*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Väldigt märklig röstning.
De som ändrade från Elo gjorde iallafall inte det för att de var ulvkollegor med henne. Jag fick också känslan av uppgiven ulv (vilket det bevisligen inte var) eller oviktig god roll iom noll försök att rädda sig. Samma med Ceta, hon gjorde heller ingen ansats att rädda sig. Ulv eller god roll utan skills?

Har ju nämnt flera gånger att jag ska kolla närmare på rösterna, så jag gör som jag brukar: börjar med att sammanställa och färglägga lite.

Röstlistor
DL1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)

Deltagarlista:
1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
10. cirkus
11. Lobelia
12. Gabby_Ossi
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith
3. qitis: LenaH - Ceta
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis
6. QueenLilith: Lobelia - (Mirtai) Ceta
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi
9. karamelldrottningen: heffaklumpen - Elo
10. cirkus: Ceta - Ceta
11. Lobelia: cirkus - (Elo) cirkus
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo
14. bollen__: Elo - Elo

Listorna tog upp lite mer plats än jag tänkte - trodde att det skulle bli kort pga "bara dygn 2". Så jag tänker att jag gör som jag brukar, avslutar här och fortsätter med mina egna tankar i ett nytt inlägg. Tror det kanske kan bli mindre rörigt så också 🤔

Sorgen låg tung över Mattisborgen. Deras rövarbröder, Fjosok och Fjompe var borta, vildvittrorna härjade vilt, och värst av allt, deras älskade älskade Ronja skulle aldrig mer höras skratta och sjunga i borgen. Den här gången fanns inte ens hoppet om att övertala henne om att komma hem, hon var borta för alltid.

Detta var en natt av sorg medan alla repade krafter.

DagDL 21.30, en första röst ska vara lagd av alla senast 19.30

Har ju nämnt flera gånger att jag ska kolla närmare på rösterna, så jag gör som jag brukar: börjar med att sammanställa och färglägga lite.

Röstlistor

Deltagarlista:
1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
10. cirkus
11. Lobelia
12. Gabby_Ossi
14. bollen__

Röstrader:
1. Mirtai:

Listorna tog upp lite mer plats än jag tänkte - trodde att det skulle bli kort pga "bara dygn 2". Så jag tänker att jag gör som jag brukar, avslutar här och fortsätter med mina egna tankar i ett nytt inlägg. Tror det kanske kan bli mindre rörigt så också 🤔
Korrigering - min röstrad är qitis-Ceta

Jag tror @Lobelia menar att den som lotten skonade ofta lynchas nästa dag. :)
Ja det kanske hon menade men det håller jag inte med om. Tvärt om så brukar det väl tillkomma så mycket nytt under ett speldygn att strålklastaren kan riktas om ganska snabbt.

Själv tycker jag att Lobelia fabricerar en massa teorier mot mig och i princip ingenting annat. Känns väl sådär.

För övrigt tycker jag att det var en extremt märklig röstning. Dessa ändrade röster? Kan det vara så att lyan också insåg att Elo var en bybo och inte så "viktig" att få ut? För uppenbarligen var hon ju inte en uppgiven ulv. Det märkliga var att Ceta inte fick några av de ändrade rösterna utan av en som röstat på någon helt annan.

Senast ändrad:
Ja det kanske hon menade men det håller jag inte med om. Tvärt om så brukar det väl tillkomma så mycket nytt under ett speldygn att strålklastaren kan riktas om ganska snabbt.

Själv tycker jag att Lobelia fabricerar en massa teorier mot mig och i princip ingenting annat. Känns väl sådär.
Vad menar du med en massa teorier? Vilka massa teorier har jag producerat mot dig?

Vad jag vet har jag producerat en teori, den är dessutom baserat på vad som hänt i leken och vad som brukar hända i många lekar. Om någon blir lynchad när två står mot varandra så röstas den andra ofta ut lynchen efter (om inte någon av de som röstat blir det). Här käkades @fio och spekulationerna om att du kanske räddades av ulvarna stoppades i sin linda. Dessutom utgick jag från varför fio käkades så egentligen är det en teori om @fio och inte om dig.

Om man nu fortsätter med teorier om andra som berör dig så har jag en ny- nu när jag är mer vaken och kan fokusera lite mer på leken. Eller ny och ny, flera har varit på den och den handlar om Q. Q verkar åtminstone vilja försvara dig och det började runt första DL i och med att hon ändrar sin röst ör att rädda dig men misslyckas med ändringen. För mig är det obegripligt om hon inte har någon slags koll på folks roller, alltså är ond. Q är rätt yvig i sitt spel men jag har då aldrig sett henne försöka skydda folk redan första DL. När @qitis dessutom anser det är ulvigt att tro att hon avsiktligt misslyckas så känns det ulvigt i sig, nu tror jag inte att det var avsikten att missa DL. Varför först utsätta sig för misstanken om att skydda @cirkus och sen avsiktligt misslyckas runt DL1, det känns inte helt smart. Sen kanske inte Q skulle riskera att outa sig om hon var ulv i lyan men kanske om hon var utanför lyan?

Så nu har du fått två teorier mot andra som involvera dig. Inte en massa, de har jag knappast underlag för. För mig stärker det i och för sig misstankarna när du inte resonerar kring min teori runt @fio utan mest går till anfall med vad jag uppfattar som ren lögn. Jag har inte fabricerat en massa teorier om dig. Jag har haft en teori som har en förankring och ja nu kom nummer 2 och sen 3, så nu börjar det likna något ;).

Om du är ond och i så fall i lyan, det vet jag inte men det finns lite som pekar på det.

För övrigt tycker jag att det var en extremt märklig röstning. Dessa ändrade röster? Kan det vara så att lyan också insåg att Elo var en bybo och inte så "viktig" att få ut? För uppenbarligen var hon ju inte en uppgiven ulv. Det märkliga var att Ceta inte fick några av de ändrade rösterna utan av en som röstat på någon helt annan.
Det känns lite långsökt. Min röst på @Elo kom helt av att jag tvingades rösta utan att ha någon vidare koll. Jag hade hela tiden avsikten att ändra. Jag tror röständringarna är mer en produkt av att vi ska rösta tidigt, då är folk inte så noga med vem då det finns god tid att ändra.

Röstlistor

Deltagarlista:
1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
10. cirkus
11. Lobelia
12. Gabby_Ossi
14. bollen__

Röstrader:
1. Mirtai:

Jag tror det gömmer sig en ulv mellan rösterna igår på Elo. Kanske mer än en. Utifrån rösterna blir det lite misstänkt att Bollen två gånger röstar på Elo. Sedan så tycker jag fortfarande Mirtai och/eller Ceta luktar lite ulv med eftersom dom båda röstade på BSF första DL och har inte hört något bra resonemang, eller tyckt dom försöker leta ulv. Kanske för någon av dom sitter i Lyan?

Jag är väldigt nyfiken på Mirtai med och fundersam om hon inte kunna vara en ulv. Funderar på att lägga min röst där tidigt för att inte missa första DL.

Jag tror det gömmer sig en ulv mellan rösterna igår på Elo. Kanske mer än en. Utifrån rösterna blir det lite misstänkt att Bollen två gånger röstar på Elo. Sedan så tycker jag fortfarande Mirtai och/eller Ceta luktar lite ulv med eftersom dom båda röstade på BSF första DL och har inte hört något bra resonemang, eller tyckt dom försöker leta ulv. Kanske för någon av dom sitter i Lyan?

Jag är väldigt nyfiken på Mirtai med och fundersam om hon inte kunna vara en ulv. Funderar på att lägga min röst där tidigt för att inte missa första DL.
Och jag undrar fortfarande varför du är så fast vid mig? Kan du motivera?

Kollar på röstningen igår. Håller med om att röständringarna känns märkliga. Heffaklumpen och Lobelia ändrar sina röster på Elo till andra. Queenlilith ändrar rösten på mig till ceta med några minuter kvar till dl och lägger då upp henne till lottning mot elo.

Jag tycker även att Ceta's röst på första DL skaver mer än något Elo har sagt, men vet inte riktigt varför exakt hon har fått så många röstar?

Queenlilith ändrar röst till Ceta

hennes röst från första DL skaver fortfarande för mig och jag har inte info nog på Elo att våga lägga min röst där.

Hon är väldigt fast vid de som röstade på BSF i första lynchen, dvs Ceta och jag. Fio är redan död och bevisligen god. Jag fattar fortfarande inte varför röstrna på BSF är mer misstänkta än övriga röster? vi vet att BSF var god, men det kunde ingen annan än hon och ledarvargen varit säker på.

Ang röständringarna så tycker jag inte de är något att fästa sig vid, dl är ju ff 21:30 och den första är ju bara för att få mer diskussionsunderlag?

Ang röständringarna så tycker jag inte de är något att fästa sig vid, dl är ju ff 21:30 och den första är ju bara för att få mer diskussionsunderlag?
Fast det är ju intressant att se eventuella ändringar, precis som det är intressant att analysera röster generellt

Jag tänker också att det beror lite på hur röständringen motiveras, ändrar man rösten bara för att man inte vill vara med och rösta ut någon eller för att det hann komma upp nya saker och man hittade något mer misstänkt på någon annan? Ändrar man med något som mer liknar en "förklädd bop" så tycker jag att det kännas lite misstänkt, speciellt om den man ändrade från visar sig vara god, men om den första rösten är mer som en säkerhetsröst och ändringen har en mer underbyggd teori är inte det något konstigt i mina ögon.

Kollar på röstningen igår. Håller med om att röständringarna känns märkliga. Heffaklumpen och Lobelia ändrar sina röster på Elo till andra. Queenlilith ändrar rösten på mig till ceta med några minuter kvar till dl och lägger då upp henne till lottning mot elo.

Hon är väldigt fast vid de som röstade på BSF i första lynchen, dvs Ceta och jag. Fio är redan död och bevisligen god. Jag fattar fortfarande inte varför röstrna på BSF är mer misstänkta än övriga röster? vi vet att BSF var god, men det kunde ingen annan än hon och ledarvargen varit säker på.
Fast ulvarna har god koll, förutom att de inte vet vem som är ledarulv. Visst de kan inte veta, men nog vet de mer än de goda, betydligt mer. På dig låter det som du anser att varken ulvar eller goda har någon koll, bara ledarulven. Det låter som du mer försöker att övertyga om att din andraröst på BSF inte är misstänkt alls genom att tona ner ulvars förmåga att ha koll på vilka som inte är i lyan (och oftast är goda). Du kanske är god, men en andraröst i DL 1 på en som blir lynchad är väl värd att notera, inget konstigt alls. Jag har själv funderat på det.

Min erfarenhet är att ulvarna inte läger sig i röstningen så länge de goda är snälla och röstar på andra goda men kan lägga en röst för att bättre på oddsen för en ulv som är utsatt, helst utan att lägga någon avgörande.

Fast det är ju intressant att se eventuella ändringar, precis som det är intressant att analysera röster generellt
Det beror på om det är en underbyggd röst eller en säkerhetsröst som lagts kanske utan att läsa leken.

Just här känns det ointressant. Folk strömröstar på en person med ungefär samma motivering och sen läser de leken och lägger sin riktiga röst.

Fast ulvarna har god koll, förutom att de inte vet vem som är ledarulv. Visst de kan inte veta, men nog vet de mer än de goda, betydligt mer. På dig låter det som du anser att varken ulvar eller goda har någon koll, bara ledarulven. Det låter som du mer försöker att övertyga om att din andraröst på BSF inte är misstänkt alls genom att tona ner ulvars förmåga att ha koll på vilka som inte är i lyan (och oftast är goda). Du kanske är god, men en andraröst i DL 1 på en som blir lynchad är väl värd att notera, inget konstigt alls. Jag har själv funderat på det.

Min erfarenhet är att ulvarna inte läger sig i röstningen så länge de goda är snälla och röstar på andra goda men kan lägga en röst för att bättre på oddsen för en ulv som är utsatt, helst utan att lägga någon avgörande.
Ulvarna har såklart mer koll än övriga goda, men just när det gällde BSF fanns det två personer som var säkra på att hon var god och det BSF själv samt ledarvargen

Ulvarna har såklart mer koll än övriga goda, men just när det gällde BSF fanns det två personer som var säkra på att hon var god och det BSF själv samt ledarvargen
Givetvis och så var det ulvarna som var nästan säkra... Den biten tycks du inte vilja kännas vid. Undvikande av att se att ulvarna har nästan lika god koll som ledarulven och snarare jämställa dem med de god känns lite misstänkt ärligt talat.

fast tycker inte ni verkade speciellt ledsna över era röster på henne, läser inte ut så mycket ånger i era inlägg, så därav jag håller fast vid att det är något lurt med er. Plus ni verkar inte direkt leta ulvar heller? Visst att jag inte spelat super mycket, men ni verkar ta det rätt lugnt i leken EFTER vi förlorat en sån viktig roll som Ronja, såååå därav håller jag fast vid mina misstankar om er.

Min prio är att få ut en ulv ikväll. Så Mirtai, Ceta och Bollen lägger högt på min lya lista. Sen tycker jag @Lobelia har några bra poäng gällande Cirkus. Tycker Cirkus brukar leta mer ulv när hon är god (vad jag minns)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 871
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 316
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 160
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 774
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka