*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på LenaH
Ceta röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm röstar på ceta
Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 0
Qitis 1
Heffaklumpen 1
elo 1
BSF 2

Ja, det var lika svårt som alltid det här. Det jag reagerat mest på är Karamelldrottningen som röstar på en spelare som inte ens hittat leken än, då är det ju omöjligt att kunna gissa något om dennes roll. Skulle kunna vara en ulv som vill göra det lätt för sig.

Gabby_Ossi röstar på Karamelldrottningen

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm röstar på ceta
Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 0
Qitis 1
Heffaklumpen 1
elo 1
BSF 2
karamelldrottningen 1

Alltså - det här reagerar jag på?
Dels så är det en uppenbar fel/slarvläsning, @qitis skrev ju ond, men också för att q nog ALDRIG skrivit annat än att LL är onda rent generellt så det känns väldigt konstruerat?
Det är iofs inte alltid ett utslag av ondska dl1 men att bygga den på att man läst fel?

LenaH röstar på cirkus
Just det att det är så totalt ologiskt från henne genom alla år jag lekt med henne kändes mer som ett rejält ”ta vad man har när ”man inte hinner med.
Men jag kan givetvis ha fel här. Vad vet jag ?
Ingen mer än onda kan ju veta något just nu och jag tar cirkus röst på mig som en kraftig BoP röst helt enkelt (sedan kan hon för den skull vara ond oavsett) tänker inte lägga IRL som att tro något (until proven wrong )

Mer intressant att se om det kommer mer röster på cirkus eller BSF nu. Just nu är det de två som är på ”tapeten ”

Onda kan ju vilja rädda en kompis (om de vågar ) men just det tror jag är inte sker nu när första rösten behöver vara lagd innan 19.30 -annars är ju risken att det är som är oftast är i DL 1 -att flertalet goda ställs emot varandra och de också försöker rädda sig själva -genom att rösta på den som har mest röster utöver sig själv ?
Just därför reagerade jag på @Blacksmithfarm s röst ändring så tidigt - men fattar att hon gör den för att hon troligen inte kan bevaka leken närmaste två timmarna ?
Så den behöver inte betyda något alls egentligen

Hänger på Qitis med tidig röst. Finns som sagt inte mycket att gå på i leken än så länge, men reagerar på BSFs slarviga läsning av reglerna 😅 Det stod ju ändå överst i första inlägget att det fanns en ny regel (jag har klippt i citatet). Kanske fullt upp att läsa i lyan?

Baserat på detta:

Lobelia röstar på Ceta för hon tror det är ulvigt att slarva när man läser. Kanske vill hon bara rikta blickarna mot någon annan och i själva verket sitter i lyan?

fio röstar på Blacksmithfarm
Hmm jag reagerar på att detcblev ett litet mindre drev på cirkus och just att ändra sin röst nu för att rädda sig själv sticker ut

Nu la jag bara en random röst för att hinna med innan DL. Och hon hade inga röstar än, det är min motivering. Sjukt tamt första DL men hade helt glömt av leken 🥺

@heffaklumpen varnas för att inte ha lagt någon röst och ombeds lägga en omgående när hon kommer in och läst leken. Efter att ha lagt en röst har hon fritt fram att i lugn och ro ändra fram tills dagDL precis som övriga.

För övriga gäller nu dom vanliga dagDL regler. dagDL kl 21.30.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 691
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 187
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 628
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?