*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Nu har jag läst fram till 21.30 igår kväll. Ursäkta att det tog så lång tid, ögonen gick i kors på slutet så jag la ner att försöka läsa något mer. Skulle varit iväg ca 1.5h i förmiddags men det visade sig vara kl 11 istället för kl 10 och bli 3h istället för 1.5 😅 Men, nu är jag i alla fall här och har läst ikapp de sista 2 timmarna mellan 19.30 och 21.30.

Jag hade nog inte ändrat min röst något mer igår kväll! Jag såg Cetas messenger meddelande 21.29 igår och om jag hade hunnit in där och snabbläsa några inlägg och kasta iväg en panikröst i sidta sekunden, så tror jag faktiskt även då att min röst hade hamnat på Mirtai på grund av att hon förvirrade mig med det där med plural.

Jag fattar inte riktigt. Är första DL 19.30 idag också? Eller är det bara en DL som vanligt kl 21.30 nu?
Nej det är dl 19.30. Men man har nöjlighet att ändra rösten fram till 21.30 då röst listan låses
Röstar man inte innan 19.30 så räknas det som att man missar att rösta även om man hinner lägga en röst innan 21.30

Fjompe var den som var ute och letade efter Ronja längst, han kunde bara inte ge upp. Skulle deras älskade Ronja verkligen vara borta bara så där? Det fick bara inte hända. Sorgen och gråten tog honom och han glömde vara tyst. Då hörde han något som fick blodet att frysa till is. "Nu ska blodet rinna!" Efter det tog det inte många sekunder för en hel flock vittror att vara över honom, och ens med vapen är det en omöjlig match för en ensam rövare.

fio var rövare (bybo)

DagDL 21.30, röst ska vara lagd senast 19.30.
⬆️ @heffaklumpen

Hur förvånansvärt det än är -så tänker jag rösta tidigt idag också :D
Jag kommer vara upptagen ett tag framåt och vill inte riskera att missa att rösta. Och möjligen finns ju att ändra rösten sedan också.

Jag tror nog att det borde finnas minst en ond bland de som röstade på BSF. Fio var ju god så då återstår det @Mirtai och @Ceta.

Jag kan tänka mig att rösta på vilken som av dem faktiskt.
Men väljer (just nu ) att lägga rösten på Ceta
Om ceta visar sig vara ond skulle jag inte bli förvånad om Mirtai trots allt ändå är ledarvargen.
5 onda känns lite mycket väl? Samtidigt är det rätt starka goda specialroller, så svårt att säga säkert.

Funderar också på oknytt. Står ju som du skriver i plural, och jag undrar på om det kanske ändå är fler än en för att väga upp för de goda rollerna..
Känns som hon i några inlägg ser det som att de goda har väldigt starka roller (vilket en ond ofta tenderar att tycka )
Nej det har du rätt i. Tycker alltid det är svårt att bedöma hur stark en ny (eller ovanlig) roll är, men inser att oknytten kan ställa till med en hel del. Särskilt när man inte vet säkert om det är en eller flera. Blir intressant att se hur det spelar ut sig!

Full förståelse för rösten, men blir nyfiken. Tycker du inte det är starka goda roller? Jag ser mig fortfarande som rookie i de här lekarna, men tycker det ändå känns positivt med flera välkända goda roller och där de inte var styrka varannan natt som det varit en del det sista? Sen blir de ju iofs försvagade av oknyttet/en…

Qitis röstar på Ceta

Hur förvånansvärt det än är -så tänker jag rösta tidigt idag också :D
Jag kommer vara upptagen ett tag framåt och vill inte riskera att missa att rösta. Och möjligen finns ju att ändra rösten sedan också.

Jag tror nog att det borde finnas minst en ond bland de som röstade på BSF. Fio var ju god så då återstår det @Mirtai och @Ceta.

Jag kan tänka mig att rösta på vilken som av dem faktiskt.
Men väljer (just nu ) att lägga rösten på Ceta
Om ceta visar sig vara ond skulle jag inte bli förvånad om Mirtai trots allt ändå är ledarvargen.

Känns som hon i några inlägg ser det som att de goda har väldigt starka roller (vilket en ond ofta tenderar att tycka )

Qitis röstar på Ceta
Rackarns, jag som övervägde att rösta på dig, men då ser det ju ut som hämdröst 😂

Äsch, går på min huvudtanke ändå, iaf till första DL. Tycker qitis spelstil avviker en del denna leken. Dels med de tidiga rösterna, men också den ”panikartade” röständringen som kom en minut sent. Känns som otypiskt och kan därför inte annat än att ana att det var medvetet. Kan inte själv se vad det skulle ha för poäng, men reagerar på det just från q. Tänker att detta annorlunda spelsätt på något sätt kan innebära en plats i lyan (eller som ledarvarg). Därför:

Ceta röstar på qitis

Jag är på väg till ridhuset så lägger en röst nu ifall det drar ut på tiden, men kommer ev ändra senare om något mer kommer upp innan ikväll.

Gabby_Ossi röstar på Elo

För hon vill vara 100% säker på att rösta på en ond , tycker det är lite skumt eftersom det i princip bara är onda som kan vara 100% säker

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på Ceta
Ceta röstar på qitis
Gabby_Ossi röstar på Elo

Ceta 1
Qitis 1
Elo 1

Jag är på väg till ridhuset så lägger en röst nu ifall det drar ut på tiden, men kommer ev ändra senare om något mer kommer upp innan ikväll.

Gabby_Ossi röstar på Elo

För hon vill vara 100% säker på att rösta på en ond , tycker det är lite skumt eftersom det i princip bara är onda som kan vara 100% säker

Vill och kan är två hjälpverb som betyder mycket olika saker

Nu är jag vid datorn igen efter gårdagens galej och dagens bortavaro post-galej och lite skidTV på det.

Jag inser hur extremt ringrostig jag är och ännu värre är det när ni skriver fel i era inlägg och blandar folk med varandra (ska jag säga som helt LÄSTE fel vad q skrev igår -sanslöst i sig).

Jag är nog lika lost idag som jag var igår. Det är vissa saker som sticker ut och dels qs röständring som visserligen inte gick igenom, om hon visste att bsf var god så borde hon också vetat att det är just utstickande och kommer nagelfaras.

Igår vet jag att jag spontant ville lägga min röst på Ceta efter hennes röst på bsf för jag tyckte den var skumt motiverad men då kom bsfs röst direkt därpå och då blev jag feg och ville inte lägga en andraröst Hon har ju inte stärkt aktierna med avseende på att bsf var god.

Andraröster är ju alltid sånt som nagelfars - nu vet jag ju att LenaH gör såna oavsett sida men jag lägger in det i min minnesbank för stunden. Mirta lägger en andraröst på en vi vet vad god, också att ha i minne. Men som sagt det behöver inte betyda ett piss.

Sen hela diskussionen som Elo för runt lottning tycker jag är väldigt märklig.
Jag ville ju i så fall försöka lägga upp till lottning, men jag hade missat en röst och då var det ju redan lottning.

Inte för att jag ville ha lottning för lottningens skull, utan för att jag inte ville lägga en avgörande röst i dl1, eftersom jag inte visste vilka som var onda eller goda (inte för att jag har mycket mer att gå på idag, men nu finns det ju nån chans att veta något)

För lägger jag upp till lottning så ligger det mellan minst 2, och även om jag röstat på en av dem är inte min röst avgörande. Jag skrev mer om detta i inlägget i gårkväll.

Är jag inte 100% säker på att en person är ond tycker jag inte om att rösta på dem.

Hon vill inte lägga en avgörande röst, men hon la en förstaröst. Det skaver en hel del.

Men idag tror jag nog att rösten hamnar på Ceta dels pga min spontana tanke igår men också på att hon röstar på q idag. jag tycker ju att hennes röständring är FÖR utstickande för att hon ska vara ulv .

cirkus röstar på Ceta

Jag snurrar också in mig av elos inlägg men vet inte om det bara är för att jag inte är van hur hon uttrycker sig eller om det faktiskt är en lurvig som döljer sig där.
Gillar inte att lägga andraröster och känner att jag famlar i mörkret men jag vill verkligen undvika att behöva panikrösta och ska strax äta middag så därför väljer jag att rösta här idag, jag är åteminstone konsekvent :D
bollen__ röstar på elo

Jag tycker också det är många under radarn plus att jag är så sjukt ringrostig att det så svårt när det är så många som är med. Jag har inte ju inte skrivit sönder tråden själv heller. :/

Bästa vore att få ut en ulv ikväll. Sen väljer ulvarna att äta ledarulven. Då blir vi av med tre onda på en gång. Och då återstår en eller två onda.
Hur svårt ska det va 😂
Gäller ju att det blir rätt nu.

Bästa vore att få ut en ulv ikväll. Sen väljer ulvarna att äta ledarulven. Då blir vi av med tre onda på en gång. Och då återstår en eller två onda.
Hur svårt ska det va 😂
Gäller ju att det blir rätt nu.
Men blir ledarvargen käk överlever den väl och ersätter någon annan ulv i lyan? Eller har jag fattat reglerna fel? 🙈

Jag hade tänkt rösta på @Elo eftersom jag tycker hennes resonemang om lottningen igår var märkligt men nu har det kommit några röster på henne så jag ska fundera några varv till

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 704
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 201
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar