Sv: Ulvlek- vampyrer!
Tänker försöka hålla mig borta så jag har tid att läsa lite, vilket jag behöver inför en artikel jag håller på med. Går visst inte så bra, men här kommer några korta reflektioner efter att ha läst igenom leken snabbt en gång:
Min egen röst: noterar att jag fick tre röster p g a taskig förstamotivering (typ) och av tre spelare som var kvar länge i förra leken. I den, då jag var ond, gick jag igenom hela leken utan en enda röst.
Nu var ju
Pegasus god. Men jag har spelat med honom många gånger och han drar misstankar till sig oavsett roll. Detsamma gäller faktiskt Killa i viss mån. Så vad gör man i det läget? Röstar på den som
känns mest misstänkt i mitt fall, för så tidigt i leken är det ju ändå ofta baserat på känsla alternativt rent OT. Jag valde det förstnämnda. Och faktum är ändå att även de spelare som ofta drar misstankar på sig faktiskt
är onda ibland. Pega var det för ett par lekar sedan och jag insåg då att jag hade ett motstånd mot att rösta på honom just för att han uttrycker sig som han gör. I den leken bestämde jag mig för att lägga ner det, för som sagt - han är ond ibland - och följa känslan och/eller teorierna och det gjorde jag då (och hade rätt) och nu (och hade fel).
Jag kände mig först p g a ovan nämnda omständigheter på gränsen till misstänksam mot de som röstat på mig
, men
Vira är borta och hon var ju god (vilket iofs inte säger något om
Hedinn eller
Niyama). Så, tja uppenbart uttryckte jag mig mindre väl, vilket händer alla ibland och speciellt när man är stressad gissar jag.
För övrigt: om vi återgår till rösterna på Pega så kom de från
Shaggy, som liksom jag själv var tvungen att rösta tidigt. Jag vet inte riktigt hur jag ser på den rösten. Tycker att andrarösterna ofta blir granskade, så skulle en ond (jag håller på att skriva ulv hela tiden!) lägga en sådan röst? Visserligen visste ju inte Shaggy att Pega riskerade att åka, men ändå. Känns tveksamt men det kan vara meningen att man ska tänka så. Har inte kollat Shaggys inlägg i detalj ännu. Som jag skrev, nu reflekterar jag efter att ha läst igenom leken en gång. Inte heller
karamelldrottningen kan jag säga så mycket om. Uppfattar det som att hennes motivering baserar sig dels på Pegas egna inlägg, dels på hans röstmotivering på Shaggy. Har i nuläget inget att säga om den. Ser att KD redan röstat idag och på Hedinn. Antar att jag återkommer till det efter att ha gått igenom leken ordentligt.
Vad som verkligen sticker ut röstmässigt är
pamelakarlsson och
glömmerallt. PK för hennes tema-motiverade röst i ett skede där mycket ändå hänt (och det stod 2-2 mellan Killa och Pega konstaterade jag just när jag bläddrade tillbaka till statistikinlägget).
Paddington skriver något som jag tolkar som att det kan vara en form av kulturkrock, för att PK kommer från ett annat forum och det vet vi, att det finns varianter där man ser annorlunda på temat. Men rösten märks som sagt var. Dock vet vi nu (eftersom Pega var god) att den inte var skyddande av en kollega. Så därför funderar jag - varför lägga en så utstickande röst när man OT-röstar? Det måste väl gått att hitta liknande motivering om någon som inte fått någon röst kan jag tycka.
GAs röst märks ju minst sagt. Hon röstade på samma sätt i förra leken som ond. Dock tycks både Shaggy och
Sasse vara överens om att hon kan lägga sådana röster även som god och rösten i sig finner jag som sagt inte speciellt märklig eftersom PKs röstmotivering var underlig.
Det var reflektioner från mig det.