Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Kan du inte dela med dig av dina tankar kring alla deltagare ellet åtminstone de du finnrr misstänkta och förklara varför, så man får lite mer insyn i hur du tänker.

Har du förresten kommit på ett svar till min frågeställning igår? Varför det hade varit mer logiskt för Killa rent statistiskt att rösta på pegasys istället för dig?

Att du inte lägger alla mynt i en portmonnä. Killaloe har jag för övrigt tänkt fram och tillbaka om vart hon står. Som du ser är det funderingar från min sida. Även Sasse ligger på listan över misstänkta. Men du sticker ut i mina ögon. Mkt pga din finkänslighet.

Här hänger jag inte med alls. Hur ska man kunna "lägga alla mynt i en portmonä" om man inte är ond och sitter med stora delar av facit?

Kan du inte dela med dig av dina tankar kring alla deltagare ellet åtminstone de du finnrr misstänkta och förklara varför, så man får lite mer insyn i hur du tänker.[...]

Jag undrar också vad karamelldrottningen menar. Jag har läst röstmotiveringen flera gånger och de tre första citaten är väl ren OT? Hänger inte riktigt med hur de två sista pekar på att Hedinn är ond heller. Ser gärna en vidareutveckling:).

Jag vet inte, men efter detta inlägget från Killaloe så känner jag inga större misstankar mot henne längre. Om hon varit ulv, varför inte försökt rädda sitt skinn lite bättre? Hade jag varit ond hade jag inte lagt en sådan röst som henne, och inte heller många andra onda som jag spelat med tidigare. Tycker det är vanligast (även om det säkert förekommer att onda även gör det) att goda avlägger sådana röster. Tycker även hennes inlägg ovan låter ärligt. Så ja. Jag sätter Killaloe mer åt neutrala hållet. Såvida hon inte skriver något helt vanskligt har jag svårt att tro att hon skulle få min röst under morgondagen.

Återkommer imorgon. Ska tydligen jobba kväll då så jag vet inte när jag röstar.

Om jag inte minns fel har jag för mig att Killa som ond låtit bli att rädda sitt eget skinn? Jag har för mig att jag förvånades över det, men jag kan ha blandat ihop henne med nån annan. Sen bör man väl vara mån om att göra det oavsett sida, om man inte själv är bybo och misstänker att den som annars riskerar att åka är typ siare eller nåt.

Nu har iofs inte jag heller några direkta misstankar mot Killa, men jag har svårt att se varför du tycker just detta tyder på godhet?

Fortsätter läsa igenom...

Jag hänvisar till det andra inlägget jag skrev om samma sak. Det var mest känslan i hennes inlägg jag reagerade på iaf. Är fortfarande på jobb o kommer så vara ett tag.

Har läst det nu, men förstår ändå inte varför det skulle tyda på godhet att hon inte räddade sig själv. Håller inte med om att goda inte brukar ändra röster för att rädda sig själv, jag har spelat sen 2010 nu har jag för mig och jag tycker inte att det är direkt ovanligt. Jag antar dock att vi helt enkelt ser olika på detta.

*kl*
Ang. glömmerallts röst som också diskuterades så känns den för mig som en typisk ulv-GA röst. Det var precis en sån röst (men även misstankarna hon slängde ur sig mot strömröstare) som fick mig att misstänka henne i förra leken och en tidigare lek där hon också var ond. Nu kan jag inte minnas om hon brukar rösta så även som god, så det behöver ju inte säga så mycket, men särskilt bra känns det inte.

f
detta var väl rätt svamligt. Är det så att Killa kanske är ond och de är kollegor eller vill Hedinn ha en låg profil?

Hm, den jag tycker är svamlig nu är nog KD själv ;) Jag begriper alltså inte motiveringarna alls, av samma anledningar som andra redan påpekat. Även jag vill gärna se ett förtydligande av KD.

Min egen röst: noterar att jag fick tre röster p g a taskig förstamotivering (typ) och av tre spelare som var kvar länge i förra leken. I den, då jag var ond, gick jag igenom hela leken utan en enda röst.

Så att du får röster nu skulle tyda på att du är god eller? :p

Konstaterar att Myrten känns "som vanligt" igen (vilket inte säger något om hennes roll). Röstmotiveringen igår skaver dock något fortfarande.

*KL*

Genomgång av spelarna:

bumpo - går inte att säga något om.

cirkus - svårt att få grepp om, utan att jag reagerar på något direkt. Beträffande avsaknaden av spelare i gårdagens teoriinlägg så tycker jag det är förståeligt med tanke på situationen. I nuläget ser jag inget som indikerar att cirkus är ond, men hon har inte skrivit jättemycket så jag upplever att det inte finns så mycket att ta på. Och jag hoppas verkligen att det går bra med hästen!

glömmerallt - förutom att rösten är utstickande för att den är en uddaröst när GA hade möjlighet att avgöra lynchen, tycker jag som sagt inte att rösten i sig är speciellt konstig. Det är mer tidpunkten och man frågar sig vad det säger om GA. Eventuellt ingenting eftersom det verkar som att hon kan lägga uddaröster både som god och ond. Ska kolla lite mer.

Hedinn - har ju redan gnällt på Hedinns gårdagsröst;). För övrigt? Jag har svårt att hitta något att ta på. Tror jag ska detaljgranska henne tillsammans med karamelldrottningen för att verkligen försöka förstå den där rösten (se nedan).

karamelldrottningen - tycker som sagt att hennes röst på Hedinn är lite märklig. Jag avvaktar med att teoria vidare om henne till jag sett hur hon svarar på de frågor som har ställts. Ska också kolla hennes inlägg samlat med Hedinns.

Killa - jag tycker inte det säger ett dugg att Killa inte räddade sig själv, d v s det tyder vare sig på ont eller gott. Rösten på KD drar naturligtvis uppmärksamhet till sig eftersom den är avvikande (liksom strömröster drar uppmärksamhet till sig enligt detta spels underbara logik:D), men jag tycker att det framgår i det teoriinlägg (#163) som ligger till grund för rösten (#167) och även ett inlägg därefter (#171) tycker jag att rösten känns väl underbyggd. Jag vet alltså varken ut eller in och har i bakhuvudet att Killa lätt kan dra på sig misstankar. Måste nog läsa vad hon har skrivit igen.

Niyama - som jag skrev hängde jag inte alls med i röstmotiveringen på me, myself and I, men bortsett från det reagerar jag inte på Niyama - vilket inte säger ett enda dugg om var hon står. Upplever generellt hennes inlägg som balanserade och vettiga, men som sagt - det är de även när hon är ond!

Paddi - också ganska diskret. Tycker inte att hennes röst igår var direkt uppseendeväckande och tror inte heller den säger något om Paddi. Reagerar dock lite över att hennes teoriinlägg igår känns tunna. Dagens upplever jag som mer substansiellt, men slutsatsen blir densamma: behöver se mer innan jag vågar bilda mig en uppfattning.

Sasse - känns rätt mycket "som vanligt" vilket inte säger någonting. Gårdagens röst på Killa är inte mycket att säga om, jag reagerade ju själv. Jag är lite fundersam över att hon släpper alla misstankar på Killa, eller rättare sagt - grunden för det hela. Å andra sidan har jag själv på sista tiden tenderat att göra en del val baserat på magkänsla, vilket jag aldrig gjorde förr (och jag tror att det beror på att jag mer börjat lita på den). Jag vet av mycket tydlig erfarenhet att den känsla man får när man står mitt inne i en situation, då man i realtid får en uppfattning om vilken kontext inläggen kommer i, inte går att föreställa sig när man läser leken i efterhand.

Shaggy - gårdagens röst känns lite skum, just för att den kom som andraröst i det läget. Samtidigt, om Pega var den enda Shaggy verkligen reagerade på - vad skulle hon göra? Jag funderar på (har skrivit lite om det ovan i mitt inlägg #237) om inte en ond skulle undvika att lägga en andraröst, eftersom jag uppfattar att de ofta blir granskade. Men sen är det detta med å ena sidan, å andra sidan. Så man vet ju inte. Håller helt med om Shaggys reflektion (#242) om alla mynt i samma portmonä.

OBS OBS OBS

1. pamelakarlsson har hoppat av. Jag återkommer under eftermiddagen med hur det blir med rollen.

2. bumpo ligger risigt till för att bli kickad- känner någon hen privat får ni gärna hojta till.

Men var tråkigt att hon hoppat av, det brukar vara intressant med nya deltagare som lekt på andra platser för dom brukar ha andra infallsvinkar. Hoppas hon kan och vill vara med någon annan gång istället. :)

Sasse - känns rätt mycket "som vanligt" vilket inte säger någonting. Gårdagens röst på Killa är inte mycket att säga om, jag reagerade ju själv. Jag är lite fundersam över att hon släpper alla misstankar på Killa, eller rättare sagt - grunden för det hela. Å andra sidan har jag själv på sista tiden tenderat att göra en del val baserat på magkänsla, vilket jag aldrig gjorde förr (och jag tror att det beror på att jag mer börjat lita på den). Jag vet av mycket tydlig erfarenhet att den känsla man får när man står mitt inne i en situation, då man i realtid får en uppfattning om vilken kontext inläggen kommer i, inte går att föreställa sig när man läser leken i efterhand.
.

Jag noterade också på det inlägget av Sasse, vilket flera verkar gjort, dock håller jag med Sasse, jag fick också den känslan.

När jag får känslor om någon i leken tror jag det bygger på något konkret men att jag inte kan peka ut något speciellt som gör att man misstänker/ inte misstänker någon utan mer ens sammanlagda uppfattning av dennes inlägg.

Vi kan ta just Sasse som exempel. Hon har ju skrivit väldigt mycket så det är svårt att gå tillbaka och analysera allt i deltalj men när jag läser igenom leken så kan jag få en slags sammanlagd känsla av hennes inlägg. Just nu lutar den känslan mer åt det goda hållet men jag kan inte tala om exakt varför. Hade det varit någon annan så hade jag trott det berodde på att vi tyckte lika om mycket men just när det gäller Sasse så är det något som vanligtvis gör mig mer misstänksam men jag väljer ändå att lita på den känslan tillsvidare.

Så att du får röster nu skulle tyda på att du är god eller? :p

Konstaterar att Myrten känns "som vanligt" igen (vilket inte säger något om hennes roll). Röstmotiveringen igår skaver dock något fortfarande.

Nej, att taffliga röstmotiveringar inte behöver indikera ond roll. Eller god för den delen.

*KL*

glömmerallt, jag får också en "god" helhetskänsla av Sasse, vilket är mycket skrämmande! Att jag dessutom finner detta, d v s att Sasse "känns" god som skrämmande, logiskt är väl än mer skrämmande:crazy:.

Senast ändrad:

Ser att flera inte alls förstår mitt resonemang så försöker att bena ut lite här.

Kan du inte dela med dig av dina tankar kring alla deltagare ellet åtminstone de du finnrr misstänkta och förklara varför, så man får lite mer insyn i hur du tänker.

Har du förresten kommit på ett svar till min frågeställning igår? Varför det hade varit mer logiskt för Killa rent statistiskt att rösta på pegasys istället för dig?

Det var nog främst det att Killa satte sig i en onödigt stor risk med tanke på hur röstläget var och såvitt jag kunde se var det inte så många som verkade fundera vidare allvarligt att lägga en röst på just mig därför kändes den rösten mer god än om hon hade lagt rösten på pegasus. Däremot gjorde just jag det la rösten på honom så ser att mitt resonemang haltar lite (och dessutom var han ju god :() men just då var jag himla velig och hans sätt att uttrycka sig på gjorde att han kändes som ond.
Här hänger jag inte med alls. Hur ska man kunna "lägga alla mynt i en portmonä" om man inte är ond och sitter med stora delar av facit?

Det är mycket baserat på känsla mest. Och just att Hedinn verkar vara lite av en expert på att "glida med" och jag tänker mig även att det är smart drag att komma till undsättning när nya deltagare kritiseras. Dvs hon kom till min undsättning. Och det tänkte jag först måste bero på godhet men det är just DET som är det geniala. Att försöka framstå som god på ett så diskret sätt som möjligt. -till skillnad från Killaloe.

Hm, den jag tycker är svamlig nu är nog KD själv ;) Jag begriper alltså inte motiveringarna alls, av samma anledningar som andra redan påpekat. Även jag vill gärna se ett förtydligande av KD.

Jag hoppas att jag förtydligar en del med detta inlägg iaf och kände att jag vill inte bli för påverkad av andras röster därför är det rätt skönt att redan ha röstat. Även om jag nu sitter nästan lite som på nålar eftersom om jag ser ur någons annans synvinkel kan det ses som märkligt men för min del orkar jag inte ändra min röst nu när jag redan tänkt ut ett vettigt resonemang (iaf i mitt huvud).

Ska bli intressant att se hur ni röstar :).

glömmerallt, jag får också en "god" helhetskänsla av Sasse, vilket är mycket skrämmande! Att jag dessutom finner detta, d v s att Sasse "känns" god som skrämmande, logiskt är väl än mer skrämmande:crazy:.

Jag brukar ofta håll folk som neutrala tills de skriver något som gör att de hamnar åt ena eller andra hållet men med Sasse utgår jag gärna från att hon är ond, känns säkrast så :D

Allmänt:

Jag reagerar som många andra på karamelldrottningen, men kanske inte på samma saker, tror jag ska kommentera det i ett eget inlägg med lite citat.

Det här inlägget var det som först fick mig att reagera, det känns överdrivet ursäktande(och jag har för mig att sådant ofta förekommer hos nybörjar-onda)

Jaha de två jag misstänkte var alltså goda. Kanske borde jag ändra tankemönster?

Sen spär hon på det lite här:

Alltså jag kan inte riktigt släppa detta. Har uppenbarligen ingen begåvning till sådanna här lekar :banghead:!

Sen kommer vi till hennes röstmotiveringar vilka dom första, som andra påpekat känns son OT-teorier. Varför rösta efter OT-snack när vi är inne på andra dagen i leken? Resten finns dock en del substans i och jag tycker själv att hedinns röst i förra lynchen känns lite skum.

för att Hedinn är människa?

skojfriskt, men innebörden av uttalandet undrar jag -skapa förvirring?

försök att framståsom god?

detta var väl rätt svamligt. Är det så att Killa kanske är ond och de är kollegor eller vill Hedinn ha en låg profil?

detta inlägg tänkte jag först kunde tyda på godhet men sen tänkte jag ett var till och det är ju väldigt smart att gå och undsätta någon annan för den goda sakens skull. Men om så inte är fallet är det ju ett väldigt smart spel av Hedinn.

*lånar knapp sasse*

Ja det finns fler inlägg men överlag känns Hedinn rätt så hal och möjligen rent av mänsklig därför:

Karamelldrottningen röstar på Hedinn

Hela sättet att samla ihop inlägg skriva teorin och dessutom rösta tidigt. känns ganska spretigt och utstickande och inte alls typiskt nybörjar-ond. Vilket då står som motpunkt mot de två första inläggen jag citerade så sammanfattningsvis vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska tro om henne.

Det är mycket baserat på känsla mest. Och just att Hedinn verkar vara lite av en expert på att "glida med" och jag tänker mig även att det är smart drag att komma till undsättning när nya deltagare kritiseras. Dvs hon kom till min undsättning. Och det tänkte jag först måste bero på godhet men det är just DET som är det geniala. Att försöka framstå som god på ett så diskret sätt som möjligt. -till skillnad från Killaloe.

Fast vadå "komma till undsättning"? Inlägget du citerar tycker jag mer handlar om att någon annan (Cirkus i detta fall) resonerar ologiskt. Dessutom reagerade Paddan på samma sak, men Hedinn är den du misstänker för det?

Jag gör själv så att jag ifrågasätter om någon får misstankar mot sig som jag inte förstår (nu t.ex.), det hör ju till leken.

Det här inlägget var det som först fick mig att reagera, det känns överdrivet ursäktande(och jag har för mig att sådant ofta förekommer hos nybörjar-onda)

Nja, det håller inte jag riktigt med om, tycker det brukar kunna förekomma hos nybörjare, oavsett roller.

...jag tycker själv att hedinns röst i förra lynchen känns lite skum.

Jag fick inget svar av karamelldrottningen (eller så missade jag det) så jag frågar dig och hoppas på svar, vad är det som känns skumt med den rösten?

Jag tycker Karamelldrottningen för konstiga resonemang och förklaringen gjorde inte det hela tydligare. Frågan är ju om det indikerar att hon är ond, om det beror på att hon är nybörjare eller om det är spelstil. Gudarna ska veta att jag kan virra till det ganska rejält själv så ingen utom jag ser logiken i det hela :D.

Jag vet att det var många som var kvar att rösta när Killaloe lade sin röst, men det går ju alltid att ändra röst när man märker att man själv är i dödläge. Jag anser fortfarande att det är vanligast (nu utgår jag ifrån de lekar jag spelat i under en femårsperiod och inte enbart den senaste tiden) att onda på något sätt försöker rädda sitt skinn bättre, genom att t.ex. ändra sin röst och få ett extra dygn eller två om så viljes. Jag tycker att det rent generellt är vanligare att goda håller hårt på sina röster även om de riskerar att åka ut. Nu var det inte enbart hennes "motstånd" att ändra sin röst jag reagerade på, utan jag tycker att det inlägget jag citerade (och även resterande inlägg hon skrev efter det) verkade vara ärligt menade. Det är således mestadels känslan för hennes inlägg som får mig att backa från henne, och delvis att hon inte räddade sig själv.

Har funderat lite på killas icke-försvarande av sig själv och något som slog mig, även om jag håller med Sasse om att hennes inlägg känns ärligt, är att om killa och ga skulle vara i lyan tillsammans så visste killa hur ga skulle rösta. Efter att de sista rösterna kom kan de (tillsammans m övriga i lyan) kommit överens om att lottning mellan tre personer var att föredra framför en ändrad röst (som skulle sticka ut) eller en avgörande röst på en god (som skulle ifrågasättas).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar