Sv: Ulvlek- vampyrer!
Det enda jag skulle kunna tänka mig är att någon har gått in och jämnat ut oddsen i lottningen (vilket känns mer som enskild taktik än som något alla är överrens om). Ex så kan karamelldrottnigens röst vara ett sätt att förbättra de ondas odds i en ev lottning om nu Myrten skulle vara ond. Det är inte helt troligt, men det är kanske värt att fundera på iaf.
Jag fortsätter dessa funderingarna något genom att kolla lite på röststatistiken:
17:12 Myrten röstar på
Pegasus63
17:47 Shaggy röstar på
Pegasus63
18:34 cirkus röstar på Killaloe
19:43 Niyama röstar på Myrten
19:55 Sasse röstar på Killaloe
20:11 Paddington röstar på Shaggy
20:37 pamelakarlsson röstar på Killaloe
20:38 Killaloe röstar på karamelldrottningen
20:44
Vira röstar på Myrten
21:01 Hedinn röstar på Myrten
21:05 Pegasus63 röstar på Shaggy
21:18 karamelldrottningen röstar på
Pegasus63
21:28 glömmerallt röstar på pamelakarlsson
Karamelldrottningen är alltså den som lägger den sista rösten och gör att även pegasus hamnar i lottningen. Innan dess så verkar det alltså stå mellan mig och Myrten i lottning när det återstår tre röster. Det kanske trots allt inte är helt otroligt att Karamelldrottningen kommer till Myrtens försvar genom att få in fler i lottningen? Hennes funderingar och röstmotivering har ju trots allt ifrågasatts en del och känns väl kanske inte som den bästa - men samtidigt så är det ju svårt för henne att veta hur de sista rösterna fördelas för de kan ju lika gärna hamna på Shaggy eller vara en avgörande röst på någon som redan har en.
Sen har vi då den sista rösten av glömmerallt som i princip är helt meningslös (precis som min mao, så jag kanske kastar sten i glashus här - men jag hade å andra sidan några efter mig). Jag förstår motiveringen av rösten, eftersom även jag reagerade på pamelakarlsson och hennes motivering. Samtidigt så känns det som en väldigt bekväm röst att lägga då den inte tar ställning på något sätt, vilket skulle kunna innebära att det var en i lyan som inte vill lägga en avgörande röst på en god. Men det skulle lika gärna kunna vara en god röst baserad på vad som är mest misstänkt. Samtidigt så funderar jag vidare, är det så att Myrten är ond och även glömmerallt - varför tar inte glömmerallt chansen att rädda henne? Eller är det så att Myrten är god och glömmerallt vet om detta och därför tycker att det är fint med lottning utan att själv vara delaktig i någon utrösning?