Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag har reagerat som du på Killaloe, men kommenterar hennes inlägg senare.

Jag förstår dock inte resonemangrt, Killas, att det är jätteskumt (?) att skriva likt någon annan när det är så få inlägg i tråden. What? Jag håller inte med, jag anser för det första inte att Shaggy skrev så likt Killaloe, för det andra så ser jag inte det skumma i att skriva likt någon annans OT eller svar på ursprungsinlägget. Isof skulle alla "hej jag är här"-inlägg som skrivits efter förstaskrivaren vara skumt?

Om någon hänger med på vad jag menar..

Jag får väl varna lite för dåligt humör, är sjukt trött, har ont och bara orkar inte. Är här men känner mest för att slå huvudet i väggen :p

Sammanfattningsvis så de spelare jag har reagerat på är:

Killaloe - se långa utläggningar ovan. Huvudspåret är att jag frågar mig om hon försökt plantera misstankar mot Shaggy och Pegasus. Båda dessa kan ibland dra på sig en del röster för att de resonerar/uttrycker sig lite annorlunda, vilket inte behöver betyda att de är onda. Samtidigt är de ju onda någon gång. Jag har aldrig spelat med Shaggy när hon varit ond, men Pega spelar ungefär likadant god som ond. Det oroar mig dock att jag har för mig att även Killa har en tendens att dra på sig röster ibland.

Pegasus - jag tycker inte hans inlägg som liknade Killas var märkligt i sig, däremot tycker jag bortförklaringen är skum. Varför känner han så att han måste förklara att han råkade skriva ett liknande OT-inlägg? Men som sagt, ibland resonerar Pega annorlunda...

karamelldrottningen - funderar som sagt över om hennes inlägg #65 är ett diskret sätt att antyda att Pega kan vara ond, d v s plantera misstankar. Har ju aldrig spelat med henne tidigare, så jag vet inte alls hur hon resonerar. Och jag tror ärligt talat inte rösten hamnar där. Det känns allt för osäkert.

Har svårt att få grepp om Sasse. Kan det bero på att hon redan passerat första kvartalet på sin väg till hundra inlägg i leken?:D Nej, allvarligt talat så hittar jag inget märkligt.

Sedan måste man ju säga att det är anmärkningsvärt att glömmerallt mer eller mindre skriver rakt ut att det är fel på inläggsräknaren på Buke! Bör väl tyda på ondska, eller vad säger ni?:rofl: (Och jag hoppas inte någon tar detta på allvar!)

Nojjig som jag är kollade jag Hedinns inlägg som jag ovan funderade på om det är ett diskret försvar av Pega. Men jag tror att jag släpper det. Det känns verkligen som att jaga halmstrån.

Ska ta ut mina hundar, fundera och därefter rösta.

Jag förstår fullt era tankar om Killa, och fick samma känsla när jag läste hennes inlägg. Men samtidigt vill jag minnas att hon brukar spela ganska aggressivt, oavsett roll? Det var ett tag sen jag spelade med henne nu, men jag är ganska övertygad om att jag brukar tro att hon är ond tidigt pga det, oavsett vilken roll hon har.

Visst, det behöver absolut inte betyda att hon är god. Men även om jag reagerade på det har jag svårt att se att enbart det skulle göra henne ond.

Min första tanke igår var att bli misstänksam mot Killaloe men idag, något piggare så ser jag saken ur ett annat ljus.
glömmerallt gör mig misstänksam av den enkla anledningen att varje gång jag spelat med henne och hon varit sjuk har hon också varit ulv. Hm den teorin läcker som ett såll.

Vet inte vad det är, men Killa känns lite på tårna. Jag tycker som sagt att hela reaktionen mot att Pega och Shaggy skrev ungefär samma sak som hon utan att citera är märklig eftersom det gäller OT.

Som sagt, jag reagerar på Killa för hennes första inlägg och diskussionen som följer. Funderar på om hon försöker plantera misstankar mot Shaggy och Pega. Samtidigt så kan det ju vara så enkelt att hon blev lätt paranoid när hon uppfattade att de skrev likadant som hon. Jag måste fundera vad jag tycker om detta. Samt om övriga. För jag måste som sagt rösta relativt snart.

(Klippt i inlägget men glömde markera vart.)
Jag reagerar också på Killa, men problemet är ju att jag ofta gör det. Har bidragit till att lyncha henne när hon varit god och när hon varit ond har jag släppt henne med tanken att hon alltid spelar på ett sätt som gör att jag reagerar. Ja, min känsla för att hitta ulvar är ju som jag sagt tidigare fantastisk :meh:

Tycker Killa brukar sprida misstankar omkring sig oavsett roll.

(Och nu läste jag vidare och såg att Hedinn skrivit i princip samma sak.)

Senast ändrad:

Skitbråttom, jag avskyr att rösta tidigt!

Väger nu mellan Killa och Pega. Problemet är ju att båda är lätta att reagera på. Men om man inte hittar något annat och ändå har två spelare man undrar över känns det ju sjukt fel att lägga en OT-röst!

Får dessutom inte tag i min kollega och jag vet inte vilken klädkod som gäller ikväll vilket stressar mig ännu mer.

Funderar ett varv till medan jag klär på mig vad det nu blir.

Senast ändrad:

*KL*

Skitsvårt att bestämma mig, men efter att ha läst igenom det jag reagerade på hos Pega så faller rösten på honom:

Jodå, läst har jag, men inte alltid man kommer ihåg vad man läst när man skriver inlägget efter att ha varit inne på lite fler sidor under tiden man funderar ut ett svar :D

Jag tycker att ovanstående citat är mycket skumt. Det är väl liksom inget konstigt att två spelare råkar skriva två OT-inlägg som är lika, speciellt inte lekens första dag? Så varför måste han förklara det så med att han måste in på andra sidor och fundera över svar? Det känns ytterst märkligt. Därför:

Myrten röstar på Pegasus63

*KL*

Skitsvårt att bestämma mig, men efter att ha läst igenom det jag reagerade på hos Pega så faller rösten på honom:

Jag tycker att ovanstående citat är mycket skumt. Det är väl liksom inget konstigt att två spelare råkar skriva två OT-inlägg som är lika, speciellt inte lekens första dag? Så varför måste han förklara det så med att han måste in på andra sidor och fundera över svar? Det känns ytterst märkligt. Därför:

Alltså, visst en förstadagsröst när det knappt finns några teorier är svårt och jag förstår att den blir svag. Men att Pegasus förklarade var väl inte så konstigt eftersom Killa reagerat? Även om inte du tyckte det var konstigt så tyckte ju Killa det? Och dessutom tycker du att det är "mycket skumt". På riktigt?

*kl*

Jisses vad snabbt ni skriver! Det verkar dock mest vara OT (vad annars före första DL?), men också en diskussion om Shaggy, Killaloe och Pegasus. Precis som Sasse och Myrten (där kom den livsviktiga referensen ;)) så tycker jag att det var konstigt av Killaloe att reagera som hon gjorde. Då hade lika gärna jag kunnat reagera på att Killaloe skrev att det var roligt med så många specialroller, för det skrev jag innan hon gjorde det.

Betyder det att Killaloe är människa? Nej, i mina ögon gör det henne varken mer eller mindre mänsklig. Om jag var människa skulle jag ha passat mig för att skriva så som Killaloe gjorde - som ond är det enklare att vänta tills det blir naturligt att misstänka någon, snarare än att anfalla med konstiga teorier. Det är det i och för sig bättre att göra som god också. Men jag TROR att det här inlägget snarare hör till Killaloes spelstil än markerar var hon står - vilket ju definitivt inte utesluter att hon är ond och ville försöka kasta misstankar på Shaggy och Pegasus. Men jag håller nog Killaloe som neutral så länge.

Alltså, visst en förstadagsröst när det knappt finns några teorier är svårt och jag förstår att den blir svag. Men att Pegasus förklarade var väl inte så konstigt eftersom Killa reagerat? Även om inte du tyckte det var konstigt så tyckte ju Killa det? Och dessutom tycker du att det är "mycket skumt". På riktigt?

Jag håller med, och blir för första gången så här tidigt i en lek misstänksam mot Myrten. Det känns inte logiskt över huvud taget. Hennes motivering låter som att den passar bättre på Killaloe än på Pegasus. Jag tycker heller inte riktigt om hur hon skriver att hon tvekar mellan att rösta mellan Pegasus och Killaloe, och sedan väljer Pegasus. Kanske är Myrten för rutinerad för det, men det känns som ett sätt att skaffa ett litet alibi för Killaloe om de är kollegor. Nä jag vet inte, kanske hade hon väldigt bråttom. Men skumt är det.

Jag måste också rösta tidigt men har ingen känsla alls för var jag ska lägga rösten.
De som utmärker sig mest för mig är Sasse som som vanligt skriver mycket, Killaloe som verkar vara lika attackerande som jag är ;), Pegasus63 som drog igång diskussionen om öl (vad gör den här i leken?), Myrten som som vanligt kommer med så insiktsfulla och strukturerade inlägg så man själv inser att man borde gå hem och gömma sig ;) och så slutligen Bumpo som jag tycker brukar synas men som hitills är väldigt osynlig för mig (vilket kan bero på att jag fastnade i diskussionen med Killaloe)

Min första tanke igår var att bli misstänksam mot Killaloe men idag, något piggare så ser jag saken ur ett annat ljus.
glömmerallt gör mig misstänksam av den enkla anledningen att varje gång jag spelat med henne och hon varit sjuk har hon också varit ulv. Hm den teorin läcker som ett såll.

Kan du utveckla varför du ser saken från ett annat ljus idag? Nyfiken :).

Fast skulle Myrten göra ett sådant misstag med tanke på hur hon blåste alla i förra leken. Nu är hon iofs sjuk och kan ju ha förtagit sig där och då.

Jag kan tycka att Pegasus kommentar var skum, inte hans förklaring i sig, men att han uttrycker sig som att han måste fundera - ett tag tolkar jag det som iom att han besökte två andra sidor - för att svara på ursprungsinlägget. Måste man fundera ut ett svar för att kommentera lekens tema?

Jag är inte lika trött och inser att jag blev irriterad och misstänksam pga det. Idag ser jag det mest som ett litet tjafs.

Jag kan tycka att Pegasus kommentar var skum, inte hans förklaring i sig, men att han uttrycker sig som att han måste fundera - ett tag tolkar jag det som iom att han besökte två andra sidor - för att svara på ursprungsinlägget. Måste man fundera ut ett svar för att kommentera lekens tema?

Är inte det en typisk Pegasus-formulering? Jag förstår faktiskt inte hur Myrten kan tycka att det är "mycket skumt". Att man reagerar på det, visst men detta känns konstigt.

Iofs tycker jag att det känns olikt Myrten oavsett roll.

Jag är inte lika trött och inser att jag blev irriterad och misstänksam pga det. Idag ser jag det mest som ett litet tjafs.

OK! :) Ja det är ju alldeles för lätt hänt att man utgår från att alla som säger emot en är onda - det brukar jag kunna göra, vilket slutar med att jag blir blåst :o.

Det är det kanske? Jag vet faktiskt inte. Jag vet att pegasus brukar formulera sig märkligt dock :p

*KL*

Håller med Niyama och Vira, det där är inte normal Myrten-teori. Visst, det är första dagen och stress kan ju garanterat påverka ens formulering. Så det behöver väl egentligen inte säga någonting om Myrtens roll, men samtidigt har jag förra leken i bakhuvudet och är ytterst misstänksam mot henne. :cautious:

Å andra sidan kom hon med bra och vettiga teoriinlägg innan och det är mer normalt spel än det var i början på förra leken så ja... Jag vet inte? Mycket möjligt att själva röstinlägget bara var tvunget att kastas iväg snabbt under stress och press och därför inte alls kom ut som det var tänkt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar