitta någon som kändes tillräckligt mycket ulv av de som redan hade röster. Efter att jag postat såg jag Lampans mindre trevliga inlägg och hade jag haft tid att ändra rösten i det läget så hade jag gjort det även fast det var en nybörjare
Fast hade jag trott Niyama var ond så hade jag röstat på henne och använt motiveringen att hennes röst skavde mer än Gravinda oavsett om fler hade röstat på henne eller inte. Som det var nu var (är) jag inte säker på att hon var ond precis som jag inte var säker på om Snurrfian, Habina, (Lampan), Ferrari eller för den delen Paddington är onda. Jag försöker ofta att lägga udda röster vid DL 1, ibland även vid DL2, om det inte har hänt något som gör att jag känner mig säker på att en person är skum eller om jag verkligen inte kan hitta något annat.Mhm. Men jag tycker det känns lite skumt ändå - du skriver själv att det inte är bästa röstmotiveringen när du röstar på Paddington. Och du erkänner att du inte ville vara med och rösta på den som åkte ut.
Jag tycker det känns lite som att du hoppades på att fler skulle rösta på Niyama så att även du skulle kunna lägga din röst där. Men när så inte skedde så la du istället en uddaröst. Det skaver trots allt tycker jag.
Mitt internet har lagt av och vi vet inte när de kan bli fixat om jag inte är tillbaka imorgon måste jag nog kliva av. Är på biblioteket just nu