*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Jag gillar inte alls att cirkus nu har tre röster. Det var inte min mening att aktivt rösta ut någon, men å andra sidan var jag först. Kommer säkert ändra min röst innan dl men vet inte till vem än.

BSFs ändring för att skydda sig själv sticker ut. Tycker jag. Det torde tyda på att hon har en roll utanför bybo, dock är det väl typ 50-50 på god eller ond roll (eftersom vi inte är riktigt säkra på hur många onda det är).

ELLER så vill hon helt enkelt vara med att leka. Men... nåt känns skumt.

Jag gillar inte alls att cirkus nu har tre röster. Det var inte min mening att aktivt rösta ut någon, men å andra sidan var jag först. Kommer säkert ändra min röst innan dl men vet inte till vem än.

BSFs ändring för att skydda sig själv sticker ut. Tycker jag. Det torde tyda på att hon har en roll utanför bybo, dock är det väl typ 50-50 på god eller ond roll (eftersom vi inte är riktigt säkra på hur många onda det är).

Hur tycker du att en bra röstning ska se ut? En röst per deltagare eller?

Håller delvis med. Men å andra sidan är det första DL och är man god kanske man inte vill offra sig för att rädda någon man inte vet vad den har för roll. Skillnad senare i leken när man kanske har mer koll på roller

En eller ett par. Kvällens känns väldigt skev för att vara förstaröstning
Vad skulle du själv göra om du ville vara kvar i leken om du fått två röster själv? Och inte var säker på att kunna logga in mer? Oavsett roll?

Jag skulle gjort som BSF oavsett roll, jag har svårt att se något skumt i att försöka rädda sig. Det säger inget om BSFs roll, hon kan definitivt vara ond, men även god.

Vad skulle du själv göra om du ville vara kvar i leken om du fått två röster själv? Och inte var säker på att kunna logga in mer? Oavsett roll?

Jag skulle gjort som BSF oavsett roll, jag har svårt att se något skumt i att försöka rädda sig. Det säger inget om BSFs roll, hon kan definitivt vara ond, men även god.

Hade jag varit bybo hade jag låtit det vara. Iofs en god roll, men jag riskerar ju att istället skicka ut en god med en viktigare roll. (Och sedan surat för att leken varit över för min del). Och det är precis så jag gjort ett par gånger i tidigare lekar.

Och i andra lekar, där jag haft en god roll med specialförmågor har jag istället gjort allt för att klamra mig fast.

Eller när jag varit ond.

Kollektivet före individen, för att öka chanserna för min sida att vinna.

Jag kan hålla kvar på min röst på cirkus och därmed vara säker på att hon åker så länge ingen annan ändrar sina röster. Det finns ju inga dolda röster denna lek.

Å andra sidan, byter jag och röstar på någon annan (och scenariot fortfarande är att ingen annan ändrar) så lägger jag ju upp minst cirkus och BSF till lottning. Ev med en tredje om jag lägger röst på någon som redan har en.

Det skulle få mig att känna mig mindre skyldig om den som åker är god med specialroll, än om cirkus åker och är god.

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på LenaH
Ceta röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm röstar på ceta
Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 0
Qitis 1
Heffaklumpen 1
elo 1
BSF 2
karamelldrottningen 1

fio röstar på Blacksmithfarm
Hmm jag reagerar på att detcblev ett litet mindre drev på cirkus och just att ändra sin röst nu för att rädda sig själv sticker ut

Oj ser jag inte har röstat Queenlilith röstar på Lobelia
@Elo
Jag hinner inte fixa, men 2 röster är inte inlagda i listan, jag och cirkus är redan uppe för lottning.

Röstlista

qitis röstar på LenaH

Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Lobelia röstar på Ceta
Queenlilith röstar på Lobelia

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 1
qitis 1
Heffaklumpen 1
Elo 1
BSF 3
Karamelldrottningen 1
Lobelia 1

Hm, jag gillar ju inte lottning till skillnad från @Elo som inte gillar att avgöra (? - fattade jag det som) och jag har heller inga skuldkänslor om jag råkar rösta ut en fellow god, det är liksom så det kan bli.
Åas vill jag inte ändra bara för att avgöra, jag VET ju inget.

Röstlista

qitis röstar på LenaH

Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Lobelia röstar på Ceta

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 1
qitis 1
Heffaklumpen 1
Elo 1
BSF 3
Karamelldrottningen 1
Lobelia 1
gillar inte att det redan är samlat så många röstar på BSF och Cirkus, men vet inte vad jag skall göra åt det har inte nog att gå på.

Hoppas med Heffaklumpen kommer in i leken :D

Röstlista

Qitis röstar på LenaH

Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Lobelia röstar på Ceta

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 1
Qitis 1
Heffaklumpen 1
elo 1
BSF 3
karamelldrottningen 1
Lobelia 1
Tack. Höll på och försöka få till en korrekt röst lista jag med😅

Onekligen verkar vi ha ett race mot antingen BSF eller cirkus ikväll?
Oavsett så känns det lite som ”det gamla vanliga ? ” så som det brukar se ut i dl1 - med det menar jag att det kan vara två goda mot varandra.
Inget jag vet såklart ! Men historien har ju visat det så många gånger ibland har det varit fler än så mot varandra
Jag är tveksam på om vare sig BSF eller cirkus är onda med det sagt
BSF försvarar sig och de känns genuint (men hon är bra på att luras !).
Cirkus försvarar sig inte alls och knappt deltagit i leken - känns inte heller så som en ond cirkus skulle göra ( men hon kan luras bra hon också )

Tänker att det kan vara bra att om vi hinner ! Tänka annorlunda ?

Hm, jag gillar ju inte lottning till skillnad från @Elo som inte gillar att avgöra (? - fattade jag det som) och jag har heller inga skuldkänslor om jag råkar rösta ut en fellow god, det är liksom så det kan bli.
Åas vill jag inte ändra bara för att avgöra, jag VET ju inget.
Nej vet -gör ju bara de onda så här långt i leken och jag antar att du inte viftade med svansen med detta :angel1:

Känns som att kanske cirkus kan vara ett ”lätt ” offer ikväll IOM aviserad frånvaro ändå ?
Jag vet inte vad jag ska tycka men ogillar ändå det.

Åh. Jag ändrar röst 🙈
Qitis röstar på BSF

Tror att lyan kanske försöker rösta ut cirkus som inte kan vara inne

jag blev nojig i värsta niyama-styleO_o kände att jag hellre visar vart jag står än inte skriver alls (även om jag kan ha fel !) fick bara så otäck känsla att cirkus skulle bli ett lätt offer
Men men.
Eller så försökte du låtsas vara god? Om nu @cirkus visar sig vara god om det nu blir hon som lynchas.

Varför valde du att försöka rädda cirkus, varför inte @Blacksmithfarm ?

• Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 691
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 187
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 628
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?