*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Det där håller jag med om ! Spioninfon skulle ju dock inte visa vilken roll oknytten förvillat?
Men däremot så hade ju spionen utifrån de val siare , besserwisser och ängel gjort kunnat hitta de som har de rollerna. Nu blir det lite svårare för goda att hitta varandra tyvärr
Ah, jag som rör ihop det. Tänkte att spionen vad en av de som kunde förvillas 🙈 Dock fortfarande dumt för goda sidan, men det finns iaf fortfarande tre roller som kan förvillas.
Damn. Nu skrev jag fel Menar såklart att ceta och mirtai röstade på BSF. (Inte cirkus ).
Bra att du rättade, så slapp jag fråga vad du menade 😅

@Elo, du skriver visserligen lite mer efter detta inlägget, men jag undrar ändå vad som fick dig att ändra dig, när du ändå skrev att du säkert skulle ändra din röst :)

Jag ville ju i så fall försöka lägga upp till lottning, men jag hade missat en röst och då var det ju redan lottning.

Inte för att jag ville ha lottning för lottningens skull, utan för att jag inte ville lägga en avgörande röst i dl1, eftersom jag inte visste vilka som var onda eller goda (inte för att jag har mycket mer att gå på idag, men nu finns det ju nån chans att veta något)

Jag ville ju i så fall försöka lägga upp till lottning, men jag hade missat en röst och då var det ju redan lottning.

Inte för att jag ville ha lottning för lottningens skull, utan för att jag inte ville lägga en avgörande röst i dl1, eftersom jag inte visste vilka som var onda eller goda (inte för att jag har mycket mer att gå på idag, men nu finns det ju nån chans att veta något)
Fast varför lägga upp till lottning om du inte vill avgöra? Lägger du upp till lottning gör du ju till viss del just det, genom att den du lägger upp till lottning också riskerar att åka?

Jag saknar mer info att gå på men av olika anledningar sticker rösterna på BSF mig i ögonen. Fio vet vi ju är god. Men BSF la tillbaka en röst på Ceta och Mirtai verkade även väldigt bekväm med att rösta där. Visst att man på första DL är lite blind men ändå konstiga röster.

Jag saknar mer info att gå på men av olika anledningar sticker rösterna på BSF mig i ögonen. Fio vet vi ju är god. Men BSF la tillbaka en röst på Ceta och Mirtai verkade även väldigt bekväm med att rösta där. Visst att man på första DL är lite blind men ändå konstiga röster.
Vad är det som är konstigt? Kan du utveckla?

Fast varför lägga upp till lottning om du inte vill avgöra? Lägger du upp till lottning gör du ju till viss del just det, genom att den du lägger upp till lottning också riskerar att åka?

För lägger jag upp till lottning så ligger det mellan minst 2, och även om jag röstat på en av dem är inte min röst avgörande. Jag skrev mer om detta i inlägget i gårkväll.

Är jag inte 100% säker på att en person är ond tycker jag inte om att rösta på dem.

Jag började med det redan igår och var en av tankarna till att försöka röständra -då jag misstänkte att någon av rösterna på cirkus kunde vara från onda och med ev potentiell ledarvarg som följer en i lyans röst
Igår var det funderingen att Elo kunde vara i lyan som röstar på cirkus först och sedan följs det av dig @LenaH , jag skrev ju t.o.m. lite skämtsamt frågande om du viftade på svansen igår ….
Funderar idag mer på om @Ceta kunde vara i lyan och Mirtai ledarvarg då hon la den första andra rösten på cirkus ? BSF var ju bevisat god och försökte ju uppenbarligen rädda sig själv så hade inte mycket annat till val än att rösta på cirkus för att åstadkomma det. Igår hade jag också funderingen innan dlstop om det var så att BSF själv kunde vara ledarvargen. Blev väldigt nojig där :crazy: och valde ju att ändra till BSF då jag tyckte det kändes skumt med alla röster på en frånvarande cirkus.

Har ingen aning om vart jag har cirkus heller -var bara en magkänsla utefter hur röstningen utvecklade sig igår. Och fel hade jag ju bevisligen om BSF med facit på hand
Varför tänkte du att det var rösterna på cirkus som var ledarvargsröster? Ser att du skriver att du idag tänker annorlunda, men varför var det just rösterna på cirkus som du misstänkte var ledarvarg/lya igår? Fanns väl inget i dem som stack ut mer än rösterna på BSF?

För lägger jag upp till lottning så ligger det mellan minst 2, och även om jag röstat på en av dem är inte min röst avgörande. Jag skrev mer om detta i inlägget i gårkväll.

Är jag inte 100% säker på att en person är ond tycker jag inte om att rösta på dem.

Kan du utveckla? Det är väl aldrig roligt att rösta om man inte är säker att personen är ond men om man läger upp någon till lottning så har man ju till viss del bidragit menar jag, är jag så osäker hade jag hellre lagt en uddaröst för då "visar" jag ju att jag inte är säker heller? När man väljer att lägga upp nån till lottning så känns det ju ändå som att man tror att den personen är ondare än den som den lottas mot!? Tänker jag

Det är ju väldigt sällan man kan vara 100% säker på att den man röstar på är ond? Speciellt i denna leken kanske ingen någon gång kan vara 100% säker. Om man inte själv är ond och alibiröstar.

Varför tänkte du att det var rösterna på cirkus som var ledarvargsröster? Ser att du skriver att du idag tänker annorlunda, men varför var det just rösterna på cirkus som du misstänkte var ledarvarg/lya igår? Fanns väl inget i dem som stack ut mer än rösterna på BSF?
Det var mest det att cirkus inte var inne och försvarade sig. Tänkte att lyan kunde se sin chans att bli av med cirkus i dl1. Det brukar hon sällan bli (lynchad i DL 1 alltså )
Men med det sagt så vet jag ju faktiskt inte om cirkus är god , eller ond heller för den delen.
Inte ens de med skills kan ju veta något säkert denna gången IOM oknytten

Det var mest det att cirkus inte var inne och försvarade sig. Tänkte att lyan kunde se sin chans att bli av med cirkus i dl1. Det brukar hon sällan bli (lynchad i DL 1 alltså )
Men med det sagt så vet jag ju faktiskt inte om cirkus är god , eller ond heller för den delen.
Men varför skulle lyan så säkert vilja bli av med @cirkus ?? Lyan brukar väl inte försöka nånting DL1, de brukar väl luta sig tillbaka och låta goda göra jobbet? Dessutom vet ju inte lyan men ledarvargen är, de chansar nog inte.

Kan du utveckla? Det är väl aldrig roligt att rösta om man inte är säker att personen är ond men om man läger upp någon till lottning så har man ju till viss del bidragit menar jag, är jag så osäker hade jag hellre lagt en uddaröst för då "visar" jag ju att jag inte är säker heller? När man väljer att lägga upp nån till lottning så känns det ju ändå som att man tror att den personen är ondare än den som den lottas mot!? Tänker jag

Alternativen jag såg atr jag hade (vilket var felaktigt av mig) var att välja en person att 'offra' eller lägga upp minst 2 till lottning. För mig känns det ungefär 1000 gånger bättre att lägga upp någon till lottning än att vara den som offrar någon annan rakt av.

Även om jag inte alltid är 100 % säker på att jag väljer en ond längre fram i leken så har jag NÅT att basera det hela på. DL1 är fruktansvärt jobbigt att behöva välja någon att rösta på.

att hon inte försvarar sig är jag med på, och att det är trist att rösta ut någon av den anledningen. Men jag fattar fortfarande inte varför det gör de som röstar på henne till mer misstänkta som lya/ledarvarg.

En mer allmän fundering - hur ofta är det som teorierna om att ledarvargen lägger en andraröst och följer en ulv stämmer? Händer det ens längre?

att hon inte försvarar sig är jag med på, och att det är trist att rösta ut någon av den anledningen. Men jag fattar fortfarande inte varför det gör de som röstar på henne till mer misstänkta som lya/ledarvarg.

En mer allmän fundering - hur ofta är det som teorierna om att ledarvargen lägger en andraröst och följer en ulv stämmer? Händer det ens längre?
Det har allt hänt - men mycket mindre senaste åren tror jag
Beror nog väldigt på vem som har rollen ?

Om det inte finns någon ond röst på cirkus igår så innebär det ju att alla onda röstar en udda röst ?
Vilket givetvis är möjligt såklart.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 704
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 201
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar