Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Vad ska man annars göra som sjuk om inte OTa? Jag skulle iofs kunna plugga, men det känns lite överambitiös vid den här tiden :p

Okej, kanske inte riktigt exakt sammansök som jag skrev. Det var väl kanske mest att jag blev paranoid av att typ två inlägg på rad innehöll det jag redan hade skrivit (i mitt huvud iaf) :)

Men visst känns Pegasus inlägg betydligt mer likt.

Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt. Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande.

Gjorde hur? Lät bli att skriva före första DL?
Om det är det du syftar på är jag bara så trött på att man får fan för att man skriver något liknande någon annan utan att minst citera personen. Jag avskyr att ot snacka så då finns det ju bara alternativet att inte skriva något alls.

Det var ju två inlägg också, men det var i min värld snarare Pegasus som stod för dom. Han skrev ju trots allt väldigt likt (eller samma sak) som du skrev.

För det första var det det enda som egentligen fanns att skriva vid det tillfället om man inte vill ge sig in i totalt ot snack.
För det andra så skriver jag alltid mina egna teorier oavsett om någon annan råkat läsa inläggen före mig. Varför ska en uppenbar teori tillhöra någon speciell person?
Jag tror jag ska återgå till min tidigare vana att aldrig skriva i tråden före första DL förutom ett obligatoriskt röstinlägg.

Självklart är det inte så att en teori tillhör någon speciell, men om ingen uppmärksammar att det är typ liknande så är det väl också meningslöst att ens försöka leka? Eller menar du att ingen ska fundera över det som skrivs? Framförallt inte om det är mer OT än mycket annat?

Och angående det festade så verkar den inställningen rätt så löjlig, du får givetvis skriva precis vad du vill men om det är så himla hemskt att någon funderar/ifrågasätter så blir det ju väldigt märkligt. Ska ingen skriva då, för att det är hemskt att bli ifrågasatt? Eller skulle jag lagt till ett antal smileysar i min kommentar tidigare? Det är inte min mening att vara otrevlig, men det blir väldigt svårt att leka om en inte får använda sig av vad andra skriver.

Jodå, läst har jag, men inte alltid man kommer ihåg vad man läst när man skriver inlägget efter att ha varit inne på lite fler sidor under tiden man funderar ut ett svar :D

Fast att skriva i princip samma sak som någon annan är inte helt smart efter så himla få inlägg i tråden. Så jag vet inte, men för mig håller inte riktigt det där med tanke på hur få inlägg det är.

Jag tror - rätta mig om jag har fel - att Shaggy kan vara trött på att alltid få kommentarer/misstankar mot sig tidigt. För visst är det så att hon, du Shaggy, åker ut väldigt ofta under 1-2 dygnet?

1. Hedinn - 98
2. Niyama - 90
3. Myrten - 72

Som synes var jag rejält akterseglad. Eh, det har ju hänt att även du spammat leken.:D

Jag anser att den statistiken är opålitlig för den påstår att jag skulle skrivit mer än dubbelt så många inlägg som Sasse O_o Den försöker även antyda att jag bara skrev 4 inlägg mindre än dig trots att jag dog dag 3. :cautious:

Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt. Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande.

Jag förstår inte vad Pegasus snack om öl har med saken att göra? Det är ju inte det jag citerar eller funderar på? Så varför tar du då upp detta och ger en lång förklaring till varför han ev behöver en öl som svar/argument till mina påståenden?

Jag tror - rätta mig om jag har fel - att Shaggy kan vara trött på att alltid få kommentarer/misstankar mot sig tidigt. För visst är det så att hon, du Shaggy, åker ut väldigt ofta under 1-2 dygnet?

Jag kan absolut förstå att det är tröttsamt, för så himla roligt är det inte att åka ut (jag vill minnas att de senaste lekarna jag har varit med så har jag typ inte överlevt första natten :D), men samtidigt så blir det väl inte bättre av att avsluta ett vettigt inlägg med att det är bättre att inte skrivs något alls osv?

Eller ska alla OTa (då får en ju skit för det och bara tramsar)? Eller inte ifrågasätta alls? Jag upplever inte det som några större misstankar mot Shaggy som jag drar upp, just nu verkar det ju mest göra att jag trasslar in mig :D och det verkade ju heller inte vara särskilt svårt att bemöta på ett vettigt sätt eftersom det var precis vad hon gjorde (förlåt för att vi talar om dig istället för med dig). Så då blir det bara dumt/löjligt att avsluta det med att det dumt att skriva så mycket innan DL etc eftersom det på något sätt är tolkningar av andras argumentation och text som spelet bygger på.

Jag anser att den statistiken är opålitlig för den påstår att jag skulle skrivit mer än dubbelt så många inlägg som Sasse O_o Den försöker även antyda att jag bara skrev 4 inlägg mindre än dig trots att jag dog dag 3. :cautious:

Vad snackar du nu för goja? Du brukar ju spamma på rätt ordentligt ;) Uppenbarligen :angel: :p

Heddan: Haha! Jag tror hon menade så :p

Jag skriver;

Shaggy skriver;

Jag skriver;

Pegasus skriver;

nu är det inte många som har kommenterat det jag skrivit, men känns det bra att två användare i princip upprepar det jag redan har skrivit utan att det uppmärksammas det minsta? Inte direkt.

Dessutom undrar jag, läser en inte vad som redan står innan ett inlägg skrivs? Och om en nu gör det, varför skriva samma sak? Och om en inte läser, varför inte göra det?

Jag tycker att det känns som många frågetecken här..

För mig känns det inte direkt som något värt att anmärka på, då får man nästan ta och notera att det är flera som påpekar att temat är kul/roligt
också. Tror inte det betyder något särskilt.

Åh gud, vilket långt utdrag. Jag orkar inte svara något vettigt på det från mobilen. Funderar på om jag orkar sätta mig vid datorn bara för den sakens skull som att svara :p

Kortfattat kan jag förstå Shaggys reaktion att inte vilja skriva något alls när någon kommentersr/misstänker det enda hon skrivit/skrev och hon brukar råka ut för en lynchmobb.
Sedan kan man såklart tycka att det hon skrev var överdrivet/dumt ändå.

Därför att det var det just jag reagerade på och inte så mkt om huruvida nån skriver snarlika inlägg. Frågetecken finns men just i det avseendet ser jag inte som att det skulle ha nån vidare betydelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar