*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Inte bra att bli av med spionen... Jag fattar det som att det måste ha blivit lottning, finns inga roller som kan påverka röstningsresultat dolt och @qitis 's försök till ändring kom för sent. @cirkus kom aldrig in och försökte rädda sig själv, hon var iväg men har ju ibland kunnat smita iväg på toaletten runt DL vid behov ;). Vet inte om det ska tolkas som att hon inte har någon viktig specialroll att hon inte höll koll på röstningen eller att hon bara inte hade möjlighet. @fio var den som la sista rösten på BSF, hade hon och cirkus båda varit kvar hade man kunnat tänka sig att de var en möjlig räddning av lyakompis men nu blev ju fio käk och var bybo så det kan inte vara så. Frågan är om man kan läsa ut något av att fio blev käk. Tänker lite att om cirkus hade varit i lyan hade de kanske misstänkt fio som potentiell Ledarvarg och låtit henne vara?

De som lägger andraröster i denna röstningen är @Mirtai och @LenaH . När Mirtais röst kommer har LenaH, @Ceta , @heffaklumpen och @qitis vars en röst utöver BSF som Mirtai röstar på. Skulle någon av dem visa sig vara i lyan kanske det är idé att titta lite närmare på Mirtai men annars vill jag inte misstänka bara för en andraröst i sig. När LenaH lägger sin andraröst så har hon själv en röst på sig vilket också kanske gör att man blir lite mer benägen att lägga en röst på någon annan som har. Bsf har i det läget två röster och även @Elo har fått en röst förutom de tidigare nämnda och cirkus som Lena röstar på.

qitis, ceta, (Bsf,), @karamelldrottningen och cirkus lägger tidiga förstaröster.
elo och @bollen__ lägger förstaröster i ett läge där BSF har två röster.
Jag och @Lobelia lade förstaröster i ett läge där cirkus har 3 röster och BSF 2. Hon hade (som jag) inte riktigt räknat med så tidig DL och jobbade länge så inte så konstigt att hon inte heller ville "ta ställning" mellan de som hade flera röster.
@QueenLilith lade en förstaröst i ett läge där både cirkus och Bsf hade 3 röster var.

Jag klurar lite runt @qitis röständring igår. Hon (försökte) ändra sin röst från cirkus till BSF igår men var för sent ute. Motiveringen var att lyan försökte få ut @cirkus som inte hade möjlighet att vara inne och försvara sig.

Nu vet vi att BSF var god och då är frågan var det placerar qitis. Jag har svårt att tro att qitis och cirkus sitter i lyan tillsammans och att qitis därför försökte rädda henne. Det känns alldeles för utstickande. Det skulle väl i så fall vara att ingen skulle misstänka det som gör det möjligt? Men just nu tänker jag att de iaf inte är onda tillsammans

Jag klurar lite runt @qitis röständring igår. Hon (försökte) ändra sin röst från cirkus till BSF igår men var för sent ute. Motiveringen var att lyan försökte få ut @cirkus som inte hade möjlighet att vara inne och försvara sig.

Nu vet vi att BSF var god och då är frågan var det placerar qitis. Jag har svårt att tro att qitis och cirkus sitter i lyan tillsammans och att qitis därför försökte rädda henne. Det känns alldeles för utstickande. Det skulle väl i så fall vara att ingen skulle misstänka det som gör det möjligt? Men just nu tänker jag att de iaf inte är onda tillsammans
Jag håller med dig. Det känns lite väl i DL 1. Men visst som du skriver just för att ingen tänker det så är det nått Q kan göra, men jag tänker nog också att de inte är onda tillsammans. Tänker att Q vet att det är en sån grej som kommer bli granskad..

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

qitis röstar på LenaH
Ceta röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm röstar på ceta
Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Cirkus röstar på qitis
Mirtat röstar på BSF
Elo röstar på cirkus
Bollen röstar på elo
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
Lobelia röstar på Ceta
fio röstar på Blacksmithfarm
Queenlilith röstar på Lobelia

BSF lynchas-spion
Fio käkas. Bybo

Uppdaterar röstlistan med tider och färger

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm

17.14 Blacksmithfarm röstar på ceta
17.19 Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
17.28 Cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på BSF
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 Bollen röstar på elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 Queenlilith röstar på Lobelia

LenaH 1
Cirkus 3
Ceta 1
qitis 1
Heffaklumpen 1
Elo 1
BSF 3
Karamelldrottningen 1
Lobelia 1

Tycker inte tiderna i denna röstning säger nånting egentligen. Eftersom man var tvungen rösta tidigare än DL.
Funderar på hur en ond skulle välja att lägga sin röst.
Antingen på någon som redan har en röst. Men utan att sticka ut alltför mycket.
Eller så väljer de någon som inte har en enda röst. För att kanske inte sticka ut 🤔

Jag undrar lite varför lyan valde just fio som käk?
Hon röstade ju på Bsf och hade väl kunnat gå att rikta misstankar mot idag om de nu ville bli av med henne tänker jag?
Eller är det så enkelt som att hon levde länge senast men det minns väl ingen, inte ens jag.

Jag drar ingen slutsats av detta men lägger det på minnet att det stör mig en aning.

Förresten brukar det inte alltid finnas en obligatorisk fråga med i leken?
Den kanske förvisso bara förvirrade allting ytterligare. Men kom att tänka på den oexisterande obligatoriska frågan.

Jag håller med dig. Det känns lite väl i DL 1. Men visst som du skriver just för att ingen tänker det så är det nått Q kan göra, men jag tänker nog också att de inte är onda tillsammans. Tänker att Q vet att det är en sån grej som kommer bli granskad..
De kan ju vara onda båda två men inte tillsammans. :D

OOh, vi kanske ska börja leta ledarvargshintar! :idea:

Håller med om att det är mycket olyckligt att BSF visade sig vara spion. Det är ju verkligen en roll man vill ha kvar, och det gör ju även att oknytten redan nu spelar en större roll för bakgrundsinfon.

Reagerar precis som många andra på Qitis sena försök till röständring igår, tycker den sticker ut. Vet inte om jag tycker att motivationen håller (eller kanske bara att jag inte förstår den 😅).
Tycker det som sticker ut mest med den är just att den var för sen, tänker att det skulle kunna vara ett spel i sig. Men det gör ändringen ännu mer ologisk dock, då ändringen ju varit ännu mer spiken i kistan för spionen isf. Tycker också @Mirtai s analyser i ämnet är intressanta, rörande ifall både qitis och cirkus isf skulle vara onda.

@cirkus frånvaro under gårdagen tycker jag inte man ska dra för stora växlar på, men håller kanske med om att det inte tyder på en stark god roll. Reagerar på hennes röst på qitis som motiverades med att q sagt att LL var goda, när q faktiskt sagt det motsatta. Känns dock mest slarvigt och lite stressat, och alla godas röster i DL 1 är ju BOPar i en sån här lek.

@Lobelia röstar på mig. Alltid lätt att fastna på de som röstat på en själv. Tycker motiveringen till rösten var i samma nivå som de ofta är i DL1 .

@Elo, du skriver visserligen lite mer efter detta inlägget, men jag undrar ändå vad som fick dig att ändra dig, när du ändå skrev att du säkert skulle ändra din röst :)
Jag gillar inte alls att cirkus nu har tre röster. Det var inte min mening att aktivt rösta ut någon, men å andra sidan var jag först. Kommer säkert ändra min röst innan dl men vet inte till vem än.

BSFs ändring för att skydda sig själv sticker ut. Tycker jag. Det torde tyda på att hon har en roll utanför bybo, dock är det väl typ 50-50 på god eller ond roll (eftersom vi inte är riktigt säkra på hur många onda det är).

ELLER så vill hon helt enkelt vara med att leka. Men... nåt känns skumt.

@LenaH argumenterar och diskuterar en del, främst med q. Tycker hon ställer relevanta frågor. Lenas har lurat brallorna av mig tidigare (förra leken senast tror jag 😂) så håller dörrarna öppna för en bedömning.

@heffaklumpen missar lekens start och röstningen, det kan ju hända den bäste. Långt inlägg för att teoria och sen rösta, dock ingen fortsättning om ev röständring som jag ändå tolkade hennes inlägg som att det skulle komma. Var länge sen jag spelade med en ond Heffa (tror jag?) men funderar på om hon skriver riktigt så långa teorier när hon är ond? Samtidigt kan det ju vara en rimligt uppvägning mot att ha missat hela leken.. Hoppas det kommer lite fler inlägg från Heffa idag, inför DL.

De kan ju vara onda båda två men inte tillsammans. :D

OOh, vi kanske ska börja leta ledarvargshintar! :idea:
Jag började med det redan igår och var en av tankarna till att försöka röständra -då jag misstänkte att någon av rösterna på cirkus kunde vara från onda och med ev potentiell ledarvarg som följer en i lyans röst
Igår var det funderingen att Elo kunde vara i lyan som röstar på cirkus först och sedan följs det av dig @LenaH , jag skrev ju t.o.m. lite skämtsamt frågande om du viftade på svansen igår ….
Funderar idag mer på om @Ceta kunde vara i lyan och Mirtai ledarvarg då hon la den första andra rösten på cirkus ? BSF var ju bevisat god och försökte ju uppenbarligen rädda sig själv så hade inte mycket annat till val än att rösta på cirkus för att åstadkomma det. Igår hade jag också funderingen innan dlstop om det var så att BSF själv kunde vara ledarvargen. Blev väldigt nojig där :crazy: och valde ju att ändra till BSF då jag tyckte det kändes skumt med alla röster på en frånvarande cirkus.

Har ingen aning om vart jag har cirkus heller -var bara en magkänsla utefter hur röstningen utvecklade sig igår. Och fel hade jag ju bevisligen om BSF med facit på hand

Håller med om att det är mycket olyckligt att BSF visade sig vara spion. Det är ju verkligen en roll man vill ha kvar, och det gör ju även att oknytten redan nu spelar en större roll för bakgrundsinfon.
Det där håller jag med om ! Spioninfon skulle ju dock inte visa vilken roll oknytten förvillat?
Men däremot så hade ju spionen utifrån de val siare , besserwisser och ängel gjort kunnat hitta de som har de rollerna. Nu blir det lite svårare för goda att hitta varandra tyvärr

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 704
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 201
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar