Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Nehej, jag trodde att Killaloe skulle förpassa sin in i lektråden igen så jag kunde få ett svar på min fråga. Det är fortfarande Killaloe och glömmerallt jag reagerat främst på, men rösten kommer falla på Killaloe eftersom jag inte kan eller vill rösta på glömmerallt enbart på grund av känsla. Även om det inte skulle förvåna mig alls om hon faktiskt är ond.

Sasse röstar på Killaloe. Läs gärna teorierna, men kortfattat för att jag tycker hon resonerar märkligt när hon dels reagerar på att Pegasus och Shaggy skriver liknande som hon själv, och dels för att hon tycker att det är jätteskumt att skriva liknande som någon annan i början av leken, när det är få inlägg. Jag hade gärna velat ha ett svar på varför hon tycker så, men har inte hela kvällen på mig och Idol börjar snart.

Däremot har jag lite skuldkänslor för det känns som om jag alltid är på Killaloe. :p

Paddan: Det gjorde kanske cirkus också? :p

Det kan ju vara för att du alltid är på mig som du har skuldkänslor ;) Dessutom så baserar du typ alltid rösterna på mig för att vi (som det verkar) resonerar på olika sätt och därför är jag "ond".

Alltså, det jag tycker är skumt med att skriva i princip helt samma som någon annan är när det handlar om något som "sticker ut" och inte bara är saker som att det är en rolig lek etc. Jag har väl i princip släppt mina funderingar kring Shaggy, men jag förstår inte hur/varför Pegasus skriver liknande som mig när det gäller OT och framförallt förstår jag inte hans motivering till det hela heller. Sen antar jag att jag reagerar eftersom Pegasus brukar vara bra på att OTa, men då upplever jag det som att det är hans eget tramsande och inte en version av någon annans. Så ja, jag tycker det är märkligt att upprepa någons OTande när en antingen kan hitta på något eget eller typ citera och vidareutveckla. Framförallt inte när det är så få inlägg att Pegasus hinner "glömma" vad som står :cautious:

Det här får mig att reagera (mina fetningar)
Kl

Nu börjar det närma sig och två röster på pegasus har kommit. Jag förstår varför för han var en av de jag själv tänkt ev skulle kunna få en röst av mig. Men då det var så vagt ändå plus att han inte har skrivit på länge så är jag lite rädd att det kan vara ett villospår. Hade velat läsa mer om honom!

Här skriver Karamelldrottningen att hon skulle kunna tänka sig att lägga en röst på pegasus, men jag undrar varför? Vad är det som hon ser som är misstänkt? I tidigare inlägg menar hon på att det är hans snack om öl som är lustigt och det hon tänker på (som ett svar till mig)

Fast så lika var de ju inte så tycker du överreagerar lite faktiskt. Även om pegasus snack om öl är lite lustigt. Kanske han känner ett behov av lite stärkande. Eller så är det väl hans sätt bara... Många människor är ju lite mesiga och behöver alkohol i kroppen om det ska hända ngt. Kanske underlättar vid vampyrjagande.

Därför att det var det just jag reagerade på och inte så mkt om huruvida nån skriver snarlika inlägg. Frågetecken finns men just i det avseendet ser jag inte som att det skulle ha nån vidare betydelse.

Men förutom detta så skriver hon egentligen väldigt lite om varför hon misstänker pegasus, men ändå känner hon att hon behöver nämna att han är en kandidat för att få hennes röst? Det får mig att fundera på om det är ett sätt att gardera sig. Om pegasus är ond så kan hon säga att hon funderade på att lägga sin röst där och är han god så är det ju fint att inte ha lagt rösten på honom.

Sen funderar karamelldrottningen på de som glider runt lite lätt och att det inte är så många som har skrivit något utstickande, men för mig är det märkligt. Det har hänt en hel del och uppenbarligen är det många som har lyckats skapa en hel del teorier kring det som har hänt. Detta får mig helt enkelt att fundera på om det är så att karamelldrottningen försöker göra det som hon tror att någon bov kan göra, glida runt lite lätt..

Tänker ändå att det kan finnas nån bov bland de som glider runt lite lätt. Inte sticker ut så mycket. Men rent konkret att peka på nån just nu är skitsvårt.

Vira känns lite hal men har svårt att peka på något konkret. Sen hade jag velat läsa fler inlägg av vissa.

Kl

Känns inte som det händer så mkt här. De mest iögonfallande är väl Sasse som snackar en del. Shaggy verkar lite ilsk ;), Cirkus påpekar än en gång om utmaningen med reglerna...

Ja det var ju inte mycket att gå efter. Återkommer senare.

För ser en till hennes inlägg är det inte särskilt mycket substans utan det känns mest som inlägg producerade för att inte dra uppmärksamhet till sig men samtidigt ge sken av att hon är aktiv. Så för mig känns det inte bra alls med inlägg som egentligen inte säger särskilt mycket, men där karamelldrottningen konstaterar att alla andras inlägg inte säger särskilt mycket.

D
Alltså, det jag tycker är skumt med att skriva i princip helt samma som någon annan är när det handlar om något som "sticker ut" och inte bara är saker som att det är en rolig lek etc. Jag har väl i princip släppt mina funderingar kring Shaggy, men jag förstår inte hur/varför Pegasus skriver liknande som mig när det gäller OT och framförallt förstår jag inte hans motivering till det hela heller.

Fast är det verkligen så skumt? Jag tycker snarare att det är väldigt vanligt att man skummar igenom OT-snacket och sen får idéer som man i själva verket läst men inte inser att man läst eftersom man inte läser allt så noga... Det händer i alla fall mig, men det är väl också för att jag inte brukar se folks OT-snack som talar om vart de står. Själv brukar jag i alla fall pladdra på i början utan att tänka vad jag skriver, bara för att det är kul. Känns väl snarare som att man tänker till och undviker att skriva "fel" saker som ond än när man är god, eftersom man inte har nåt att dölja som god.

Fast är det verkligen så skumt? Jag tycker snarare att det är väldigt vanligt att man skummar igenom OT-snacket och sen får idéer som man i själva verket läst men inte inser att man läst eftersom man inte läser allt så noga... Det händer i alla fall mig, men det är väl också för att jag inte brukar se folks OT-snack som talar om vart de står. Själv brukar jag i alla fall pladdra på i början utan att tänka vad jag skriver, bara för att det är kul. Känns väl snarare som att man tänker till och undviker att skriva "fel" saker som ond än när man är god, eftersom man inte har nåt att dölja som god.

Tja, det får väl stå för var och en hur en reagerar och hanterar OTandet :) Men ja, jag tycker oftast inte att saker och ting upprepas men däremot möjligen "spinner vidare" på vad som sagts. Och i viss mån har väl Pegasus gjort det, men jag tycker ändå inte att hans "försvar" känns något vidare och jag tycker att det är för likt. Men det bygger ju också på hur jag hanterar leken, dvs jag försöker att läsa allting och inte bara skumma och försöker att inte skriva exakt samma när det gäller OTandet. Att upprepa andras teorier tycker jag nog är mer förståeligt eftersom en kanske tänker i samma banor på ett ungefär och inte kan sitta och klippa och klistra och gå tillbaka hur mycket som helst i vad som sagts, men när det handlar om typ 2-3 sidor med OT så nej, jag tycker faktiskt inte att det bör vara så svårt att ha koll på vad som skrivs :)

Jag har bestämt mig för att rösta efter följande:

Fast med tanke på hur en omvandling till vampyr verkar gå till enligt medier samt vilka begränsningar en har som vampyr så tror jag att det är synd att kalla vampyrer friska :D

Killaloe verkar inte vara så medveten om hur det är att vara vampyr! Alltså misstänker jag att hen är människa.

pamelakarlson röstar på Killaloe

Jag tänkte även försöka rösta nu och trots (?) mitt resonemang om huruvida det är misstänkt eller inte att skriva samma saker som någon annan så är det inte så att jag heller tar OTandet enbart som grund för hur jag lägger min röst. Det är inte heller så att jag ser det jag har tagit om angående Pegasus som avgörande för hur jag kommer rösta. För ja, jag tycker att han uttrycker sig illa/misstänkt och jag vet att han har en tendens att göra det men samtidigt så är det inte så misstänkt att det överskuggar andra händelser i leken. Så för mig är Karamelldrottningens agerande betydligt märkligare än att skriva liknande inlägg och därför kommer min röst att hamna på Karamelldrottningen enligt mina teorier i inlägg #163

Killaloe röstar på Karamelldrottningen

Killaloe verkar inte vara så medveten om hur det är att vara vampyr! Alltså misstänker jag att hen är människa.

Jag förstår om det är en omställning att komma från ett annat forum och spela etc, men med tanke på hur mycket som har skrivits och att jag antagligen har producerat bra mycket märkligare inlägg än det där så tycker jag nog att det är en rätt dålig röst på mig ;)

Det blir ju dessutom svårt för oss andra att fundera kring dig om du inte delar med dig av dina tankar och teorier, för något mer än att jag "inte verkar vara så medveten om hur det är att vara vampyr" borde väl ha varit möjligt att teoria om?

Så näe, jag köper inte alls den här rösten och framförallt inte eftersom den kommer som röst nummer två och därmed lägger en "avgörande" röst på mig så som ställningen är just nu (om jag räknat rätt)

*kl*

Tid för mig också att rösta. Och den som jag tycker har betett sig mest misstänkt hittills är nog Myrten i och med den märkliga röstmotiveringen. Därför hamnar min röst på henne idag.

Vira röstar på Myrten

Men vad vill du att jag ska skriva då? Antingen är du helt ute å cyklar eller så är du ond.

T.ex varför du funderar på pegasus? Helt enkelt utveckla dina inlägg, framförallt när du skriver återkommer senare men inte har gjort det angående hur du tänker.

Och om du kommenterar det som händer med det här:
Kl

Känns inte som det händer så mkt här. De mest iögonfallande är väl Sasse som snackar en del. Shaggy verkar lite ilsk , Cirkus påpekar än en gång om utmaningen med reglerna...

Ja det var ju inte mycket att gå efter. Återkommer senare.

så undrar jag lite vad som krävs för att det ska hända något. Jag menar, när du skriver det har det trots allt hänt en del och leken är uppe i över 100 inlägg - alltså borde det gå att få ut något mer än att sasse snackar, typ.

Samtidigt rent statistiskt verkar det ologiskt att du vill rösta på mig. Tänker att det kanske hade varit mer logiskt att rösta på pegasus. Fast han kanske inte är god. Eller så är han det. Går inte att veta. Men av nån anledning reagerade jag på Vira men när jag läser tillbaka så hittar jag inte det jag reagerade på (synvilla?)

Killa känns inte kul att lägga en röst på dig för tycker du är lite jag vet inte. Ologisk?

Jag är nog helt enkelt inte så bra på att förklara kanske? Tycker jag har en tendens att bli flummig om jag utvecklar mina tankebanor.

Edit: ser att myrten fått ytterliggare en röst. Hmm..

Jag förstår om det är en omställning att komma från ett annat forum och spela etc, men med tanke på hur mycket som har skrivits och att jag antagligen har producerat bra mycket märkligare inlägg än det där så tycker jag nog att det är en rätt dålig röst på mig ;)

Det blir ju dessutom svårt för oss andra att fundera kring dig om du inte delar med dig av dina tankar och teorier, för något mer än att jag "inte verkar vara så medveten om hur det är att vara vampyr" borde väl ha varit möjligt att teoria om?

Så näe, jag köper inte alls den här rösten och framförallt inte eftersom den kommer som röst nummer två och därmed lägger en "avgörande" röst på mig så som ställningen är just nu (om jag räknat rätt)

Jag hade också gärna sett en utveckling av PK:s tankar, om inte annat för att det är så fruktansvärt svårt att placera henne nu. Det kan vara en oengagerad röst från någon som är god men van vid ett annat forum, men också en ond som tar en väldigt enkel väg. Jag tycker också att det finns betydligt mer att teoria om nu än rent OT :).

Då har hon två röster va? Tänker att det kan mycket väl vara för själva valet av rösten eller så verkar flera här vara extra misstänksamma mot henne rent generellt (pga tidigare lekar?) jag har väldigt svårt att placera henne. Och nu känner jag att jag måste bestämma mig på vem jag ska rösta på. Betydligt svårare än jag trodde att det skulle va.

Jag kan inte teoria något om OT-snacket, för mig är det just det - OT. Det tycker inte jag säger något alls om vart en person står. Jag kan tycka att Killaloes reaktioner på de som skrivit samma saker som henne är lite överdrivet, men å andra sidan känns det som att det handlar mer om olika åsikter än om att hon skulle vara ond, det känner inte jag personligen talar om vart hon står. Det som sticker mest i mina ögon är Myrtens röstmotivering. Hon hade visserligen teoriat fruktansvärt bra innan och det gör mig osäker, den dåliga motiveringen kan mycket väl bero på stress. Men det är ändå det som är mest misstänkt i mina ögon i nuläget...

Hedinn röstar på Myrten

Varför har du bestämt dig att rösta efter något som i åtminstone mina ögon är uppenbart OT-snack nu när leken börjat ta fart känns det väldigt märkligt om du inte skulle kunna hitta någon röstmotivering med lite mer substans?

Även dags för mig att rösta, väljer mellan Myrten och Shaggy och tillslut kommer jag fram till att Shaggys andra röst på mig verkar mer skum en Myrtens första röst på mig (lekens första röst).

Pegasus röstar på Shaggy

då en andra röst i ett tidigt läge av omröstningen brukar kunna tyda på en ond som hakar på.

Kl

Ser att det som vanligt blivit diskusjoner kring mina ordval och avsaknad av referenser, samt att det skulle vara skumt att titta på andra sidor på weben medans man tänker igenom vad som skrivits och försöker få rätsida på vad som kan menas med formuleringerna i andra spelares inlägg.

Jag vet inte jag, men jag tolkar inte ditt inlägg tidigare:

Jodå, läst har jag, men inte alltid man kommer ihåg vad man läst när man skriver inlägget efter att ha varit inne på lite fler sidor under tiden man funderar ut ett svar :D

Som att du rent generellt funderade på vad andra skrivit. Du svarade ju på Killaloes teorier att du skrivit samma sak som henne, att du behövde fundera ut ett svar angående det. Vad menar du med att du behövde fundera vad som menades i hennes formulering?

Vad sjutton pratar du om när du skriver "avsaknad av referenser"??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar