*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Jag ville ju i så fall försöka lägga upp till lottning, men jag hade missat en röst och då var det ju redan lottning.

Inte för att jag ville ha lottning för lottningens skull, utan för att jag inte ville lägga en avgörande röst i dl1, eftersom jag inte visste vilka som var onda eller goda (inte för att jag har mycket mer att gå på idag, men nu finns det ju nån chans att veta något)
Alla röster är avgörande så länge det inte rör sig om drev utan de är lite utspridda. Det är ju avgörande att låta andra rösta ut någon utan att göra något också. Och att lägga upp någon för lottning är definitivt avgörande. Utan den rösten hade ju den man röstar på sannolikt klarat sig.

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm

17.14 Blacksmithfarm röstar på ceta
17.19 Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
17.28 Cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på BSF
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 Bollen röstar på elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 Queenlilith röstar på Lobelia

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på Ceta
Ceta röstar på qitis
Gabby_Ossi röstar på Elo
cirkus röstar på Ceta
bollen__ röstar på elo

Mirtai röstar på QueenLilith
Elo röstar på LenaH
Heffaklumpen röstar på Elo
LenaH röstar på Gabby_Ossi
Karamelldrottningen röstar på Elo
Lobelia röstar på Elo

Alla röster är avgörande så länge det inte rör sig om drev utan de är lite utspridda. Det är ju avgörande att låta andra rösta ut någon utan att göra något också. Och att lägga upp någon för lottning är definitivt avgörande. Utan den rösten hade ju den man röstar på sannolikt klarat sig.

Igen. Eftersom folk envisas med att inte läsa korrekt.

FÖR MIG känns det bättre att ödet faller på lotten än att jag skall avgöra.

Varför är det så himla svårt att förstå att jag inte gillar att rösta ut folk?

Två information? borde kommit under natten men en av dem är falsk.

Om vi har tur så räknar personen som fick falsk information ut det nu, och kan då lita på informationen denne får denna natt. Eftersom, om jag förstod det hela rätt, så kan oknyttet inte ställa till det för samma person flera gånger i rad.
@Elo jag är nyfiken på varför du lägger en uddaröst på LenaH idag (du kunde tex lagt en tredje röst på @Ceta ).
Känns LenaH som den mest onda för dig idag alltså ?

Det kunde jag ha gjort. Men varför?
För att kunna rädda sig själv tex ?
Men har du inga ond vibbar av Ceta så förstår jag ju att du inte vill lägga rösten där

Tillägg. Sedan är det ju så att röstningen är inte fastlåst än
Mycket kan hända fram till kl 21.30

Varför tror du det, jag säger inte emot utan är nyfiken på hur du tänker?
Jag tänker att det kan vara troligt att en ond lägger iaf en första röst. Det var tidigt som Ceta la den på BSF
Sedan har vi inte så mycket att gå på mer än röst listor och resultat av den idag (förutom de roller som har skills då -men de har ju lite trixigt att veta om infon de får är korrekt så lite lost kan nog även de känna sig )
Någonstans måste man ju börja nysta

Min klippning i citatet. Jag reagerade även på detta citatet från dig Ceta. Jag är helt med på att om Qs röst på BSF hade räknats igår så hade hon spikat igen kistan för BSF (eftersom det då hade blivit 4-3 mellan BSF och cirkus, om jag inte snurrat till siffrorna). Men på vilket sätt gör det ändringen ännu mer ologisk? Om Q är god och tror att cirkus är god och BSF ond, så är det väl en ganska logisk röständring? En god Q hade ju omöjligt kunnat veta innan DL1 att BSF var spion. Fast nu slog det mig att du kanske utgick ifrån ett scenario där Q är ond och vill rädda sin ulvkollega cirkus genom att lägga upp BSF till en majoritet med fyra röster?
Och Q har dessutom knappast annat än vaga aningar om om Cirkus är god eller ond.

Så qitis röstar först idag och hennes röst faller på Ceta. Logisk teori tror jag, även om jag inte hänger med i den helt just nu, måste kolla upp det närmare sen. Har sett flera teorier som på olika sätt bygger på gårdagens röstning och att någon borde luta åt det ena eller andra hållet pga den röstade på X eller inte röstade på X osv. Så egentligen är det inte bara Qs teori jag skulle behöva följa upp närmare med röstlistan bredvid mig, utan snarare alla sådana teorier.

Sedan röstar Ceta strax därefter på Q, med en motivering som bland annat bygger på att Qs spelstil inte är som den brukar. Håller med om att det är ovanligt att Q röstar först, två gånger i rad dessutom, men efter att ha funderat på gårdagens röstning där lekens allra första röst kommer från Q så är jag nog ändå beredd att avskriva just tidpunkten för rösterna som skumma. För det första så är jag lite tveksam till att Q som ulv hade stuckit ut så mycket redan i DL1 (om det nu inte är en "Q skulle aldrig ... som ond", men sådana om och men finns ju på mer eller mindre varenda teori 😅) och alla kan ha tidsbrist, vara uppbokade eller av någon annan anledning inte kunna vara inne vid DL. För det andra så är Q lite så att hon kan göra något bara för att se vad som händer, om det blir några reaktioner, eller om det inte händer något alls. Det har absolut hänt förr och jag ser inte varför Q inte skulle kunna göra det igen. Just att lägga en förstaröst i en DL är något jag faktiskt minns att Q har gjort tidigare för att "testa vattnet" litegrann. I denna leken har ju LL dessutom tänkt till och skapat en helt ny regel för att se om det går att ta sig runt det där med att typ 90% av dagens teorier postas inom 15-20min innan DL, så att Q då passar på att starta med att lägga lekens första röst (alltså för att ytterligare försöka dra igång teorierna och rösterna, så att de sprids ut över lite längre tid) ser jag faktiskt inte som mystiskt eller skumt alls. Snarare känns just det som något Q skulle kunna göra i ett sådant här läge :) Med det sagt så utesluter jag inte att Q är ond ändå, hon kan mycket väl vara det, men jag känner nog inte att det i sig är något som gör att Q trillar över mot det onda hållet.Åtminstone inte för mig.

Karamelldrottningens röst på Elo idag är också något som sticker ut för mig. Det är dock inte främst vem hon röstar på som fått mig att reagera (jag röstade ju på samma person själv), utan varför hon röstade på Elo. Har jag uppfattat teorin rätt så är det för att hon inte riktigt fattar Elos inlägg och för att hon undrar om andra sett saker hon missat samt att någon information borde vara ute. Vad jag minns från rollistan fanns det tre roller som kunde få info: besserwisser, spion och siare. En av dem kommer dock påverkas av oknyttet (om oknyttet väljer att använda förmågan varje natt - men jag kan faktiskt inte se någon anledningen till att oknyttet inte skulle göra det). Då BSF visade sig vara spion i gårdagens lynch så innebär det att oknyttet idag hade besserwissern och siaren att välja på och även om båda två skulle ställt påstående om Elo, så är det bara en av dem som kan få korrekt information. Detta förutsätter dock att oknyttet använt sin förmåga (troligt) och att minst en av besserwissern och siaren frågat om Elo samt att den som frågade om Elo inte var den som påverkades av oknyttet (alternativt att båda frågade om Elo). Hur som helst så finns det, vad jag kan se, bara en person som kan ha (korrekt) info om Elos sidtillhörighet. Karamelldrottningen röstade som nummer fyra i ordningen på Elo, så samtliga av oss tre som röstade på Elo innan henne kan omöjligt ha haft info om Elos sidtillhörighet. Högst en person kan ha det, men alla tre teorierna är ju även baserade på olika saker, en på att Elo inte ville avgöra, en på att hon inte är van vid hur Elo uttrycker sig/inte förstår vad Elo menar och så min om att Elo var snabb i att sätta folk åt onda/goda sidan. Så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att vi andra skulle se något som karamelldrottningen missat? Helt ärligt så känns det lite orimligt att Elo, som ond, skulle vara så uppenbar att vi andra dagen kan peka på tre saker som pekar mot att hon är ond. Med det sagt så utesluter jag inte att Elo kan vara ond (jag röstade ju på henne själv), men jag tycker nog att karamelldrottningen gjort det väldigt enkelt för sig genom att helt enkelt typ förlita sig på oss andra?? Det är noterat i alla fall.

Jag tänker att det kan vara troligt att en ond lägger iaf en första röst. Det var tidigt som Ceta la den på BSF
Sedan har vi inte så mycket att gå på mer än röst listor och resultat av den idag (förutom de roller som har skills då -men de har ju lite trixigt att veta om infon de får är korrekt så lite lost kan nog även de känna sig )
Någonstans måste man ju börja nysta
Då är jag med dig. Det är rimligt att tro att någon röst var från en ond och då passar också i mitt tycke Elos bäst.

Jag spånar lite vidare på varför just @fio blev käkad. Kan det vara för att Cirkus är ond? Jag tänker som så att ulvarna vill visa att de i vart fall inte la sista rösten på @Blacksmithfarm . En inte alltför långsökt teori i mitt tycke, men inte särskillt säker heller.

Och Q har dessutom knappast annat än vaga aningar om om Cirkus är god eller ond.
Jag säger ju att jag fick värsta ”Niyama-nojan” igår 😅.jag reagerade på så många röster på en frånvarande cirkus helt enkelt. Kändes som att några
Visste (och inte heller vet ) ju absolut inget om cirkus sida och då hon skrivit så lite och tom röstade på mig ! :down: igår - Så hade jag ju ingen egentlig anledning att tro att hon var god.
Samtidigt så kändes cirkus röst på mig verkligen lagd i all hast och utan rätt slutsats dessutom i motiveringen. Jag har svårt att tro att en ond cirkus skulle lägga en sån röst helt enkel. (Men jag kan absolut ha fel 😅)

jag kände mig lika dum som @fio skrev efteråt när det visade sig att BSF var spionen
Jag hade hoppats på en ond som inte ville ryka i första dl helt enkelt

Igen. Eftersom folk envisas med att inte läsa korrekt.

FÖR MIG känns det bättre att ödet faller på lotten än att jag skall avgöra.

Varför är det så himla svårt att förstå att jag inte gillar att rösta ut folk?
Kanske för att jag är jag och inte du, och jag tycker din förklaring är ologisk.

Du är med i fel lek om du inte gillar att rösta ut folk ;)

Vi kan väl utgå ifrån att ingen lär ha siat dig god iallafall, då borde någon protesterat om än lite tyst?
JAg har också lite svårt att se att du skulle blivit siad ond också faktiskt, det känns som det blev en del lätta röster här.
Lite tveksamt, man kan ju ändå inte lita på siorna.

Då är jag med dig. Det är rimligt att tro att någon röst var från en ond och då passar också i mitt tycke Elos bäst.

Jag spånar lite vidare på varför just @fio blev käkad. Kan det vara för att Cirkus är ond? Jag tänker som så att ulvarna vill visa att de i vart fall inte la sista rösten på @Blacksmithfarm . En inte alltför långsökt teori i mitt tycke, men inte särskillt säker heller.
Jag tänker att en ond cirkus skulle inte vara så osynlig helt enkelt ? Men det kan jag givetvis ha helt fel om
Förstår dock din tanke ang varför fio blev käk.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 698
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 196
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 637
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar