Ulvlek: Tolv små bukefalister

Lite senare? Tja, meningen efter ;) Nej, jag tryckte verkligen inte på att det skulle vara skumt, var menade du att jag gjorde det? Jag frågade BSF varför hon röstade som hon gjorde och skrev varför jag inte förstod det (dvs varför jag undrade).
jag la till en edit nyss, tror inte du hann och se det?:)

Lite senare? Tja, meningen efter ;) Nej, jag tryckte verkligen inte på att det skulle vara skumt, var menade du att jag gjorde det? Jag frågade BSF varför hon röstade som hon gjorde och skrev varför jag inte förstod det (dvs varför jag undrade).
jag kan följa det, men i så här tidigt skede är det typ det enda som fångade min blick- därav att jag ställer frågan ( hur ska man annars få svar?)
Måste fixa mat till mina mini-q:s så brb ....

jag la till en edit nyss, tror inte du hann och se det?:)

Nej jag såg det nu. Men jag förstår fortfarande inte var jag skulle tryckt på att det var skumt? Jag ställde en fråga eftersom det ur min synvinkel kändes ologiskt vilket jag reagerade på, är det att trycka på att nåt är skumt?

cirkus Haiku - hjärnan har hakat.

Ferrari första rösten fick från farmen. Delgav tanke, blev av med armen.
Farmen trodde ferrari var får, fastän Snurris var mer misstänkt för hår

quarter4ever mångar tankar hit och dit. roller går hon igenom med nit. Brevvarianter gås igenom med stor flit. Alltid bra på att vrida och vända, jag vet dock ej var hon har sin ända (ond eller god ?)

Mirtai inget finns här att säga, hon är i stallet och greja.

MikaTela Ny i detta spe-el. Vill se mer innan De-el.

Fatta att jag har skrivit mail till chefen på konstiga diktformat idag.
Min hjärna är så jävla störd, jag är totalt och oförbätterligt nörd.
Nu ska jag dejta mannen i mitt liv och dricka lite vin och hoppas att jag blir normaliserad.

(cirkus -
vin och mat
normaliserad)

Hm.
Det känns väldigt enkelt att hugga lite på @Blacksmithfarm s röst med motiveringen att hon la rösten på den hon trodde var får istf den hon misstänkte för ulv, @Habina gjorde ju just det.
Dock så vet jag att det där är bsfs dilemma, att ofta vara tvungen att lägga första rösten för kvällen och att den då blir rätt svag. Habina har ju inte heller så mycket att gå på så den lätta rösten har jag också viss förståelse för.

@Snurrfian känns osedvanligt redig i sina funderingar och bara det gör mig aningen misstänksam men jag känner väl inte att det är tillräckligt för att lägga en röst där.

Många som håller sina kort nära bröstet än så länge.

De tolv små bukefalisterna tänker hårt
Första DL, då är det svårt
Fler teorier börjar droppa in
Var ska man korrekt lägga rösten sin?
Spänningen stiger, hur ska det gå?
Endast 50 minuter nu återstå

Åh - puh - två glas vin senare och jag kanske kan skriva utan att hjärnan rimmar eller haikuar.

Känns som en klassisk första DL när ett fåtal spelare är på tapeten. Ofta är det ju de som varit aktiva som ockå blir nagelfarna.

Ibland blir planerna inte som man tänkt
LL måste på möte strax, så befängt!
För att uppdatera i tid hon ska göra vad hon kan
Men om det blir sent, tro inte hon försvann!
Ni kommer få all information så småningom
Endast 25 minuter kvar, rösterna komsi kom!

jag känner mig aningens ambivalent
helst vill jag ha svaret före första advent
men det som mina ögon fastnat på
är frågan om fåret , på vem ska man gå?
den som jag finner mest misstänkt
den som kanske vill vara blodstänkt
är ändå Habina som följer i spåret
av BSFs tankar om vem som är fåret

quarter4ever röstar på Habina

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18.49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina

Ferrari 1
BSF 1
Habina 1

Svårt med teorier och misstankar särskilt första dl.
Men gör ett försök.

Habinas "lynch" mot LL tycker jag är rätt skum. Har aldrig tidigare varit med om nån har velat rösta på LL.

LenaH kommer in i sitt första inlägg och har full koll på att Habina vill rösta på LL.
Pratat i lyan först?

Snurran frågar en del om fåret och ifrågasätter det. Är det för det blir svårt för även ulvarna att hitta sin onda vän om dom inte kan få tips av siaren i tråden.

Mikatela röstar på Habina

jag känner mig aningens ambivalent
helst vill jag ha svaret före första advent
men det som mina ögon fastnat på
är frågan om fåret , på vem ska man gå?
den som jag finner mest misstänkt
den som kanske vill vara blodstänkt
är ändå Habina som följer i spåret
av BSFs tankar om vem som är fåret

quarter4ever röstar på Habina

Så jag är misstänkt för att jag tyckte blacksmithfarm skulle röstat på den hon trodde var ulv och inte den hon trodde var får? ;)

Hemma och stressad med sjuk och vaken son...

Slänger iväg röst så jag inte missar!

Mirtai röstar på Snurrfian

Eftersom det alltid brukar vara hon som är ond utanför lyan :D

Svårt med teorier och misstankar särskilt första dl.
Men gör ett försök.

Habinas "lynch" mot LL tycker jag är rätt skum. Har aldrig tidigare varit med om nån har velat rösta på LL.

LenaH kommer in i sitt första inlägg och har full koll på att Habina vill rösta på LL.
Pratat i lyan först?

Snurran frågar en del om fåret och ifrågasätter det. Är det för det blir svårt för även ulvarna att hitta sin onda vän om dom inte kan få tips av siaren i tråden.

Mikatela röstar på Habina

Bara så jag hänger med... Du röstar på mig för att jag skämtar? Jag kan inte svara för LenaH, men vi brukar då och då skämta om onda LL och att vi vill rösta ut LL. ;)

Så jag är misstänkt för att jag tyckte blacksmithfarm skulle röstat på den hon trodde var ulv och inte den hon trodde var får? ;)
Gjorde hon verkligen det?
Det är ju just det jag funderar över ?
jag tycker du mycket lätt följde Niyamas tanke i detta , du brukar ju inte direkt vara rädd att lägga skumma första DL-röster så ja det tyckte jag var intressant....?
jag kan mycket väl vara ute och cykla , men detta är vad som fångat mitt intresse idag, det får bära eller brista...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10