Sv: Ulvlek- vampyrer!
*KL*
Jag kom på att jag är bjuden på lyxkrog ikväll. Tror jag ska försöka ta mig dit, för nu består min sjukdom mest av att jag är jäkligt matt och äta måste jag ju göra hur som helst. Om jag beslutar mig för att gå måste jag rösta hyfsat tidigt, runt 17-tiden. Försöker mig på att sammanfatta vad som har hänt.
Shaggy - jag är ju en av de som ivrar för att det är viktigt att påpeka om man använder någon annan teori eller om det är ens egen. Helt enkelt för att jag tycker att onda ofta har svårt att hitta på teorier då de vet hur landet ligger. Att då göra en teori till sin egen är ju bekvämt. Att man inte vet vad övriga har skrivit kan jag inte hjälpa utan jag tycker är märkligt. Är ju svårt att hitta de onda då. Om man däremot skriver medan man läser så kan man skriva det, för då är det klart att man kan få en idé direkt som man vill få ner och skriva ner den fast någon annan kommit på den ett par sidor senare.
Dock vet jag sedan tidigare att Shaggy inte håller med mig om att det är ulvigt (generellt använt), så hennes ställningstagande här behöver på intet sätt betyda att hon är ond. Dessutom var det inlägg som utlöste diskussionen väl ett av de första, så det var inte ens en teori? OT tycker jag är en helt annan sak.
Hedinn - förefaller som alltid lugn och sval. Lite OT, inget jag reagerar på i nuläget. Eller, ja man kan naturligtvis tolka kommentaren om att öl alltid är värt att nämna som ett diskret försvar av Pega (mot Killa då). Men det är väl rätt långsökt.
glömmerallt - reagerar faktiskt inte på något speciellt just nu. Men jag har gott hopp om att jag snart kommer att ha mycket mer material att gå igenom från GA:s tangentbort
. Ja, det är ju lite uppseendeväckande när hon skriver att hon håller med Sasse, men det säger ju inget vare sig om GA själv eller om Sasse.
cirkus - konstaterar (som flera andra) att det förmodligen blir förvecklingar då det är människor som flyter med och inte ulvar. Jag kan bara hålla med. Och kan inte dra några som helst slutsatser om var cirkus står av hennes inlägg ännu.
karamelldrottningen - reagerar lite på #65 där hon först menar att Killa överreagerar rörande hur likt Pegas inlägg var hennes, men sedan skriver
"Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande." . Är det ett försök att försiktigt antyda att Pega kan vara ond, samtidigt som hon menar att Killa överreagerar? Eller är det en sammanblandning? Eller skämtsamt skrivet? Hedinn verkar som ovan nämnts i alla fall fundera över samma sak (#74) och drottningen svarar (#75) med att hon observerar.
Vira - inte skrivit så mycket att det går att säga någonting ännu.
pamelakarlsson - också ny spelare, välkommen! Ännu ger inläggen någon ledning om var hon står. Lever sig in i vampyrrollen, men det säger ju inget.
Pegasus63 - En del OT, men det finns något som får mig att reagera är att Pegasus "ursäktar" sig för att skrivit om datavirus precis som Killa när hon går på honom: "
Jodå, läst har jag, men inte alltid man kommer ihåg vad man läst när man skriver inlägget efter att ha varit inne på lite fler sidor under tiden man funderar ut ett svar" (#42). Åter, just när det gäller OT tycker jag inte det är konstigt att det blir upprepningar när folk OT:ar på, det går ju ibland snabbt också. Så därför reagera jag på den där ursäkten. Annars, inget märkligt.
Paddington - än så länge mycket anonym eftersom antalet inlägg är få.
Killaloe - tycker att Killas inlägg #40 där hon går på Shaggy och Pega för att ha "följt" hennes egna inlägg är lite skumt. Jag ska ta hela den diskussionen i ett separat teoriinlägg, så jag släpper den nu.
bumpo - mest OT, inget jag reagerar på än så länge.
Sasse - ska kolla även Sasses inlägg i samband med Killas (se ovan). Spontan reaktion är att Sasse känns ungefär som vanligt, vilket säger zip, nada, niente.
Niyama - inte skrivit så mycket ännu att det går att få någon idé om hennes roll. Lite spänd att se om hon klarar målsättningen att inte skriva så många inlägg som i förra leken. Själv tänker jag det varje gång, men vi vet hur det brukar sluta!