*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på Ceta
Ceta röstar på qitis
Gabby_Ossi röstar på Elo
cirkus röstar på Ceta
bollen__ röstar på elo

Mirtai röstar på QueenLilith
Elo röstar på LenaH
Heffaklumpen röstar på Elo
LenaH röstar på Gabby_Ossi
Karamelldrottningen röstar på Elo
Lobelia röstar på Elo

Ceta 2
Qitis 1
Elo 5
QL 1
LH 1
G_O 1

Karamelldrottningen röstar på Elo

Dels pga av vad jag skrev tidigare. Men funderar om andra ser sånt som jag kanske missat? Nån form av information borde väl kommit under natten?

Två information? borde kommit under natten men en av dem är falsk.

Om vi har tur så räknar personen som fick falsk information ut det nu, och kan då lita på informationen denne får denna natt. Eftersom, om jag förstod det hela rätt, så kan oknyttet inte ställa till det för samma person flera gånger i rad.

Om vi har tur så räknar personen som fick falsk information ut det nu, och kan då lita på informationen denne får denna natt. Eftersom, om jag förstod det hela rätt, så kan oknyttet inte ställa till det för samma person flera gånger i rad.
Vi kan väl utgå ifrån att ingen lär ha siat dig god iallafall, då borde någon protesterat om än lite tyst?
JAg har också lite svårt att se att du skulle blivit siad ond också faktiskt, det känns som det blev en del lätta röster här.

JAg måste också kommentera att för att knappt ha interagerat i leken så känns @cirkus och @qitis väldigt samspelta men jag har svårt att tro att de kan ha hittat varandra som goda än, vi har inte mycket info ute (och ev falsk) och iom förlust av spion så blir det svårt att hitta varandra. JAg tror heller inte att de skulle följt varandra om de satt i lyan.

Hm, meningslöst inlägg! :rofl:

Noterar att Elo imorse började sortera in ganska många spelare mot goda/onda sidan imorse. Visst att det finns info, men info om SÅ många personer är det ingen som har. Förutom ulvarna och ledarvargen då. Vet inte ännu om det säger något, men det var i alla fall något jag reagerade på. Jag brukar i alla fall vara försiktig med att sortera in folk mot någon sida innan DL2, men å andra sidan brukar jag nog vara för försiktig för det. Men oavsett kändes det för mig tidigt och det var något jag reagerade på.

Och precis som LenaH funderade på funderar även jag på varför lyan valde fio som käk. I och med att fio var den sista att rösta på BSF (spion) känns det som att hon hade kunnat bli ett hyffsat lätt offer för dagens lynchning då fio lade upp BSF på tre röster. Vid den tidpunkten hade cirkus tre röster, så med fios röst la hon upp BSF för lottning mot cirkus.

Min klippning i citatet. Jag reagerade även på detta citatet från dig Ceta. Jag är helt med på att om Qs röst på BSF hade räknats igår så hade hon spikat igen kistan för BSF (eftersom det då hade blivit 4-3 mellan BSF och cirkus, om jag inte snurrat till siffrorna). Men på vilket sätt gör det ändringen ännu mer ologisk? Om Q är god och tror att cirkus är god och BSF ond, så är det väl en ganska logisk röständring? En god Q hade ju omöjligt kunnat veta innan DL1 att BSF var spion. Fast nu slog det mig att du kanske utgick ifrån ett scenario där Q är ond och vill rädda sin ulvkollega cirkus genom att lägga upp BSF till en majoritet med fyra röster?
Det jag menade gjorde Qs inlägg mer ologiskt var min känsla av att hon skickade det en minut för sent med mening.

Känner dock att jag ska försöka att inte snöa in mig mig på bara det spåret nu, utan utgå från allt annat som hänt och händer :)

Inte 100% säkert att en information från natten är falsk heller (även om det inte går att veta säkert än). Om oknytten valde besserwissern och lotten föll på att LL skulle ge korrekt information så har ju både besserwissern och siaren ha fått rätt info. (Även siaren kan ju lottas till korrekt info, men det är mycket mindre sannolikt).

Återigen glömt av 😵‍💫 det går inte så bra här. Min röst kommer inte räknas med hade troligtvis lagt den på Mirtai då hon stack mig i ögonen från gårdagens röstning. Sedan även Ceta som röstade på BSF.

Väldigt många röster på @Elo idag
Vad det kan betyda finns det mycket att grunna på.
Elo är iaf inne och skriver och försvarar sig under dagen /kvöllen
Noterar att hon själv lägger en uddaröst innan kl 19.:30 (på LenaH)

Ska bli spännande att se hur diskussionen går nu fram till kl 21.30

Jag undrar lite varför lyan valde just fio som käk?
Hon röstade ju på Bsf och hade väl kunnat gå att rikta misstankar mot idag om de nu ville bli av med henne tänker jag?
Eller är det så enkelt som att hon levde länge senast men det minns väl ingen, inte ens jag.

Jag drar ingen slutsats av detta men lägger det på minnet att det stör mig en aning.
Det undrar jag också. Ulvar brukar undvika folk som kan dra på sig misstankar. Fios röst var onekligen en sådan.

Återigen glömt av 😵‍💫 det går inte så bra här. Min röst kommer inte räknas med hade troligtvis lagt den på Mirtai då hon stack mig i ögonen från gårdagens röstning. Sedan även Ceta som röstade på BSF.
Rösten kommer räknas om den bara inkommer innan DL 21.30, men däremot får du en varning av LL för att inte följa reglerna. Om det upprepas fler gånger kan vi behöva vidta åtgärder.

Det undrar jag också. Ulvar brukar undvika folk som kan dra på sig misstankar. Fios röst var onekligen en sådan.
Jag funderar på om lyan kan ha valt fio av den anledningen att de inte trodde hon var ledarvargen ? Möjligen trodde de också att hon kunde ha en god roll med info skills ?
Varför vet bara de i lyan dock. Men så långt har jag kommit i mina funderingar om det hela

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 698
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 196
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 637
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar