*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Min röst på Mirtai igår hade inte gjort någon skillnad, jag hade i tanken att lyan nog skulle försöka lyncha en god igår (vilket hände) så därav la jag om min röst på Ceta.

Jag skall åka iväg snart, så lägger en tidig röst. Bollen la ju två röstar på Elo en första DL och en andra DL. Det sticker mig i ögonen. Sen jag känner ändå för mig är mina misstanker mest mot Ceta/Elo. Eftersom Ceta var uppe för röst igår mot Elo, så har jag kvar mina misstanker om att hon kan sitta i Lyan, så jag väljer att lägga min tidiga röst där idag.

Queenlilith röster på Ceta
Med risk för att du redan svarat på detta eftersom jag inte läst längre så undrar jag om du misstänker mig (?) för att jag röstade 2 gånger på Elo, varför lägger du då rösten på Ceta? Det vore väl rimligare att lägge den på mig?

Okeeej jag ska äta nu (eller rättare sagt för typ 20 min sen) och nu är det bara minuter till första DL :arghh: så jag måste rösta. Räknar med att kolla in igen innan DL 21.30 och är som vanligt öppen för att ändra då. Men just nu tänker jag fortsätta gå på mitt spår från igår och kolla på de som jag upplevt som väldigt anonyma och de som jag främst väger mellan idag är bollen__ och karamelldrottningen.

Så jag fortsätter på samma som igår. Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen för att jag som sagt upplever att hon varit väldigt anonym och gjort det rätt så lätt för sig i både DL1 och DL2. Plus citatet här nedanför och de två länkarna till andra inlägg.
karamelldrottningen fick min slutgiltiga röst igår och motivering till det finns i mitt inlägg #286, så jag hänvisar dit här också istället för att upprepa mig och skriva ytterligare en "wall of text". Hon har väl inte direkt stärkt sina aktier idag, då hon även idag varit väldigt frånvarande och sedan kom in med en tidig röst på cirkus. Så jag är fortfarande misstänksam mot karamelldrottningen och kan tänka mig att vi kanske har en ulv här. Röstade som sagt på Elo som nummer 4 i ordningen igår med en, i mina ögon, lätt röst. Även det har jag skrivit mer detaljerat om i inlägg #232. Fortfarande en av de anonymaste i mina ögon. Såg dock karamells inlägg om att hon är sjukt idag, så det är förståeligt - Krya på dig karamelldrottningen! 🍬
Sorry karamell, vet att du är sjuk också, krya på dig! 🍬❤️

Fast grejen är att DL fortfarande är 21.30. JAg ser verkligen chansen att faktiskt analysera folks röster (och ifrågasätta dem) de två timmarna emellan istf att det rasslar in röster 21.24 och ingen hinner med. Lättare att ulvar gömmer sig bakom tidsnöd osv då. :)
Ja jo men det är ju också risky att det blir ett drev som igår fast intentionen är att ändra sin röst ändå

Jag tror en av er är varg, men är lite av en känsla, där finns inte mängder med info i leken än, så ibland går jag på känslan. Nu hade jag tid att komma in igen innan DL så skriver lite mer. Inlägget du skrev innan detta tyckte jag hade bra poäng och mer grävande, vilket var det jag efterfrågade. Jag tycker även Bollen sticker ut med sina 2 röster på Elo- förvirrad god eller har hon outat sig själv?

Men nu tyckte jag faktiskt dina inlägg från idag har varit väldigt bra, så känner jag släpper dig just nu. Just nu skaver Mirtai en hel del mer än dina inlägg. Flera verkar även ha ögonen på Mirtai, så därav:

Queenlilith ändrar röst till Mirtai
Har du några teorier eller tankar om andra än mig och Mirtai? :)

För att gå tillbaka till leken.
Så känns Mirtai ändå mest suspekt för mig totalt sammantaget

Hon la en andra röst på cirkus efter LenaH lagt en första jag tror att Mirtai kan vara tillräckligt slipad för att göra en sådan grej ( i mitt huvud ledarvarg då ) att följa en gods röst ifall hon blev avslöjad senare som ledarvarg ?
Det skaver lite för mig att hon anfärdade det när jag anförde det resonemanget. ”Att hur ofta händer det numera ?).
Det kan vara både att LenaH är ulv och Mirtai faktiskt är ledarvarg. Men OCKSÅ att LenaH är god som hon vill misstänkliggöra

Så.
Qitis röstar på Mirtai

Ja jo men det är ju också risky att det blir ett drev som igår fast intentionen är att ändra sin röst ändå
Jamen det hade ju gått (gick) att rätta till till skillnad från en DL, sen att folk checkar ut efter att ha lagt sin röst är ju inte så mycket att göra åt. :)

För att gå tillbaka till leken.
Så känns Mirtai ändå mest suspekt för mig totalt sammantaget

Hon la en andra röst på cirkus efter LenaH lagt en första jag tror att Mirtai kan vara tillräckligt slipad för att göra en sådan grej ( i mitt huvud ledarvarg då ) att följa en gods röst ifall hon blev avslöjad senare som ledarvarg ?
Det skaver lite för mig att hon anfärdade det när jag anförde det resonemanget. ”Att hur ofta händer det numera ?).
Det kan vara både att LenaH är ulv och Mirtai faktiskt är ledarvarg. Men OCKSÅ att LenaH är god som hon vill misstänkliggöra

Så.
Qitis röstar på Mirtai
Näää. Läs om röstlistorna jag la in på förra sidan.
JAg la andraröst på cirkus och Mirtai andraröst på Bsf. Hörru! ;)

Jag har alltid svårt i början på lekarna att hitta saker att greppa, jag ser gärna saker från alla möjliga håll och hamnar då på plus minus noll igen. Tänker på röstningen igår, 5 av 12 lade sin första röst där, 7 på någon annan. Det borde vara 4-5 onda. Känslan är ju att rent statistiskt borde det kunna gömma sid en ulv där men det är såklart möjligt at det var bara goda också. Jag vet var jag har mig själv så det lämnar då bollen, karamelldrottningen, heffaklumpen och Lobelia.

Bollen och karamelldrottningen har varit ganska anonyma, karamelldrottningen mår dock inte så bra idag så inte så konstigt att det inte kommit så mycket nytt där. Heffaklumpen har skrivit desto mer men ändå kommer jag knappt ihåg någon teori från henne. Och sen har vi Lobelia som mest bråkat med cirkus. Heffaklumpen och Lobelia ändrade sedan sina röster, till karamelldrottningen resp cirkus som inte hade röster då.

LenaH kom med ett inlägg efter "första DL" om ifall alla 5 tänkte ha kvar sina röster. Tänkte att det kanske gjort någon ulv nervös. Därför (Jag gör såhär nu men kommer fortsätta gräva lite för nu börjar det bli ont om tid.)

Gabby_Ossi röstar på Lobelia

cirkus röstar på karamelldrottningen

då jag tycker att hon gjort det enkelt för sig med rösten på mig, visst diet har diskuterats av mig idag men gör det mig till ulv? Dels hennes röst på heffa DL1 med tillhörande motivering dels hennes röst på elo

Ja alltså det här med röst 19.30 det funkar inte för mitt liv. Jag vill ha DL 21.30 så jag har en sportsmössa att läsa och rösta, jag har ingen lust att stressa som en dåre för att få in en röst till 19.30. Jo jag vet att man kan lägga den på morgonen men den blir ju precis lika dålig som i stress nu? Och jag har inte tid att vara inne vissa dagar förrän på kvällen.
Nåja. Jag går tillbaka och läser vidare, men jag tappade faktiskt sugen nu.

Egentligen hade jag tänkt rösta på @qitis, jag tror fortfarande att det är något skumt med henne. Kanske mest pga hennes röständring i DL1. Kanske var det en signal till lyan, det är inte hennes stil att göra några sådana missar men jag släpper det för stunden.

Jag skulle också kunna rösta på @cirkus, hon försöker inte slå hål på teorier utan bara säger att de är dåliga och verkar gå i taket om någon misstänker henne.

Dock handlar min röst på @bollen__ , hon skriver nästan inget alls och går under radar och sen hoppar hon in och röstar på mig för att jag råkar skriva lynch istället för käk. Och nej det är ingen hämndröst, jag lär ändra på den om jag inte hunnit bli ersatt. Jag tyckte bara det var så "out of the blue"

Lobelia röstar på @bollen__

Ja absolut men en riktig DL är nog folk bra mycket noggrannare och inte röstar på nån bara för att ha röstat.
Exakt så. För mig dör det lite efter jag kastat in rösten, då har jag ju "gjort mitt" och gick vidare med mitt liv, glömde leken tills nyss och fick stresspanik över hur tidig jag behövde rösta. Kanske är jättebra för teoriandet, jag vet inte men för mig passar det faktiskt inte.

Röstlista DL3
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith
18.48 QueenLilith ändrar röst till Mirtai
18.52 LenaH röstar på bollen__
19.14 Ceta röstar på bollen__
19.17 bollen__ röstar på Lobelia
19.27 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
19.29 qitis röstar på Mirtai
19.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
19.29 cirkus röstar på karamelldrottningen

Mirtai 2
bollen__ 2
Lobelia 2
karamelldrottningen 2
cirkus 1
QueenLilith 1

Är detta alla röster? Jag får det till 10, men visst är vi 11 deltagare kvar?

Röstlista DL3

Mirtai 2
bollen__ 2
Lobelia 2
karamelldrottningen 2
cirkus 1
QueenLilith 1

Lobelia har inte röstat men hon skrev ju också att hon ville bli ersatt så vet inte hur det blir?

Röstlista DL3

Mirtai 2
bollen__ 2
Lobelia 2
karamelldrottningen 2
cirkus 1
QueenLilith 1

Lobelia har inte röstat innan 19.30 men la en röst på bollen strax efteråt

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 736
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 219
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 026
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar