@QueenLilith kvar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Karamelldrottningen röstar på Elo
Dels pga av vad jag skrev tidigare. Men funderar om andra ser sånt som jag kanske missat? Nån form av information borde väl kommit under natten?
Vi kan väl utgå ifrån att ingen lär ha siat dig god iallafall, då borde någon protesterat om än lite tyst?Två information? borde kommit under natten men en av dem är falsk.
Om vi har tur så räknar personen som fick falsk information ut det nu, och kan då lita på informationen denne får denna natt. Eftersom, om jag förstod det hela rätt, så kan oknyttet inte ställa till det för samma person flera gånger i rad.
Det jag menade gjorde Qs inlägg mer ologiskt var min känsla av att hon skickade det en minut för sent med mening.Noterar att Elo imorse började sortera in ganska många spelare mot goda/onda sidan imorse. Visst att det finns info, men info om SÅ många personer är det ingen som har. Förutom ulvarna och ledarvargen då. Vet inte ännu om det säger något, men det var i alla fall något jag reagerade på. Jag brukar i alla fall vara försiktig med att sortera in folk mot någon sida innan DL2, men å andra sidan brukar jag nog vara för försiktig för det. Men oavsett kändes det för mig tidigt och det var något jag reagerade på.
Och precis som LenaH funderade på funderar även jag på varför lyan valde fio som käk. I och med att fio var den sista att rösta på BSF (spion) känns det som att hon hade kunnat bli ett hyffsat lätt offer för dagens lynchning då fio lade upp BSF på tre röster. Vid den tidpunkten hade cirkus tre röster, så med fios röst la hon upp BSF för lottning mot cirkus.
Min klippning i citatet. Jag reagerade även på detta citatet från dig Ceta. Jag är helt med på att om Qs röst på BSF hade räknats igår så hade hon spikat igen kistan för BSF (eftersom det då hade blivit 4-3 mellan BSF och cirkus, om jag inte snurrat till siffrorna). Men på vilket sätt gör det ändringen ännu mer ologisk? Om Q är god och tror att cirkus är god och BSF ond, så är det väl en ganska logisk röständring? En god Q hade ju omöjligt kunnat veta innan DL1 att BSF var spion. Fast nu slog det mig att du kanske utgick ifrån ett scenario där Q är ond och vill rädda sin ulvkollega cirkus genom att lägga upp BSF till en majoritet med fyra röster?
Mot vem tänkte du där?
Snarare att jag inte vill följa något som kan bli ett drev
Varför skaver det att någon lägger en första/uddaröst i DL1?Hon vill inte lägga en avgörande röst, men hon la en förstaröst. Det skaver en hel del.
Inte 100% säkert att en information från natten är falsk heller (även om det inte går att veta säkert än). Om oknytten valde besserwissern och lotten föll på att LL skulle ge korrekt information så har ju både besserwissern och siaren ha fått rätt info. (Även siaren kan ju lottas till korrekt info, men det är mycket mindre sannolikt).Två information? borde kommit under natten men en av dem är falsk.
Om vi har tur så räknar personen som fick falsk information ut det nu, och kan då lita på informationen denne får denna natt. Eftersom, om jag förstod det hela rätt, så kan oknyttet inte ställa till det för samma person flera gånger i rad.
Jag ändrade inte med flit för sentDet jag menade gjorde Qs inlägg mer ologiskt var min känsla av att hon skickade det en minut för sent med mening
Elo så klart eftersom det var där jag var tveksam att röstaMot vem tänkte du där?
Det undrar jag också. Ulvar brukar undvika folk som kan dra på sig misstankar. Fios röst var onekligen en sådan.Jag undrar lite varför lyan valde just fio som käk?
Hon röstade ju på Bsf och hade väl kunnat gå att rikta misstankar mot idag om de nu ville bli av med henne tänker jag?
Eller är det så enkelt som att hon levde länge senast men det minns väl ingen, inte ens jag.
Jag drar ingen slutsats av detta men lägger det på minnet att det stör mig en aning.
Rösten kommer räknas om den bara inkommer innan DL 21.30, men däremot får du en varning av LL för att inte följa reglerna. Om det upprepas fler gånger kan vi behöva vidta åtgärder.Återigen glömt av det går inte så bra här. Min röst kommer inte räknas med hade troligtvis lagt den på Mirtai då hon stack mig i ögonen från gårdagens röstning. Sedan även Ceta som röstade på BSF.
Jag funderar på om lyan kan ha valt fio av den anledningen att de inte trodde hon var ledarvargen ? Möjligen trodde de också att hon kunde ha en god roll med info skills ?Det undrar jag också. Ulvar brukar undvika folk som kan dra på sig misstankar. Fios röst var onekligen en sådan.
Aha, när jag gick igenom i efterhand så tittade jag på röstlistan och när du röstade så kunde det lika gärna varit @Ceta drevet kunde gått mot och jag hade redan glömt vad du teoriade om innan!Elo så klart eftersom det var där jag var tveksam att rösta