Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Även dags för mig att rösta, väljer mellan Myrten och Shaggy och tillslut kommer jag fram till att Shaggys andra röst på mig verkar mer skum en Myrtens första röst på mig (lekens första röst).

Pegasus röstar på Shaggy

då en andra röst i ett tidigt läge av omröstningen brukar kunna tyda på en ond som hakar på.

Vad får dig att välja mellan just dem? jag tycker det är något skumt att du misstänker just dem som röstat på dig.

Jag vet inte jag, men jag tolkar inte ditt inlägg tidigare:

Som att du rent generellt funderade på vad andra skrivit. Du svarade ju på Killaloes teorier att du skrivit samma sak som henne, att du behövde fundera ut ett svar angående det. Vad menar du med att du behövde fundera vad som menades i hennes formulering?

Vad sjutton pratar du om när du skriver "avsaknad av referenser"??

Som sagt har det mitt/mina ordval att göra, brukar se rätt bra ut när jag skriver och läser igenom själv, men när det är postat och övriga deltagare läser, brukar det alltid dyka upp någon fråga, om vad jag menar.

avsaknad av referenser=att jag inte alltid (läs för det mesta) skriver vem/vilka som har samma funderingar som jag själv.

Ok nu röstar jag och känner mig inte alls säker. Men tar den som jag tänkte rösta på först.

Karamelldrottningen röstar på Pegasus63

Motivering: den som jag först reagerade på i början som kändes som slingrande snack, dock var det ju OT men tycker inte att pegasus skrivit så mycket mer efter det som förklarar. Dessutom vet jag inte om teorin om "ond som hakar på" när det bara är en innan som röstat håller. Fast det kanske är så? Men verkar lite väl uppenbart isf.

Hoppas verkligen jag gör rätt nu! Som sagt inte säker på _någon_ än så länge.

Senast ändrad:

Jag har bestämt mig för att rösta efter följande:

"Fast med tanke på hur en omvandling till vampyr verkar gå till enligt medier samt vilka begränsningar en har som vampyr så tror jag att det är synd att kalla vampyrer friska :D"

Killaloe verkar inte vara så medveten om hur det är att vara vampyr! Alltså misstänker jag att hen är människa.

pamelakarlson röstar på Killaloe

Får nog hålla med Killaloe här faktiskt. Det har hänt en hel del i leken, men du väljer ändå att lägga en röst med en väldigt diskret motivering, som inte säger något alls egentligen? Killaloe har ju skrivit massvis, så nog borde det gå att rösta på henne annat än med en OT-röst?

Du har ju dessutom lekt den här typen av lekar innan om jag förstått det rätt :)

Förklara gärna igen vad det är som gör Killaloe så misstänkt. För den motiveringen var i det svagaste laget.

Du måste feta för att det ska räknas!

Tillägg: Du hann tydligen ändra det själv. Det finns tydligen också någon slags sekundsregel för hur många inlägg man får skriva i minuten? :p

Utan att dra en massa citat, så håller jag med de som skrivit om Myrtens teorier tidigare i leken och att hennes röst inlägg saknar väldigt mycket av den annars så skärpta ton och motivering som man är van vid.

Att det är lekens första röst gör ändå att jag hellre väljer Shaggy, som med en (i mina ögon) ännu sämre motivering även lägger sin röst på mig. Att en andra röst på en person dessutom brukar läggas av en ond bidrar till mitt vak denna gång.

glömmerallt röstar på pamelakarlsson

Eftersom det för mig är väldigt märkligt att rösta efter OT-snack när det finns annat att gå på

Tillägg: Någon som för en röststatistik?

17:12 Myrten röstar på Pegasus63
17:47 Shaggy röstar på Pegasus63
18:34 cirkus röstar på Killaloe
19:43 Niyama röstar på Myrten
19:55 Sasse röstar på Killaloe
20:11 Paddington röstar på Shaggy
20:37 pamelakarlsson röstar på Killaloe
20:38 Killaloe röstar på karamelldrottningen
20:44 Vira röstar på Myrten
21:01 Hedinn röstar på Myrten
21:05 Pegasus63 röstar på Shaggy
21:18 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:28 glömmerallt röstar på pamelakarlsson

Jag är nyfiken. Är det för att Myrten och Shaggy röstar på dig som du misstänker de främst eller? Det finns ju annars andra som lagt "konstiga röster" också menar jag.

Hedinn: Tack! Ambitiöst med klockslag också ;)

Utan att dra en massa citat, så håller jag med de som skrivit om Myrtens teorier tidigare i leken och att hennes röst inlägg saknar väldigt mycket av den annars så skärpta ton och motivering som man är van vid.

Att det är lekens första röst gör ändå att jag hellre väljer Shaggy, som med en (i mina ögon) ännu sämre motivering även lägger sin röst på mig. Att en andra röst på en person dessutom brukar läggas av en ond bidrar till mitt vak denna gång.

Jag kan förstå dina teorier mot dem men jag tycker det är anmärknings värt att dina teorier kommit mot just dem som röstat på dig, vad har du för åsikter om övriga?

Nej, kunde lika gärna varit andra rösterna på Myrten, Killa osv men nu blev det ändå Shaggy pga att det är lekens 2 röst och pga att den kom på samme person som första rösten i leken.

Äh, det var bara en liten kommentar på att jag har varit ond en gång när du fått mig utröstad - det är sådana petitesser liksom :D ;) (alltså, jag är trött och tramsig så det betydde ingenting egentligen)

Angående min röst så tycker jag helt enkelt att det var karamelldrottningen som stack ut mest. Det hade kanske varit taktiskt snart att rösta annorlunda om jag ser till hur rösterna är fördelade, men jag tror på att lägga rösten på den jag tycker spelar misstänkt helt enkelt och nu var det helt enkelt det som var vettigast för mig just då. Kanske är det superkorkat av mig, men just när jag satt och teoriade så ville jag gå efter vad jag tror på :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar