*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Nytt försök att få röstraderna korrekt :)

Röstlistor
DL1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)
Käkas: ingen

Deltagarlista:
1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
10. cirkus
11. Lobelia
12. Gabby_Ossi
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith
3. qitis: LenaH - Ceta
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis
6. QueenLilith: Lobelia - (Mirtai) Ceta
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi
9. karamelldrottningen: heffaklumpen - Elo
10. cirkus: qitis - Ceta
11. Lobelia: cirkus - (Elo) cirkus
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo
14. bollen__: Elo - Elo

Vad menar du med en massa teorier? Vilka massa teorier har jag producerat mot dig?

Vad jag vet har jag producerat en teori, den är dessutom baserat på vad som hänt i leken och vad som brukar hända i många lekar. Om någon blir lynchad när två står mot varandra så röstas den andra ofta ut lynchen efter (om inte någon av de som röstat blir det). Här käkades @fio och spekulationerna om att du kanske räddades av ulvarna stoppades i sin linda. Dessutom utgick jag från varför fio käkades så egentligen är det en teori om @fio och inte om dig.

Om man nu fortsätter med teorier om andra som berör dig så har jag en ny- nu när jag är mer vaken och kan fokusera lite mer på leken. Eller ny och ny, flera har varit på den och den handlar om Q. Q verkar åtminstone vilja försvara dig och det började runt första DL i och med att hon ändrar sin röst ör att rädda dig men misslyckas med ändringen. För mig är det obegripligt om hon inte har någon slags koll på folks roller, alltså är ond. Q är rätt yvig i sitt spel men jag har då aldrig sett henne försöka skydda folk redan första DL. När @qitis dessutom anser det är ulvigt att tro att hon avsiktligt misslyckas så känns det ulvigt i sig, nu tror jag inte att det var avsikten att missa DL. Varför först utsätta sig för misstanken om att skydda @cirkus och sen avsiktligt misslyckas runt DL1, det känns inte helt smart. Sen kanske inte Q skulle riskera att outa sig om hon var ulv i lyan men kanske om hon var utanför lyan?

Så nu har du fått två teorier mot andra som involvera dig. Inte en massa, de har jag knappast underlag för. För mig stärker det i och för sig misstankarna när du inte resonerar kring min teori runt @fio utan mest går till anfall med vad jag uppfattar som ren lögn. Jag har inte fabricerat en massa teorier om dig. Jag har haft en teori som har en förankring och ja nu kom nummer 2 och sen 3, så nu börjar det likna något ;).

Om du är ond och i så fall i lyan, det vet jag inte men det finns lite som pekar på det.
Ja jag tycker att du fabulerar ihop teorier om mig.
Just den runt fio och varför hon käkades är väl i allra högsta grad inte riktad mot henne eftersom hon är död? Det är ju askonstigt att teoria om en död om det inte har med en levande att göra. Så du hakar på @LenaH s tanke om att bara för att det är två stom står mot varandra i en lynch så lynchas den andra i lynchen efter? Det är konstigt att båda ni verkar ha det som nån sorts teori mot mig - det är något som jag faktiskt inte tycker är så vanligt eftersom det framkommer nya saker och om nån fastnar i den där andra beror det nog mer på att den vill ha ut just den än att just den som det teorias mot faktiskt är ond.

Jag håller med om att det är märkligt med Qs röständring, samtidigt tycker jag att den är väldigt utstickande faktiskt, men din tanke bygger alltså på att hon är utanför lyan och jag är i lyan och därför ville hon rädda mig? Men jag är ju tveksam till att hon gjort en sån abrovinkel ens om det vore så då hade hon ju outat både sig själv och en ulv, nu vet jag ju min roll så därmed faller din teori för mig.

Du röstade alltså på Elo med tanke om att ändra?
Varför då? Insåg du inte att det kan bli ett drev?

Efter morgonens uppdatering tolkar jag det i alla fall som att natten varit lugn och ingen blev käk. Så antingen har ulvarna valt att inte käka (inte så troligt!) eller så har de försökt att käka den som ängeln skyddade eller den välsignade (mer troligt)! Eller har jag missat någon mer roll som har skydd eller på något annat sätt kan stoppa ett käk? Hur som helst bra att ingen blev käk inatt!

Vi var 14 från början och är nu på dag3. Hittills har tre goda blivit lynchade eller käkade, så då är vi 11 kvar. Tror alla var överens om 4 eller 5 onda från början och eftersom ingen ond dött så är det fortfarande 4 eller 5 onda kvar i leken. Jag vill nog fortfarande luta mot att det är 4 onda med tanke på att onda har oknyttet vilket är en ganska stark roll som påverkar mycket för goda sidan (inte bara att någon får falsk information, utan även att de goda som kan ha info aldrig kan veta om den stämmer eller ej). Men nu kanske jag är påverkad av att spionen BSF lynchades dag1 också och att det därför känns extra "orättvist" eller som en extra stark roll, även om det nog mest får ses som någon typ av otur för goda sidan. Vad jag menar är att oavsett om det var onda eller goda som röstade på BSF i DL1 så kan ingen av dem vetat att BSF var just spionen, så varken onda eller goda kan ju medvetet ha röstat ut spionen (= otur att det var just spionen som rök). Om det makes sense.

I alla fall, var de 4 onda från början så är det 7 goda kvar nu. Var de 5 onda från början så är det bara 6 goda kvar nu. Så om de var 5 onda från början känns det som en rätt så viktig lynch idag i DL3. Lynchas en till god idag så står det i så fall 5-5 efter kvällens uppdatering och då skulle onda kunna vinna genom ett lyckat käk under natten. Var det 4 onda från början är det inte riktigt något avgörande ikväll, men då blir det samma scenario imorgon istället (samma scenario som om de var 5 onda från början). Oavsett känns det både viktigt och på tiden att vi får ut en ond ikväll!

fast tycker inte ni verkade speciellt ledsna över era röster på henne, läser inte ut så mycket ånger i era inlägg, så därav jag håller fast vid att det är något lurt med er. Plus ni verkar inte direkt leta ulvar heller? Visst att jag inte spelat super mycket, men ni verkar ta det rätt lugnt i leken EFTER vi förlorat en sån viktig roll som Ronja, såååå därav håller jag fast vid mina misstankar om er.

Min prio är att få ut en ulv ikväll. Så Mirtai, Ceta och Bollen lägger högt på min lya lista. Sen tycker jag @Lobelia har några bra poäng gällande Cirkus. Tycker Cirkus brukar leta mer ulv när hon är god (vad jag minns)
Fast ånger är ju mest spel för galerierna, det är väl givet att det är dumt när en av de viktigaste goda rollerna ryker så tidigt.

När det gäller dig så tycker jag att din röständring är den enda rimliga om du nu kände oro över att det blev ett drev mot en du inte såg som så ulvig. Du försökte i allafall göra skillnad - det är mer än vad man kan säga om de andra. Om de är ulvar är ju frågan varför de inte ändrade till Ceta och de facto gjorde nån skillnad iom att Elo inte var ulv?

Röstlistor
DL1 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)
Käkas: ingen

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith
3. qitis: LenaH - Ceta
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis
6. QueenLilith: Lobelia - (Mirtai) Ceta
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi
9. karamelldrottningen: heffaklumpen - Elo
10. cirkus: qitis - Ceta
11. Lobelia: cirkus - (Elo) cirkus
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo
14. bollen__: Elo - Elo
När jag tittar på detta så är det första som slår mig att bollen__ röstat på Elo både i DL1 och DL2. Det ser ju inte så bra ut nu när vi vet att Elo var god och totalt sett har bollen__ fem inlägg. Hur som helst. bollen__ röstade i mitten av DL1 med en motivering om att Elo både vill och inte vill ha info och att de onda har mest info i denna leken så då kanske Elo är ond. Känns som en rätt typisk förstadagsröst i stil med att hugga efter minsta halmstrå. Det som gör det något mer intressant tycker jag i så fall är bollen__s röst på Elo även i DL2, då hon la en andraröst på Elo med en motivering om att hon snurrar in sig/inte förstår vad Elo menar pga ordval/formuleringar. Det får väl ändå ses som en lite mer legit motivering vad gäller substans? Eller så läser jag in mer än vad det står när min hjärna spinner vidare och typ bygger vidare på teorin. I mitt huvud är det i alla fall en fortsättning av att det bara är ulvarna som vill ha alla andra så förvirrade som möjligt och att Elo därför skulle kunna vara en ulv som medvetet (eller omedvetet) försöker snurra in andra i resonemangen så att de till slut blir "för konstiga" för att kunna komma från en ond. Nu kanske det inte alls var åt det hållet du tänkte @bollen__, utan det var hur min hjärna spann vidare på din motivering så det är ok att rätta mig om jag uppfattat det fel. bollen__s röst på Elo i DL2 la i alla fall upp Elo för lottning mot Ceta, som redan hade två röster. Så jag undrar vad det var som fick dig @bollen__ att rösta på just Elo igår? Nu fanns det visserligen inte så många alternativ - Ceta som redan hade två röster eller qitis som hade en röst eller lägga en uddaröst. Men jag kan inte riktigt låta bli att fundera på varför du ändå valde Elo?

Jag tänker att det var flera stycken som reagerade på Elo under dagen och därmed fanns ju risken att hon skulle dra på sig fler röster senare i lynchen. Därför funderar jag på om det kanske var ett försök från en ond att försöka få igång ett "drev" mot goda Elo genom att lägga en röst på henne och hoppas på att fler av dem som hade misstankar mot henne skulle följa efter. Sedan var jag tredje personen som röstade på Elo och ja, jag inser att det även kan ses som att jag försökte spika igen för Elo (min röst landade ungefär i mitten av röstningen, även om de flesta redan hunnit få in sin första röst), men helt ärligt så hade jag faktiskt inte läst en enda av de röster som redan trillat in och hade inte en susning om att hon hade två röster redan och än mindre att jag la en tredjeröst.

På samma spår så är jag även intresserad av att höra mer från dig @karamelldrottningen. Du la fjärde rösten på Elo och var tredje sist att lägga din första röst (alltså borträknat röständringar som kom in senare). Som jag skrev i inlägget i min röständring (#286) och även i sista stycket av inlägg #232 så tycker jag att din röstmotivering i DL2 var lite enkel och till stor del förlitade sig på andras teorier. Vad tänker du om det? Och varför landade din röst på just Elo, som visade sig vara god, och inte på tex Ceta (som utöver Elo var den enda med två röster)?

Sedan ändrade jag och Lobelia (som båda hade röstat på Elo) våra röster. Detta gjorde att Elo hade tre röster och Ceta stod fortfarande kvar på två röster. Med tanke på att det inte finns några dolda röster eller röster som inte räknas, så vet vi att alla röster i tråden är de som gäller och så som ställningen ser ut. Min röständring postades 21.12 och 12 min senare (21.24) röständrade QueenLilith från Mirtai till Ceta. Här undrar jag varför du @QueenLilith valde att röständra till just Ceta? Din röst la up upp Ceta på tre röster vilket innebar att om inget mer hände så skulle det bli lottning mellan Ceta och Elo. En sak lär i alla fall vara klar och det är att du inte röständrade för att rädda ulvkollegan Elo (då hon visade sig vara god). Men varför just Ceta? På vilket sätt kändes Ceta mer misstänkt än någon annan så att du la upp dem i lottning mot varandra?

Det jag funderar på är om du @QueenLilith kan vara en ond som ville skapa lottning mellan två goda för att misstänkliggöra den andra? Det har ju hänt förut och den som blir kvar riskerar då att bli ett lätt offer för lynchen dagen därpå. Dessutom blir det så att i lottning kan goda inte styra över utfallet, vilket innebär att du även lade upp för en annan ond att lägga en röst på tex Elo och på så sätt få henne lynchad och misstänkliggöra Ceta. Kan nog i alla fall konstatera att du och Ceta sitter i någon lya tillsammans, för då hade du nog inte lagt upp kollegan Ceta i lottning mot en god Elo... om det nu inte är ett högt spel. Det känns även mindre troligt att du är ledarvarg och Ceta ulv för då hade det också varit högt spelat att lägga upp henne i lottning. Du är däremot inte utesluten som ond och det är inte Ceta heller.

Just den runt fio och varför hon käkades är väl i allra högsta grad inte riktad mot henne eftersom hon är död? Det är ju askonstigt att teoria om en död om det inte har med en levande att göra. Så du hakar på @LenaH s tanke om att bara för att det är två stom står mot varandra i en lynch så lynchas den andra i lynchen efter? Det är konstigt att båda ni verkar ha det som nån sorts teori mot mig - det är något som jag faktiskt inte tycker är så vanligt eftersom det framkommer nya saker och om nån fastnar i den där andra beror det nog mer på att den vill ha ut just den än att just den som det teorias mot faktiskt är ond.
Men nu hittar ju du på?
@Lobelia har inte hakat på mig i nån tanke om att om det står mellan två så lynchas den andra dagen efter, det var Lobelias egen tanke.

Jag har dock hållit med henne om att det inte är ovanligt och tror du inte själv att @Ceta ev sitter löst idag?

Jag tror det gömmer sig en ulv mellan rösterna igår på Elo. Kanske mer än en. Utifrån rösterna blir det lite misstänkt att Bollen två gånger röstar på Elo. Sedan så tycker jag fortfarande Mirtai och/eller Ceta luktar lite ulv med eftersom dom båda röstade på BSF första DL och har inte hört något bra resonemang, eller tyckt dom försöker leta ulv. Kanske för någon av dom sitter i Lyan?

Jag är väldigt nyfiken på Mirtai med och fundersam om hon inte kunna vara en ulv. Funderar på att lägga min röst där tidigt för att inte missa första DL.
Varför är du mer misstänksam mot Mirtai än Ceta i så fall? Och om du nu är mer misstänksam mot Mirtai än mot Ceta, varför ändrade du då din röst från Mirtai till Ceta? Har en liten tanke om varför du röständrade, men ser dig gärna förklara ditt resonemang/tankebanor med egna ord först :)

Sedan undrar jag också rent generellt vad det är som gör att du misstänker Mirtai och Ceta? Förutom att de båda röstade på BSF i DL1.

Jag är helt med på att det borde vara någon ond som röstat på någon av de goda som lynchats. Men just röster i DL1 tenderar ju att vara mer eller mindre förtäckta BOPar, därför tycker jag att det är svårt att basera en hel röst och ondförklaring på vem någon röstade på i DL1. Framför allt då vi är på dag3 nu så tänker jag att det nog bör finnas något mer än bara den rösten. Hur ser du på det? Har du något mer som gör att du misstänker Mirtai och Ceta, förutom DL1-rösterna?
Förlåt om du redan skrivit och besvarat frågorna i andra inlägg, i så fall har jag glömt det (mitt minne är lite ur funktion :sorry:)

När jag tittar på detta så är det första som slår mig att bollen__ röstat på Elo både i DL1 och DL2. Det ser ju inte så bra ut nu när vi vet att Elo var god och totalt sett har bollen__ fem inlägg. Hur som helst. bollen__ röstade i mitten av DL1 med en motivering om att Elo både vill och inte vill ha info och att de onda har mest info i denna leken så då kanske Elo är ond. Känns som en rätt typisk förstadagsröst i stil med att hugga efter minsta halmstrå. Det som gör det något mer intressant tycker jag i så fall är bollen__s röst på Elo även i DL2, då hon la en andraröst på Elo med en motivering om att hon snurrar in sig/inte förstår vad Elo menar pga ordval/formuleringar. Det får väl ändå ses som en lite mer legit motivering vad gäller substans? Eller så läser jag in mer än vad det står när min hjärna spinner vidare och typ bygger vidare på teorin. I mitt huvud är det i alla fall en fortsättning av att det bara är ulvarna som vill ha alla andra så förvirrade som möjligt och att Elo därför skulle kunna vara en ulv som medvetet (eller omedvetet) försöker snurra in andra i resonemangen så att de till slut blir "för konstiga" för att kunna komma från en ond. Nu kanske det inte alls var åt det hållet du tänkte @bollen__, utan det var hur min hjärna spann vidare på din motivering så det är ok att rätta mig om jag uppfattat det fel. bollen__s röst på Elo i DL2 la i alla fall upp Elo för lottning mot Ceta, som redan hade två röster. Så jag undrar vad det var som fick dig @bollen__ att rösta på just Elo igår? Nu fanns det visserligen inte så många alternativ - Ceta som redan hade två röster eller qitis som hade en röst eller lägga en uddaröst. Men jag kan inte riktigt låta bli att fundera på varför du ändå valde Elo?

Jag tänker att det var flera stycken som reagerade på Elo under dagen och därmed fanns ju risken att hon skulle dra på sig fler röster senare i lynchen. Därför funderar jag på om det kanske var ett försök från en ond att försöka få igång ett "drev" mot goda Elo genom att lägga en röst på henne och hoppas på att fler av dem som hade misstankar mot henne skulle följa efter. Sedan var jag tredje personen som röstade på Elo och ja, jag inser att det även kan ses som att jag försökte spika igen för Elo (min röst landade ungefär i mitten av röstningen, även om de flesta redan hunnit få in sin första röst), men helt ärligt så hade jag faktiskt inte läst en enda av de röster som redan trillat in och hade inte en susning om att hon hade två röster redan och än mindre att jag la en tredjeröst.

På samma spår så är jag även intresserad av att höra mer från dig @karamelldrottningen. Du la fjärde rösten på Elo och var tredje sist att lägga din första röst (alltså borträknat röständringar som kom in senare). Som jag skrev i inlägget i min röständring (#286) och även i sista stycket av inlägg #232 så tycker jag att din röstmotivering i DL2 var lite enkel och till stor del förlitade sig på andras teorier. Vad tänker du om det? Och varför landade din röst på just Elo, som visade sig vara god, och inte på tex Ceta (som utöver Elo var den enda med två röster)?

Sedan ändrade jag och Lobelia (som båda hade röstat på Elo) våra röster. Detta gjorde att Elo hade tre röster och Ceta stod fortfarande kvar på två röster. Med tanke på att det inte finns några dolda röster eller röster som inte räknas, så vet vi att alla röster i tråden är de som gäller och så som ställningen ser ut. Min röständring postades 21.12 och 12 min senare (21.24) röständrade QueenLilith från Mirtai till Ceta. Här undrar jag varför du @QueenLilith valde att röständra till just Ceta? Din röst la up upp Ceta på tre röster vilket innebar att om inget mer hände så skulle det bli lottning mellan Ceta och Elo. En sak lär i alla fall vara klar och det är att du inte röständrade för att rädda ulvkollegan Elo (då hon visade sig vara god). Men varför just Ceta? På vilket sätt kändes Ceta mer misstänkt än någon annan så att du la upp dem i lottning mot varandra?

Det jag funderar på är om du @QueenLilith kan vara en ond som ville skapa lottning mellan två goda för att misstänkliggöra den andra? Det har ju hänt förut och den som blir kvar riskerar då att bli ett lätt offer för lynchen dagen därpå. Dessutom blir det så att i lottning kan goda inte styra över utfallet, vilket innebär att du även lade upp för en annan ond att lägga en röst på tex Elo och på så sätt få henne lynchad och misstänkliggöra Ceta. Kan nog i alla fall konstatera att du och Ceta sitter i någon lya tillsammans, för då hade du nog inte lagt upp kollegan Ceta i lottning mot en god Elo... om det nu inte är ett högt spel. Det känns även mindre troligt att du är ledarvarg och Ceta ulv för då hade det också varit högt spelat att lägga upp henne i lottning. Du är däremot inte utesluten som ond och det är inte Ceta heller.
Försökte så gott det går att redogöra i mitt andra inlägg, men jag tycker Ceta verkar mest misstänkt. Jag tyckte inte alls Elo skrev särskilt konstiga saker och hon visade sig vara god. Så kändes som att jag tänkte rätt. Jag tyckte det var bättre att få ut Ceta än Elo med tanke på hennes konstiga röst första DL. Hade Mirtai haft fler röster hade jag lagt min röst där istället. Jag hade hellre fått ut Ceta än Elo igår för att få mer info om vart hon står, jag har henne i lyan just nu i min matte.

Varför är du mer misstänksam mot Mirtai än Ceta i så fall? Och om du nu är mer misstänksam mot Mirtai än mot Ceta, varför ändrade du då din röst från Mirtai till Ceta? Har en liten tanke om varför du röständrade, men ser dig gärna förklara ditt resonemang/tankebanor med egna ord först :)

Sedan undrar jag också rent generellt vad det är som gör att du misstänker Mirtai och Ceta? Förutom att de båda röstade på BSF i DL1.

Jag är helt med på att det borde vara någon ond som röstat på någon av de goda som lynchats. Men just röster i DL1 tenderar ju att vara mer eller mindre förtäckta BOPar, därför tycker jag att det är svårt att basera en hel röst och ondförklaring på vem någon röstade på i DL1. Framför allt då vi är på dag3 nu så tänker jag att det nog bör finnas något mer än bara den rösten. Hur ser du på det? Har du något mer som gör att du misstänker Mirtai och Ceta, förutom DL1-rösterna?
Förlåt om du redan skrivit och besvarat frågorna i andra inlägg, i så fall har jag glömt det (mitt minne är lite ur funktion :sorry:)
Min röst på Mirtai igår hade inte gjort någon skillnad, jag hade i tanken att lyan nog skulle försöka lyncha en god igår (vilket hände) så därav la jag om min röst på Ceta.

Jag skall åka iväg snart, så lägger en tidig röst. Bollen la ju två röstar på Elo en första DL och en andra DL. Det sticker mig i ögonen. Sen jag känner ändå för mig är mina misstanker mest mot Ceta/Elo. Eftersom Ceta var uppe för röst igår mot Elo, så har jag kvar mina misstanker om att hon kan sitta i Lyan, så jag väljer att lägga min tidiga röst där idag.

Queenlilith röster på Ceta

Jag håller med om att det är märkligt med Qs röständring, samtidigt tycker jag att den är väldigt utstickande faktiskt, men din tanke bygger alltså på att hon är utanför lyan och jag är i lyan och därför ville hon rädda mig? Men jag är ju tveksam till att hon gjort en sån abrovinkel ens om det vore så då hade hon ju outat både sig själv och en ulv, nu vet jag ju min roll så därmed faller din teori för mig.

När du påstod jag hade en massa teorier om dig hade jag som sagt en och den kom jag fram till genom att fundera på varför fio blev lynchad av alla. I den teorin ingår att man ofta ger sig på den andra som var med i lottningen så det är alltså samma teori. Min erfarenhet är att den som står i lottning mot en annan ofta blir lynchad nästa lynch om et inte kommer upp något annat liksom att de som lynchat den goda, i synnerhet den som lägger sista rösten ofta blir lynchad.

Och eftersom jag inte vet din roll faller inte någon teori alls om dig för mig. Min andra teori presenterade jag efter du anklagade mig för att fabulera ihop en massa teorier om dig. Visst kan man kalla teoriandet att fabulera men i så fabulerar vi alla. Jag undrar fortfarande vilka massa teorier du syftar på? Det verkar mer som du försöker misskreditera mig än något annat, jag försöker bara leka leken och fundera ut vem som är ulv.

Jag jobbat 7-19 (eller 19:08 som det blev) och sen åt jag lite. Det tar mer än 10-15 minuter att få grepp på vad som händer så jag röstade typ på första jag kunde hitta en teori om. Jag hade inte kollat på röstningen alls och hade noll koll på eventuellt drev.

Dåligt med tid idag, då jag är åter på jobbet efter tre veckors frånvaro. Vill bara poängtera att när jag stängde ner igår (stänger oftast ner före DL för att inte störa sömnen av stressen som blir) så tyckte jag inte att jag anade att röster skulle ändras till min nackdel. Så mitt val att inte ändra röst för att säkerställa att jag inte skulle bli lottad för lynch var mer av ett icke-val.

Sen måste jag bemöta @QueenLilith s upprepade inlägg om att jag är misstänkt. Jag la en första röst på BSF i DL1, och tycker det är supertråkigt att hon lynchades, vilket jag också skrev efter den lynchen. Men saknar utveckling från dig varför min röst var så skum? Också nyfiken på vad det är du saknar från mig när du menar att jag inte verkade ångra att BSF lynchades. Det är bara onda som har info i DL1, så det är ju självklart att goda kommer rösta på goda. Tycker det hade känts märkligt att lägga massa tid på att ångra en röst i DL1, där jag dessutom la den som udda-röst när jag la den. Jag vet ju inte vilken roll alla har, särskilt inte i DL1, och jag måste ju rösta någonstans.

Sen blir jag ärligt lite både ledsen och besviken att du poängterar att jag inte gräver eller verka leta onda. Jag har försökt att gräva och diskutera efter bästa förmåga. Jag är dålig på att leka dessa lekarna, men trodde att jag ändå vuxit lite i det.. Min spelstil är dock att diskutera och bolla vidare på andras inlägg, jag har inte förmåga till mer. Men att du tycker att jag leker dåligt betyder ju inte automatiskt att jag är ond hoppas jag du kan köpa. Och sett till dina egna inlägg (har inte läst mer än inläggen idag, så ledsen om jag drar förhastade slutsatser nu) så tycker jag du själv inte gräver så värst utan bara går på mig och Mirtai? Tycker du ska titta lite bredare än att bara fokusera på mig och henne. Även Elo var ju god, är inte de som röstade på henne värda att syna också isf? De onda vet ju inte heller om specialroller, så måste jag och/eller Mirtai vara ulvar pga rösterna på BSF så ska väl de som röstade på Elo också vara det med den logiken?

Med det sagt kommer det bli dåligt med teorier från min sida idag, men ska göra en insats efter jobbet!

Jag jobbat 7-19 (eller 19:08 som det blev) och sen åt jag lite. Det tar mer än 10-15 minuter att få grepp på vad som händer så jag röstade typ på första jag kunde hitta en teori om. Jag hade inte kollat på röstningen alls och hade noll koll på eventuellt drev.
Ja, jo jag vet att du hade mycket IRL men att inte kolla det minsta på röstningen känns väl lite sådär när det faktiskt kan spela rätt stor roll i slutänden.

När du påstod jag hade en massa teorier om dig hade jag som sagt en och den kom jag fram till genom att fundera på varför fio blev lynchad av alla. I den teorin ingår att man ofta ger sig på den andra som var med i lottningen så det är alltså samma teori. Min erfarenhet är att den som står i lottning mot en annan ofta blir lynchad nästa lynch om et inte kommer upp något annat liksom att de som lynchat den goda, i synnerhet den som lägger sista rösten ofta blir lynchad.

Och eftersom jag inte vet din roll faller inte någon teori alls om dig för mig. Min andra teori presenterade jag efter du anklagade mig för att fabulera ihop en massa teorier om dig. Visst kan man kalla teoriandet att fabulera men i så fabulerar vi alla. Jag undrar fortfarande vilka massa teorier du syftar på? Det verkar mer som du försöker misskreditera mig än något annat, jag försöker bara leka leken och fundera ut vem som är ulv.
Fio blev inte LYNCHAD!

Du har nu presenterat vad jag kan se TVÅ teorier om mig. Den ena går ut på att jag ska ha blivit räddad av nån helt outgrundlig teori av att fio blev KÄKAD. Den andra är att jag som den andra i lynchen/lottningen där BSF blev lynchad borde stått näst på tur - jaha? Jag fattar inte hur du kan få mig till ulv med någon av dessa teorier.

Det enda jag håller med om är att det är nog sannolikt att fio hade blivit hårt granskad iom sin sista röst på bsf - så det är ju ett märkligt käkval när hon med stor sannolikhet hade blivit ett lätt LYNCHoffer i DL2. Om nu den första av dina teorier håller är det väl troligare att de valde fio som käk för att just misskreditera mig.

Jag tycker fortfarande att du är skum inte minst med avseende på din röst på Elo helt utan att ha ens kollat röstlistan

Ja, jo jag vet att du hade mycket IRL men att inte kolla det minsta på röstningen känns väl lite sådär när det faktiskt kan spela rätt stor roll i slutänden.
Spelar stor roll? En röst 2 timmar före den egentliga DLen? Nu visade det sig att det dessutom var en av 5. Hur skulle just min röst som jag dessutom ändrade i god tid kunna spela så stor roll? Det var en av de sista på Elo.

Hur tänker du här? Jag letade mest febrilt efter någon jag kunde rösta på med en någotsånär vettig teori.

Men nu hittar ju du på?
@Lobelia har inte hakat på mig i nån tanke om att om det står mellan två så lynchas den andra dagen efter, det var Lobelias egen tanke.

Jag har dock hållit med henne om att det inte är ovanligt och tror du inte själv att @Ceta ev sitter löst idag?
Fast nä det var inte det första hon presenterade om mig. I så fall har jag missat ett inlägg
Jag tycker det ser ut som om hon hakade på dig, men det kan ju lika gärna vara tvärt om att du hakade på henne. Skitsamma ni är båda skumma. Jag tror ju att fio hade kunnat bli ett ganska lätt offer om hon inte blivit käk, så vad skulle lyan vinna på att käka just henne? Få mig misstänkt?

Nja, jag är mindre misstänksam mot Ceta idag faktiskt, men ja hon kanske sitter löst men det är ju i så fall pga hur andra röstat och gjort ändringar och inte lagt sin röst på henne. Jag tycker det var märkligt men det gör inte henne till ond. Om hon är god så tror jag att det snarare är en abrovinkel för att få henne att se ut som ulv när enbart QL ändrade till henne. Tror jag.

Fio blev inte LYNCHAD!

Du har nu presenterat vad jag kan se TVÅ teorier om mig. Den ena går ut på att jag ska ha blivit räddad av nån helt outgrundlig teori av att fio blev KÄKAD. Den andra är att jag som den andra i lynchen/lottningen där BSF blev lynchad borde stått näst på tur - jaha? Jag fattar inte hur du kan få mig till ulv med någon av dessa teorier.

Det enda jag håller med om är att det är nog sannolikt att fio hade blivit hårt granskad iom sin sista röst på bsf - så det är ju ett märkligt käkval när hon med stor sannolikhet hade blivit ett lätt LYNCHoffer i DL2. Om nu den första av dina teorier håller är det väl troligare att de valde fio som käk för att just misskreditera mig.

Jag tycker fortfarande att du är skum inte minst med avseende på din röst på Elo helt utan att ha ens kollat röstlistan
Ja väljer du att dela upp en teori i två så blir den smått obegriplig - vad du beskriver här begriper jag inte hur du fått ihop. Det blir fortfarande inte en massa teorier för att du delar upp min enda i två. Förstår du inte vad jag menar trots flera försök att förklara inklusive av @LenaH så tror jag inte det hjälper med ett försök till men ett tips är att se det som en teori, som två lär det inte funka.

Och sen misstänker du mig för att jag har ett liv utanför ulvleken, det är rätt oskönt. Röstlistan var ingen prio, jag ville som sagt bara rösta innan DL.

Spelar stor roll? En röst 2 timmar före den egentliga DLen? Nu visade det sig att det dessutom var en av 5. Hur skulle just min röst som jag dessutom ändrade i god tid kunna spela så stor roll? Det var en av de sista på Elo.

Hur tänker du här? Jag letade mest febrilt efter någon jag kunde rösta på med en någotsånär vettig teori.

Det var inte många kvar att rösta men du röstade där med avsikten att ändra. Risken var ju uppenbar att ingen annan hade ändrat och då hade det varit ganska kört för henne, särskilt som du inte ändrade till någon som redan hade röster.

Ja väljer du att dela upp en teori i två så blir den smått obegriplig - vad du beskriver här begriper jag inte hur du fått ihop. Det blir fortfarande inte en massa teorier för att du delar upp min enda i två. Förstår du inte vad jag menar trots flera försök att förklara inklusive av @LenaH så tror jag inte det hjälper med ett försök till men ett tips är att se det som en teori, som två lär det inte funka.

Och sen misstänker du mig för att jag har ett liv utanför ulvleken, det är rätt oskönt. Röstlistan var ingen prio, jag ville som sagt bara rösta innan DL.
Vänta nu har jag delat upp en teori i två?
Det var väl två teorier som du har presenterat mot mig det säger du ju själv? Jag erkänner att två inte är en massa men jag känner mig påhoppad och då kanske jag tar i lite.

Jag har inte misstänkt dig för at du har ett iv utanför ulvleken. Men ja okej röstlistan var ingen prio - du ville bara rösta. Okej. Bara det tycker jag är skumt om du är god. Är du ulv förstår jag tanken för då VET du vem du kan snickra ihop en teori om.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 726
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 211
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 019
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar