Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Fast skulle Myrten göra ett sådant misstag med tanke på hur hon blåste alla i förra leken. Nu är hon iofs sjuk och kan ju ha förtagit sig där och då.

Ja jag vet faktiskt inte, som Niyama skriver är det olikt Myrten oavsett roll. Sedan var du inte med i lyan och såg hur nervös Myrten var förra leken ;). Jag utesluter inte att hon den här gången vill passa sig noga för att rösta på en ulvkollega för tidigt (det var ju ytterst nära att hon av misstag röstade ut GA sist), och därmed överkompenserar åt andra hållet.

Men visst, nu skriver Sasse att hon också reagerade på Pegas kommentar, så kanske var det inte så konstigt som jag tycker att Myrten gjorde det? Dock så vet jag att Pegas brukar skriva saker som anses som skumma, så jag brukar försöka vänta med att dra slutsatser av det. Därför tycker jag att det är märkligt att Myrten, som ju måste ha spelat med Pegas en miljon gånger, reagerar på en förhållandevis oskyldig kommentar. Det kan ha varit en lätt röst för att en god Myrten hade bråttom iväg, men jag är tveksam.

Nej nu måste jag rösta och är fortfarande lika velig.
Det namn som drar ögonen åt sig mest är Pegasus enligt ovan. Jag är nog lite för allvarlig men för mig känns det som ett konstigt sätt att skämta bort saker och ting med att dra igång diskussionen om öl.
Shaggy röstar på Pegasus63
Sämsta motiveringen till en röst hitills :crazy:

Nej nu måste jag rösta och är fortfarande lika velig.
Det namn som drar ögonen åt sig mest är Pegasus enligt ovan. Jag är nog lite för allvarlig men för mig känns det som ett konstigt sätt att skämta bort saker och ting med att dra igång diskussionen om öl.
Shaggy röstar på Pegasus63
Sämsta motiveringen till en röst hitills :crazy:

Det här gör mig också lite nervös, eftersom jag tycker att det är lite skumt att lägga en andraröst på en person med en annan, ännu sämre motivering när den första personens motivering är konstig. Men visst, det är kanske sak samma första dagen eftersom inga motiveringar är så lysande. Dessutom vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det, eftersom jag tvivlar på att en ond Myrten och en ond Shaggy skulle lägga rösten på samma person när ingen annan har röstat. Vilket skulle kunna vara meningen, men nja.

Jag förstår också tankarna mot Killa. Lite offensivt tänk sådär redan nu tycker jag att hon har
Så här i början av leken så finns ju inte så mycket att gå på, då är det lätt hänt att många först skriver lite liknande inlägg och sedan har liknande teorier om det är någon som stuckit ut, som Killa gjort i detta fall. Det blir lite som att peka på en random annan person och försöka få misstankarna bort ifrån en själv.

Pega gjorde några snabba inhopp ibörjan om sjuklingarna och om öl (på danska) - får lite känslan av att hopp in och "rör om lite i grytan och se vad som flyter upp"

Karamelldrottningen pekar även hon på de som är (OT-)sjuka och tänker att de måste ju vara människor, det skulle ju kunna vara ett sätt att peka ut någon, men nu är det ju så många som är sjuka att det inte känns som någon hållbar teori.

Vira reagerade på karamelldrottningens tanke om att de sjuka måste vara människor, men å andra sidan så är hon själv också sjuk enligt ett senare inlägg.

Hedinn får jag inget särskilt grepp om heller

Sasse pladdrar mest utan att säga nånting särskilt egentligen. Sticker inte ut, men har sina tankar om Killa som jag redan har hållit med om

Hedinn får jag inget särskilt grepp om heller, jag kan inte se något som försvarar pega -

Bumpo har lite kommentarar om att hon inte sett vampyrTV utan dött skämsdöden, det låter ju högst mänskligt att vara dödlig på det viset, men jag lägger det nog på OT hyllan

Shaggy är försiktig och vill inte sticka ut, det förstår jag faktiskt. Känns inte så särskilt underligt, snarare neutralt

Myrten gör långa och nogranna inlägg, jag vet inte var hon står, jag trodde hon skulle lägga en röst på killa men så röstar hon på pega med en ganska svag och enligt flera andra spelare för henne ovanligt svajig teori.

PKhar inte skrivit så mycket utan ligger väl lågt för att kolla in alla andra. Känns väldigt neutralt

Jag tycker att det är väldigt neutralt över lag. Det är möjligtvis så att jag tycker att Killa, Karamelldrottningen, pega och Myrten sticker ut lite, men det beror ju också på att de har skrivit de längsta och mest substantiella inläggen.

Jag måste ju åka och fira mina rara döttrar nu och måste därför avlägga min röst.

cirkus röstar på Killaloe teorin ovan.

*kl*

shit vad ni har skrivit inlägg, vette sjutton om jag hinner gå igenom allihopa. Det som fastnat hos mig så här långt är att det har varit väldigt mycket OT:ande i början och de flesta verkar tycka att det kommer bli en utmaning att hålla ordning på LLs lilla twist, inkl LL själv ;)

Mycket diskussioner om VD, Twilight mfl, men där får jag nog sälla mig till samma skara som bumpo - vet knappt vad ni pratar om och det lilla jag sett av "Bella" har väl inte riktigt varit imponerade...
Nä ge mig en gammal goding som "En Vampyrs Bekännelse" istället ;)

Killa har dragit åt sig mest uppmärksamhet så här långt, vilket jag förstår. Däremot tycker jag nog att hela diskussion har fått för stora proportioner. Om jag läser Shaggy rätt nu så säger t o m hon att hon har fått distans och tar inte lika illa vid sig av vad Killa skrev. Däremot tycker jag det var klumpigt uttryckt av Killa och jag vet inte om det är att hon är ringrostig (hon har väl inte lekt på ett tag), men jag upplever inte att hon brukar gå på så hårt i lekarna.

Shaggy - förstår att hon reagerade Killas inlägg, men hon "växer" i mina ögon genom att ta ett steg tillbaka i den diskussionen, däremot hennes röst på Pegas sticker i mina ögon. Känns väldigt konstigt att lägga en andra röst på någon så tidigt i leken med så väldigt svag motivering - känns nästan om hon vill dra igång ett drev mot Pegas?

Pegas är alltid Pegas, vilket gör att han alltid drar till sig blickarna - men två röster på två röstinlägg tycker jag inte han förtjänar (än). Första rösten är alltid svår så även om Myrtens motivering känns lite off (måste läsa igenom hennes inlägg mer) så reagerar jag starkare på Shaggys röst, främst för att det är en andra röst på väldigt lösa grunder. Det hade inte alls stuckit ut så mycket om den rösten hade hamnat på vem som helst annan i leken. Sedan kom Shaggys röst en halvtimme efter Myrtens så Shaggy visste garanterat att pegas redan fått en röst. Vet inte om det är orutin från någon som är första gången i lyan (försöker haka på en annan röst), om det bara är en stressad röstning för att Shaggy måste iväg, om det är något annat eller en kombination av bägge.

Lite citat från Killaloe, Pegasus och Shaggy.

Det här leken känns som upplagd för missförstånd, oavsett hur mycket vi än läser rollistan om till och med du som sitter på facit har lite huvudbry ;)

Mycket kul tema dock och roligt med så många specialroller! :)
Också hittat hit, kul tema och upplagd för många misförstånd. Tbx när solen gått ner.

Det här blir nog en rörig historia när inte ens LL riktigt kan hålla ordning på vilka som är goda och vilka som är onda.
Nej, jag håller inte alls med om att Shaggy skriver liknande som Killaloe. Pegasus, ja. Men Shaggy kommenterar ju Lenis dvs LL mer än att deltagarna skulle bli förvirrade av leken tycker jag.

Ytterligare citat:

Jag är också sjuk! Undrar om det är något datorvirus som drabbat oss allihopa? För i min omgivning är det bara jag som är toksjuk...
Fundilerar på om det kan vara datavirus som smittat er stackare, och då är det väl säkrast att stänga ner datorn och återkomma om en vecka eller två när ni är friska igen och Dr. Avira, Dr. Macaffee mfl har friskförklarat er :angel:

Intressant att så många är sjuka. Vad jag vet är det mest människor som dras av massa epidemier. Men såhär tidigt i leken går det nog inte att säga varken bu eller bä.
Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt. Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande.

Två inlägg från KG där hon "sprider misstankar". Vet inte om jag ser inläggen som speciellt misstänkta, mest en notering.

Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt.

Pegasus inlägg var ju rätt identiska med Killaloes faktiskt. Se citaten ovan.

Fast att skriva i princip samma sak som någon annan är inte helt smart efter så himla få inlägg i tråden. Så jag vet inte, men för mig håller inte riktigt det där med tanke på hur få inlägg det är.
Som jag skrivit tidigare, jag förstår inte resonemanget här riktigt från Killaloe. Varför är det så anmärkningsvärt att skriva liknande inlägg som någon annan så tidigt i leken, när DL är way långt bort och det som egentligen skrivs i detta fallet är kommentarer på ursprungsinlägget?
Som Vira sa, så borde hon - Vira - då reagera på att Killaloe kommenterade i princip samma sak som Vira?

Jag kanske inte borde säga det( :nailbiting: )men när det gäller Shaggy håller jag med Sasse.
Man kan antagligen inte läsa in så mycket i den här kommentaren, men för mig känns det som att glömmerallt kan vara ond. Enbart pga att hon sagt att hon hållit med mig vid ett flertalet tillfälle, på ett skämtsamt vis. Hon brukar ha en hårdare ton, tycker jag, när hon är god och misstänker mig av samma anledning. Så jag är mest fundersam över hennes skämtsamma skrivsätt alltså. Dock mest en känsla, annars har hon inte skrivit något direkt jag reagerat över. Förutom det jäkla långa inlägget när hon skrev om hur sjuk hon är/var. Jaha? :p Snacka om att flyta ut :angel: :p

Jag reagerar inte så mycket på Myrten, som ni andra verkar göra. Har dock rätt dålig koll på hennes spelstil även om jag spelat med henne massvis. Jag tyckte det märktes att hon var stressad och rösten ser ut därefter. Följde inte förra leken så jag vet inte på vilket sätt hon lurade någon heller.

Jag tycker nog som Vira att Shaggys röst på Pegasus är ännu märkligare i så fall. Mest för att jag inte förstår var någonstans Pegasus försökte skämta bort saker och ting med att börja skriva om öl? Hans mening var en mening i en hel radda med OT. Han svarade mig för att jag kommenterade ett konstigt ord han använde sig av. Förstår inte på vilket sätt han skämtat bort någonting? Men också lite för att hon lägger en andraröst på en deltagare med en rätt svag motivering.

Samtidigt, varför skulle hon lägga en sådan röst som ond? Hon får ofta misstankar mot sig, så det känns lite som att ta livet av sig? Jag tror hon skulle vara mer försiktig om hon varit ond. Men jag vet egentligen inte. Det får mig i alla fall att backa från henne.

Pegasus kommentar om att han behövde fundera ut ett svar på LL lektema har jag redan kommenterat. Det är alltså formuleringen som jag reagerar på, att han behövde fundera ut ett svar, och som jag tolkar det på rätt lång tid om han var ute på två andra sidor undertiden han behövde fundera? Jag tycker inte det säger något speciellt om hans roll, bara märklig formulering av honom.

Just nu känns Killaloe och glömmerallt närmast till hands för att få en röst från mig.

Killa har dragit åt sig mest uppmärksamhet så här långt, vilket jag förstår. Däremot tycker jag nog att hela diskussion har fått för stora proportioner. Om jag läser Shaggy rätt nu så säger t o m hon att hon har fått distans och tar inte lika illa vid sig av vad Killa skrev. Däremot tycker jag det var klumpigt uttryckt av Killa och jag vet inte om det är att hon är ringrostig (hon har väl inte lekt på ett tag), men jag upplever inte att hon brukar gå på så hårt i lekarna.

Alltså, så himla länge sedan var det inte jag var med, däremot har jag ju åkt ut typ första DLen de senaste lekarna jag varit med. ;) Men samtidigt har jag med mig att jag är för OTande och tramsande, alltså försöker jag att hålla mig något mer seriös och fundera kring det som jag tror kan ge något snarare än att bara tramsa lite ytterligare.

Sen kan jag absolut hålla med om att hela diskussionen har fått väldigt stora proportioner, men å andra sidan så har det ju inneburit att det har kommit fram lite annat än bara OTande och det går ju att ses som positivt (eller nåt :))

Noterar att Cirkus missat två spelare i sin genomgång (mig och Niyama) – känns lite konstigt att blir bortglömd ;)
Däremot har hon tagit upp Hedinn två ggr där jag gärna skulle vilja veta hur den här meningen: Hedinn får jag inget särskilt grepp om heller, jag kan inte se något som försvarar pega –

Varför skulle hon se något som försvarar pegas hos Hedinn?
Vill gärna ha en förklaring till den meningen när cirkus är tillbaka.

Sedan blir jag väldigt undrande till meningen:
Det är möjligtvis så att jag tycker att Killa, Karamelldrottningen, pega och Myrten sticker ut lite, men det beror ju också på att de har skrivit de längsta och mest substantiella inläggen.
Pegas med 5 OT-inlägg och KD med 10 inlägg känns inte precis som de två har skrivit de längsta och mest substantiella inläggen....

Däremot har hon tagit upp Hedinn två ggr där jag gärna skulle vilja veta hur den här meningen: Hedinn får jag inget särskilt grepp om heller, jag kan inte se något som försvarar pega –

Det verkar vara fler än cirkus som har problem att avsluta meningar :p :D

Noterar att Cirkus missat två spelare i sin genomgång (mig och Niyama) – känns lite konstigt att blir bortglömd ;)

Varför skulle hon se något som försvarar pegas hos Hedinn?
Vill gärna ha en förklaring till den meningen när cirkus är tillbaka.

Det är möjligtvis så att jag tycker att Killa, Karamelldrottningen, pega och Myrten sticker ut lite, men det beror ju också på att de har skrivit de längsta och mest substantiella inläggen.
Pegas med 5 OT-inlägg och KD med 10 inlägg känns inte precis som de två har skrivit de längsta och mest substantiella inläggen....

Myrten skrev i sitt teoriinlägg att hon ev. såg att Hedinn försvarade Pegasus, så det måste vara det cirkus tänker på :).

Nej det känns inte som att beskrivningen stämmer in på Pegas, men han har å andra sidan diskuterats en del = har synts. Så inte så konstigt att cirkus lägger märke till honom, även om formuleringen är lite lustig.

*kl*

Ska iväg och handla och hatar att bli upptagen med annat och sen stressrösta i sista minuten, så jag röstar nu.

Reagerade på Myrtens röstinlägg (Myrtens inlägg #127 och mitt #128). När jag läste hennes tidigare inlägg fick jag känslan av att hon reagerat mer på Killa, men sen kommer rösten på Pegasus och hon tycker det han skrivit är ”mycket skumt”. Det hela känns olikt Myrten oavsett roll som sagt men jag har så svårt att tänka mig att hon verkligen tycker att det där var så skumt.

Sen röstade även Shaggy på Pegasus med en motivering som bygger på OT. Undrar varför just Pegasus får rösten? Det är fler som varit flitiga med OT. Jag har reagerat på Shaggy tidigare när hon varit god. Tycker det är svårt att säga något om den rösten just nu.

Jag tycker alltså Myrtens röst är konstigare än Shaggys, men jag vet inte om det säger något om hennes roll (hon kanske bara var stressad?). Så här tidigt finns det ju dock inget riktigt misstänkt och man måste rösta på någon.

Niyama röstar på Myrten

Kl

Nu börjar det närma sig och två röster på pegasus har kommit. Jag förstår varför för han var en av de jag själv tänkt ev skulle kunna få en röst av mig. Men då det var så vagt ändå plus att han inte har skrivit på länge så är jag lite rädd att det kan vara ett villospår. Hade velat läsa mer om honom!

Tänker ändå att det kan finnas nån bov bland de som glider runt lite lätt. Inte sticker ut så mycket. Men rent konkret att peka på nån just nu är skitsvårt.

Vira känns lite hal men har svårt att peka på något konkret. Sen hade jag velat läsa fler inlägg av vissa.

Vad KD hade där att göra kan jag inte riktigt se? De andra förstår jag, då de varit en del på tapeten, men KD har jag upplevt som väldigt anonym? Inte heller i cirkus teori om KD kan jag se att hon skulle "sticka ut", men jag kanske missar något.

Nehej, jag trodde att Killaloe skulle förpassa sin in i lektråden igen så jag kunde få ett svar på min fråga. Det är fortfarande Killaloe och glömmerallt jag reagerat främst på, men rösten kommer falla på Killaloe eftersom jag inte kan eller vill rösta på glömmerallt enbart på grund av känsla. Även om det inte skulle förvåna mig alls om hon faktiskt är ond.

Sasse röstar på Killaloe. Läs gärna teorierna, men kortfattat för att jag tycker hon resonerar märkligt när hon dels reagerar på att Pegasus och Shaggy skriver liknande som hon själv, och dels för att hon tycker att det är jätteskumt att skriva liknande som någon annan i början av leken, när det är få inlägg. Jag hade gärna velat ha ett svar på varför hon tycker så, men har inte hela kvällen på mig och Idol börjar snart.

Däremot har jag lite skuldkänslor för det känns som om jag alltid är på Killaloe. :p

Paddan: Det gjorde kanske cirkus också? :p

Alltså, så himla länge sedan var det inte jag var med, däremot har jag ju åkt ut typ första DLen de senaste lekarna jag varit med. ;)

[...]

Sen kan jag absolut hålla med om att hela diskussionen har fått väldigt stora proportioner, men å andra sidan så har det ju inneburit att det har kommit fram lite annat än bara OTande och det går ju att ses som positivt (eller nåt :))

Ahhh, det är därför jag tycker du inte varit med på ett tag, men då ÄR du ju ringrostig ;) (själv tycker jag att jag rostar ihop bara jag missat en lek el två - eller om det varit väldigt långt mellan lekarna som det varit ibland)

Jo, kanske det. I det avseenden är väl ingen diskussion bortkastad, men - njaa... Well, ngt har det ju kommit ut från den...

Jisses vad mycket skrivet! Det här är ganska olikt de ulvspel jag spelat förut (tror jag...), så jag intar nog rollen som lite laid back en stund till. Måste ju LÄSA allt innan jag kan tycka något :D

Kl

Ser att det som vanligt blivit diskusjoner kring mina ordval och avsaknad av referenser, samt att det skulle vara skumt att titta på andra sidor på weben medans man tänker igenom vad som skrivits och försöker få rätsida på vad som kan menas med formuleringerna i andra spelares inlägg.

Några här tänker kanske best genom att envist stirra på "problemet", medan jag alltid har funnit att jag hittar svaren (kanske inte alltid de rätta svaren) när jag gör något helt annat och den lilla grå ärtan får jobba för sig själv.

Jag kan inte direkt se någon mer misstänkt än någon annan för tillfället men det som har dragit ögonen till sig är som hos flera andra Myrtens och Shaggys relativt svaga motiveringar till en röst på mig samt Killas något aggresiva stil i början på leken.

Återkommer när jag hunnit läsa leken ett varv till

usch tiden springer iväg och nu är Arrow på TV som jag vill se, så jag känner jag att jag inte hinner med att gå igenom fler inlägg just nu.

Paddington röstar på Shaggy enligt mitt inlägg #145 eftersom jag tycker hennes andraröst på Pegas sticker mest i mina ögon idag, speciellt som den rösten kom 30min efter att myrten lagt sin och ingen annan hade fått någon röst däremellan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar