*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Tack @qitis! :) Jag måste läst alldeles för snabbt för jag såg bara det med "DL 21.30" men mindes något om att det inte stod i startinlägget att det bara gällde dag1 och blev förvirrad 🙈

Känner mig miiiinst sagt ringrostig 😆 Kom precis till LLs uppdateringsinlägg (imorse) och hade 100% glömt bort att ulvarna får försöka käka under natten. Så efter att ha läst de fyra första orden slog tanken mig att "shit! Tänk om jag suttit här och skrivit om hur jag hade tänkt i gårdagens 21.30 röstning och så är jag egentligen död?!" 🤦🏻‍♀️😅

Jag ska sätta mig i bilen en stund så röstar för att vara säker på att inte missa dl

Mirtai röstar på QueenLilith

För att jag tycker hon är väldigt snabb att peka ut rösterna på BSF igår som skumma utan att riktigt motivera varför.

Någon som kan tänka sig att fixa en röstlista med de som inte röstat än också med, så det blir enklare för oss LL att veta vilka vi ska skälla på om en halvtimme. ;)

Noterar att Elo imorse började sortera in ganska många spelare mot goda/onda sidan imorse. Visst att det finns info, men info om SÅ många personer är det ingen som har. Förutom ulvarna och ledarvargen då. Vet inte ännu om det säger något, men det var i alla fall något jag reagerade på. Jag brukar i alla fall vara försiktig med att sortera in folk mot någon sida innan DL2, men å andra sidan brukar jag nog vara för försiktig för det. Men oavsett kändes det för mig tidigt och det var något jag reagerade på.

Och precis som LenaH funderade på funderar även jag på varför lyan valde fio som käk. I och med att fio var den sista att rösta på BSF (spion) känns det som att hon hade kunnat bli ett hyffsat lätt offer för dagens lynchning då fio lade upp BSF på tre röster. Vid den tidpunkten hade cirkus tre röster, så med fios röst la hon upp BSF för lottning mot cirkus.

[…] Reagerar precis som många andra på Qitis sena försök till röständring igår, tycker den sticker ut. Vet inte om jag tycker att motivationen håller (eller kanske bara att jag inte förstår den 😅).
Tycker det som sticker ut mest med den är just att den var för sen, tänker att det skulle kunna vara ett spel i sig. Men det gör ändringen ännu mer ologisk dock, då ändringen ju varit ännu mer spiken i kistan för spionen isf. Tycker också @Mirtai s analyser i ämnet är intressanta, rörande ifall både qitis och cirkus isf skulle vara onda. […]
Min klippning i citatet. Jag reagerade även på detta citatet från dig Ceta. Jag är helt med på att om Qs röst på BSF hade räknats igår så hade hon spikat igen kistan för BSF (eftersom det då hade blivit 4-3 mellan BSF och cirkus, om jag inte snurrat till siffrorna). Men på vilket sätt gör det ändringen ännu mer ologisk? Om Q är god och tror att cirkus är god och BSF ond, så är det väl en ganska logisk röständring? En god Q hade ju omöjligt kunnat veta innan DL1 att BSF var spion. Fast nu slog det mig att du kanske utgick ifrån ett scenario där Q är ond och vill rädda sin ulvkollega cirkus genom att lägga upp BSF till en majoritet med fyra röster?

Du menar att du inte vill avgöra utan istället lägga upp till lottning? :angel: :rofl:

Tydligen är det roligt att jag inte tycker om att hänga oskyldiga. Det tycker jag verkligen inte om att göra.

Men vet ni vilka som tycker om det? Ulvar. Ulvar tycker om det. Därför:

Elo röstar på LenaH

Tydligen är det roligt att jag inte tycker om att hänga oskyldiga. Det tycker jag verkligen inte om att göra.

Men vet ni vilka som tycker om det? Ulvar. Ulvar tycker om det. Därför:

Elo röstar på LenaH
Men hur blir jag ulv för att jag ifrågasätter @Mirtai s ifrågasättande av dig??

Nu känner jag att tiden verkligen springer ifrån mig och DL börjar närma sig med stormsteg. Okej, kanske inte riktigt med stormsteg, men jag är fortfarande på sida 7 och inser att jag inte kommer hinna läsa ikapp samt skriva ner eventuella tankar om det jag läser på knappt 20 min.

Jag har inte heller någon större lust att missa röstningen för andra dagen i rad, för att jag fastnar i att läsa ikapp och skriva. Så jag kommer att slänga in en röst nu bara för att vara på säkra sidan.

Är helt öppen för att ändra rösten när jag läst ikapp eller om något mer kommer fram senare.

Heffaklumpen röstar på Elo för att jag tycker att hon började sortera in folk mot goda/onda sidan väldigt tidigt och det gör mig lite fundersam. Spelstil? Eller kanske en ond som försöker att i smyg godförklara en (eller flera) kollegor och kasta misstankar mot goda spelare?

Svag teori, jag vet. Men känner att det är bättre såhär än att missa DL och jag är som sagt öppen för att ändra min röst!

Haha, jag som tänkte skriva att jag kan förstå @Elo s motvilja att påverka lynch utan säkerställd info men vad det innebär är ju att man som god då låter ulvarna styra och nu ser jag ytterligare ett problem och det är att man gör det omöjligt för andra goda att bilda sig en uppfattning om en om man då istället väljer att lägga random dåligt underbyggda röster på någon man inte yttrat en misstanke om tidigare.

Med det sagt så vill jag iaf avlägga dagens (kanske första) röst:

Jag tycker som sagt att @Elo gör det svårt att försöka få en bild av spelet men det innebär inte att hon måste vara ond utan jag blickar lite vidare nu och tycker ff @qitis röständring igår var luden men jag vill inte fastna där och @Ceta som väl också fått röst(er?) fattar jag inte det skumma med så jag har läst lite av @Gabby_Ossi som alltid skriver så välformulerade sammanfattningar men det är just det hittills - sammanfattningar och inte direkt teorier och hon har blåst mig förr genom att verka initierad ;) så:

LenaH röstar på Gabby_Ossi

Börjar bli extremt stressad här. Först var det massor av tid och My bara några minuter till DL
Elo har fått flest röster. Det är en som jag också reagerat på. Men mest för att jag inte riktigt fattar inläggen alltid.
Jättesvårt!
Quits är också skum men har för mig att jag alltid tycker det även när hon varit god. Så jag vet inte :arghh:

Karamelldrottningen röstar på Elo

Dels pga av vad jag skrev tidigare. Men funderar om andra ser sånt som jag kanske missat? Nån form av information borde väl kommit under natten?

Röstlista dagDL2 19.30 (röständringsstopp 21.30)

17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
18.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 kramelldrottningen röstar på Elo

Elo 4
Ceta 2
qitis 1
QueenLilith 1
LenaH 1
Gabby_Ossi 1

@Derring-Do om inte jag har missat någon röst så ska alla röster vara med här :)

Röstlista DL2 kl 19.30. Röständringsstopp kl 21.30

Qitis röstar på Ceta
Ceta röstar på qitis
Gabby_Ossi röstar på Elo
cirkus röstar på Ceta
bollen__ röstar på elo

Mirtai röstar på QueenLilith
Elo röstar på LenaH
Heffaklumpen röstar på Elo
LenaH röstar på Gabby_Ossi
Karamelldrottningen röstar på Elo

Ceta 2
Qitis 1
Elo 4
QL 1
LH 1
G_O 1

Jag har hunnit skumma delar av leken och har absolut ingen koll, jag hade inte räknat med en så tidig DL.

Lobelia röstar på Elo, jag tycker tänket kring att lägga upp folk för lottning DL 1 är lite skumt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 704
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 201
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar