*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Jag tänker så här efter ha läst igenom leken och grunnat lite.
Mirtai är tillräckligt slipad att kunna flytta fokus till någon annan såsom tex LenaH ? I första röstningen. Hon ifrågasatte hur vanligt är det egentligen att ledarvargen följer den första ulvens röst när vi diskuterade det.

Kan ju vara så att hon följt en gods röst för att om hon blev avslöjad senare under leken att strålkastarna skulle riktas mot LenaH ?

Jag tänker så här efter ha läst igenom leken och grunnat lite.
Mirtai är tillräckligt slipad att kunna flytta fokus till någon annan såsom tex LenaH ? I första röstningen. Hon ifrågasatte hur vanligt är det egentligen att ledarvargen följer den första ulvens röst när vi diskuterade det.

Kan ju vara så att hon följt en gods röst för att om hon blev avslöjad senare under leken att strålkastarna skulle riktas mot LenaH ?
Vem röstade jag på i DL1?

Röstlista DL3 kl 19.30 (röständringsstopp kl 21.30)
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18:02 Mirtai röstar på QueenLillith
18:50 QueenLillith ändrar röst till Mirtai
LenaH röstar på bollen__

Ceta 0
cirkus 1
QueenLillith 1
Mitran 1
Bollen__ 1

Röstlistor

DL 1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på ceta
17.19 Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
17.28 Cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på BSF
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 Bollen röstar på elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 Queenlilith röstar på Lobelia

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Röstlistor
DL1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)
Käkas: ingen
Tänkte precis säga att jag åter igen går tillbaka till mitt inlägg från imorse och tar en titt på rösterna, men insåg att detta inlägget är postat nästan 14.30 och alltså definitivt inte är postat på morgonen, utan snarare tidiga eftermiddagen 🤣😂

Anyway. Åter tillbaka till röstlistorna. Jag tror att vi kan hitta minst en ulv bland rösterna på de som bevisats vara goda och då tänker jag framför allt på Blacksmithfarm och Elo som lynchats i DL1 respektive DL2. Inkluderar man även ändrade röster så är det dessa som röstat på någon (eller båda) av BSF och Elo:
Ceta (DL1), Mirtai (DL1) bollen__ (DL1, DL2), Gabby_Ossi (DL2), heffaklumpen (DL2), karamelldrottningen (DL2) och Lobelia (DL2).
Jag vet vart jag har mig själv, så då lämnar det Ceta, Mirtai, bollen__, Gabby_Ossi, karamelldrottningen och Lobelia kvar. Nu när jag tänker på det så inser jag att det faktiskt inte är så troligt att det kanske till och med finns mer än en ond bland de som röstat på någon av BSF och Elo. Som sagt så vet jag ju vart jag har mig själv, men om vi ändå inkluderar mig här så är det 7 levande deltagare som röstat på någon av dem och vi är 11 kvar. Sannolikheten att samtliga fyra ulvar (om det var fyra från början) skulle gömma sig bland resterande 4 deltagare (cirkus, qitis, LenaH och QueenLilith) känns inte alls rimligt. Så ja, rimligtvis borde det finnas en ulv bland de som röstat på BSF eller Elo. Så jag tänker att jag börjar med att titta närmare på de som röstat där.

Ceta var den, som förutom Elo, fick flest röster i gårdagens röstning. Minns inte varför eller vilka motiveringar som användes mot henne, men ev att det var något om att hon sagt något om att goda hade väldigt starka roller? Kan förstå att man reagerar på det, men jag personligen reagerade inte på det. Å andra sidan är det väl också beroende på vad man utgår ifrån, jag utgick ifrån att rollerna är starka i jämförelse med spionlärling, siarlärling och ängellärning, som varit betydligt vanligare roller de senaste åren (då det varit för lätt för goda annars). Och då är det ju starka roller. Om man däremot utgår ifrån vilka roller som finna med i leken och framför allt de ondas oknytt så är det så klart inte lika starka roller. Så ja, jag kan se varför folk reagerade även om det kanske mer var en reaktion skapad av ett missförstånd (beroende på vad Ceta själv menade/jämförde med då hon först nämnde det - vilket jag inte har koll på, jag tänker bara rent generellt ur olika synvinklar här). Jag tror faktiskt inte att jag reagerat nämnvärt på något som Ceta skrivit, även om jag inte heller upplevt att hon skrivit så mycket (fast när jag kollar så jag själv inte skrivit så många fler inlägg än Ceta, vilket å andra sidan också påverkas av längden på inläggen mm så bara antalet inlägg säger egentligen inte så mycket). Det enda är väl i så fall att hon, igår, skrev något lös fundering på om jag skriver riktigt så här långa teoriinlägg både som ond och god eller om det var någon typ av kompensation för att missat dag1. Men inte heller det är väl något av riktig substans som gör att jag kan bygga upp någon misstanke. Jo, jag reagerade på något Ceta skrev igår, men där visade det sig vara jag som hade missförstått vad hon menade, så det var ju inte heller något.

Mirtai fick min efterhandsröst i DL1, men som sagt så är det dags att släppa den teorin/röstmotiveringen nu. Så det är inget jag tänker hålla mot henne. Utöver det tycker jag väl att hon varit ganska tyst (även om jag ser att även hon inte har så många inlägg mindre än jag själv) och typ gått under min radar litegrann. Kanske borde det vara en liten röd lampa som lyser där? Mirtai lägger lekens första andraröst, vilken hamnar på BSF som sedan visade sig vara spionen. Har inget minne av om Mirtai brukar vara den som inte är rädd för att "avgöra" med andraröster tidigt i leken, för att inte lägga det för mycket i händerna på ulvarna. Men oavsett så skulle det väl kanske kunna vara något en ond Mirtai skulle kunna göra för framför allt i DL1 så är det ju lätt att försvara en sådan röst med att en inte visste men inte ville lägga det i händerna på ulvarna heller. Samtidigt så är det något som går att göra även som god, så det är svårt att säga något om sidtillhörighet endast baserat på det. I DL2 lade hon en uddaröst på QueenLilith, och la då inte någon tredjeröst på varken Elo eller Ceta som hade två röster var, det var ju dock relativt många som hade yttrat misstankar om Elo tidigare under dagen, så här kan jag mycket väl tänka mig att en ulv väljer att luta sig tillbaka och låta andra (goda?) göra jobbet i att rösta ut goda Elo.

bollen__ har jag verkligen ingen koll på alls. Men hon har röstat på Elo både i DL1 och DL2, vilket så klart inte direkt talar för henne. Det har jag dock redan skrivit ganska långt om och även ställt frågor till bollen__ i inlägg #345, så jag känner att jag hänvisar dit istället för att upprepa mig.

Gabby_Ossi har jag också vädigt dålig koll på. Hon var först ut i DL2 med att rösta på Elo och ja, visst skulle det kunna vara en ulv som gömmer sig här. Om det är så att Gabby_Ossi är ulv, så kan det även vara värt att fundera på både Ceta och qitis, som tidpunkten av G_Os röst hade en röst vardera. Alltså varför hon inte lade en andraröst på någon av dem och om de kanske kan säga något om hennes sidtillhörighet. Som jag varit inne på tidigare, men "mot" andra personer, skulle det också kunna vara ett försök av en ond att försöka starta ett drev mot goda Elo genom att helt enkelt hoppas på att flera följer efter och röstar på Elo, då det ju som sagt varit många misstankar och lite blåsväder runt Elo under dagen. Men samtidigt så har jag egentligen inget mer som kan utesluta att G_O är god, så hon kan lika gärna vara god. Men precis som med bollen__ så hoppas jag att få se mer av dig Gabby_Ossi, för att förhoppningsvis kunna bilda mig en bättre uppfattning.

karamelldrottningen fick min slutgiltiga röst igår och motivering till det finns i mitt inlägg #286, så jag hänvisar dit här också istället för att upprepa mig och skriva ytterligare en "wall of text". Hon har väl inte direkt stärkt sina aktier idag, då hon även idag varit väldigt frånvarande och sedan kom in med en tidig röst på cirkus. Så jag är fortfarande misstänksam mot karamelldrottningen och kan tänka mig att vi kanske har en ulv här. Röstade som sagt på Elo som nummer 4 i ordningen igår med en, i mina ögon, lätt röst. Även det har jag skrivit mer detaljerat om i inlägg #232. Fortfarande en av de anonymaste i mina ögon. Såg dock karamells inlägg om att hon är sjukt idag, så det är förståeligt - Krya på dig karamelldrottningen! 🍬

Lobelia upplever jag ju har hakat upp sig på cirkus (vilket det också finns mer om i #380), och cirkus har hakat upp sig på Lobelia. Men det är inget jag på rak arm kan komma ihåg att Lobelia skrivit som jag reagerat extra mycket på. La den femte, och sista, rösten på Elo igår men liksom jag så ändrade Lobelia sin röst vid ett senare tillfälle (hon ändrade till cirkus och jag till karamelldrottningen). Utöver det känner jag att jag inte har en aning om vart du Lobelia står gällande andra deltagare. Någon du misstänker mer än någon annan? Någon du misstänker mindre än någon annan? Varför?

Behöver lägga en första röst, och sen landar här så länge. Tycker bollen_ spelat lite väl lågt, och synd att inte göra några tankar därifrån. Kan absolut ändra mig om det kommer mer inlägg därifrån, eller om någon annan blir mer suspekt, men tänker ändå att det kan dölja sig en ulv här.

Ceta röstar på bollen_
Sen har vi bollen_, här kan vi snacka doldis. 5 inlägg så här långt. Lade andra rösten på Elo igår och har inte skrivit sen dess. Svårt att säga mycket om det. Vet inte om en ulv varit riktigt så under radarn heller?

jag kommer in NU och har inte läst leken idag :eek:
jag hinner inte läsa innan jag röstar.
Jag gör så här så kan jag läsa i lugn och ro och ändra röst senare
bollen__ röstar på Lobelia för att hon tog fel på lynch o käk tidigare, det är nog lurvigt att inte ha koll :cautious:

Medveten om att det är en fet jäkla skitröst men jag hinner inte läsa ikapp nu och rösta sen.

Kom ihåg att det är en lek. Oavsett vilken sida ni är på. Vi tycker faktiskt om varandra ❤️
Det var när det slutade vara en lek som det inte var roligt längre.

En hel j-jävla rant om hur usel jag är på att spela hör liksom inte ihop med lekande. @cirkus har inte bemött teorierna och försökt slå håll på dem utan bara talat om hur usel jag är och dessutom kommit med rena felaktigheter som en massa teroier (när jag hade en) och att jag röstat på henne 2 DL på raken med dåliga teorier. Klart teroin i DL 1 var dålig, den fanns inte ens.

Röstlista DL3 kl 19.30 (röständringsstopp kl 21.30)
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18:02 Mirtai röstar på QueenLillith
18:50 QueenLillith ändrar röst till Mirtai
LenaH röstar på bollen__
Ceta röstar på bollen__
bollen__ röstar på Lobelia

Ceta 0
cirkus 1
QueenLillith 1
Mitran 1
Bollen__ 2
Lobelia 1

Jag tycker det är väldigt svårt när man ska slänga iväg en röst med dessa dubbla DL då kan det verkligen bli lite hursomhelst och så blir det en röst bara för att. Det kan ha rätt stora konsekvenser.

När jag tittar på detta så är det första som slår mig att bollen__ röstat på Elo både i DL1 och DL2. Det ser ju inte så bra ut nu när vi vet att Elo var god och totalt sett har bollen__ fem inlägg. Hur som helst. bollen__ röstade i mitten av DL1 med en motivering om att Elo både vill och inte vill ha info och att de onda har mest info i denna leken så då kanske Elo är ond. Känns som en rätt typisk förstadagsröst i stil med att hugga efter minsta halmstrå. Det som gör det något mer intressant tycker jag i så fall är bollen__s röst på Elo även i DL2, då hon la en andraröst på Elo med en motivering om att hon snurrar in sig/inte förstår vad Elo menar pga ordval/formuleringar. Det får väl ändå ses som en lite mer legit motivering vad gäller substans? Eller så läser jag in mer än vad det står när min hjärna spinner vidare och typ bygger vidare på teorin. I mitt huvud är det i alla fall en fortsättning av att det bara är ulvarna som vill ha alla andra så förvirrade som möjligt och att Elo därför skulle kunna vara en ulv som medvetet (eller omedvetet) försöker snurra in andra i resonemangen så att de till slut blir "för konstiga" för att kunna komma från en ond. Nu kanske det inte alls var åt det hållet du tänkte @bollen__, utan det var hur min hjärna spann vidare på din motivering så det är ok att rätta mig om jag uppfattat det fel. bollen__s röst på Elo i DL2 la i alla fall upp Elo för lottning mot Ceta, som redan hade två röster. Så jag undrar vad det var som fick dig @bollen__ att rösta på just Elo igår? Nu fanns det visserligen inte så många alternativ - Ceta som redan hade två röster eller qitis som hade en röst eller lägga en uddaröst. Men jag kan inte riktigt låta bli att fundera på varför du ändå valde Elo?

Jag tänker att det var flera stycken som reagerade på Elo under dagen och därmed fanns ju risken att hon skulle dra på sig fler röster senare i lynchen. Därför funderar jag på om det kanske var ett försök från en ond att försöka få igång ett "drev" mot goda Elo genom att lägga en röst på henne och hoppas på att fler av dem som hade misstankar mot henne skulle följa efter. Sedan var jag tredje personen som röstade på Elo och ja, jag inser att det även kan ses som att jag försökte spika igen för Elo (min röst landade ungefär i mitten av röstningen, även om de flesta redan hunnit få in sin första röst), men helt ärligt så hade jag faktiskt inte läst en enda av de röster som redan trillat in och hade inte en susning om att hon hade två röster redan och än mindre att jag la en tredjeröst.

På samma spår så är jag även intresserad av att höra mer från dig @karamelldrottningen. Du la fjärde rösten på Elo och var tredje sist att lägga din första röst (alltså borträknat röständringar som kom in senare). Som jag skrev i inlägget i min röständring (#286) och även i sista stycket av inlägg #232 så tycker jag att din röstmotivering i DL2 var lite enkel och till stor del förlitade sig på andras teorier. Vad tänker du om det? Och varför landade din röst på just Elo, som visade sig vara god, och inte på tex Ceta (som utöver Elo var den enda med två röster)?

Sedan ändrade jag och Lobelia (som båda hade röstat på Elo) våra röster. Detta gjorde att Elo hade tre röster och Ceta stod fortfarande kvar på två röster. Med tanke på att det inte finns några dolda röster eller röster som inte räknas, så vet vi att alla röster i tråden är de som gäller och så som ställningen ser ut. Min röständring postades 21.12 och 12 min senare (21.24) röständrade QueenLilith från Mirtai till Ceta. Här undrar jag varför du @QueenLilith valde att röständra till just Ceta? Din röst la up upp Ceta på tre röster vilket innebar att om inget mer hände så skulle det bli lottning mellan Ceta och Elo. En sak lär i alla fall vara klar och det är att du inte röständrade för att rädda ulvkollegan Elo (då hon visade sig vara god). Men varför just Ceta? På vilket sätt kändes Ceta mer misstänkt än någon annan så att du la upp dem i lottning mot varandra?

Det jag funderar på är om du @QueenLilith kan vara en ond som ville skapa lottning mellan två goda för att misstänkliggöra den andra? Det har ju hänt förut och den som blir kvar riskerar då att bli ett lätt offer för lynchen dagen därpå. Dessutom blir det så att i lottning kan goda inte styra över utfallet, vilket innebär att du även lade upp för en annan ond att lägga en röst på tex Elo och på så sätt få henne lynchad och misstänkliggöra Ceta. Kan nog i alla fall konstatera att du och Ceta sitter i någon lya tillsammans, för då hade du nog inte lagt upp kollegan Ceta i lottning mot en god Elo... om det nu inte är ett högt spel. Det känns även mindre troligt att du är ledarvarg och Ceta ulv för då hade det också varit högt spelat att lägga upp henne i lottning. Du är däremot inte utesluten som ond och det är inte Ceta heller.
Jag vet faktiskt inte om jag tänkte så mycket alls, det var nog mer att jag kände att jag behövde rösta. Jag blir fasiken sjukt stressad av den här tiden för första röst och sen DL, inte bra för mig.. Elo var den jag reagerade på och då la jag rösten där för det kändes rimligast när jag inte hade så mycket tid för leken. Men absolut förstår jag att man blir granskad och speciellt när det visade sig att hon var god.

Jag tycker det är väldigt svårt när man ska slänga iväg en röst med dessa dubbla DL då kan det verkligen bli lite hursomhelst och så blir det en röst bara för att. Det kan ha rätt stora konsekvenser.
Fast grejen är att DL fortfarande är 21.30. JAg ser verkligen chansen att faktiskt analysera folks röster (och ifrågasätta dem) de två timmarna emellan istf att det rasslar in röster 21.24 och ingen hinner med. Lättare att ulvar gömmer sig bakom tidsnöd osv då. :)

Det var när det slutade vara en lek som det inte var roligt längre.

En hel j-jävla rant om hur usel jag är på att spela hör liksom inte ihop med lekande. @cirkus har inte bemött teorierna och försökt slå håll på dem utan bara talat om hur usel jag är och dessutom kommit med rena felaktigheter som en massa teroier (när jag hade en) och att jag röstat på henne 2 DL på raken med dåliga teorier. Klart teroin i DL 1 var dålig, den fanns inte ens.
Jahaja. Så pass.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 736
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 219
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 026
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar