Ulvlek: Tolv små bukefalister

Har precis kommit in genom dörren och hunnit titta lite snabbt på alla inlägg (tror jag).
Allt det här rimmandet är mer än vad jag klarar av just nu så
FiaM röstar på quarter4ever för hon måste vara ond eftersom hon fortfarande rimmar. :cautious:

Jag tycker att det är lite skumt med två röster på Habina när det skummaste är BSF röstmotivering? Men är BSF röstmotivering tillräckligt skum för att hon ska vara ulv? Det verkar vara det starkaste spåret så här långt, att lägga rösten på Ferrari men samtidigt säga att det antagligen är jag som är ulv och sen helt utelämna Cirkus går inte riktigt ihop. Visst det är första dl och inte mycket att gå på men att gå ut så hårt och peka ut ett får och en ulv på nästan ingenting?
Snurrfian röstar på BSF eftersom hennes röstmotivering känns väldigt skum, om hon nu tror att jag är ond så varför rösta på någon annan? Och inte ens ta med hela sammanhanget känns väldigt ulvigt.

Så jag är misstänkt för att jag tyckte blacksmithfarm skulle röstat på den hon trodde var ulv och inte den hon trodde var får? ;)
du är fri att övertyga mig om att du inte hakade på en annans teori, för det det var det jag tyckte att du gjorde ( + att jag också inte tycker att du brukar göra det i just DL1) som sagt shoot- övertyga mig om att jag tänkt fel så kan jag möjligen tänka om!

Gjorde hon verkligen det?
Det är ju just det jag funderar över ?
jag tycker du mycket lätt följde Niyamas tanke i detta , du brukar ju inte direkt vara rädd att lägga skumma första DL-röster så ja det tyckte jag var intressant....?
jag kan mycket väl vara ute och cykla , men detta är vad som fångat mitt intresse idag, det får bära eller brista...

Nänä, hold your horses. Jag har inte följt någon tanke från Niyama. Jag har läst vad blacksmithfarm skrivit och tolkat det så som jag skrivit i mitt röstinlägg.

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF

Ferrari 1
BSF 2
Habina 2

Känns som BSF och Habina kan bli lätta offer pga tidiga röster med svaga teorier, lätt att "hugga" på liksom. Ingen aning om var nån av dom står dock. Sen kommer detta:
Hemma och stressad med sjuk och vaken son...

Slänger iväg röst så jag inte missar!

Mirtai röstar på Snurrfian

Eftersom det alltid brukar vara hon som är ond utanför lyan :D

:confused: Antagligen en förklädd BOP typ men ändå.

LenaH röstar på MikaTela
för att även om jag tycker Habinas röst var lätt så tycker jag denna var ännu lättare och att dra slutsatsen att Habina och jag sitter i lyan tillsammans för att Habina skämtat och jag läst leken blir så mycket BoP att jag reagerar eftersom det dessutom är en andraröst på en spelare som la en tidig röst.
Det känns lite ludet.

Röstlista DL1 kl 21.00

21.56 LenaH röstar på MikaTela

Ferrari 1
BSF 2
Habina 2
[
Q4E 1
MikaTela 1

Röstlista DL1 kl 21.00

20.56 LenaH röstar på MikaTela

Ferrari 1
BSF 2
Habina 2
Q4E 1
MikaTela 1

cirkus fortsätter sin ynkliga lista

Blacksmithfarm svårt att lägga första rösten och jag tycker hon får ihop en teori som är okej, förutom detaljen att hon röstar på den hon tror är fåret snarare än den hon tänker sig som ulv. Det är ju ulvarna vi vill ha ut. MEN det är en förstadags teori och lämnar ändå fältet öppet för funderingar. Intressant att ingen hakat på. Vare sig röst på Ferrari eller på Snurrfian har kommit efter detta.

Niyama är också inne på att det är lite märkligt att bsf valde att rösta på Ferrari snarare än på Snurrfian. Hon ifrågasätter som vanligt och reagerar på att folk röstar skumt.

Snurrfian resonerar runt sian på fåret. Helt klart bra saker att ha med i beräkningen även om det inte behöver ha största betydelsen. Hon lyfter (tror det var hon i allafall) varför hon och Ferrari just hamnar i diskussionen runt får/ulv men inte jag.

habina röstar på bsf med en röst som jag tycker har en vettig motivering på ett sätt. Jag noterar att hon redan har två röster på sig och det skaver litegranna. Just för att jag ändå tycker hennes motivering är rätt okej, även om jag är osäker på bsf

bollen__ uhh, behöver mer input för att veta nåt mer

FiaM lägger en röst på q4e med en ren OT motivering. hade hon använt q's rätt skumma röstmotivering på habina hade jag inte noterat så mkt, men detta är bara ...lite too much

LenaH tänker att Snurrfian 9 ggr av 10 är den onda utanför lyan. Och att många verkar hålla korten nära kroppen. Jag håller med om bägge sakerna.

Och sen så röstar Mirtai på Snurris för att hon 9 ggr av 10 är den onda utanför lyan. Även om det finns tidsbrist så är det rätt märkligt att inte vilja gräva mer efter ulvar än så.

Jag tycker att Mirtai, q's, MikaTelas och FiaMs röster är skummast. Antingen ren OT motivering eller en allmänt skum motivering

Äh, det jag reagerat mest på är att q4 försökte göra en höna av en fjäder ang. min fråga till BSF.
Niyama röstar på q4

Alltså det kändes skumt att hon försökt få det till att jag tryckt på hur skumt det var av BSF, fast jag bara ställt frågor.

@quarter4ever Jag sitter tyvärr vid en extremt seg dator (kombinerat med ett segt internet), så jag hinner nog inte förklara för dig förrän kl blivit 21. Men jag läste det blacksmithfarm skrev, reagerade på det och tänkte "skumt, varför lade hon rösten där?" Sedan läste jag vidare, såg att niyama funderade över samma, tyckte inte att jag fick något bra svar från blacksmithfarm (för det niyama frågat, onödigt att fråga två gånger) och lade till det ferrari själv skrivit i frågan. Därefter kände jag att jag var på väg att somna och tog tillfället i akt att rösta.

Däremot förstår jag inte rösterna på mig själv, men det gör jag sällan. ;)

cirkus röstar på FiaM

Hon är expert på att rösta på en som icke är i farozonen i DL1. Jag kan köpa att hon röstar på Q, men motiveringen är redigt dålig. det finns annat att ta på nöär det gäller Q. jag tror hon bra vill följa sin linje som god men är egentligen ond

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka