*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Just nu är jag mest oroad över att jag tycker att Lobelia är så skum att jag inte ser någon annan i leken. Både hon och LenaH känns obehagligt teamade mot mig och då tror jag inte att de båda är i lyan för så skulle de inte göra däremot är det inte osannolikt att den ena är det och så får den med den andra med sig mot mig. Gaahh jag vill inte fastna här.

Fast nä det var inte det första hon presenterade om mig. I så fall har jag missat ett inlägg
Jag tycker det ser ut som om hon hakade på dig, men det kan ju lika gärna vara tvärt om att du hakade på henne. Skitsamma ni är båda skumma. Jag tror ju att fio hade kunnat bli ett ganska lätt offer om hon inte blivit käk, så vad skulle lyan vinna på att käka just henne? Få mig misstänkt?
Jag "hakade" på @LenaH att det var skumt att just fio blev lynchad. Haka på är dock inte rätt ordval då jag hajade till direkt och undrade var ulvarna höll på med. @LenaH var först med att påpeka det bara. Det är ju knappast en teori att se ett käk som som ett konstigt val.

Teorin om att ulvarna käkat @fio för att visa att hon var god och på så sätt inte få en massa spekulationer om dig @cirkus som ulv då det blev lottning. Fio kunde ju inte direkt röstat på BSF för att skydda dig som ulvkollega när hon var bybo.

Alltså jag är inte riktigt med på det här att "står det mellan två (i lottning) vid lynch blir ofta den andra lynchad dagen efter om den som åkte ut var god".

Så är det kanske längre in i leken när man har mer att gå på, men i alla fall när jag spelade mer frekvent tycker jag att i DL1 var det snarare tvärt om? Att den som nästan åkte ut i DL1 brukar inte få så mycket misstankar i påföljande röstning eftersom alla vet att teorier i DL brukar vara ganska tunna och att det blir att alla (kanske omedvetet) tycker synd om den som nästan åkte och låter den vara tills det kommer upp något riktigt skumt.

Jag "hakade" på @LenaH att det var skumt att just fio blev lynchad. Haka på är dock inte rätt ordval då jag hajade till direkt och undrade var ulvarna höll på med. @LenaH var först med att påpeka det bara. Det är ju knappast en teori att se ett käk som som ett konstigt val.

Teorin om att ulvarna käkat @fio för att visa att hon var god och på så sätt inte få en massa spekulationer om dig @cirkus som ulv då det blev lottning. Fio kunde ju inte direkt röstat på BSF för att skydda dig som ulvkollega när hon var bybo.

Vad tror du om det scenariot som jag nämnde innan, att om cirkus varit ond hade lyan kunnat misstänka att fio var Ledarvarg som gjorde en chansing på att rädda en ulv, och då borde de undvikit att käka henne i första hand?

FIO BLEV INTE LYNCHAD! Snälla kan du inte åtmionstone försöka använda rätt ord?
Det blir sjukt svårt annars

Den här teorin alltså
Jag tror den är enbart för att misstänkliggöra mig i det scenariot som du och LenaH målar upp. Jag ogillar det starkt

Jag håller mer med Gabby om hur det brukar vara.

Just nu känner jag att risken är stor att vi är två goda som käbblar på.
@Lobelia

Jag tycker fortfarande att röständringarna är konstiga och att5 det luktar ulvar som fattade att Elo inte kommer försvara sig pga hon är bybo och då ville de kanske få ett nytt offer. Men varför inte Ceta? Är hon ulv så hade det givit finfina alibin är hon god? Hon var inte heller inne och försvarade sig så kanske luktar hon också bybo.

Just nu vet jag varken ut eller in

Fast nä det var inte det första hon presenterade om mig. I så fall har jag missat ett inlägg
Jag tycker det ser ut som om hon hakade på dig, men det kan ju lika gärna vara tvärt om att du hakade på henne. Skitsamma ni är båda skumma. Jag tror ju att fio hade kunnat bli ett ganska lätt offer om hon inte blivit käk, så vad skulle lyan vinna på att käka just henne? Få mig misstänkt?

Nja, jag är mindre misstänksam mot Ceta idag faktiskt, men ja hon kanske sitter löst men det är ju i så fall pga hur andra röstat och gjort ändringar och inte lagt sin röst på henne. Jag tycker det var märkligt men det gör inte henne till ond. Om hon är god så tror jag att det snarare är en abrovinkel för att få henne att se ut som ulv när enbart QL ändrade till henne. Tror jag.
Jag skulle inte säga att någon "hakat på" någon.
@Lobelia hade en teori, den är inte mer osannolik än någon annan teori, flera av oss har bollat fram och tillbaka varför fio blev käk och vi förstod hur den andra tänkte, det innebär inte att vi tycker likadant.

Jag börjar iofs tro att du är god för så här snarstucken och defensiv brukar du inte vara som ond! :rofl:

FIO BLEV INTE LYNCHAD! Snälla kan du inte åtmionstone försöka använda rätt ord?
Det blir sjukt svårt annars

Den här teorin alltså
Jag tror den är enbart för att misstänkliggöra mig i det scenariot som du och LenaH målar upp. Jag ogillar det starkt

Jag håller mer med Gabby om hur det brukar vara.
Jag tror att du fattar att det är en felskrivning och vad jag menar.

Varför i hela fridens namn skulle jag vilja misstänkliggöra dig? Jag försökte komma på en anledning till varför just fio blev käk. Det var det enda jag kom på, för mig är den högst rimlig, men inte så jättesannolik. Precis som de flesta andra teorier så försöker man hitta anledningar till varför saker händer.

Det jag mest reagerar på nu är ditt skrikande och gormande och att min enda teori skulle vara många. Det gör dig misstänkt för mig, mer än något annat.

Det var inte många kvar att rösta men du röstade där med avsikten att ändra. Risken var ju uppenbar att ingen annan hade ändrat och då hade det varit ganska kört för henne, särskilt som du inte ändrade till någon som redan hade röster.
Ja jag kommer då aldrig vara med i en lek med en extra DL igen- inte om man inte kan slänga in en snabb röst för att man inte har tid med mer och det tydligen är det som är mest misstänkt i hela leken, det var ett himla tjat. Det var för sjutton 2 h kvar till DL. Jag kan väl inte ansvara för övrigas röster och röständringar.

Vad tror du om det scenariot som jag nämnde innan, att om cirkus varit ond hade lyan kunnat misstänka att fio var Ledarvarg som gjorde en chansing på att rädda en ulv, och då borde de undvikit att käka henne i första hand?
Det är också möjligt. En bra poäng. Jag skrev från början att min teori var svag, det var mest det bästa jag hade för tillfället, teorin mot elo var ännu svagare.

Om inte @cirkus reagerat så starkt hade jag förmodligen bara låtit det vara och gått vidare. Och fortsatt undrat varför fio blev käk.

Haft fullt upp idag 😅 flera sjuka på jobbet så har precis kommit hem efter 3 tim övertid och 35678 steg på stegräknaren (and counting ) 😬
Har kunnat läsa lite under dagen men inte senaste timmarna
Behöver ta hand om djuren så ska jag kasta mig in i leken sedan så ingen undrar vart jag tagit vägen.

Antingen är den här leken ovanligt rörig eller så är det mitt huvud som inte kan tänka.
Reagerar på alla egentligen och de jag inte har en åsikt om reagerar jag också på för det i sig är skumt.
Tycker nånstans att Cirkus hakar upp sig på lite allt möjligt och går igång som ett ångvält.
Och just nu är jag mest rädd att jag ska somna till igen (har febernedsättande nu) och missa DL så känner att jag bör rösta redan nu fast jag helst hade velat läsa ännu mer ingående och teoria mer och bolla med folk.

Karamelldrottningen röstar på cirkus 🤡

Min röst på Mirtai igår hade inte gjort någon skillnad, jag hade i tanken att lyan nog skulle försöka lyncha en god igår (vilket hände) så därav la jag om min röst på Ceta.

Jag skall åka iväg snart, så lägger en tidig röst. Bollen la ju två röstar på Elo en första DL och en andra DL. Det sticker mig i ögonen. Sen jag känner ändå för mig är mina misstanker mest mot Ceta/Elo. Eftersom Ceta var uppe för röst igår mot Elo, så har jag kvar mina misstanker om att hon kan sitta i Lyan, så jag väljer att lägga min tidiga röst där idag.

Queenlilith röster på Ceta
Ja, men då är jag lite mer med på din tanke om Ceta-rösten. Min egna lilla teori eller tanke eller vad man nu ska kalla den var ungefär samma, att du skulle röständrat till Ceta (som du också misstänkte) då Mirtai endast hade en röst mot Ceta som hade två (och Elo i ledningen med tre röster) i hopp om att lotten skulle falla på Ceta - istället för att låta den ligga kvar och att Elo garanterat skulle ryka.

Att du inte misstänkte Elo för ulveri (om jag fattat dig rätt?) hade du rätt i då hon visade sig vara bybo. Men det gör dig inte automatiskt god för det ;)

Däremot känner jag fortfarande att jag inte riktigt hänger med i hur eller vad som gör att du placerar Ceta i lyan? Får nog börja med att gå tillbaka och läsa tidigare inlägg, kanske klarnar det lite mer då.

Har inte sett någon röstlista idag, så jag startar en nu innan det blir för många röster att "samla ihop" :)

Röstlista DL3 kl 19.30 (röständringsstopp kl 21.30)
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus

Ceta 1
cirkus 1

Jag hakar upp mig på att Queenlilith är så fast på mig och ceta för att vi röstade på ett visst sätt i DL 1. Sedan anklagar hon oss för att inte teoria när hon inte bidrar något själv förutom att skriva att vi är skumma?

Mirtai röstar på QueenLilith

Visserligen kan det vara en väldigt förvirrad god men jag måste rösta någonstans så får blir så här just nu.

Röstningslista

15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith

Ceta 1
cirkus 1
QueenLilith 1

Hemma från jobbet och läser ikapp lite kollar igenom lite inlägg :)

Börjar med qitis då jag ju varit vänd en del åt det håller igår. Tycker fortfarande röständringen i DL1 var skum, men tycker det har kommit mycket svar från q om detta, och känner att det är dags att gå vidare från det spåret. Q är alltid en av de med mest inlägg i lekarna, så även i denna lek. Med det sagt så tycker jag ändå det finns mycket substans i inläggen, och inte bara ordbajs för att fylla på. Ser fram emot fler tankar från q under kvällen.

Vidare till LenaH så hade jag en tanke igår, och har tänkt vidare till idag. Elo röstade på Lena igår, men även om Elo var god hade hon ingen info. Även Lena skriver mycket i denna leken, vill minnas att det kan variera en del och att det kanske kan vara vanligare mer fler inlägg som god än som ulv? Valde trots rösten från Elo (som i sig var lite märkligt motiverad) att inte rösta där. Är inte någon jag misstänker supermycket.

karamelldrottningen nämnde jag redan igår att jag ville titta närmare på. Lite tråkigt idag då hon mår dåligt och inte kan medverka någon större utsträckning.
Utgår därför främst från gårdagen i mitt resonemang.
Reagerade främst (på samma spår som jag tror Heffa var först att poängtera) på den i mina ögon ”lätta” rösten på Elo igår. Motiveringen verkade mest stödas på att fler röstat där och att det ”borde finnas info”. Motiverade även med ”det jag skrivit tidigare” trots att det egentligen inte skrivits något tidigare om Elo.
Tycker även hon gör det lite lätt för sig generellt, och mer glider med? Gårdagens inlägg innehöll inga direkta teorier om någon och det kom dessutom ett inlägg om att det är bra om ledarulven käkas för att då försvinner två ulvar direkt - vilket ju var fel. Regler är alltid lätt att missförstå, men hade gärna sett någon annans tankar kring det här, särskilt när jag själv blev granskad för att jag skrev att det var många starka goda roller i denna leken 😅.

Dagens röst landade på cirkus, utan någon större anledning till varför. Får givetvis ta hänsyn till mående utanför leken, men lite misstankar väcktes som sagt hör redan igår.

cirkus. Jag har äntligen fattat Lobelias teorin kring varför Fio blev käk tack vare LenaHs förklaring 😂 Är cirkus ond så kan jag förstå tanken kring varför fio blev käk. Men håller med övrigas resonemang kring att det inte är en så stor varningsflagg om cirkus i sig. La en märklig röst i DL1, men en felläsning kan ju alla göra. (Och ja, jag vet att jag själv motiverade min röst med det i DL1, men roligare att skriva något sådant än att bopa rakt ut). Har skrivit mycket idag och argumenterat kring Lobelias teori. Hade gärna sett lite teorier om andra personer från cirkus.

… fortsättning följer i nytt inlägg…

Alltså, jag känner att jag bara blivit mer och mer förvirrad här under dagen 😅 Upplever att Lobelia och cirkus typ hakat upp sig på varandra och sedan kom LenaH och "tog parti" med Lobelia genom att påpeka att något cirkus hade sagt att Lobelia gjort/sagt inte stämde. Känns dock inte helt som att LenaH på något sätt försökte skydda Lobelia... och i så fall gör jag samma sak nu genom att säga och tycka att jag inte heller upplever att Lobelia kastat ur sig teori efter teori mot cirkus. Står dock fast vid att jag tycker att Lobelia och cirkus hakat upp sig på något sätt men vet inte om det gör dem onda eller om ens någon av dem är ond? Jag tror i alla fall inte att de sitter i lyan ihop för att det känns som väldigt onödigt att starta en sådan här diskussion i tråden då, framför allt när det inte varit så mycket mer aktivitet under dagen. Vad jag menar är att det drar väldigt mycket uppmärksamhet och blickar mot dem och att de nog lättare kan bli offer för dagens lynch helt enkelt pga att det är enklare att misstänkliggöra och rösta på de som skrivit och varit aktiva jämfört med de som inte varit det. (Vill bara påpeka här att det inte på något sätt är en pik mot de som inte varit aktiva under dagen - förstår att många säkert jobbat under dagen och varit upptagen med IRL-livet, men det tar ju inte bort faktumet att de diskussioner som gjorts syns mer)

Jag utesluter ingen av dem som ulv, men jag tror helt enkelt inte att Lobelia och cirkus sitter i lyan ihop. Däremot kan en av dem göra det. Eller så är en i lyan och en ledarvargen. Eller så är det bara två goda som hakat upp sig på varandra (vilket också är något vi sett många gånger).

Måste i alla fall säga att jag tycker att hela den här grejen är lite märklig och udda. Kanske för att jag inte heller hängt med i allt som skrivits. Men ja, att spelare hakar upp sig på varandra har ju som sagt hänt tidigare så det kanske inte alls är så udda eller konstigt ändå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 731
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 214
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 020
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar