Sv: Ulvlek- vampyrer!
Lite citat från
Killaloe, Pegasus och Shaggy.
Det här leken känns som upplagd för missförstånd, oavsett hur mycket vi än läser rollistan om till och med du som sitter på facit har lite huvudbry
Mycket kul tema dock och roligt med så många specialroller!
Också hittat hit, kul tema och upplagd för många misförstånd. Tbx när solen gått ner.
Det här blir nog en rörig historia när inte ens LL riktigt kan hålla ordning på vilka som är goda och vilka som är onda.
Nej, jag håller inte alls med om att Shaggy skriver liknande som Killaloe. Pegasus, ja. Men Shaggy kommenterar ju Lenis dvs LL mer än att deltagarna skulle bli förvirrade av leken tycker jag.
Ytterligare citat:
Jag är också sjuk! Undrar om det är något datorvirus som drabbat oss allihopa? För i min omgivning är det bara jag som är toksjuk...
Fundilerar på om det kan vara datavirus som smittat er stackare, och då är det väl säkrast att stänga ner datorn och återkomma om en vecka eller två när ni är friska igen och Dr. Avira, Dr. Macaffee mfl har friskförklarat er
Intressant att så många är sjuka. Vad jag vet är det mest människor som dras av massa epidemier. Men såhär tidigt i leken går det nog inte att säga varken bu eller bä.
Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt. Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande.
Två inlägg från
KG där hon "sprider misstankar". Vet inte om jag ser inläggen som speciellt misstänkta, mest en notering.
Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt.
Pegasus inlägg var ju rätt identiska med Killaloes faktiskt. Se citaten ovan.
Fast att skriva i princip samma sak som någon annan är inte helt smart efter så himla få inlägg i tråden. Så jag vet inte, men för mig håller inte riktigt det där med tanke på hur få inlägg det är.
Som jag skrivit tidigare, jag förstår inte resonemanget här riktigt från Killaloe. Varför är det så anmärkningsvärt att skriva liknande inlägg som någon annan så tidigt i leken, när DL är way långt bort och det som egentligen skrivs i detta fallet är kommentarer på ursprungsinlägget?
Som Vira sa, så borde hon - Vira - då reagera på att Killaloe kommenterade i princip samma sak som Vira?
Jag kanske inte borde säga det(
)men när det gäller Shaggy håller jag med Sasse.
Man kan antagligen inte läsa in så mycket i den här kommentaren, men för mig känns det som att
glömmerallt kan vara ond. Enbart pga att hon sagt att hon hållit med mig vid ett flertalet tillfälle, på ett skämtsamt vis. Hon brukar ha en hårdare ton, tycker jag, när hon är god och misstänker mig av samma anledning. Så jag är mest fundersam över hennes skämtsamma skrivsätt alltså. Dock mest en känsla, annars har hon inte skrivit något direkt jag reagerat över. Förutom det jäkla långa inlägget när hon skrev om hur sjuk hon är/var. Jaha?
Snacka om att flyta ut
Jag reagerar inte så mycket på
Myrten, som ni andra verkar göra. Har dock rätt dålig koll på hennes spelstil även om jag spelat med henne massvis. Jag tyckte det märktes att hon var stressad och rösten ser ut därefter. Följde inte förra leken så jag vet inte på vilket sätt hon lurade någon heller.
Jag tycker nog som Vira att
Shaggys röst på Pegasus är ännu märkligare i så fall. Mest för att jag inte förstår var någonstans Pegasus försökte skämta bort saker och ting med att börja skriva om öl? Hans mening var en mening i en hel radda med OT. Han svarade mig för att jag kommenterade ett konstigt ord han använde sig av. Förstår inte på vilket sätt han skämtat bort någonting? Men också lite för att hon lägger en andraröst på en deltagare med en rätt svag motivering.
Samtidigt, varför skulle hon lägga en sådan röst som ond? Hon får ofta misstankar mot sig, så det känns lite som att ta livet av sig? Jag tror hon skulle vara mer försiktig om hon varit ond. Men jag vet egentligen inte. Det får mig i alla fall att backa från henne.
Pegasus kommentar om att han behövde fundera ut ett svar på LL lektema har jag redan kommenterat. Det är alltså formuleringen som jag reagerar på, att han behövde fundera ut ett svar, och som jag tolkar det på rätt lång tid om han var ute på två andra sidor undertiden han behövde fundera? Jag tycker inte det säger något speciellt om hans roll, bara märklig formulering av honom.
Just nu känns Killaloe och glömmerallt närmast till hands för att få en röst från mig.