*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Just nu är jag mest oroad över att jag tycker att Lobelia är så skum att jag inte ser någon annan i leken. Både hon och LenaH känns obehagligt teamade mot mig och då tror jag inte att de båda är i lyan för så skulle de inte göra däremot är det inte osannolikt att den ena är det och så får den med den andra med sig mot mig. Gaahh jag vill inte fastna här.
Jag lutar åt att ni har hakat upp er på varandra. En av er kan vara god och den andra ond. Tror inte ni båda är onda dock. Ni båda kan också vara goda
Jag grunnar fortsatt även på Mirtai och LenaH ? Hänger kvar sedan första dl måste jag medge men nu taggar LenaH just Mirtai ? Kan det ändå vara en ledarvarg som viftar för fullt -vilket jag ändå fick en känsla av i första DL?
Tål att funderas på
Jag grunnar på om jag kan ha misstagit mig på Ceta faktiskt det är ju inte helt enkelt när alla famlar i mörkret denna leken (utom kanske just ledarvargen åndå )
Jag känner att jag inte vill koncentrera mig på Ceta idag trots allt. Hon har skrivit en del som jag tycker har stor relevans

QueenLillith är väldigt upphakad på mig och Mirtai. Bad henne redan igår att förtydliga vad det var med min röstning i DL1 som var så citat ”väldigt konstig”. Fick inget svar igår, och fler anklagelser idag. Hoppas på att få svar från henne om vad det handlar om, och gärna lite teorier om fler än mig och Mirtai (som dessutom verkar handla om samma sak 😅). Hade varit intressant att höra teorier om fler!
Lite samma här som med Karamellen, att det åks med lite väl mycket och här även att inläggen främst handlar samma personer gång på gång.

Sen har vi bollen_, här kan vi snacka doldis. 5 inlägg så här långt. Lade andra rösten på Elo igår och har inte skrivit sen dess. Svårt att säga mycket om det. Vet inte om en ulv varit riktigt så under radarn heller?

Lobelia har jag alltid svårt att få grepp om, så även i denna leken. Hoppas att kunna utröna mer av era andras teorier särskilt här.
Lade först den femte rösten på elo, men ändrade sen till cirkus. Även om jag äntligen förstått lite av teorin mot cirkus härifrån så vet jag inte om jag tror på den, och med det Lobelias godhet. Bytet av röst från Elo till cirkus i det läget kan ju också vara ett sätt att stärka sitt eget alibi som ulv? Lobelia var dessutom först med att byta från Elo i ett läge där Elo ledde röstningen även med ändringen.

När jag tittar på ändringarna ser jag även att Heffaklumpen följde efter Lobelias ändring. Nu pratar vi ju sällan om vinkningar av ledarvargen längre, men OM Heffa skulle vara ledarvargen så är det ju inte en dum vinkning att göra när hon ändå missade första DL. En ändring från samma person till varsina olika dock, så kan ju vara väldigt långsökt.
Sen har jag alltid svårt att se Heffa som ond, tror profilbilden spelar in 😂
Heffa i sin tur missade som sagt första DL men tycker hon väger upp och gräver en del nu. Får vara försiktig i att inte släppa henne för tidigt dock, men inte min primära kandidat att rösta på ikväll i dagsläget i alla fall.

Jag lutar åt att ni har hakat upp er på varandra. En av er kan vara god och den andra ond. Tror inte ni båda är onda dock.
Jag grunnar fortsatt även på Mirtai och LenaH ? Hänger kvar sedan första dl måste jag medge men nu taggar LenaH just Mirtai ? Kan det ändå vara en ledarvarg som viftar för fullt -vilket jag ändå fick en känsla av i första DL?
Tål att funderas på
Jag grunnar på om jag kan ha misstagit mig på Ceta faktiskt det är ju inte helt enkelt när alla famlar i mörkret denna leken (utom kanske just ledarvargen åndå )
Jag känner att jag inte vill koncentrera mig på Ceta idag trots allt. Hon har skrivit en del som jag tycker har stor relevans
Ja det är något konstigt där som jag även skulle vilje gräva lite i. Min misstanke är med som du skriver häröver, men vad som är vad vet jag ej. Jag har ju även mina misstankar mot Mirtai sedan innan som delat i förre inlägg.

QueenLillith är väldigt upphakad på mig och Mirtai. Bad henne redan igår att förtydliga vad det var med min röstning i DL1 som var så citat ”väldigt konstig”. Fick inget svar igår, och fler anklagelser idag. Hoppas på att få svar från henne om vad det handlar om, och gärna lite teorier om fler än mig och Mirtai (som dessutom verkar handla om samma sak 😅). Hade varit intressant att höra teorier om fler!
Lite samma här som med Karamellen, att det åks med lite väl mycket och här även att inläggen främst handlar samma personer gång på gång.

Sen har vi bollen_, här kan vi snacka doldis. 5 inlägg så här långt. Lade andra rösten på Elo igår och har inte skrivit sen dess. Svårt att säga mycket om det. Vet inte om en ulv varit riktigt så under radarn heller?

Lobelia har jag alltid svårt att få grepp om, så även i denna leken. Hoppas att kunna utröna mer av era andras teorier särskilt här.
Lade först den femte rösten på elo, men ändrade sen till cirkus. Även om jag äntligen förstått lite av teorin mot cirkus härifrån så vet jag inte om jag tror på den, och med det Lobelias godhet. Bytet av röst från Elo till cirkus i det läget kan ju också vara ett sätt att stärka sitt eget alibi som ulv? Lobelia var dessutom först med att byta från Elo i ett läge där Elo ledde röstningen även med ändringen.

När jag tittar på ändringarna ser jag även att Heffaklumpen följde efter Lobelias ändring. Nu pratar vi ju sällan om vinkningar av ledarvargen längre, men OM Heffa skulle vara ledarvargen så är det ju inte en dum vinkning att göra när hon ändå missade första DL. En ändring från samma person till varsina olika dock, så kan ju vara väldigt långsökt.
Heffa i sin tur missade som sagt första DL men tycker hon väger upp och gräver en del nu. Får vara försiktig i att inte släppa henne för tidigt dock, men inte min primära kandidat att rösta på ikväll i dagsläget i alla fall.
Jag tycker att Heffa gräver och tänker högt och lågt så känner precis som du. Inte på min lista idag (iaf )

Jag tror en av er är varg, men är lite av en känsla, där finns inte mängder med info i leken än, så ibland går jag på känslan. Nu hade jag tid att komma in igen innan DL så skriver lite mer. Inlägget du skrev innan detta tyckte jag hade bra poäng och mer grävande, vilket var det jag efterfrågade. Jag tycker även Bollen sticker ut med sina 2 röster på Elo- förvirrad god eller har hon outat sig själv?

Men nu tyckte jag faktiskt dina inlägg från idag har varit väldigt bra, så känner jag släpper dig just nu. Just nu skaver Mirtai en hel del mer än dina inlägg. Flera verkar även ha ögonen på Mirtai, så därav:

Queenlilith ändrar röst till Mirtai

Jag lutar åt att ni har hakat upp er på varandra. En av er kan vara god och den andra ond. Tror inte ni båda är onda dock. Ni båda kan också vara goda
Tål att funderas på
Nä jag är misstänksam mot @bollen__ Det här är typiskt ulvbollspel, flyga lite under radarn, lägga lite enkla röster och så så därför taggade jag @Mirtai som tidigare haft extremt bollsinne men jag är ju lite tveksam till Mirtai också så svaret var väl kanske ett svar i sig?

F ö tror jag både @cirkus och @Lobelia är goda, eller iaf inte i lyan ihop så just nu är nog bollen_ och som jag då funderade på igår - @Gabby_Ossi men jag har lite för lite att ta på vad gäller båda, det finns inte många inlägg och de som finns uttrycker inte direkt några teorier.

Det jag mest reagerar på nu är ditt skrikande och gormande och att min enda teori skulle vara många. Det gör dig misstänkt för mig, mer än något annat.
Men du har i allafall röstat på mig två dagar i rad med teorier som jag tycker är långsökta. Så nu är jag mer misstänkt för att jag gormar. Jag blir frustrerad av att du som lekt så länge inte ens kan använda rätt ord. Jag misstänker inte dig för just det, men tycker det är märkligt att dina felskrivningar är så konsekventa att jag tror att det kanske till och med är medvetna.

Ja det är något konstigt där som jag även skulle vilje gräva lite i. Min misstanke är med som du skriver häröver, men vad som är vad vet jag ej. Jag har ju även mina misstankar mot Mirtai sedan innan som delat i förre inlägg.
Jag la till att båda kan vara goda också
Jag ser alla scenarier men fick inte med det först.

Jag friskriver ingen av dem att vara ond dock

Äh - den här första tiden är ju bara en preliminär DL så:

LenaH röstar på bollen_

för att bollen lagt två väldigt enkla röster på en bevisat god och dessutom håller en oerhört låg profil vilket känns lite ludet.

Om @bollen__ kommer in och serverar en stark teori om någon annan så är ju inte DL förrän 21.30. :)

Antingen är den här leken ovanligt rörig eller så är det mitt huvud som inte kan tänka.
Reagerar på alla egentligen och de jag inte har en åsikt om reagerar jag också på för det i sig är skumt.
Tycker nånstans att Cirkus hakar upp sig på lite allt möjligt och går igång som ett ångvält.
Och just nu är jag mest rädd att jag ska somna till igen (har febernedsättande nu) och missa DL så känner att jag bör rösta redan nu fast jag helst hade velat läsa ännu mer ingående och teoria mer och bolla med folk.

Karamelldrottningen röstar på cirkus 🤡
Wow här kommer en med exakt noll teoriande och BAAAM slänger en röst på mig bara för att jag diskuterar med Lobelia. Det hade ju varit lite klädsamt med en mer underbyggd teori - den här ju ungefär lika dålig som din första teori i DL1 när du röstade på heffaklumpen för att hon inte varit inne och därmed försöker gå under radarn. Jag kan nog tycka att i DL3 bör man ha fått lite mer kött på benen än att lägga en så simpel röst.

Men du har i allafall röstat på mig två dagar i rad med teorier som jag tycker är långsökta. Så nu är jag mer misstänkt för att jag gormar. Jag blir frustrerad av att du som lekt så länge inte ens kan använda rätt ord. Jag misstänker inte dig för just det, men tycker det är märkligt att dina felskrivningar är så konsekventa att jag tror att det kanske till och med är medvetna.
Alltså det är inte roligt att leka längre efter sådan påhopp. Vad fan håller du på med egentligen?

Antingen är den här leken ovanligt rörig eller så är det mitt huvud som inte kan tänka.
Reagerar på alla egentligen och de jag inte har en åsikt om reagerar jag också på för det i sig är skumt.
Tycker nånstans att Cirkus hakar upp sig på lite allt möjligt och går igång som ett ångvält.
Och just nu är jag mest rädd att jag ska somna till igen (har febernedsättande nu) och missa DL så känner att jag bör rösta redan nu fast jag helst hade velat läsa ännu mer ingående och teoria mer och bolla med folk.

Karamelldrottningen röstar på cirkus 🤡
Men tycker du själv att det är vanligt att ulvar går i superförsvar? Jag känner snarare tvärtom, som god blir man nästan lite kränkt när någon misstänker en men som ond viftar man snarare bort det?

Och krya!

Kvar kika mer på är då Mirtai. Även är en spelare som jag inte riktigt för grepp om, hoppas på lite hjälp där ikväll. Blir likt precis som jag utpekad på grund av röst i DL1, av QL. Mör jag läser bakåt ser jag att vi haft lite liknande tankar längs vägen. LenaH är tveksam till Mirtai. @LenaH kan du utveckla lite vad som skaver för dig med Mirtai?

Gabby_ossi lägger första rösten på Elo igår. Har inte varit superlativ i leken, så hoppas på lite mer aktivitet härifrån.

Hörni @alla!

Kan vi hålla en god ton? Snälla? :)
Inga misstankar är personliga och man kan gå på varandra för att se vad som händer men vi kan väl fortfarande uttrycka oss trevligt mot varandra? :)

Jag har bett lekledarna att ersätta mig, jag motsvarar tydligen inte dina krav för att leka så du ska slippa mig.

Jag tror också att risken är stor att jag har -hakat upp mig på en som faktiskt inte är ulv bara för att jag inte köper teorin hon använde för att rösta på mig. Så jag tänker släppa Lobelia.

Däremot så finns det några som är lite väl under radarn för att det ska vara klädsamt och bollen__ är en liksom aatt jag tycker att Karamell inte direkt presterat på topp när det gäller teoriande. Heffa gör lite som vanligt med långa och utförliga inlägg - ibland undrar jag om det är många ord och mindre substans? Men lägger undan för stunden.

QueenL har inte heller kommit med asmånga teorier och är lite fastnad på Mirtai och Ceta.

Jag har bett lekledarna att ersätta mig, jag motsvarar tydligen inte dina krav för att leka så du ska slippa mig.
Jag ber om ursäkt men tycker fortfarande att det är svårt nog som det är och om folk ska börja använda fel ord konsekvent blir det inte lättare srskilt inte som at vi är ringrostiga allihop.

Kvar kika mer på är då Mirtai. Även är en spelare som jag inte riktigt för grepp om, hoppas på lite hjälp där ikväll. Blir likt precis som jag utpekad på grund av röst i DL1, av QL. Mör jag läser bakåt ser jag att vi haft lite liknande tankar längs vägen. LenaH är tveksam till Mirtai. @LenaH kan du utveckla lite vad som skaver för dig med Mirtai?
Äh, det är bara en liten känsla?
Lite - jag sorterar lite hit och dit och pja, om jag också ska tjata om Bsf-rösterna så är jag mest misstänksam till @Mirtai av de tre som röstade.
Jag hade hoppats på ett annat svar på bollfrågan också men fair enough, Mirtai har inte lekt på länge och är säkert ringrostig men hon finns på korta listan över onda, mest pga uteslutningsmetoden.

Jag ber om ursäkt men tycker fortfarande att det är svårt nog som det är och om folk ska börja använda fel ord konsekvent blir det inte lättare srskilt inte som at vi är ringrostiga allihop.
Som sagt du ska slippa mig, du gick för långt i din kritik för att det ska vara roligt att leka.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 731
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 214
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 020
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar