Sv: Ulvlek- vampyrer!
*KL*
Genomgång av spelarna:
bumpo - går inte att säga något om.
cirkus - svårt att få grepp om, utan att jag reagerar på något direkt. Beträffande avsaknaden av spelare i gårdagens teoriinlägg så tycker jag det är förståeligt med tanke på situationen. I nuläget ser jag inget som indikerar att cirkus är ond, men hon har inte skrivit jättemycket så jag upplever att det inte finns så mycket att ta på. Och jag hoppas verkligen att det går bra med hästen!
glömmerallt - förutom att rösten är utstickande för att den är en uddaröst när GA hade möjlighet att avgöra lynchen, tycker jag som sagt inte att rösten i sig är speciellt konstig. Det är mer tidpunkten och man frågar sig vad det säger om GA. Eventuellt ingenting eftersom det verkar som att hon kan lägga uddaröster både som god och ond. Ska kolla lite mer.
Hedinn - har ju redan gnällt på Hedinns gårdagsröst
. För övrigt? Jag har svårt att hitta något att ta på. Tror jag ska detaljgranska henne tillsammans med karamelldrottningen för att verkligen försöka förstå den där rösten (se nedan).
karamelldrottningen - tycker som sagt att hennes röst på Hedinn är lite märklig. Jag avvaktar med att teoria vidare om henne till jag sett hur hon svarar på de frågor som har ställts. Ska också kolla hennes inlägg samlat med Hedinns.
Killa - jag tycker inte det säger ett dugg att Killa inte räddade sig själv, d v s det tyder vare sig på ont eller gott. Rösten på KD drar naturligtvis uppmärksamhet till sig eftersom den är avvikande (liksom strömröster drar uppmärksamhet till sig enligt detta spels underbara logik
), men jag tycker att det framgår i det teoriinlägg (#163) som ligger till grund för rösten (#167) och även ett inlägg därefter (#171) tycker jag att rösten känns väl underbyggd. Jag vet alltså varken ut eller in och har i bakhuvudet att Killa lätt kan dra på sig misstankar. Måste nog läsa vad hon har skrivit igen.
Niyama - som jag skrev hängde jag inte alls med i röstmotiveringen på me, myself and I, men bortsett från det reagerar jag inte på Niyama - vilket inte säger ett enda dugg om var hon står. Upplever generellt hennes inlägg som balanserade och vettiga, men som sagt - det är de även när hon är ond!
Paddi - också ganska diskret. Tycker inte att hennes röst igår var direkt uppseendeväckande och tror inte heller den säger något om Paddi. Reagerar dock lite över att hennes teoriinlägg igår känns tunna. Dagens upplever jag som mer substansiellt, men slutsatsen blir densamma: behöver se mer innan jag vågar bilda mig en uppfattning.
Sasse - känns rätt mycket "som vanligt" vilket inte säger någonting. Gårdagens röst på Killa är inte mycket att säga om, jag reagerade ju själv. Jag är lite fundersam över att hon släpper alla misstankar på Killa, eller rättare sagt - grunden för det hela. Å andra sidan har jag själv på sista tiden tenderat att göra en del val baserat på magkänsla, vilket jag aldrig gjorde förr (och jag tror att det beror på att jag mer börjat lita på den). Jag vet av mycket tydlig erfarenhet att den känsla man får när man står mitt inne i en situation, då man i realtid får en uppfattning om vilken kontext inläggen kommer i, inte går att föreställa sig när man läser leken i efterhand.
Shaggy - gårdagens röst känns lite skum, just för att den kom som andraröst i det läget. Samtidigt, om Pega var den enda Shaggy verkligen reagerade på - vad skulle hon göra? Jag funderar på (har skrivit lite om det ovan i mitt inlägg #237) om inte en ond skulle undvika att lägga en andraröst, eftersom jag uppfattar att de ofta blir granskade. Men sen är det detta med å ena sidan, å andra sidan. Så man vet ju inte. Håller helt med om Shaggys reflektion (#242) om alla mynt i samma portmonä.