Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

God Morgon! Som färsking i det här lekgänget är mycket som skrivs väldigt internt och syftar på sådant som hänt i tidigare spelomgångar. För en som levt i många hundra år är det ganska viktigt att försöka leva i nuet och inte älta det som varit ;) Jag vet att man får ta seden dit man kommer, men just nu känns det lite knepigt :confused: Nåväl. Det har varit en hektisk natt för min del, så nu ska jag dra mig tillbaka en stund och tänka över ett och annat.
På återseende, och som sagt; God morgon! :)

P.S Jag känner till Jacob, Bella mfl. hyfsat väl och det är beklagligt att de som gjort både böcker och filmer om deras historia gjort det på ett så otroligt platt och ytligt sätt.

Jag tror - rätta mig om jag har fel - att Shaggy kan vara trött på att alltid få kommentarer/misstankar mot sig tidigt. För visst är det så att hon, du Shaggy, åker ut väldigt ofta under 1-2 dygnet?

Nej jag är trött på att
Det där var faktiskt min teori så nu är du ulv för du kopierade den.
Oftast har man då inte ens läst att någon hittat samma sak. Ännu värre blir det när den ramsan kommer när det bara finns en sak att kommentera, nämligen ursprungsinlägget.

Ja jag vet att jag är grinig :p och egentligen inte på den här leken utan tidigare lekar

Senast ändrad:

Team vem? :p Däremot är han som spelar Damon i VD snygg... Blicken liksom...

hetaste som finns, därav han fick vara med på bild här ;)

ikväll kör vi alltså igång!

Röster ska vara lagda i tråden innan dag-DL, PM från specialroller in senast natt-DL.

Team vem? :p Däremot är han som spelar Damon i VD snygg... Blicken liksom...

Team Lockwood! Det finns varulvar i VD också :) För egen del gillar jag Tyler bättre än Jacob, usch :p

Damon är skitsnygg!

Eftersom det är DL-dagen idag så kanske jag ska sluta OTa nu :p

Shaggy: Jag förstår. Mitt i leken kan jag däremot tycka det är konstigt om någon skriver typ samma som en annan. Utan att kommentera det. Visst är det så att man kan ha samma tankar kring något, men ibland (eller rätt ofta kanske) är det en ulv som "flyter med".

Det gör jag alltid. Antingen skriver jag något när jag reagerar på det och då har jag inte läst resten eller så läser jag allt och då minns jag inte vem som skrivit vad. Om man resonerar på det sättet så hamnar vi återigen i att det är bättre att inget skriva än att riskera att någon kanske skrivit något liknande tidigare

isst är det så att man kan ha samma tankar kring något, men ibland (eller rätt ofta kanske) är det en ulv som "flyter med

Note to self. Kom ihåg att såna som flyter med kan vara människor (i denna lek).

Detta är sannerligen en utmaning med de "omvända" rollerna.

Note to self. Kom ihåg att såna som flyter med kan vara människor (i denna lek).

Detta är sannerligen en utmaning med de "omvända" rollerna.

*halv kl*

I den här leken. Jag skriver rent generellt dock.

Om man ska vara riktigt petnoga angående den här leken så är människorna onda, och vampyrerna och shapeshifters (shapeshiftersena?) goda i den här leken. Det finns mig veterligen inga varulvar om Lenis menar att "ulvligan" är Team Jacob :angel:

Lenis: För visst har du koll på detta? :p

OT-Sasse på ingång ...

Det gör jag alltid. Antingen skriver jag något när jag reagerar på det och då har jag inte läst resten eller så läser jag allt och då minns jag inte vem som skrivit vad. Om man resonerar på det sättet så hamnar vi återigen i att det är bättre att inget skriva än att riskera att någon kanske skrivit något liknande tidigare

Fast man behöver ju inte skriva vem det är som har haft samma tankar som en själv tidigare. Det räcker att skriva att någon har haft samma tankar.

Jag ser inte varför det skulle vara bättre att inget skriva heller, om man nu vill vara med i leken alltså och ge sina medspelare goda möjligheter att kunna få en uppfattning om ens egen roll. Jag hade förstått din tanke om det varit så att du var grinig för att du åkt ut ofta, men eftersom det inte var det du reagerade på så... Jag förstår inte det resonemang du för nu. Det är som sagt klart att två eller flera kan ha samma tankar, men det kan ju lika bra vara en ond som "flyter med" som att det är goda som har samma tankar? Varför är det ett bättre alternativ att inte skriva något alls än att skriva att någon haft samma tankar som en själv tidigare?

Om man ska vara riktigt petnoga angående den här leken så är människorna onda, och vampyrerna och shapeshifters (shapeshiftersena?) goda i den här leken. Det finns mig veterligen inga varulvar om Lenis menar att "ulvligan" är Team Jacob :angel:

"Varulvar- Goda som vet om varandras existens och kan prata utanför leken."

Jo, jag tror det finns varulvar i den här leken. ;)

"Varulvar- Goda som vet om varandras existens och kan prata utanför leken."

Jo, jag tror det finns varulvar i den här leken. ;)

Jag menar alltså att det inte finns varulvar i Twilight, åtminstone inte Jacob och hans vänner. Rent OT alltså.

Jag menar alltså att det inte finns varulvar i Twilight, åtminstone inte Jacob och hans vänner. Rent OT alltså.

men vad fasen är han då, brunbjörn?? Haha my bad jag har sett en film och vad är det nu som gäller, joo- LL är allsmäktig och team Jacob är VISST varulvar.. ;) hehe.. (Synd man inte kan ha den ursäkten irl..)

Så varulvar finns och de är goda! Basta :D

Jag ser inte varför det skulle vara bättre att inget skriva heller, om man nu vill vara med i leken alltså och ge sina medspelare goda möjligheter att kunna få en uppfattning om ens egen roll.
Givetvis ska man skriva. Jag drog bara resonemanget till sin spets
Det är som sagt klart att två eller flera kan ha samma tankar, men det kan ju lika bra vara en ond som "flyter med" som att det är goda som har samma tankar? Varför är det ett bättre alternativ att inte skriva något alls än att skriva att någon haft samma tankar som en själv tidigare?
Fast iom att det är så man ska tänka numera så är väl en ond extra nogrann med att göra just så.
Vad som är ulvigt ändras ju med tiden och därmed så är det ju så att ulvarna försöker hålla sig ifrån det som för tillfället anses ulvigt (ordet ulvigt använt helt generellt).

:sneaky:
men vad fasen är han då, brunbjörn??

Men en shapeshifter skrev jag ju! :p Sedan när kan varulvar förvandlas utan fullmåne? Shapeshifters kan däremot förvandlas whenever ;) *nörd*

Tillägg: Den dära luriga smileysen fattar jag inte var den kom ifrån?? Det är något märkligt med smileys alltså, ibland syns de inte och ibland, som nu, dyker de upp oinbjudna.

Senast ändrad:

Kl

Känns inte som det händer så mkt här. De mest iögonfallande är väl Sasse som snackar en del. Shaggy verkar lite ilsk ;), Cirkus påpekar än en gång om utmaningen med reglerna...

Ja det var ju inte mycket att gå efter. Återkommer senare.

*KL*

Jag kom på att jag är bjuden på lyxkrog ikväll. Tror jag ska försöka ta mig dit, för nu består min sjukdom mest av att jag är jäkligt matt och äta måste jag ju göra hur som helst. Om jag beslutar mig för att gå måste jag rösta hyfsat tidigt, runt 17-tiden. Försöker mig på att sammanfatta vad som har hänt.

Shaggy - jag är ju en av de som ivrar för att det är viktigt att påpeka om man använder någon annan teori eller om det är ens egen. Helt enkelt för att jag tycker att onda ofta har svårt att hitta på teorier då de vet hur landet ligger. Att då göra en teori till sin egen är ju bekvämt. Att man inte vet vad övriga har skrivit kan jag inte hjälpa utan jag tycker är märkligt. Är ju svårt att hitta de onda då. Om man däremot skriver medan man läser så kan man skriva det, för då är det klart att man kan få en idé direkt som man vill få ner och skriva ner den fast någon annan kommit på den ett par sidor senare.

Dock vet jag sedan tidigare att Shaggy inte håller med mig om att det är ulvigt (generellt använt), så hennes ställningstagande här behöver på intet sätt betyda att hon är ond. Dessutom var det inlägg som utlöste diskussionen väl ett av de första, så det var inte ens en teori? OT tycker jag är en helt annan sak.

Hedinn - förefaller som alltid lugn och sval. Lite OT, inget jag reagerar på i nuläget. Eller, ja man kan naturligtvis tolka kommentaren om att öl alltid är värt att nämna som ett diskret försvar av Pega (mot Killa då). Men det är väl rätt långsökt.

glömmerallt - reagerar faktiskt inte på något speciellt just nu. Men jag har gott hopp om att jag snart kommer att ha mycket mer material att gå igenom från GA:s tangentbort:rofl:;). Ja, det är ju lite uppseendeväckande när hon skriver att hon håller med Sasse, men det säger ju inget vare sig om GA själv eller om Sasse.

cirkus - konstaterar (som flera andra) att det förmodligen blir förvecklingar då det är människor som flyter med och inte ulvar. Jag kan bara hålla med. Och kan inte dra några som helst slutsatser om var cirkus står av hennes inlägg ännu.

karamelldrottningen - reagerar lite på #65 där hon först menar att Killa överreagerar rörande hur likt Pegas inlägg var hennes, men sedan skriver "Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande." . Är det ett försök att försiktigt antyda att Pega kan vara ond, samtidigt som hon menar att Killa överreagerar? Eller är det en sammanblandning? Eller skämtsamt skrivet? Hedinn verkar som ovan nämnts i alla fall fundera över samma sak (#74) och drottningen svarar (#75) med att hon observerar.

Vira - inte skrivit så mycket att det går att säga någonting ännu.

pamelakarlsson - också ny spelare, välkommen! Ännu ger inläggen någon ledning om var hon står. Lever sig in i vampyrrollen, men det säger ju inget.

Pegasus63 - En del OT, men det finns något som får mig att reagera är att Pegasus "ursäktar" sig för att skrivit om datavirus precis som Killa när hon går på honom: "Jodå, läst har jag, men inte alltid man kommer ihåg vad man läst när man skriver inlägget efter att ha varit inne på lite fler sidor under tiden man funderar ut ett svar" (#42). Åter, just när det gäller OT tycker jag inte det är konstigt att det blir upprepningar när folk OT:ar på, det går ju ibland snabbt också. Så därför reagera jag på den där ursäkten. Annars, inget märkligt.

Paddington - än så länge mycket anonym eftersom antalet inlägg är få.

Killaloe - tycker att Killas inlägg #40 där hon går på Shaggy och Pega för att ha "följt" hennes egna inlägg är lite skumt. Jag ska ta hela den diskussionen i ett separat teoriinlägg, så jag släpper den nu.

bumpo - mest OT, inget jag reagerar på än så länge.

Sasse - ska kolla även Sasses inlägg i samband med Killas (se ovan). Spontan reaktion är att Sasse känns ungefär som vanligt, vilket säger zip, nada, niente.

Niyama - inte skrivit så mycket ännu att det går att få någon idé om hennes roll. Lite spänd att se om hon klarar målsättningen att inte skriva så många inlägg som i förra leken. Själv tänker jag det varje gång, men vi vet hur det brukar sluta!

Av någon anledning kan jag inte citera så många inlägg, för då försvinner de jag började med. Så jag får ta den samlade diskussionen i ett par omgångar (och jag garanterar inte att jag får med precis alla relaterade inlägg). Det börjar med att Killaloe reagerade på Shaggys och Pegasus inlägg:

[...]nu är det inte många som har kommenterat det jag skrivit, men känns det bra att två användare i princip upprepar det jag redan har skrivit utan att det uppmärksammas det minsta? Inte direkt.

Dessutom undrar jag, läser en inte vad som redan står innan ett inlägg skrivs? Och om en nu gör det, varför skriva samma sak? Och om en inte läser, varför inte göra det?

Jag tycker att det känns som många frågetecken här..

Jag tycker som sagt att det kan vara ulvigt att göra teorier till sina egna. Men det här - bara OT-snack. Någon (glömmerallt?) kommenterar senare att det knappast är så konstigt att flera kommenterar temat (typ). Detsamma gör Sasse (se nedan). Det tycker inte jag heller, så jag undrar varför Killa tycker det? Får mig som sagt att reagera.

Pegasus och Shaggy svarar:

Jodå, läst har jag, men inte alltid man kommer ihåg vad man läst när man skriver inlägget efter att ha varit inne på lite fler sidor under tiden man funderar ut ett svar :D

För det första var det det enda som egentligen fanns att skriva vid det tillfället om man inte vill ge sig in i totalt ot snack.
För det andra så skriver jag alltid mina egna teorier oavsett om någon annan råkat läsa inläggen före mig. Varför ska en uppenbar teori tillhöra någon speciell person?
Jag tror jag ska återgå till min tidigare vana att aldrig skriva i tråden före första DL förutom ett obligatoriskt röstinlägg.

Shaggy svarar rakt på, medan jag som jag skrev tidigare uppfattar Pegasus som lite ursäktande och bortförklarande. Även det får mig att reagera.

Kan inte riktigt hålla med om att Shaggy upprepade det du skrivit, däremot gjorde Pegasus det med nästan exakt samma mening. För mig så kommrnterar Shaggy enbart temat som rörigt, och nog måste man få göra det trots att du har skrivit något liknande först?

Okej, kanske inte riktigt exakt sammansök som jag skrev. Det var väl kanske mest att jag blev paranoid av att typ två inlägg på rad innehöll det jag redan hade skrivit (i mitt huvud iaf) :)

Men visst känns Pegasus inlägg betydligt mer likt.

I den ovanstående konversationen tycker jag att Killa backar lite (eller hur man ska uttrycka det) när det gäller Shaggy, men inte rörande Pega. Nu ska jag gå igenom resten av inläggen (otroligt irriterande med det här med citeringen!) för att se vad som händer vidare. Lämnar däremot diskussionen angående att skriva/inte skriva alls före första DL, för den tycker jag är en annan sak även om den tog sitt ursprung i den här.

Diskussionen fortsätter. Ett inlägg av karamelldrottningen där hon tycker att Killa överreagerar föll ut av citaten. Jag har kommenterat det tidigare (#118).

Det var ju två inlägg också, men det var i min värld snarare Pegasus som stod för dom. Han skrev ju trots allt väldigt likt (eller samma sak) som du skrev.

Fast att skriva i princip samma sak som någon annan är inte helt smart efter så himla få inlägg i tråden. Så jag vet inte, men för mig håller inte riktigt det där med tanke på hur få inlägg det är.

Så angående det inlägg som fattas av karamelldrottningen. Killa svarar:

Jag förstår inte vad Pegasus snack om öl har med saken att göra? Det är ju inte det jag citerar eller funderar på? Så varför tar du då upp detta och ger en lång förklaring till varför han ev behöver en öl som svar/argument till mina påståenden?

Därför att det var det just jag reagerade på och inte så mkt om huruvida nån skriver snarlika inlägg. Frågetecken finns men just i det avseendet ser jag inte som att det skulle ha nån vidare betydelse.

Vet inte vad det är, men Killa känns lite på tårna. Jag tycker som sagt att hela reaktionen mot att Pega och Shaggy skrev ungefär samma sak som hon utan att citera är märklig eftersom det gäller OT.

I slutet av diskussionen förtydligar hon ändå (det här gäller främst diskussionen om att skriva/inte skriva före DL1 som jag fattar det):

[...] Eller ska alla OTa (då får en ju skit för det och bara tramsar)? Eller inte ifrågasätta alls? Jag upplever inte det som några större misstankar mot Shaggy som jag drar upp, just nu verkar det ju mest göra att jag trasslar in mig :D och det verkade ju heller inte vara särskilt svårt att bemöta på ett vettigt sätt eftersom det var precis vad hon gjorde (förlåt för att vi talar om dig istället för med dig). Så då blir det bara dumt/löjligt att avsluta det med att det dumt att skriva så mycket innan DL etc eftersom det på något sätt är tolkningar av andras argumentation och text som spelet bygger på.

Som sagt, jag reagerar på Killa för hennes första inlägg och diskussionen som följer. Funderar på om hon försöker plantera misstankar mot Shaggy och Pega. Samtidigt så kan det ju vara så enkelt att hon blev lätt paranoid när hon uppfattade att de skrev likadant som hon. Jag måste fundera vad jag tycker om detta. Samt om övriga. För jag måste som sagt rösta relativt snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar