*Ulvlek* Ronja Rövardotter

5 onda känns lite mycket väl? Samtidigt är det rätt starka goda specialroller, så svårt att säga säkert.

Funderar också på oknytt. Står ju som du skriver i plural, och jag undrar på om det kanske ändå är fler än en för att väga upp för de goda rollerna..
14 delat på 3 är 4,66. Så beror på om LL avrundat uppåt eller nedåt.

Samtidigt är oknytt också en stark roll. Så länge den/de finns kvar är infon som finns i leken svår att värdera

5 onda känns lite mycket väl? Samtidigt är det rätt starka goda specialroller, så svårt att säga säkert.

Funderar också på oknytt. Står ju som du skriver i plural, och jag undrar på om det kanske ändå är fler än en för att väga upp för de goda rollerna..

Iom oknyttet/oknytten så blir ju goda sidans specialroller väldigt osäkra - det är ju bara lyan dom vet vem som är påverkad. Så ex siaren vet ju inte om svaret den får är rätt. Lever den 2 dygn vet den att något svar den fått stämmer. Men inte vilket...
Det finna 4 goda specialroller som oknyttet/n får förvilla. Så ju längre tid det går - helst utan att goda specialroller dör - ju mer korrekt info kommer goda ha. Men vilken info som stämmer kommer fortfarande vara en nöt att knäcka.

Så 4 eller 5 onda... jag hoppas det bara är 4. Men avskriver inte att de kan vara 5...

Iom oknyttet/oknytten så blir ju goda sidans specialroller väldigt osäkra - det är ju bara lyan dom vet vem som är påverkad. Så ex siaren vet ju inte om svaret den får är rätt. Lever den 2 dygn vet den att något svar den fått stämmer. Men inte vilket...
Det finna 4 goda specialroller som oknyttet/n får förvilla. Så ju längre tid det går - helst utan att goda specialroller dör - ju mer korrekt info kommer goda ha. Men vilken info som stämmer kommer fortfarande vara en nöt att knäcka.

Så 4 eller 5 onda... jag hoppas det bara är 4. Men avskriver inte att de kan vara 5...
Nej det har du rätt i. Tycker alltid det är svårt att bedöma hur stark en ny (eller ovanlig) roll är, men inser att oknytten kan ställa till med en hel del. Särskilt när man inte vet säkert om det är en eller flera. Blir intressant att se hur det spelar ut sig!

DagDL: 21.30 (Röst måste läggas senast 19.30 och får ändras fram till DL)
Det passar mig ganska dåligt idag och i morgon. Eller kanske generellt. Idén är genial. Men har man svår med tiden bir det inte lättare att passa två tider. Idag och i morgon slutar jag exempelvis 19:00 och det blir hårt att ens kunna lägga en röst till kl 19:30. Och jag kan inte fokusera på leken när jag jobbar direkt. Och jag börjar 07 så det funkar knappast med en tidig röst.

Inte så mycket skrivet än mer än av typen ”hittat leken ” och lite funderingar ang nya rollens förmåga och vad den kan ställa till med. Samt lite matte ang hur många onda det kan vara.
Jag håller dock med i att det borde vara antingen 4 eller 5 iom att vi är 14 deltagare

Jag kan för ovanlighetens skull börja rösta O_o och det är såklart ingen alls underbyggd röst - svårt det med det lilla antal inlägg och ännu ingen som teoriat.
Men jag vill heller inte missa att rösta innan 19.30 och kan absolut ändra min röst senare om något mer misstänkt kommer fram.

Så för att starta leken och teoriandet.

qitis röstar på LenaH.

Fiffigt! Och ett förhoppningsvis bra sätt att få igång leken i tid i början. :)
Måste vara lite ondsint att tycka att LL är fiffig :D
LL är alltid ond ju :p

Det passar mig ganska dåligt idag och i morgon. Eller kanske generellt. Idén är genial. Men har man svår med tiden bir det inte lättare att passa två tider. Idag och i morgon slutar jag exempelvis 19:00 och det blir hårt att ens kunna lägga en röst till kl 19:30. Och jag kan inte fokusera på leken när jag jobbar direkt. Och jag börjar 07 så det funkar knappast med en tidig röst.
Vi tänkte på det, och det är därför man kan lägga den hur tidigt som helst, så länge det är efter föregående dagDL. På så sätt, om man som du har dåligt med tid, kan du lägga en röst nu, eller tills imorgon direkt efter DL. Gör ju inte så mycket om du inte vill hålla fast vid den iom att du sen kan ändra fritt runt faktiska dl.
Skulle man lägga en röst på natten och personen man röstade på sen käkas räknas det fortfarande som att ha lagt en röst innan 19.30, så länge man kommer in och ändrar till någon som lever innan dl.

Förhoppningsvis kan det också hjälpa till genom att det känns mindre svårt att lägga sin röst och att många väntar in i det sista med att rösta för att se var andra röstar. Om alla måste rösta tidigare och man sen har tid att diskutera hur röstningen ser ut gör det mindre om man ångrar var man la rösten, för man har tid att ändra.

Notera ny regel i fetstil!

Regler:

Röst ska läggas senast 2 timmar innan dagDL (men kan läggas tidigare under dagen/natten) och kan sedan ändras fram till DL. Missas detta hanteras det på samma sätt som annan missade röstning.

Är det här nytt?🤔

Mvh har hittat leken.😊
Hänger på Qitis med tidig röst. Finns som sagt inte mycket att gå på i leken än så länge, men reagerar på BSFs slarviga läsning av reglerna 😅 Det stod ju ändå överst i första inlägget att det fanns en ny regel (jag har klippt i citatet). Kanske fullt upp att läsa i lyan?

Baserat på detta:

Ceta röstar på Blacksmithfarm

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på LenaH

LenaH 1
Blacksmithfarm 1

Det har kört ihop sig lite för mig ikväll, så vet inte hur mycket tid jag kommer ha för leken.

Därför känner jag att jag vill rösta nu. Och nu röstade ceta precis på mig.
Därför får det bli såhär

Blacksmithfarm röstar på Ceta
För att hon initialt tyckte goda hade så starka roller, en ond som vill invagga goda i falsk trygghet? Plus rösten på mig. Jag vill vara kvar.

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på LenaH
Blacksmithfarm röstar på ceta

LenaH 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1

Det har kört ihop sig lite för mig ikväll, så vet inte hur mycket tid jag kommer ha för leken.

Därför får det bli såhär

För att hon initialt tyckte goda hade så starka roller, en ond som vill invagga goda i falsk trygghet? Plus rösten på mig. Jag vill vara kvar.
Full förståelse för rösten, men blir nyfiken. Tycker du inte det är starka goda roller? Jag ser mig fortfarande som rookie i de här lekarna, men tycker det ändå känns positivt med flera välkända goda roller och där de inte var styrka varannan natt som det varit en del det sista? Sen blir de ju iofs försvagade av oknyttet/en…

Anropar @heffaklumpen och @cirkus som inte hittat hit än, och påminner alla att ni har ca 5 timmar kvar på er att lägga er röst.
Jag är här nu.
Det var så länge sen och jag hade redan glömt att jag anmält mig.

Jag ska dessutom bort ikväll och fira (att jag inom ett par veckor inte behöver jobba mer, det ni!).

Bra ny regel för att få igång lek och bra just ikväll pga ovan 👆.

Stark förmåga de(n) där oknytt har - att kunna välja roll istället för person.

Full förståelse för rösten, men blir nyfiken. Tycker du inte det är starka goda roller? Jag ser mig fortfarande som rookie i de här lekarna, men tycker det ändå känns positivt med flera välkända goda roller och där de inte var styrka varannan natt som det varit en del det sista? Sen blir de ju iofs försvagade av oknyttet/en…
Jo, de är ju starka roller i sig. Men i och med oknytten blir de ju osäkra. Det var det jag syftade på mer , egentligen:)

Att ens behöva rösta i DL1 är … svårt.

Jag kan tycka att det är väldigt defensivt att lägga en röst på en som inte ens hittat hit. Även om vissa bara skrivit att de hittat leken. Och sen är det fan skumt att Q påstår att LL alltid är god, speciellt med dessa LLar? Därmed

Cirkus röstar på qitis pga hon skriver att LL alltid är god.

Att ens behöva rösta i DL1 är … svårt.

Jag kan tycka att det är väldigt defensivt att lägga en röst på en som inte ens hittat hit. Även om vissa bara skrivit att de hittat leken. Och sen är det fan skumt att Q påstår att LL alltid är god, speciellt med dessa LLar? Därmed

Cirkus röstar på qitis pga hon skriver att LL alltid är god.
ähum

Jag skriver ju att LL alltid är ond ?

Därför får det bli såhär

Jag är i stallet och ska rida så röstar nu. Fattar att det sticker ut med en andra röst men så får det vara. Gillar inte hämdröstning, det känns alltid skumt så
Mirtai röstar på BSF

Kan någon snälla hjälpa mig med röstlistan?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 692
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 190
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 992
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 631
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar