Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Uppdatering pt2!

Ute i skogen strålade månskenet mellan träden. En grå varelse tassade mjukt fram, och vädrade då och då i luften för att inte missa någon människa i närheten. Tyvärr för varulven har moderna vapen alldeles för bra räckvidd, och människorna hade den ljusa natten på sin sida.. Ett högt ljud ekade genom skogen och den grå varelsen föll ihop.

Varulvens vänner kom till undsättning men det var för sent.

Vira var varulv

DL imorgon 21.30/ 22.00 som tidigare!

Så ska LL se till att vara på plats också ;)

Vad det skrivs. Jag ser att många reagerat på min andraröst på Pegasus och jag drog mig i det längsta för att lägga den. Tyvärr var jag tvungen att åka hemifrån senast 17.45 och hämta mitt släp för att lasta hästen och åka på ridlektion. Som synes på tiden jag la rösten så var jag sen och fick helt enkelt lägga en röst på den enda jag kunde skriva någon typ av dålig motivering på :crazy:. Just där och då kändes det som en bop hade varit en riktigt bra sak.

Suck. Jodå hon var bättre när jag åkte, bra med tarmljud och hade skitit en hög. Jag är ändå rätt så knäckt oron tär hela tiden. Jag kommer nog åka en vända minst i natt. Jag blir så ledsen över att det är andra födelsedagen i rad som tjejernas middag inte blir som vi tänkt, förra året så låg jag på sjukhus efter en stroke och kunde inte ens gå ...

Åter till leken:
Det var ju ingen bra början för de goda detta.

Alltså jag kan inte riktigt släppa detta. Har uppenbarligen ingen begåvning till sådanna här lekar :banghead:!

Det är väl din första lek dock? Det brukar vara svårt i början att hänga med på allt osv, men man kommer in i det.

cirkus: Jag hoppas det blir bättre med din häst! :)

Angående min röst så tycker jag helt enkelt att det var karamelldrottningen som stack ut mest. Det hade kanske varit taktiskt snart att rösta annorlunda om jag ser till hur rösterna är fördelade, men jag tror på att lägga rösten på den jag tycker spelar misstänkt helt enkelt och nu var det helt enkelt det som var vettigast för mig just då. Kanske är det superkorkat av mig, men just när jag satt och teoriade så ville jag gå efter vad jag tror på :)
Jag vet inte, men efter detta inlägget från Killaloe så känner jag inga större misstankar mot henne längre. Om hon varit ulv, varför inte försökt rädda sitt skinn lite bättre? Hade jag varit ond hade jag inte lagt en sådan röst som henne, och inte heller många andra onda som jag spelat med tidigare. Tycker det är vanligast (även om det säkert förekommer att onda även gör det) att goda avlägger sådana röster. Tycker även hennes inlägg ovan låter ärligt. Så ja. Jag sätter Killaloe mer åt neutrala hållet. Såvida hon inte skriver något helt vanskligt har jag svårt att tro att hon skulle få min röst under morgondagen.

Återkommer imorgon. Ska tydligen jobba kväll då så jag vet inte när jag röstar.

Jag ska jobba stenhårt på att tänka i nya banor i denna lek. Förra leken var jag så övertygad om hur det VAR så att jag inte såg andra möjligheter. Det är bara att släppa alla gamla tankar och gå vidare, analysera inlägg och försöka sortera ut agnarna från vetet.

Pållan är nog något bättre, men min oro kommer inte släppa. Och dilemmat att röra på en kolikhäst som har hovbensfrakturer och helst ska stå still ger mig ångest. Pest eller kolera. Typ. Men jag ser det lite som när mina tvillingar var små, om den ena sprang ut på gatanoch den andra stannade för att äta lite hundbajs eller så, får man helt enkelt hantera det som är akut livsfarligt först. Så idag har koliken fått prioritet över hovbenen.

Typ. Men jag ser det lite som när mina tvillingar var små, om den ena sprang ut på gatanoch den andra stannade för att äta lite hundbajs eller så, får man helt enkelt hantera det som är akut livsfarligt först. Så idag har koliken fått prioritet över hovbenen.
Det låter som en bra plan även om jag förstår att du oroar dig. Jag hoppas det har släppt nu så hovbenen får vila nu.

*kl*
Tråkigt m pållan Cirkus, hoppas verkligen att det släppt nu. Tror säkert att tjejerna förstår även om det känns tråkigt. Ni får boka in en ny fest när din oro för pållan har gått över.

över till leken:

PKs röstmotivering stack verkligen ut, håller med övrigas kommenterar med att basera rösten på ett OT-inlägg känns väldigt konstigt speciellt som det förekommit annat den spelaren skrivit som stått ut mer. Däremot tror jag inte det säger något om PKs ev roll. Jag tror det är svårt att komma från ett annat forum där man troligen lever sig in mer i temat och karaktären än vad vi gör här. Vi använder temat mer som att rama in leken, rent krasst hade vi kunnat spela temalöst för det är ung utifrån det vi spelar. Men temat gör att vi har något att börja prata om innan leken riktigt drar igång och sedan får vi ofta väldigt intressanta/roliga/fynda uppdateringar från LL :)

Reagerar inte lika starkt på Killas avvikande röst som några andra i tråden gjort (har inte tid att kolla upp vilka det var) främst eftersom när killa lade sin röst så återstod nästan hälften av oss att rösta och Killas röst var i det läget inte avgörande - däremot fanns det en till avvikande röst som jag reagerar mycket mer på och som jag kommer att återkomma till nedan.

Angående min röst så tycker jag helt enkelt att det var karamelldrottningen som stack ut mest. Det hade kanske varit taktiskt snart att rösta annorlunda om jag ser till hur rösterna är fördelade, men jag tror på att lägga rösten på den jag tycker spelar misstänkt helt enkelt och nu var det helt enkelt det som var vettigast för mig just då. Kanske är det superkorkat av mig, men just när jag satt och teoriade så ville jag gå efter vad jag tror på :)

Jag vet inte, men efter detta inlägget från Killaloe så känner jag inga större misstankar mot henne längre. Om hon varit ulv, varför inte försökt rädda sitt skinn lite bättre? Hade jag varit ond hade jag inte lagt en sådan röst som henne, och inte heller många andra onda som jag spelat med tidigare. Tycker det är vanligast (även om det säkert förekommer att onda även gör det) att goda avlägger sådana röster. Tycker även hennes inlägg ovan låter ärligt. Så ja. Jag sätter Killaloe mer åt neutrala hållet. Såvida hon inte skriver något helt vanskligt har jag svårt att tro att hon skulle få min röst under morgondagen.

Vet inte om jag håller med Sasse om ovanstående. KDs röst på Killa kom en minuten innan Killa lade sin röst, vilket gör att Killa nog inte hunnit se att hon fått majoritet och trodde det var lika mellan henne och pegas då. När hon lade rösten så kvarstod ung halva leken att rösta, så mycket kunde ju fortfarande hända. När Killa upptäckt att hon fått majoritet hade en röständring i det läget verkligen stuckit ut och jag tror inte att det är något varken en ond eller god skulle göra (att ändra rösten i det läget är verkligen ondsint och drar blickarna till sig oavsett vilken sida man är på). Så det mest taktiska i detta läge är enligt min mening att hoppas att lottningen skulle utfalla till ens fördel.

GA lade sin röst två minuter innan DL och var sist att rösta igår. Rösten på PK var helt betydelselös eftersom PK inte hade en enda röst och det var tre personer med 3röster och 1 person med 2röster. Detta gör att GA mycket väl hade kunnat avgöra lynchen med sin röst. Känns otroligt passivt och lite fegt - för PKs röstmotivering kan inte ha varit det mest framträdande som hände igår. Får mig verkligen att fundera över GAs roll.

Jag håller med om att den rösten sticker ut och så gör glömmerallt ofta när hon är ond men jag har ett svagt minne av att hon gör så även när hon är god. Jag har dock inte spelat så mycket de senaste åren så mina minnen är från för flera år sedan.

Vet inte om jag håller med Sasse om ovanstående. KDs röst på Killa kom en minuten innan Killa lade sin röst, vilket gör att Killa nog inte hunnit se att hon fått majoritet och trodde det var lika mellan henne och pegas då. När hon lade rösten så kvarstod ung halva leken att rösta, så mycket kunde ju fortfarande hända. När Killa upptäckt att hon fått majoritet hade en röständring i det läget verkligen stuckit ut och jag tror inte att det är något varken en ond eller god skulle göra (att ändra rösten i det läget är verkligen ondsint och drar blickarna till sig oavsett vilken sida man är på). Så det mest taktiska i detta läge är enligt min mening att hoppas att lottningen skulle utfalla till ens fördel.

Jag vet att det var många som var kvar att rösta när Killaloe lade sin röst, men det går ju alltid att ändra röst när man märker att man själv är i dödläge. Jag anser fortfarande att det är vanligast (nu utgår jag ifrån de lekar jag spelat i under en femårsperiod och inte enbart den senaste tiden) att onda på något sätt försöker rädda sitt skinn bättre, genom att t.ex. ändra sin röst och få ett extra dygn eller två om så viljes. Jag tycker att det rent generellt är vanligare att goda håller hårt på sina röster även om de riskerar att åka ut. Nu var det inte enbart hennes "motstånd" att ändra sin röst jag reagerade på, utan jag tycker att det inlägget jag citerade (och även resterande inlägg hon skrev efter det) verkade vara ärligt menade. Det är således mestadels känslan för hennes inlägg som får mig att backa från henne, och delvis att hon inte räddade sig själv.

Förövrigt håller jag nog med Shaggy om att glömmerallt brukar lägga sådana röster även som god? Jag reagerar inte så mycket på hennes röst således och vill se mer av henne innan jag ställer mig till vilken roll hon kan tänkas ha.

Annars har jag lite tidsbrist och har inte tid att gå igenom leken. Jag vill också se mer av PK (och kan förstå hennes röstmotivering utifrån Paddans resonemang - men ändå). Hoppas på att hon kommer in i leken lite mer osv.

Som sagt, tidsbrist. Ska till jobbet men förhoppningsvis kommer jag hem innan DL går ut så jag slipper mobilteoria/rösta.

Öl är väl alltid värt att nämna? :D
för att Hedinn är människa?

Haha det var ganska imponerande av dig faktiskt. Även om jag är övertygad om att nån fifflat med inläggsantalet. :cautious:
skojfriskt, men innebörden av uttalandet undrar jag -skapa förvirring?

försök att framståsom god?

Jag förstår fullt era tankar om Killa, och fick samma känsla när jag läste hennes inlägg. Men samtidigt vill jag minnas att hon brukar spela ganska aggressivt, oavsett roll? Det var ett tag sen jag spelade med henne nu, men jag är ganska övertygad om att jag brukar tro att hon är ond tidigt pga det, oavsett vilken roll hon har.

Visst, det behöver absolut inte betyda att hon är god. Men även om jag reagerade på det har jag svårt att se att enbart det skulle göra henne ond.
detta var väl rätt svamligt. Är det så att Killa kanske är ond och de är kollegor eller vill Hedinn ha en låg profil?

Vad KD hade där att göra kan jag inte riktigt se? De andra förstår jag, då de varit en del på tapeten, men KD har jag upplevt som väldigt anonym? Inte heller i cirkus teori om KD kan jag se att hon skulle "sticka ut", men jag kanske missar något.
detta inlägg tänkte jag först kunde tyda på godhet men sen tänkte jag ett var till och det är ju väldigt smart att gå och undsätta någon annan för den goda sakens skull. Men om så inte är fallet är det ju ett väldigt smart spel av Hedinn.

*lånar knapp sasse*

Ja det finns fler inlägg men överlag känns Hedinn rätt så hal och möjligen rent av mänsklig därför:

Karamelldrottningen röstar på Hedinn

Jag ska jobba stenhårt på att tänka i nya banor i denna lek. Förra leken var jag så övertygad om hur det VAR så att jag inte såg andra möjligheter. Det är bara att släppa alla gamla tankar och gå vidare, analysera inlägg och försöka sortera ut agnarna från vetet.

Pållan är nog något bättre, men min oro kommer inte släppa. Och dilemmat att röra på en kolikhäst som har hovbensfrakturer och helst ska stå still ger mig ångest. Pest eller kolera. Typ. Men jag ser det lite som när mina tvillingar var små, om den ena sprang ut på gatanoch den andra stannade för att äta lite hundbajs eller så, får man helt enkelt hantera det som är akut livsfarligt först. Så idag har koliken fått prioritet över hovbenen.

Ja jag har släpp det (för denna gång) som det kanske framgår av senaste inlägget mitt ;).

Ja fösta leken jag är med i. Har läst nån lek innan men skillnaden är rätt stor på att bara vara betraktare och aktiv deltagare.

Lycka till verkligen med hästen!

Senast ändrad:

Shaggy är försiktig och vill inte sticka ut [...]
Hur menar du här? Jag tjafsade rätt bra med Sasse ett tag om det här med teroier och "ulvighet" när man använder dem på vissa sätt. Det är väl ändå att sticka ut ganska mycket att tjura ihop så före första DL?

Jo, jag uppfattade dig som försiktig, som att du inte ville åka första natten redan så det var mer som att hålla just dig vid liv och inte skydda människorna. Så det var inte mänskligt (istället för ulvigt då'rå) Sticka ut är en sak, tjura ihop är en annan sak. Visst tjafsade ni litegrann, men jag tyckte inte just att du stack ut ändå.

Tänker försöka hålla mig borta så jag har tid att läsa lite, vilket jag behöver inför en artikel jag håller på med. Går visst inte så bra, men här kommer några korta reflektioner efter att ha läst igenom leken snabbt en gång:

Min egen röst: noterar att jag fick tre röster p g a taskig förstamotivering (typ) och av tre spelare som var kvar länge i förra leken. I den, då jag var ond, gick jag igenom hela leken utan en enda röst.

Nu var ju Pegasus god. Men jag har spelat med honom många gånger och han drar misstankar till sig oavsett roll. Detsamma gäller faktiskt Killa i viss mån. Så vad gör man i det läget? Röstar på den som känns mest misstänkt i mitt fall, för så tidigt i leken är det ju ändå ofta baserat på känsla alternativt rent OT. Jag valde det förstnämnda. Och faktum är ändå att även de spelare som ofta drar misstankar på sig faktiskt är onda ibland. Pega var det för ett par lekar sedan och jag insåg då att jag hade ett motstånd mot att rösta på honom just för att han uttrycker sig som han gör. I den leken bestämde jag mig för att lägga ner det, för som sagt - han är ond ibland - och följa känslan och/eller teorierna och det gjorde jag då (och hade rätt) och nu (och hade fel).

Jag kände mig först p g a ovan nämnda omständigheter på gränsen till misstänksam mot de som röstat på mig:rofl:, men Vira är borta och hon var ju god (vilket iofs inte säger något om Hedinn eller Niyama). Så, tja uppenbart uttryckte jag mig mindre väl, vilket händer alla ibland och speciellt när man är stressad gissar jag.

För övrigt: om vi återgår till rösterna på Pega så kom de från Shaggy, som liksom jag själv var tvungen att rösta tidigt. Jag vet inte riktigt hur jag ser på den rösten. Tycker att andrarösterna ofta blir granskade, så skulle en ond (jag håller på att skriva ulv hela tiden!) lägga en sådan röst? Visserligen visste ju inte Shaggy att Pega riskerade att åka, men ändå. Känns tveksamt men det kan vara meningen att man ska tänka så. Har inte kollat Shaggys inlägg i detalj ännu. Som jag skrev, nu reflekterar jag efter att ha läst igenom leken en gång. Inte heller karamelldrottningen kan jag säga så mycket om. Uppfattar det som att hennes motivering baserar sig dels på Pegas egna inlägg, dels på hans röstmotivering på Shaggy. Har i nuläget inget att säga om den. Ser att KD redan röstat idag och på Hedinn. Antar att jag återkommer till det efter att ha gått igenom leken ordentligt.

Vad som verkligen sticker ut röstmässigt är pamelakarlsson och glömmerallt. PK för hennes tema-motiverade röst i ett skede där mycket ändå hänt (och det stod 2-2 mellan Killa och Pega konstaterade jag just när jag bläddrade tillbaka till statistikinlägget). Paddington skriver något som jag tolkar som att det kan vara en form av kulturkrock, för att PK kommer från ett annat forum och det vet vi, att det finns varianter där man ser annorlunda på temat. Men rösten märks som sagt var. Dock vet vi nu (eftersom Pega var god) att den inte var skyddande av en kollega. Så därför funderar jag - varför lägga en så utstickande röst när man OT-röstar? Det måste väl gått att hitta liknande motivering om någon som inte fått någon röst kan jag tycka.

GAs röst märks ju minst sagt. Hon röstade på samma sätt i förra leken som ond. Dock tycks både Shaggy och Sasse vara överens om att hon kan lägga sådana röster även som god och rösten i sig finner jag som sagt inte speciellt märklig eftersom PKs röstmotivering var underlig.

Det var reflektioner från mig det.

OBS OBS OBS

1. pamelakarlsson har hoppat av. Jag återkommer under eftermiddagen med hur det blir med rollen.

2. bumpo ligger risigt till för att bli kickad- känner någon hen privat får ni gärna hojta till.

för att Hedinn är människa?

skojfriskt, men innebörden av uttalandet undrar jag -skapa förvirring?

försök att framståsom god?

detta var väl rätt svamligt. Är det så att Killa kanske är ond och de är kollegor eller vill Hedinn ha en låg profil?

detta inlägg tänkte jag först kunde tyda på godhet men sen tänkte jag ett var till och det är ju väldigt smart att gå och undsätta någon annan för den goda sakens skull. Men om så inte är fallet är det ju ett väldigt smart spel av Hedinn.

*lånar knapp sasse*

Ja det finns fler inlägg men överlag känns Hedinn rätt så hal och möjligen rent av mänsklig därför:

Karamelldrottningen röstar på Hedinn

Nu måste jag fråga, vad är det som gör att mitt "försvar" av Killa gör att vi kan vara onda kollegor, medan mitt "försvar" av dig gör att jag snarare hålls mot god eller möjligtvis en smart ulv? Okej om du skulle se de sakerna som att jag var ond, men om du är god och då vet att jag "försvarar" goda - vad är det som gör att du misstänker Killa? Och vad gör mitt "försvar" av Killa mer misstänkt än det Sasse skrev om henne? Dvs detta:

Ber om ursäkt för alla citationstecken, men jag kom inte på något bättre ord även om jag egentligen inte ser det som försvar själv utan mer förslag till andra scenarion.

Att du inte lägger alla mynt i en portmonnä. Killaloe har jag för övrigt tänkt fram och tillbaka om vart hon står. Som du ser är det funderingar från min sida. Även Sasse ligger på listan över misstänkta. Men du sticker ut i mina ögon. Mkt pga din finkänslighet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar