Hemma från jobbet och läser ikapp lite kollar igenom lite inlägg
Börjar med
qitis då jag ju varit vänd en del åt det håller igår. Tycker fortfarande röständringen i DL1 var skum, men tycker det har kommit mycket svar från q om detta, och känner att det är dags att gå vidare från det spåret. Q är alltid en av de med mest inlägg i lekarna, så även i denna lek. Med det sagt så tycker jag ändå det finns mycket substans i inläggen, och inte bara ordbajs för att fylla på. Ser fram emot fler tankar från q under kvällen.
Vidare till
LenaH så hade jag en tanke igår, och har tänkt vidare till idag. Elo röstade på Lena igår, men även om Elo var god hade hon ingen info. Även Lena skriver mycket i denna leken, vill minnas att det kan variera en del och att det kanske kan vara vanligare mer fler inlägg som god än som ulv? Valde trots rösten från Elo (som i sig var lite märkligt motiverad) att inte rösta där. Är inte någon jag misstänker supermycket.
karamelldrottningen nämnde jag redan igår att jag ville titta närmare på. Lite tråkigt idag då hon mår dåligt och inte kan medverka någon större utsträckning.
Utgår därför främst från gårdagen i mitt resonemang.
Reagerade främst (på samma spår som jag tror Heffa var först att poängtera) på den i mina ögon ”lätta” rösten på Elo igår. Motiveringen verkade mest stödas på att fler röstat där och att det ”borde finnas info”. Motiverade även med ”det jag skrivit tidigare” trots att det egentligen inte skrivits något tidigare om Elo.
Tycker även hon gör det lite lätt för sig generellt, och mer glider med? Gårdagens inlägg innehöll inga direkta teorier om någon och det kom dessutom ett inlägg om att det är bra om ledarulven käkas för att då försvinner två ulvar direkt - vilket ju var fel. Regler är alltid lätt att missförstå, men hade gärna sett någon annans tankar kring det här, särskilt när jag själv blev granskad för att jag skrev att det var många starka goda roller i denna leken
.
Dagens röst landade på cirkus, utan någon större anledning till varför. Får givetvis ta hänsyn till mående utanför leken, men lite misstankar väcktes som sagt hör redan igår.
Så
cirkus. Jag har äntligen fattat
Lobelias teorin kring varför Fio blev käk tack vare LenaHs förklaring
Är
cirkus ond så kan jag förstå tanken kring varför fio blev käk. Men håller med övrigas resonemang kring att det inte är en så stor varningsflagg om cirkus i sig. La en märklig röst i DL1, men en felläsning kan ju alla göra. (Och ja, jag vet att jag själv motiverade min röst med det i DL1, men roligare att skriva något sådant än att bopa rakt ut). Har skrivit mycket idag och argumenterat kring Lobelias teori. Hade gärna sett lite teorier om andra personer från cirkus.
… fortsättning följer i nytt inlägg…