*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Fast du är ju lite rolig nu för du utgick ifrån att hon är god av samma anledning! :rofl:
Fast jag frågade ju bara karamelldrottningen om det var så hon resonerade- utan att lägga någon värdering i det alls.
Jag är nyfiken på vad hon har för resonemang och om jag uppfattat det rätt.

Jag hade glömt rösta idag med och inte lekt så aktivt 🤯 Passade mig bättre med DL 21 🙈
Dl är fortfarande 21.30 och det är fritt fram för dig att tänka, diskutera och ändra röst tills dess. Dock vill vi ha en röst med någon typ av motivering till klockan 19.30, som alla kan förhålla sig till och diskutera de sista två timmarna innan dl. Passar kl. 19.30 dåligt kan du, om du vill, lägga den direkt efter kvällens lynch enbart utifrån röstlistan och det som skrivits där och då, och sedan fundera på om du vill ändra den innan dl 21.30 imorgon.

Röstlista

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm

17.14 Blacksmithfarm röstar på ceta
17.19 Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
17.28 Cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på BSF
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 Bollen röstar på elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 Queenlilith röstar på Lobelia

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på Ceta
Ceta röstar på qitis
Gabby_Ossi röstar på Elo
cirkus röstar på Ceta
bollen__ röstar på elo

Mirtai röstar på QueenLilith
Elo röstar på LenaH
Heffaklumpen röstar på Elo
LenaH röstar på Gabby_Ossi
Karamelldrottningen röstar på Elo
Lobelia röstar på Elo
Queenlilith röstar på Mirtai

Och Q har dessutom knappast annat än vaga aningar om om Cirkus är god eller ond.
Mmm, fick dock svar av @Ceta och har jag fattat det korrekt så var det mer en tanke om att Q skulle postat den ogiltiga röständringen för sent, när hon visste att det var för sent, och att det var det som skulle göra Qs inlägg mer skumt eller ologiskt. Då faller stora delar av det som jag ifrågasatte/undrade över, så det var nog bara jag som missuppfattade Cetas första inlägg :)

Jag är inne på att ändra. Jag har en svag teori om att @fio lynhades för att skydda cirkus - alltså att visa att BSF inte lynchades av ulvar . Hittar jag inte något bättre blir det nog det. Det är lite bättre än en bop.
Fast va? Varför skulle lyan göra så? Visa att bsf inte lynchades av ulvar?

Jag känner ändå att jag (hittills ) är nöjd med min röst på Ceta trots allt. Med samma motivering jag hade i röstinlägget
Elo vet jag inte vart jag har -har för mig att hon ofta blir misstänkt dock - men det friskriver ju inte att hon kan vara ond för det.

Nej, jag fattar hur @Lobelia tänker - man skulle kunna tänka att fio "räddade" en potentiellt ond @cirkus om man tittar på röstlistan men genom att käka fio så visar man att det inte var någon räddningsaktion från lyan - då faller det resonemanget och juryn är ff ute om cirkus.
Men alltså jag fattar verkligen inte..
Skulle lyan käka fio för att visa att rösten från henne inte var en räddningsaktion?

Hade det inte varit en av de som troligen skulle bli mest granskade pga sin röst och istället bli lynchad senare?

Jag spånar lite vidare på varför just @fio blev käkad. Kan det vara för att Cirkus är ond? Jag tänker som så att ulvarna vill visa att de i vart fall inte la sista rösten på @Blacksmithfarm . En inte alltför långsökt teori i mitt tycke, men inte särskillt säker heller.
Jag förstår inte detta inlägget riktigt, men då andra verkar förstå så vill jag gärna fatta. Kan du utveckla lite? :) @Lobelia
Queenlilith röstar på Mirtai enligt motiveringen i mitt förre inlägg, tycker hon sticker ut. Tycker dock även Ceta sticker ut. Men hennes röst igår verkar väldigt konstig enligt mig, även om information saknas.
Menar du att min röst igår var konstig? På vilket sätt? Det var DL1 och jag tycker de flesta röster är konstiga då, då ju bara de onda har info. Men något gjorde att min röst var konstigare än andra alltså? När du ändå skriver väldigt konstig.
Har du några tankar att delge kring vad som hänt och händer nu ? Jag är nyfiken
Jag är väldigt lättpåverkad, så dras med i misstanken av Elo, när så många röstar där 😅 Men tycker också @heffaklumpens analys är intressant där hon ju påpekar att det är så många olika motiveringar mot Elo, och att detta kan tala emot att Elo är ond.

Mitt intresse riktas nu lite mot @karamelldrottningen då jag tycker att det kommer en del lösryckta inlägg därifrån som kanske inte håller hela vägen. Behöver dock läsa igenom dessa (och andras) mer systematiskt framåt tänker jag.

Skulle lyan käka fio för att visa att rösten från henne inte var en räddningsaktion?

Hade det inte varit en av de som troligen skulle bli mest granskade pga sin röst och istället bli lynchad senare?
Jag grunnar ju på om inte lyan kanske trodde att fio hade en roll med skills (som inte var skyddad ) helt enkelt.

Jag känner ändå att jag (hittills ) är nöjd med min röst på Ceta trots allt. Med samma motivering jag hade i röstinlägget
Elo vet jag inte vart jag har -har för mig att hon ofta blir misstänkt dock - men det friskriver ju inte att hon kan vara ond för det.
Jag är också "nöjd" med min röst men känner att tanken med två dl faller lite när så många checkar ut efter den första?

Syftet är väl delvis att vi ska kunna ifrågasätta rösterna innan de är definitiva, tex vid drev går det inte i efterhand säga att man inte hängde med eller att det gick så fort?

Jag har ingen aning om @Elo är god eller ond men hon känns som ett lätt offer och jag skulle gärna se mer djupgående teorier om varför 5 spelare tycker hon ska lynchas.

Jag håller med du men om man tänker typ 8 varv till du vet! 😂

Fast va? Varför skulle lyan göra så? Visa att bsf inte lynchades av ulvar?
Det är den enda förklaringen jag kan komma på? Kan du komma på någon bättre? Fio i var i mina ögon mycket lätt att misstänka och misstänkliggöra och någon jag själv inte skulle lynchat i det läget av den anledningen. När två stått mot varandra som du och BSF så är det väldigt lätt att den andra också lynchas.

Det är den enda förklaringen jag kan komma på? Kan du komma på någon bättre? Fio i var i mina ögon mycket lätt att misstänka och misstänkliggöra och någon jag själv inte skulle lynchat i det läget av den anledningen. När två stått mot varandra som du och BSF så är det väldigt lätt att den andra också lynchas.
Eller så har nån ambitiös ulv kollat upp om hon levde länge sist vi lekte.

Jag förstår inte detta inlägget riktigt, men då andra verkar förstå så vill jag gärna fatta. Kan du utveckla lite? :) @Lobelia

Menar du att min röst igår var konstig? På vilket sätt? Det var DL1 och jag tycker de flesta röster är konstiga då, då ju bara de onda har info. Men något gjorde att min röst var konstigare än andra alltså? När du ändå skriver väldigt konstig.

Jag är väldigt lättpåverkad, så dras med i misstanken av Elo, när så många röstar där 😅 Men tycker också @heffaklumpens analys är intressant där hon ju påpekar att det är så många olika motiveringar mot Elo, och att detta kan tala emot att Elo är ond.

Mitt intresse riktas nu lite mot @karamelldrottningen då jag tycker att det kommer en del lösryckta inlägg därifrån som kanske inte håller hela vägen. Behöver dock läsa igenom dessa (och andras) mer systematiskt framåt tänker jag.
Blev kanske lite överdrivet med väldigt, men den skaver mig i ögonen 😂

Lobelia röstar på Cirkus.

Jag tror ulvarna kan ha haft tur med att fio lade 3:e rösten på henne och med lottningen och dessutom så har de genom att lyncha henne visat på att ulvarna inte skyddade henne.

Jag är också "nöjd" med min röst men känner att tanken med två dl faller lite när så många checkar ut efter den första?

Syftet är väl delvis att vi ska kunna ifrågasätta rösterna innan de är definitiva, tex vid drev går det inte i efterhand säga att man inte hängde med eller att det gick så fort?

Jag har ingen aning om @Elo är god eller ond men hon känns som ett lätt offer och jag skulle gärna se mer djupgående teorier om varför 5 spelare tycker hon ska lynchas.
Håller med på ett sätt.
Tror det till viss del kan bero på att det är nytt och ovant för oss alla.

Vi får ge det en chans :)
Jag har noterat att elo inte är så närvarande (hittills ). Det är ju ändå 30 min kvar. :) Som sagt IRL kan ju finnas tex ?
Men lite kan jag känna att uppgivenheten hos elo kan bero på två saker.
En god som känner sig rejält missförstådd eller en ond som gett upp?
Frågan är vilket det är?

Lobelia röstar på Cirkus.

Jag tror ulvarna kan ha haft tur med att fio lade 3:e rösten på henne och med lottningen och dessutom så har de genom att lyncha henne visat på att ulvarna inte skyddade henne.
Vad menar du med att ulvarna inte har skyddat fio? Hängde inte med?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 704
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 201
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar