*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Åh hjälp
Nu blir jag nojig igen.
Kan detta vara ett räddnings försök från lyan att ändra röster från elo? Tänker att lyan kan ha trott elo var körd ulv och därför hakade på med röster på henne ? Det har vi ju sett tidigare att så kan vara fallet. Samtidigt känner jag frågetecken om elo verkligen är ond? Lite så. Antingen eller.

Om jag räknat rösterna rätt nu i slutskedet (har inte hunnit skriva lista eller dubbelkolla ) så är det nu 3-3 röster mellan elo och Ceta ?
Ja det känns lite nojigt att det kan vara så. Anmärkningsvärt är att bara en ändrade till Ceta men från nån annan än Elo. De andra till helt andra utan röster.

Jag får det också till det, om själva listorna stämmer.
Mmm, jag kopierade LenaHs senaste lista och la till de tre röster som inkommit efter det. Kan dubbelkolla en gång till så att det inte ligger någon missad röst mellan hennes röstlista och sista rösten på listan. Annars borde 3-3 mellan Elo och Ceta stämma då både du, qitis och jag fick det till det.

Skriver en Edit på detta inlägget när jag kollat.

Edit: Vad jag kan se ligger det inga missade röster före LenaHs lista, som inte står på den listan. Och innan det postade vi två likadana röstlistor samtidigt, så alla röster ska finnas med på listan! :)

Edit2: Räknar man ihop antalet röster som inkommit är det ju 12 och vi är 12 deltagare kvar, så jag tycker att det ser rimligt ut!

Ja det känns lite nojigt att det kan vara så. Anmärkningsvärt är att bara en ändrade till Ceta men från nån annan än Elo. De andra till helt andra utan röster.
elo själv ändrade inte till Ceta. Är båda ulvar kan det vara logiskt.
Är elo god utan skills kan det också vara logiskt.

Är mina tankar så här direkt efter.

Sorry, telefonsamtal men jag hade antagligen inte kunnat bidra med något ändå.
3-3 alltså?
JAg ser ju inte det skumma med @Ceta heller så antingen är jag helt av banan eller så har jag missat nåt vitalt.

elo själv ändrade inte till Ceta. Är båda ulvar kan det vara logiskt.
Är elo god utan skills kan det också vara logiskt.

Är mina tankar så här direkt efter.
Hmmm ja det verkar lite konstigt. Skulle hon inte försöka rädda sig själv? iaf så jag resonerar, men kan säga att jag hänger lite efter i leken. Men av dom med flest röster idag så är Ceta's röst igår det "mesta" jag har att gå på så därav hamnade min röst där.

Kan du sluta blanda ihop lyncha och käka så blir dina resonemang lättare att förstå. Vi är ringrostiga nog som det är.

Du vill alltså att jag ska förklara lyans käkval? Jag har ingen jävla aning…tycker mest det var lite udda just pga fio borde varit lätt att misstänka idag.
Jag tror @Lobelia menar att den som lotten skonade ofta lynchas nästa dag. :)

Fjosok hade alltid känt att han hörde ihop med Fjompe, lite som att de var en själ i två kroppar. Därför tog han nyheterna om Fjompes död till vildvittrorna extra hårt. Alla i borgen försökte finnas där för honom, men det var inte samma sak. Fjompe var speciell, och nu skulle det bli som att han aldrig funnits, för vittrorna lämnade inte kvar nog för en begravning. Fjosok gick ner till tjärnen för att sörja i fred, och stirrade ner i det mörka djupet, lika mörkt och djupt som sorgen inom honom.

Fjosok återvände aldrig hem till Mattisborgen.

Ni har lynchat elo som var rövare (bybo)!

NattDL 8.00.

Det är nu fritt fram att lägga sin röst inför imorgon.

Jag har sett det 👍. Men varför är inte Ceta skum?

Såg precis uppdateringen nu.
Elo var bybo :( Så därmed faller min teori att det skulle kunna vara ett räddnings försök av henne med röständringarna
Vad med @Ceta är så himla skumt??
Och ja, min teori om Elo stämde men jag kan ju inte påstå att det gör mig nöjdare.

Vad med @Ceta är så himla skumt??
Och ja, min teori om Elo stämde men jag kan ju inte påstå att det gör mig nöjdare.
Tycker du inte att en första röst på en bevisad god i första Dl är värd att iaf ägna lite tanke åt ?
Jag reagerade på hennes röstinlägg mot BSF
Hänger på Qitis med tidig röst. Finns som sagt inte mycket att gå på i leken än så länge, men reagerar på BSFs slarviga läsning av reglerna 😅 Det stod ju ändå överst i första inlägget att det fanns en ny regel (jag har klippt i citatet). Kanske fullt upp att läsa i lyan?

Baserat på detta:

Ceta röstar på Blacksmithfarm
Hon anför att BSF skulle ha fullt upp i lyan ?

Idag röstar hon på mig
Äsch, går på min huvudtanke ändå, iaf till första DL. Tycker qitis spelstil avviker en del denna leken. Dels med de tidiga rösterna, men också den ”panikartade” röständringen som kom en minut sent. Känns som otypiskt och kan därför inte annat än att ana att det var medvetet. Kan inte själv se vad det skulle ha för poäng, men reagerar på det just från q. Tänker att detta annorlunda spelsätt på något sätt kan innebära en plats i lyan (eller som ledarvarg). Därför:

Ceta röstar på qitis

Det jag menade gjorde Qs inlägg mer ologiskt var min känsla av att hon skickade det en minut för sent med mening.

Känner dock att jag ska försöka att inte snöa in mig mig på bara det spåret nu, utan utgå från allt annat som hänt och händer :)
Med meningen att jag med flit skulle postat ändringen i första DL för sent (vilket jag absolut inte gjorde)

Kändes väldigt ludet för mig iaf. Men förstår om det inte gjorde det för er andra. (Jag behöver ju inte heller ha rätt om Ceta -liksom vad vet jag 🤷‍♀️ )

Tycker du inte att en första röst på en bevisad god i första Dl är värd att iaf ägna lite tanke åt ?
Jag reagerade på hennes röstinlägg mot BSF

Hon anför att BSF skulle ha fullt upp i lyan ?

Idag röstar hon på mig

Med meningen att jag med flit skulle postat ändringen i första DL för sent (vilket jag absolut inte gjorde)

Kändes väldigt ludet för mig iaf. Men förstår om det inte gjorde det för er andra. (Jag behöver ju inte heller ha rätt om Ceta -liksom vad vet jag 🤷‍♀️ )
Jag tyckte (tycker) också att din röständring är skum, det har jag inte stuckit under stol med?
Jag avvaktar dock för det mesta med dig eftersom jag det är lätt att fastna på dig men att ceta skulle vara högst på listan för att hon la en förstaröst (tidigt) på Bsf och att hon misstänker dig räcker inte för mig. :)

Hon röstade på BSF första DL och hade inte direkt något bra att säga. Tycker fortfarande hon är skum och nu blev ännu en god lynchat.
Jamen att rösta som nr 2 i DL1 och det råkade bli just spionen - sure, hon kan vara ulv men det är ju ingen direkt ond-indikation?
Vad menar du med att hon inte hade nåt bra att säga? Dålig motivering eller vad? :)

Alltså jag är ganska säker på att du gjort just det vid något tillfälle. Oavsett kan jag se dig göra det. Om du gjort det i denna leken, möjligen men tveksamt. Jag ser i vart fall inte att ta upp möjligheten som luden.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 704
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 201
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 011
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar